Traducido automaticamente do vasco, a tradución pode conter erros. Máis información aquí. Elhuyarren itzultzaile automatikoaren logoa

Ikasleak eta irakasleak IKTei zukua ateratzen

  • IKTak jakintzaren mesedetan izenaren pean josi da Euskarabildua jardunaldien hirugarren edizioa Donostiako San Telmo museoan. Aurtengoan IKTek hezkuntzan izan dezaketen esku-hartzea izan da hizketagai, eta hainbat arlo eta lurraldetako adituak jarri dituzte mikrofonoaren aurrean.

Ezkerretik eskuinera Neus Lorenzo, Maite Goñi eta María José Loureiro Aveiro.
Ezkerretik eskuinera Neus Lorenzo, Maite Goñi eta María José Loureiro Aveiro.
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Teknologia berriak neurriz erabili ez eta zurrunbiloan erortzea erraza da. Alabaina, berrikuntzen abantailak baliatu nahi dituenik bada; besteren artean hezkuntza. Horixe izan da aurtengo Euskarabildua jardunaldien oinarria: Informazio eta Komunikazio Teknologiek hezkuntzari eskaintzen dizkioten abantailak azaldu eta baliatzera bultzatzea. Ondoko lerroetan Maite Goñi Mondragon Unibertsitateko eta Jakintza Ikastolako irakasleak IKTak baliatzeko emandako adibideak jaso ditugu:

Irakaskuntza beste begi batzuekin begiratzeko baliatu behar da teknologia, pedagogia hobetzeko. Irakaslearen papera oso zalantzan dago egun, informazioa ematera mugatzen bada ez du ekarpen handirik egiten, askoz informazio gehiago duelako ikasleak eskura interneten. On-line irakaskuntza asko garatuko da hurrengo bost urteetan.

Hodeian lan egitea

Aukera ematen digu taldean lan egiteko, denen iruzkinak jasotzeko, norbera bere ordenagailuan ari beharrean. Pribatutasuna eta segurtasuna daude zalantzan, “google-ekin ezkontzen ari gara”.

Mugikorren erabilera egokia

Eskola denetan debekatzen da mugikorraren erabilera. Baina mugikorra edozein momentutan informazioa kontsultatzeko oso erabilgarria izan daiteke, baita irteerak dokumentatzeko argazkitan eta abar… Tabletak ere oso erabilgarriak izan daitezke apunteak hartzeko, eta abar.

Jokoen mekanika hezkuntzara pasatzea

Ariketekin erronkak planteatzea “mailaz” pasatzeko. Errekonozimendurako zenbaki hotz bat erabili beharrean irudi edo domina sistema erabiltzea. Sormena eta talde lana ere bultza daiteke hauekin. Badira jolasak ekonomia lantzeko: Erresuma Batuko lehen ministroa zara eta mundu mailako erabakiak hartu behar dituzu eta horien ondorioak kudeatu… Badira naturaren errespetua lantzekoak ere.

Klasea iraultzea

Irakasleak azalpenak ematen ditu. Baina, bestela egin dezakezu: grabatu eta ikasleek eskolara joan aurretik ikusten dute eta ondoren datoz eskolara ezagutza horren gainean galderak egiteko, ariketak egiteko… Modu ona izan daiteke azalpena behin baino gehiagotan entzun behar duenak aukera izateko, bitartean beste batzuk aspertu gabe. Gaurko sisteman eskolan justu azalpena ematera iristen gara eta ondoren etxean gurasoek edo partikular irakasleek egiten dute bigarren lanketa.

Irakasleen konpetentzia digitala

Pedagogia eredu ezberdinak ezagutzea da gakoa. Kezka da nola integratu teknologia. Idazlana ordenagailuz egitea lehengo gauza bera egitea da. Komentarioak txertatzen baditugu, edo kolektiboki sortzen badugu testu bat, edo beste ikastetxe batzuekin partekatu, beste dimentsio batzuk lantzen ari gara. Irakasleok indarra jarri behar dugu gure formazioan. Garrantzitsuena da norberak bere hutsuneak detektatzeko gaitasuna izatea, eta non ikasi jakitea, egun doako hamaika aukera ditugu sarean bertan: bideoak, ikastaroak…

On-line irakaskuntza

Egun gaixo dauden ikasleentzat erabiltzen dira, ezintasunen bat dutenentzat. Baina baita etxean eskolatzea erabakitzen duten gurasoen artean ere.

