Euskal Herriko kaleetan kolonialismoarekin eta esklabotzarekin lotura duten pertsonaien presentzia aztertu du ARGIAko kazetari Axier Lopezek Gure heroiak liburuan, nazioartean sinbolo horien inguruan dagoen eztabaida Euskal Herriratzearen garrantziak mugituta. Liburua ARGIAren azokan duzue eskuragarri.
Datorren ostegunean, irailaren 1ean, aurkeztuko du Lopezek liburua, Getarian egingo den mahai-inguruaren bueltan. ARGIAko kazetariarekin batera, Idoia Arrieta Getariako historialariak eta Luciana Alfaro Euskal Herriko emakume migratu eta arrazializatuen sareko kide ariko dira solasean, Gari Berasaluze kazetaria moderatzaile dela. Getariako udaletxe alboko Berdura plazan, arratseko 19:00etan hasiko da.
“Ez da gure buruen larrutzea”
“Ez zu eta ez ni ez gara kolonialista, inbaditzaile, konkistatzaile, ezta esklabista ere”, irakurri daiteke liburuaren atzealdean, “Munduko beste muturreko indigena basatiak akabatu, gainerakoak Kristoren gurutzearen itzalpean ‘zibilizatu’, eta beren lurrak eta ondasunak arpilatzea ez da egun norberarentzat aldarrikatzeko moduko zerbait. Inork ez ditu bere egiten euskal herritar askok (ere) mende luzez egindako astakeria horiek. Baina konkistatzailea esploratzaile, kolonizatzailea humanista eta esklabista enpresa-gizon bilakatuz gero, orduan errazagoa da.
Hau ez da gure buruen larrutzea. Gu ez geunden han. Ordukoaz guk ez dugu ardurarik. Baina iraganean gertatutakoa hemen eta orain ospatzen dugunean, zuritzen dugunean, hango protagonistak leku pribilegiatuetan mantentzen ditugunean, kaleen izenetan eta plazetako eskulturetan, orduan bai, ardura gurea da. Gu hemen gaudelako”.
Liburuaz elkarrizketa
ARGIAren 2.787. zenbakian elkarrizketa egin zion Peru Iparragirrek Axier Lopezi, liburu berriaren harira: "Dekolonialitateari buruzko eztabaida pil-pilean dagoenean gure zilborrari begirako diskurtsoak gailendu dira hemen".
Gure heroiak ARGIAren azokan duzue eskuragarri.
Orain dela hilabetetxo batzuk eztabaida bizia piztu zen sare sozialetan. Bi bando buruz buru: Euskal Herria kolonia bat ote da? Nire uste apalean, ika-mika haren muina kolonialismo eta inperialismo hitzen definizioan zegoen, oso modu ezberdinean erabiltzen ari baitziren hitzok... [+]
Hai unhas semanas Sony lanzou o videoxogo Rise of the Remaknin, no que os expertos destacaron a posición histórica do xogo. O xogo está situado no Xapón de mediados do século XIX, nas proximidades de Yokohama, Edo e Kyoto.
Ou foron os últimos anos da era, nos anos... [+]
Europar Batasunean berriki onartu den Migrazio Itunak, asko zaildu dizkie gauzak euren herrialdetik ihesi doazen eta asiloa eskatzen duten pertsonei. Eskuin muturraren tesiak ogi tartean irentsita, migratzaileentzako kontrol neurri zorrotzagoak onartu dituzte Estrasburgon,... [+]
Malin, Burkina Fason eta Nigerren Frantzia haizatua da. Mendebaldeko potentziek haien eragina galtzen ari dira Afrikako kolonia zaharretan. Afrika frankofonoko populazioa bereziki gaztea da, eta ez du frantses kolonialismoa zuzenki ezagutu. 35 urtez peko gazteek populazioaren... [+]
Ghana, 1823. Comeza a primeira guerra entre o Imperio Ashanti e os británicos. En total foron catro as guerras que se prolongaron até 1901. Antes, os europeos controlaban a Costa de Ouro do país. Pero a abolición da escravitude de 1807 provocou o declive do negocio costeiro... [+]
Un pobo indiferente! Que diferente sería o voso destino se conocerais o prezo da liberdade! Pero non é tarde. A pesar de que son muller e nova, agora teño a valentía de afrontar a morte e teríaa mil veces máis, non o esqueza! ".
Con estas palabras morreu fusilado Policarpa... [+]
Frankismoa ez zela 1975ean amaitu diktadoreak ohean azken hatsa eman zuenean, hori badakigu. Erregimenaren haziek bizirik iraun zuten poliziaren tortura ziegetan, justizia auzitegien sumarioetan eta militarren zein politikarien deklarazio kolpistetan –Aznarrek azkenaldian... [+]
Julian de Zulueta esklabista arabarraren inguruko erakusketa ikusgai dago LABE espazioan.
No bar Gato de Pamplona cantábase gritando, o famoso canto de maldición de Malinche: "Eta oker horretan, pasako grandeza eman egingo dugu, eta oker horretan trescentos anos escravos geratu gara".
Ter un nacemento en Sudamérica, especialmente en Colombia, non é nada cómodo,... [+]