Kontzertu Handien Zikloa. Vienako Irratiko Orkestra Sinfonikoa. Zuzendaria: Cornelius Meister. Bakarlaria: Varvara Nepomnyashchaya (pianoa). Egitaraua: Schumann eta Brahmsen obrak. Lekua: Gasteizko Principal Antzokia. Data: apirilaren 17a.
Etengabe sortzen ari dira han eta hemen piano-izar berriak. Seinale ona da, musika mailan mugimendua dagoela nabaritzen da eta talentu gazte bakoitzak ekarpen orijinalak egiten dizkie behin eta berriro entzuten ditugun obra klasikoei. Aldi honetan, Gasteizko Kontzertu Handien Zikloaren barruan, Varvara Nepomnyashchaya pianista errusiarra entzuteko aukera izan dugu, eta, egia esan, ez gaitu axolagabe utzi. Desberdina da, oso, harrigarria, bere jotzeko era, bere jarrera, dena. Erabat garbi ez dudana da hori guztia onerako ala txarrerako den.
Deigarria izan zen lehenengo momentutik bere izaera nerbioduna. Ez zuen urduritasunik adierazten taula gainean, ez zen hori, baina tik-ak zituen, eta, azken batean, deserosotasun punttu bat transmititzen zuen uneoro. Izaera nerbioso horrekin lotuta, arazoak zituen tempoekin. Azkartzeko joera nabaria du Nepomnyashchayak. Kostatu egiten zaio tempoari eusten, eta horrek orkestrarekin koordinatzeko arazoak ekarri zituen. Horrez gain, lehen esan bezala, entzuleen artean nolabaiteko antsietate sentsazioa sorrarazi zuen. Berezia, benetan.
Schumannen Piano eta orkestrarako La minorreko Kontzertua lan imaginatiboa da, rapsodia modukoa, eta Nepomnyashchayaren eskuetatik pasatuta, beste dimentsio bat hartu zuen. Ez du piano joleak soinu bereziki ederra. Esango nuke ez duela cantabile dotorea. Baina musikari azkarra denez, badaki horri buelta ematen, orijinaltasunez. Ez ditu pianistak goiko melodiak nabarmentzen, azpimelodiak baizik. Bere bertsioa entzuten duzunean, ez duzu ohikoa entzuten. Musikaren barruan dituen harmoniak azpimarratzen ditu, eta baxu boteretsuak egiten ditu. Gustatzen zait hori, asko.
Horrez gain, musikalitate fina du errusiarrak, eta horrexegatik Intermezzo. Andantino grazioso bigarren mugimendua ederra atera zen. Orkestrarekin egindako elkarrizketa dotore eta erromantikoa iritsi zitzaigun. Baina Allegro Vivace azkeneko denbora beste kontu bat izan zen. Deskontrolatu egin zuen tempoa, ez zituen modu garbiz adierazi ideia musikalak, eta, laburbilduz, ez zuen biribildu interpretazioa. Pena. Propina bat bota zuen: Chopinen Preludio bat, arraroa, berezia, aldi berean erakargarria.
Saioaren bigarren zatian, Vienako Irratiko Orkestra Sinfonikoak Johannes Brahmsen 2. Sinfonia Re maiorrean, op. 73 eskaini zuen. Boteretsu eta adoretsua. Cornelius Meister zuzendari gazteak makila eta gorputz osoarekin zuzentzen zuen taldea, eta taldekideek zintzotasunez jarraitzen zituzten haren aginduak. Eskuzabala izan zen talde austriarra, bis dezente bota baitzuen: Alberto Ginasteraren Malambo, Straussen polka bat eta Brahmsen dantza hungariar bat. Publikoa, txundituta.
Il Trittico de Puccini
by: Symphony Orchestra of Navarra and Opera Choir of Bilbao.
Scene address: Paco Azorín.
Soloists: The great C. Alvarez, A. Blancas, M. Berti C. Isotton, K. Mattila, A. Ibarra, S. Esparza e I. The hotel.
Where: Euskalduna Palace of Bilbao.
... [+]
When we talk about French composers, we think of Claude Debussy and Ravel. There are those who have fun defending one or the other as the best French composer of all time. Frankly, two geniuses have been absolute, as a result of the circumstances of their time. They were a very... [+]
Opera groups Don Pasquale de
Donizetti: OSE and Bilbao Opera Choir.
Soloists: S. Orfila M.J. Moreno, F. Demuro, D. Del Castillo, P.M. Sánchez.
Stage Director: Emiliano Suárez.
Scenography Alfons Flores.
Place: Euskalduna Palace
Date: 19 October.
... [+]
Concert organized by the Columbus Foundation within the RenHagan Music Festival.
Bilbao Symphony Orchestra.
Address: Ramón Tebar.
Soloist: Joaquín Achúcarro.
Programme: Works by Guridi, Grieg and Brahms.
Place: Euskalduna Palace of Bilbao.
Date: 13 September.
... [+]
Quincena Musical of San Sebastian Orchestra
of the Basque Country: Address: J. Rohrer.
Orfeón Donostiarra: Address: J.A. Sáinz Alfaro.
Soloists: The great C. Reiss V. Karkacheva M. Schmitt, H. Müller-Brachmann.
Programme: In the Solemnis Mass of Beethoven, op. 123.
Place:... [+]
Sheet: Quincena Musical from San Sebastian. Kursaal Auditorium Cycle.
Orchestre Philharmonique de Radio France
Address: Mikko Franck
Soloist: Sol Gabta (cello).
Programme: Works by Debussy, Lalo, Ravel and Stravinsky.
Place: Auditorium Kursaal.Fecha: 30... [+]
Sheet: Quincena Musical from San Sebastian. Kursaal Auditorium Cycle.
Orchestra Filarmónica della Scala de Milan. Address: Riccardo Chailly
Programme: Works by Tchaikovsky and Ravel.
Place: Kursaal auditorium.
Date: 27 August
Perhaps the philharmonic of the Scala of... [+]
Sheet: Quincena Musical from San Sebastian. Cycle Victoria Eugenia.
Alexandra Dovgan (piano).
Programme: Works by Beethoven, Schumann, Rachmaninov and Scriabin.
Place: Victoria Eugenia Theatre. Date: 19 August.
The great composer Luciano Berio said that the virtuosos... [+]
Orchestra Budapest Festival. Address: Ivan Fischer.
Orfeón Donostiarra. Address: José Antonio Sainz Alfaro.
Soloists: Anna Lena Elbert (soprano), Olivia Vermeulen (contralto), Martin Mitterrutzner (tenor), Hanno Müller-Brachmann (low). Place: Audit Kursaal.Fecha: 18... [+]