Zertan oinarritu behar dugu ikaskuntza?

Neus Lorenzo Kataluniako Generalitat-eko Hezkuntza Ikuskatzailearekin batera egin duen mahai-inguruan Goñik gai gako bat planteatu du: “Memorian oinarritzen dugu askotan ikaskuntza. Baina oinarritu dezakegu baita ere ulermenean, aplikatzeko gaitasunean, eta sormenean”.

Euskarak sarean duen garapen mailaren galderari erantzunez zera adierazi du: “Batetik ikusten dugu ahotsen errekonozimendua hobetu behar dela eta hor inbertsio eta lana egin behar da. Eta bestetik, zenbat eta gehiago erabili euskaraz tresnak orduan eta gehiago garatuko dira”.

Ikuslang, IKAko euskaltegietarako softwarea

Hizkuntzen irakaskuntzan IKTek duten esku-hartzea erakusten duen adibidea da Iametzaren Ikuslang proiektua. IKA euskaltegiarekin eta Vicomtech-IK4  zentro teknologikoarekin elkarlanean bideratutako software librea da, eta ikus-entzunezkoak baliatuz euskara ikasi eta irakasteko programa da. Landu nahi den arloaren inguruko ariketak sortu daitezke, ikasleek egiten dituzten ariketen jarraipena egin dezake irakasleak, eta hipertranskribapena aplikazioa aurkeztu zuten berrikuntza moduan: hitz transkribatua eta bideoko denbora lotzen ditu. Alegia, bideoa erakusten du, eta aldamenean transkribaketa osoa (testua) jartzen du ikusgai. Ikasleak testuko edozein hitz klikatuta, bideoa zati horretara joaten da unean bertan.

Askotan, aipatu zuten Iametzako kide Iker Olkoz eta Asier Iturraldek, ikasleen arazoa izaten da ikasten ari diren hizkuntza lau pareta artera mugatzen dutela, eta tresna berri honekin, diote hizlariek, aukera ematen zaio beste eszenatoki batean ere hizkuntza ikasten jarraitzeko era dinamiko batean.

Baina ez da praktikan jarritako eta Euskarabildua jardunaldietan aurkeztu zen adibide bakarra izan. Deusto Tech-eko Mari Luz Guenagak Clip Flair hizkuntzak ikasteko web plataforma azaldu zuen. Kasu honetan ere multimedia baliabideak erabiltzen dira eta sortutako ariketak erabili zein beharren arabera berriak sortzea ahalbidetzen du. 15 hizkuntzatan dago eta azpititulazio eta bikoizketarekin hizkuntzak ikasteko tresna izatea da helburua. Plataforma 1.500 erabiltzaileetako komunitateak osatzen du, eta aukera dago komunitate horren barruan talde txikiak sortzeko.


Interésache pola canle: Hezkuntza
2024-11-25 | Jon Torner Zabala
En vésperas da votación para o reitorado da UPV/EHU, Bengoetxea pediu investigar as "prácticas irregulares" da candidatura de Ferreira
Este martes, 26 de maio, celébranse as eleccións ao Reitorado da UPV/EHU. A campaña está a ser confusa, e proba diso é que o equipo de Joxerramon Bengoetxea pediu "que se investiguen actuacións supostamente realizadas por persoas da candidatura de Eva Ferreira ou a súa... [+]

Néboa

Moitas veces, despois de mirar as brumas desde a miña casa, ocorreume non coller paraugas, aínda que saiba que vou acabar de empapar. Por que será? Talvez non lle apetece coller o paraugas? Quizá coa esperanza de que non me molle? A pesar de todo, a conclusión foi sempre a... [+]


Inxustiza epistémica nas escolas?

