A didactic programme has been prepared to incorporate the history and culture of the Roma people into Compulsory Secondary Education. The project was created by the Department of Education of the Basque Government in collaboration with the UPV/EHU and the Association of Roma Women of the Basque Country Amuge.
On 15 November, on the eve of the Day of the Gypsy Basque People, the initiative has been presented in the Basque Government Hall of Events. Vice-Minister of Education, Lucía Torrealday, the director of Diversity and Educational Inclusion, Mikel Juaristi, and the university philologist and professor Araceli Cañadas attended the conference.
Cañadas is a Roma activist, promoter and professor of the Gitanos course in Spain. This is the only subject on Gypsy history and culture in the Spanish state. Cañadas has participated in the review of the didactic programming with historian David Martín, author of El Pueblo Gitano in Euskal Herria.
With the aim of incorporating the history and culture of the Gypsy People in the 1st and 2nd of the ESO, eight learning situations have been presented during the day, framed in the didactic programming.
1- Romanip: Historical approach to the origins and experiences of Roma people in Europe
2- Prediction: Stories of Roma resistance
3- Romanip in Euskadi: Gypsy people in the Basque Country
4- Te akharel pes: The 100 Gypsy People Pronouns
5- Barikane kultura hem (thai) or rromano gav: Privileged Culture and Roma People
6- Pass and rroman chibjasa and calo sar, hem and Roman Ethnolect scare: approach to the Roma, the Roma and the Spanish Gypsy ethnologist
7- Phenjalip: Gypsy sisterhood
8- O rromano gav ande o digitalno vaxti-i hem o virtual anticipos ganism kušdipen: The Roma people in the digital age and in the fight against online anti-Roma
They want the didactic material presented to be a further step in improving the coexistence in the Gypsy People. The Department of Education will finance the project and provide the necessary material to all secondary schools.
They have stressed that the objective is to make "diversity and interculturality" visible through the material created from the perspective of the fight against racism and feminist gypsies.
Seaska Sarean inklusio egoeran dauden 165 ikasleei laguntza bermatzeko hasi dute kanpaina, antolaketa propioa eratuta. Frantziako Hezkuntza Ministerioaren jarrera salatu dute kanpaina aurkezteko prentsaurrekoan, behar bereziak dituzten haurren inklusiorako baliabide... [+]
Hezkuntzari buruzko legediak, Ekonomia Lankidetza eta Garapenerako Erakundearen eta planetako jaun eta jabeen aginduei jarraituz, ikasleek ikasketa etapa bakoitzaren amaieran “irteera-profil” jakin bat izatea bilatzen du. Ez pentsa profila zerbait itxia eta bukatua... [+]
Non daude talka handienak eta zenbateraino dago gertu akordioa, EAEko hezkuntza publikoko irakasleentzat? Greba ziklo luzeari amaiera emateko sukalde lanaren eta gakoen inguruan mintzatu gara, STEILASeko bozeramaile Haizea Arbiderekin. “Grebak bertan behera utziko... [+]
Nolako esperientzia eta ondorioak izan dituzte iraganean bateratu ziren ikastetxeek? Zein berme eskatzen dituzte orain fusio fasean murgilduta daudenek? Bi ikastetxek bat egiteko prozesuan, aintzat hartu beharreko gakoak zein diren aletu ditugu, etorkizunean fusioen politikak... [+]
Astelehen arratsalde-gaueko negoziaketa bilera luzearen ostean aurreakordiorik lortu gabe, EAEko hezkuntza publikoko irakasleak grebara deituak izan dira berriz ere; urtea hasi denetik bosgarren greba eguna izan da asteartekoa. Lanuzteek %75eko jarraipena izan dutela adierazi... [+]
Gure Haurrak ere Badira ekimenak deituta, Israelek azken egunetan Gazan hildako gehienak haurrak direla salatu dute. Gobernuei eta erakundeei Israelekin harreman oro etetea ere exijitu diete, "genozidio honen aurka argi eta tinko" lerratu daitezen.
Hezkuntza Sailarekin hainbat aldiz bildu dira hezkuntzako sindikatuak irakasleen lan baldintzak negoziatzeko. Hitzarmena berritzea, baina, ez dute lortu, eta martxoko eta apirileko bost greba egunetarako deialdia egin diete irakasleei. Lehenengoa astearte honetan izango da.
Nafarroako Ikastolen Elkarteak lehendakari berria du. Oier Sanjurjok hartu dio lekukoa Elena Zabaleta Andresenari. Beste zazpi kide izanen ditu alboan Sanjurjok.
Hezkuntza eredu propioa "ezinbestean" independentziatik etorri behar dela adierazi dute, eta sistema propio hori "publikoa eta komunitarioa" izatea nahi dutela. Ikamak deituta, goizean zehar piketeak egin dituzte Euskal Herriko hainbat hezkuntza zentroetan.
EAJk, EH Bilduk eta PSE-EEk ekimen bat adostu dute Eusko Legebiltzarrean Hezkuntza Sailari eskatzeko Iradi software libreko hezkuntza plataforma hedatzen jarraitzeko. Zenbait ikastetxetan ezarri da Iradi orain arte. Baliabide partekatuak, komunikazio zerbitzuak (e-posta eta... [+]
Oier Sanjurjo Maté hautatu dute Nafarroako Ikastolen Elkarteko lehendakari. Atzo egindako asanbladan erabaki zuten izendapena. "Mugarri garrantzitsua da euskarazko hezkuntzaren etorkizunerako foru erkidegoan", adierazi du Ikastolen Federazioak ohar batean.