Traducido automaticamente do vasco, a tradución pode conter erros. Máis información aquí. Elhuyarren itzultzaile automatikoaren logoa

"Seaskan ordezko gisa hartu eta bertan prestatzen ditugu irakasleak"

  • Irakasleak prestatzeko sistema propioa du Seaska Ipar Euskal Herriko ikastolen elkarteak. Formakuntza hori nola egiten duten kontatu digu arduradun pedagogikoak.

Seaskako arduradun pedagogikoa da Jean Mixel Etxegarai.
Seaskako arduradun pedagogikoa da Jean Mixel Etxegarai.

Irakasle izateko zein ibilbide egiten da Ipar Euskal Herrian?

Frantzian erreforma bat egon zen duela hiru urte eta ordutik irakasle izateko eskatzen zaie Master mailako Diploma ukan dezaten. Beraz, lehenik hiru urteko lizentziatura egin behar dute eta ondoren bi urte irauten duen Masterra, graduondokoa. Ondorioz, frantses eskola publikorako Master bereziak sortu dira irakaskuntzari lotuta eta bi urte horietan lantzen dute frantses sistemako irakasle aritzeko gainditu beharko duten lehiaketa: Professeur des écoles izeneko lehiaketa.

Egokia da egiten den prestakuntza?

Bai aitzineko eta bai oraingo sistemari falta zaie gelako errealitatea ezagutzea. Oso ikasketa teorikoak dira; bi urtez egingo dituzte behaketa modukoak geletan, astebetez edo biz gela bat hartuko dute eskuetan, baina praktika aldetik oso arinak dira. Lehengo sisteman, lehiaketa gainditu ostean gela batean hasten ziren lanean, baina ez zuten gelaren ardura osoa, beste irakasle batekin aritzen ziren eta formakuntza praktiko laguntzailea zen, baina gaurko sistemarekin unibertsitatetik atera, Masterrean behaketa saio batzuk egin eta ondoren gelaren ardura osoa ematen zaie zuzenean.

Zein oinarri eskatzen zaie irakasleei karrera gainditzeko, eta eskatu beharko litzaiekeen zein oinarri ez dira aintzat hartzen?

Egia erran, alde teorikotik Masterrak oso garatuak dira, aitortu behar da ikasgai aberatsak dituztela didaktikan, pedagogiaren aldetik, irakaslearen garapenaren aldetik, konpetentzia eta edukietan... Falta zaie, beti bezala, eta zailena dena, teoriatik praktikarat eramatea, teoria hori norberaren praktikan bereganatzea. Jauzia ematerakoan, gelan sartzerakoan, irakasleak gutxi gorabehera beren kabuz aritu behar direla da kontua.

Seaskan nola planteatu duzue irakasleen prestakuntza?

Lizentziatura dutenak Masterrera joan ordez gurera etortzen badira, Seaskan ordezko gisa hartzen ditugu eta bertan prestatzen ditugu. Lehenengo urtean, gure postuetan ordezko sartzen ditugu denbora osoz edo erdiz, eta gure formakuntza ematen diegu: pedagogia aldetik, haurraren garapenari dagokionez, konpetentziez, Seaskako hezkuntza proiektuaz, euskaraz irakasteaz… Hainbat saio teoriko egiten dituzte eta tutoretza bat jasotzen dute: Seaskako ziklo ezberdinetan epeka aritzen dira, esperientziadun irakasleekin elkarlanean. Hor aipagai bereziak dituzte, demagun irakurketari begira, matematikei begira… eta esperientziadun irakasleek ematen dizkiete beren jakitate eta eginmoldeak; progresioen berri ere ematen diete. Ordezkoek daukate urtean bost aldiz gure formatzaileen bisita beren gelan, behatuak dira beraiek eraikitako saio batean, eta ondotik bildu egiten dira balorazioa egiteko, zer ongi doan, zer hobetzeko den, aholkuak emateko eta laguntza eskaintzeko. Azkenik, urte bukaeran epaimahai baten aurrean txosten bat aurkeztea eskatzen diegu, nahiko laburra. Lehenengo atala da gai edo kontzeptu baten inguruan beraiek eraikitako saio bati buruz eta bereziki gelan eman duten saio horren balorazioari buruz. Modu horretan, nahi dugu irakasleak bere lanaren autoebaluazioa egin dezan eta autohobetze prozesurako baliagarria izan dadin. Bigarren atalean eskatzen zaie Seaskaren proiektuan irakasleak bete behar duen rola definitzeko.

