Traducido automaticamente do vasco, a tradución pode conter erros. Máis información aquí. Elhuyarren itzultzaile automatikoaren logoa

Ohitura lagungarria ala alferrikako gainkarga?

  • Planto egin dute Ipar Euskal Herriko gurasoek: hamabost egunez, eskolan seme-alabei etxerako agintzen dieten lanik ez egitera deitu du apirilean Frantziako Estatuko guraso federazio handienak (FCPE). Ez da eztabaida berria, Nafarroako Arartekoak gaia mahairatu zuen iazko ikasturtean, gurasoen kexek bultzatuta.

Cayusa/CC

Antzekoak dira guraso batzuen eta besteen argudioak: ez dago frogatuta etxerako lanek onurarik dakartzatenik haurren ikasketa prozesuan; praktikan –seme-alaba txikiekin batez ere–, gurasoek beren gain hartzen dituzte lan horiek eta ez dira ikasleen aurrerapenen isla, gurasoen emaitza baizik, “laguntzen” duten gurasoen eta ez dutenen umeen artean ezberdintasunak sortuz; eguna ikastetxean eman ostean nekatuta iristen dira haurrak eta beraien garapenerako garrantzitsuak diren bestelako ekintzetarako, aisialdirako eta senideekin egoteko duten denbora jaten dute. Nafarroako Hezkuntza Batzordeak Arartekoaren eskariz iaz kaleratutako Eskolako lanak txostenaren arabera, 11-12 urterekin egunero batez beste ordubete eta 36 minutu eskaintzen diete ikasleek etxerako lanei, eta 14-15 urterekin, kasik bi ordu.
Eskolako lanen bolumena kritika nagusietakoa izaten baita sarri: ariketa gehiegi agintzen zaizkiela ikasleei, denbora asko eskatzen dutenak. Baina kopurutik harago, eredua bera jartzen du zalantzan hainbatek, oroimena eta memoria lantzeko errepikapenean oinarritutako ariketa zerrenda luzea baino ez direlakoan. Horregatik, lan moldea aldatu egin dute ikastetxe batzuetan: astebeterako ikasleek egin beharrekoak adosten dira, eta lan horiek eskola-orduetan gauzatu ditzaten egiten da plangintza –bukatzerik ez duenak, etxean amaitu behar ditu egitekoak, baina ahal dela ikastorduen barruan burutzea da abiapuntua–. Ez al dira, bada, nahikoa ikasleek eskolan sartzen dituzten orduak, bertako eginbeharrak bertan burutzeko?

Ezezkoa da irakasle ugariren erantzuna: curriculumaren eduki guztiak jorratzeko –azalpenak eman eta testu-liburuetako ariketak bete–, ordu gutxiegi dituztela kexu dira. Beharraz gain, etxerako lanak onuragarri direla defendatzen dute batzuek: ikasitakoa sendotzeko laguntza gehigarria da, eskolan jasotakoa landu eta barneratzeko modua; lanak planifikatzen eta antolatzen ikasteko baliagarria da; autonomia, independentzia, ardura, autodiziplina eta ikasketa ohiturak bultzatzen dituzte. Areago, hainbatek dio gurasoek ez dutela benetan inplikatu nahi seme-alaben hezkuntzan, eta hortik datorrela eskolako lanen kontrako iritzia. Baina eskolako lanek izan behar al dute gurasoak seme-alaben hezkuntzan inplikatzeko modua?

Kontua da zein neurritan egiten dituzten haurrek etxerako lanak eta zein neurritan haien gurasoek, eta zenbat eta zein ereduren araberakoak diren ariketak. Gainera, diziplina eta autonomia bezalako baloreak bestelako jardueren bidez ere barneratu daitezke, baina komeniko litzateke neurtzea zenbat denbora bideratzen den balore horiek indartzera eta zenbat eskaintzen zaien haurraren garapen integralean garrantzitsuak diren bestelako baloreei. “Guk haur osoak nahi ditugu, sozialki, fisikoki eta artistikoki garatuko direnak, eta erlaxatzeko eta ume izateko ere denbora izango dutenak”, dio Alfie Kohn irakasle estatubatuarrak. 7 eta 11 urteko bi umeren aitak The homework myth (Eskolako lanen mitoa, 2007) liburuan dio eskolako lanak onurarik gabeko ahalegin huts bilakatu direla eta ariketa horiek umeengan sortzen duten interes faltak eskolarekiko eta orokorrean ikastearekiko jarrera ezkorra eragin dezakeela: “Etxerako lanak dira haurraren jakin-mina amatatzeko arrazoi nagusia”. Bere ustez, azken muturrean norbera baino ez da gai norbere burua motibatzeko: “Gauzak ulertzeko umeak berez duen nahia loratzeko, sare curricular eta giro aproposa sortzea da egin dezakeguna, eskolan eta familian”.

 

 


Interésache pola canle: Hezkuntza
“Está a atacarse a inmersión en eúscaro coa difusión do modelo PAI”
O sindicato STEILAS presentou un recurso contra a orde foral de ampliación de horas de inglés e redución de horas en eúscaro. Denuncian que “a inmersión se está pondo en serio perigo”.