En Sociología da Educación existe unha pregunta clásica: para que existe o sistema educativo nunha sociedade? As respostas á pregunta son numerosas e cambian segundo a época. Pero entre eles cabe destacar que a escola ten como obxectivo principal a creación de futuros... [+]


Koldo Rabadan Izagirre. Autor do libro 'Superpoderes'
"Afortunadamente os nenos non teñen adultos dentro deles, porque si non, estarían baixados á realidade"
Mesmo nos días máis tristes, cando se abren as portas da escola de Larraul (Gipuzkoa), o estado de ánimo revólvese. Preto dos nenos da Haurreskola, a escasos metros atópase o recuncho da biblioteca. Atopamos a unha nena fronte ao computador, cos auricular postos, escribindo... [+]

Maddi Agirre Epelde. Bertsolari Matemático Cantautor
"Sería o meu soño cantar con Xenpelar"
Maddi, de 19 anos, cursa o Grao en Matemáticas na Facultade de Ciencia e Tecnoloxía da UPV/EHU en Leioa, ten estudos musicais e é tamén un bertsolari moi experto. E ten vimbias para ser mellor que un bo bertsolari, como vimos nas diferentes prazas. “Van nacer os novos?”... [+]

"Nas horas de comedor da escola ocorre moitas cousas, non é só un lugar para comer"
Durante dúas horas ou dúas horas e media o espazo do comedor acolle a un grupo de nenos e mozos. Neste espazo para comer, xogar e convivir, falaremos dos límites de intervención do responsable do comedor, dos criterios que se seguen, do rol dos monitores e da súa... [+]

2024-11-19 | Leire Ibar
O movemento Gure Umeak Ere Bada denunciará tamén este curso o xenocidio palestino
O 20 de novembro, Día Internacional da Infancia, a iniciativa cidadá en materia educativa propón colocar unha bandeira palestina con crespón negro e dous pares de zapatos nas entradas aos colexios. Entre o 30 de novembro e o 31 de xaneiro recolleranse mensaxes de apoio aos... [+]

2024-11-19 | Leire Ibar
O Departamento de Educación preparou unha programación didáctica para visibilizar o pobo xitano
Elaborouse o plan de estudos “Che Siklârel Romanipen” para integrar a historia e a cultura do Pobo Xitano na Educación Secundaria Obrigatoria. O proxecto foi creado polo Departamento de Educación do Goberno Vasco en colaboración coa UPV/EHU e a Asociación de Mulleres... [+]

2024-11-19 | Leire Ibar
A Universidade Pública de Navarra ofrecerá o Título de Xustiza Restaurativa en 2025
A Xustiza Restaurativa pretende, a través da mediación e a comunicación directa entre as persoas, resolver un conflito de carácter penal. A formación que impartirá a UPNA será de 100 horas e aos estudantes abonaráselles o 90% dos gastos da titulación.

Gratuidade nos centros concertados: por que?
Para que o ensino concertado?

A nova Lei de Educación aprobada na CAV contra a maioría dos axentes da escola pública ten como obxectivo garantir a gratuidade do ensino concertado a través do financiamento dos poderes públicos. No Estado español tamén se anunciou unha... [+]


O Parlamento de Navarra reafirma a súa confianza na asociación Lantxotegi no proceso de integración de inmigrantes
Os traballadores desta entidade social han comparecido ante a Comisión de Vivenda, Mocidade e Políticas Migratorias do Goberno Vasco para explicar o seu labor. Os relatores pediron ao Goberno foral máis recursos públicos de saúde mental e vivenda digna, así como máis... [+]

2024-11-14 | Leire Ibar
Preto de 10.000 estudantes piden reducir as matrículas universitarias e mellorar as bolsas
Un total de 10.549 estudantes reivindicaron a universidade gratuíta e sinalaron a responsabilidade da UPV/EHU mediante a recollida de firmas iniciada pola Unión Universitaria.

Ruídos corporais
"O camiño cortouse e estamos nun baleiro"
Leire Manzanares Etxeberria (Donostia-San Sebastián, 2005) é unha apaixonada da natación, o patinar e a lectura. Presenta un trastorno de desenvolvemento e atópase na aula de Aprendizaxe de Tarefas (ZIG). Buscou información cos seus pais para explorar as posibilidades de... [+]

Tecnoloxía
Móbiles en educación

Un pai de Bilbao preguntoume sobre o protocolo de educación secundaria que se está elaborando na AMPA ao redor dos móbiles.

Tal e como lin na web do Goberno Vasco, en xaneiro de 2024 falouse nos centros educativos sobre a regulación dos móbiles, que non existirá... [+]


Eguneraketa berriak daude