Behin hori gaindituta, bi aukera ematen diegu irakaslegaiei: Iparraldekoak direnei (frantsesez dakitenei) Professeur des écoles lehiaketa gainditzeko bi urteko prestaketa ematen diegu, eta Hegoaldekoei beste bi urteko formakuntza ematen diegu, Professeur des écoles lehiaketaren parekoa, zehaztuz gaien didaktika, sekuentziaren eraikuntza… Aldi berean, lanean jarraitzen dute gurean, eta Ministerioak eskatzen dienez lehiaketa gainditzeko Master mailako ikastaro bat gainditua izan behar dutela, Baionako Euskal Fakultatearekin dugun akordioari esker euskara ikerketa arloko Masterra ere egiten dute. Hori guztia gainditu ondoren, frantses eskola nazionalak egiten duen behaketa lantzen ere laguntzen ditugu. Izan ere, lehiaketaren ostean irakaslearen gelara ikuskaria bidaltzen du administrazioak, eta titular izateko behaketa gainditu beharra dute irakasleek.

Etengabeko prestakuntzan badu plangintzarik Seaskak?

Bai, irakasle guztiei irekita dagoen atala da, ez bakarrik berriei, eta hemendik kudeatzen dugu. Izan daiteke irakasle batek bere xede pertsonalerako eskatzea formakuntza, kanpoko fakultate edo formakuntza zentroren batean aurkitu duena. Seaskan aurrekontua daukagu halakoetara bideratua eta ordaindu egingo genioke prestakuntza hori. Gero izaten dira ikastolako irakasle taldeak, talde moduan ikastolan bertan egiteko prestaketa eskatzen dutenak, eta hori ikastolen esku da, urtez urte jaso nahi duten formakuntza pentsatzea, beren beharrei dagokien egitaraua eraikitzea, formatzailea atzematea… eta Seaskak finantzatu egiten du. Halaber, Seaskatik eskaintzen ditugun formakuntzak daude: azken urteotan adibidez psikomotrizitate arloa landu dugu, gehienbat lehen zikloko irakasleei zuzenduta, gure proiektuak baitio haurren garapen motore eta fisikoa landu behar dela. Prestaketak mintegi moduan dira: saioak elkarrekin eraiki eta eman, adibide praktikoak planteatuz, eta hemen ditugun aholkulariekin. Gogoeta eta ikuspegi berriak ekartzeko ahalegina nagusitzen dira. Psikologi arloan ere baditugu eskaintzak eta momentu honetan elkarbizitzaren inguruan ari gara, hirugarren urteko irakasleekin.

Azkenik, formakuntza jarraikiaren baitan Seaskan urtero antolatzen dira Pedagogi Egunak, gai baten tratatzeko. Azken urteotan Euskal Curriculumarekin eta konpetentzien gaiarekin gabiltza, eta aurten ere horri helduko diogu.


Interésache pola canle: Hezkuntza
Folga no ensino público de Navarra
Os sindicatos consideran que a terceira folga do curso tamén foi un éxito
En Educación Pública de Navarra celebrouse a terceira xornada de folga desde o inicio do curso e tras as mobilizacións da mañá, LAB, Steilas, ELA e CCOO, convocantes da protesta, mostráronse satisfeitos. As choivas persistentes e frías acompañaron aos profesores nas... [+]

Levando ás xeracións futuras como unha seda en Vitoria
A través da iniciativa Bizieskola, a cooperativa Eramen de Vitoria-Gasteiz comezou este curso a formación de nenos e nenas dos colexios para circular en bicicleta de forma segura e independente. Participa na iniciativa xunto co Concello de Vitoria-Gasteiz, e os socios da... [+]

2025-01-30 | Axier Lopez
Escolas sen móbil en Brasil
A invasión de pantallas nas nosas vidas acelerouse nos últimos anos. En Euskal Herria, por unha banda, queremos que haxa “pantallas en eúscaro” para aumentar a oferta audiovisual, e doutra banda, organizámonos nas escolas para reducir os espazos que gañaron as... [+]

Educación

Recollín o seu e-mail no portal da folga, no correo persoal. Ao principio pensei que era para dar a coñecer, como moitos outros, as posibilidades que temos ante a folga. Pero non, o e-mail recibido era o movemento político e comunicativo contra a folga.