Condenan a catro anos de cárcere a un profesor de Irun por abusar sexualmente dunha alumna na Ikastola Txingudi
A Audiencia Provincial de Gipuzkoa ditou unha pena de catro anos de cárcere, sete de inhabilitación e tres de afastamento da vítima, de 12 anos. Ademais, o agresor deberá indemnizar á moza con 6.000 euros en concepto de danos e prexuízos.

O grupo Hezkuntza Artea presentou o manifesto: "Impuxéronse as modas pedagóxicas unha detrás doutra"
O recentemente creado Foro de Profesorado de Educación Artística pediu que se teñan en conta os coñecementos acumulados durante anos, que os claustros garantan a autonomía na toma de decisións, que se paralicen os plans que fomentan o “uso puntual” do TIC e que se... [+]

O Reitorado exclúe das clases ao profesor da UPV acusado de acoso sexual
O Equipo Reitoral da UPV/EHU deu a coñecer a medida a través dunha nota difundida aos medios: "A Universidade confirma que o profesor que denunciaron xa está fóra das clases e non irá á Facultade ata que se aclare o caso".

"O determinismo tecnolóxico da conselleira de Educación preocúpanos: hai que entrar si ou si, de forma acrítica"
O uso das tecnoloxías está a ser obxecto de debate na Comisión de Educación do Parlamento Vasco, e para iso están a achegar a devandita comisión diferentes expertos e axentes. Falamos co equipo de responsables de Altxa Burua que pediu a normativa xeral para prohibir o... [+]

GUET Grupo de Mulleres da Universidade de Vitoria-Gasteiz
“Como é posible que o profesor siga na UPV? Leva anos atacando, e era sabido”
Tras coñecer as denuncias presentadas contra un profesor de Filoloxía Hispánica do Campus de Vitoria-Gasteiz, o Grupo de Mulleres da Universidade GUET de Vitoria-Gasteiz celebrou unha asemblea aberta. Ao longo dunha semana, recolléronse "decenas" de denuncias e testemuños... [+]

Acoso e tocamentos dun profesor
A UPV/EHU confirma que recibiu varias denuncias formais e que activou o protocolo contra a violencia de xénero
O Equipo Reitoral da UPV/EHU indicou nunha nota remitida a ARGIA que "o procedemento que marca o protocolo iniciouse desde que tivo coñecemento das denuncias" do profesor de Filoloxía Hispánica. Denuncias Na conta de Euskal Herria Instagram publicáronse cinco denuncias... [+]

Denuncian a un profesor do campus da UPV de Vitoria-Gasteiz acusado de acoso e tocamentos a estudantes
Denuncias Na conta de Euskal Herria Instagram publicáronse cinco denuncias anónimas contra o mesmo profesor, sen dar o seu nome, pero recoñecendo que é profesor de Filoloxía Hispánica. ARGIA falou con tres ex alumnos que cursaron este grao en varios anos e cunha cuarta... [+]

Estudantes organizan asembleas e mobilizacións contra o profesor da UPV/EHU investigado por difundir mensaxes "fascistas"
Os alumnos da Facultade de Farmacia do campus de Vitoria-Gasteiz subliñaron a necesidade de "organizarse contra o fascismo" e esixiron á UPV o despedimento inmediato do profesor.

LAB acorda o convenio das escolas infantís en dous días de folga
Tras 16 anos, o Goberno Vasco e o Consorcio Haurreskolak chegaron a un acordo para renovar o convenio o luns pola noite. A folga estaba convocada para este mércores e xoves, e LAB e STEILAS deixaron sen efecto as dúas convocatorias, mentres que STEILAS mostrouse pesimista co... [+]

O profesor da UPV/EHU investigado por difundir mensaxes "fascistas" denuncia que lle substituíron a identidade nas redes
"Ata que non se aclare o tema, o profesor non volverá ao campus", dixo o reitor Joxerramon Bengoetxea, quen engadiu que se puxo en marcha unha "mediación" para investigar que sucedeu e ver que facer ante iso. O presidente do Consello de Estudantes da UPV/EHU, Iñigo Ugedo,... [+]

Ikamak denuncia ao profesor do Campus de Álava da UPV/EHU que difunde "mensaxes fascistas"
O grupo de estudantes Ikama denunciou que un profesor da Facultade de Farmacia da UPV/EHU difunde "mensaxes fascistas" nas redes sociais. O pasado mes de setembro, a UPV/EHU expulsou a un profesor do Campus de Leioa polas súas mensaxes nas redes sociais.

2025-02-07 | Gedar
Os alumnos conseguen que o profesor agresor do colexio Eunate da Txantrea márchese
Segundo explicou a IA da Comarca de Pamplona/Iruña, este profesor sexualizó aos alumnos e xustificou as violacións. O pasado venres realizaron unha sentada e puxeron en marcha unha recollida de firmas para botar ao profesor.

Ez ei dakite zergatik

Hezkuntza Sailak ez ei du ulertzen publikoko langileak zergatik joan garen grebara. LAB sindikatuari galdetzea dauka. Sindikatu horrek akordioa sinatu zuen sailarekin, 2023ko apirilean. Urte bi geroago grebara deitu dute haiek ere, aurrekoetan ez bezala, Hezkuntza Sailak... [+]


Eguneraketa berriak daude