Confesareivos que me... [+]


2025-01-29 | ARGIA
Dúas décadas de centros de ensino en eúscaro e en bilingüe aprópianse do francés en Iparralde
O modelo de inmersión lingüística en eúscaro e os centros que teñen un modelo bilingüe han pasado de ser minoritarios a maiorías en Ipar Euskal Herria durante vinte anos, segundo o estudo da Institución Pública do Eúscaro.

O deporte escolar vs. clubs debate, ao pil-pil
A Deputación de Gipuzkoa vai recorrer a sentenza que establece que o menor que quere xogar nun club deportivo non ten por que facer Deporte Escolar. O tema revive o debate entre a liberdade de elección do deporte que quere o neno e a nena, e o modelo que impulsa os obxectivos... [+]

As prácticas de Formación Profesional están a ser un problema
O sistema dual está en marcha este curso na Formación Profesional de Hego Euskal Herria, e aínda que se vendeu de maneira exemplar, está a ser problemático en moitos centros: os profesores “están a pasar o sangue vermello” buscando empresas para que todos os alumnos... [+]

2025-01-28 | UEU
Itsaso Bakedano Moreno
"Todos somos referentes en educación sexual"
A sexóloga Itsaso Bakedano Moreno (Baldorba, 1992) impartirá o curso online coa UEU "máis aló das aulas de educación sexual". Ten o Máster en Educación e Asesoramento Sexual de INCISEX, Formación en Sexología Clínica Training dAs Seccións de Bi e Formación Pedagóxica... [+]

Bengoetxea asume o cargo de reitor e o financiamento da UPV/EHU segue sendo obxecto de debate
Joxerra Bengoetxea, que xurou o cargo de reitor da UPV/EHU en Ajuria Enea, fixo un chamamento á "liberdade académica e ao espírito crítico" sen anuncios extraordinarios. "A UPV/EHU vai ser un muro de contención contra aqueles que rexeitan as evidencias científicas".

Folgas de glutamato

E un ano máis, os sindicatos organizáronnos folgas prefabricadas. E nós, individualmente, decidiremos si sumámonos ou non á folga, sen necesidade de ningunha asemblea no centro.

Ao parecer, o modelo de folga que me ensinaron a min xa non está de moda. No meu imaxinario, a... [+]


2025-01-22 | ARGIA
O Goberno Vasco sanciona á ikastola de Zarautz con 140.000 euros por superar o límite de matriculación establecido
A ikastola Salbatore Mitxelena pagará un total de 140.000 euros por superar o límite de matriculación que lle impuxo o Goberno Vasco en Educación Infantil, pero manterá ao oito alumnos como consecuencia das negociacións. A ikastola denunciou as decisións e actitudes do... [+]

"Algunha vez as cousas teñen que terminar, cumprimos cos premios ARGIA"
Un día, mozo, tocoulle cumprir o guión principal. O que fose alumno de Elbira Zipitria uniuse ao novo movemento das ikastolas. Foi profesor antes que artesán. Logo, escultor. Hoxe toca música, pola súa propia vontade e para si mesmo. E sempre, e durante 35 anos, realizounos... [+]

Os sindicatos destacan o "amplo seguimento" da primeira xornada de folga no ensino público
Na CAV iniciáronse os dous primeiros días de folga no ensino público vasca. Este mércores e xoves é a quenda do profesorado, e os sindicatos sinalaron que o seguimento do primeiro día é superior ao 75%: "A folga tivo un seguimento moi amplo", ha a? Adido o alcalde. O... [+]

O centro público de Aibar terá o modelo D
O Departamento de Educación anunciou a implantación do modelo D no colexio público de Aibar. Tras meses de protestas, os organizadores lograron que se implante a liña de defensa en eúscaro.

Eguneraketa berriak daude