Sei kazetari italiarrek azaroaren 4tik 7ra egin zuten oporraldia Euskal Autonomia Erkidegoan. Bilbora heldu ziren ostiralean, azaroaren 4an. Ur azpiko upategi Crusoe Treasure-n ardo- eta pintxo-dastaketak egin zituzten lehenik, Guggenheim museoa bisitatu zuten ondoren, eta Michelin izarra duen Atelier Etxanobe luxuzko jatetxean afaldu zuten gero, pertsonako 150 euro baino gehiago ordainduta Jaurlaritzak.
Lehen eguneko antzerako plangintzarekin jarraitu zuten beste hiru egunetan. Balenciaga museoa bisitatu zuten Getarian, Zarautz ezagutu, Michelin izarra duen Donostiako Kokotxa jatetxean bazkaltzera eraman zituzten eta pintxo-dastaketarekin jarraitu, besteak beste. Eta Araban, berriz, Izki Golf-era joan ziren, Kanpetzuko Arrea! jatetxean jan zuten, eta Guardian eta Marqués de Riscal upategi ospetsura eraman zituzten, dena ordainduta. Gasteizen, Zabala jatetxean bazkaldu zuten.
Sei kazetariak turismo-kazetaritzan espezializatutako Italiako hedabide hauetatik zetozen: Itinerari e Luoghi, Bell’Europa aldizkaria eta haren argitaletxe Cairo Editore, Radio Popolare eta Corriere della Sera hedabide entzutetsuaren Dove aldizkaria.
Asteburu hartako bidaiatik itzuli eta hilabete eskasera, Radio Popolarek ordutebete inguruko saioa eskaini zion Euskal Autonomia Erkidegoko turismoari, "exotiko" gisa azalduz “bertako hizkuntza minorizatua”, euskara. Dove aldizkariak bestalde, bidaia amaitu bezain pronto, Espainiako Estatuan “bisitatu beharreko hirien” zerrendatxo bat aurkeztu zuen eta tartean sartu zuen bai Donostia, bai Bilbo baita Errioxa ere, Arabari erreferentzia eginez.
Iaz 145.000 euro horretan
Euskadi Confidential Premium izena du programak eta “nazioartearekin harremanak estutzeko” helburua du Eusko Jaurlaritzaren Turismo sailaren arabera, "Euskadirekin harremana familiarizatzeko". 2022an 145.000 euro bideratu zituzten prentsa-bidaia horietara. Iaz, 26 “press-trip” edo prentsa-bidaia antolatu ziren: horietatik hamabi Espainiako eta Frantziako Estatuetatik etorri ziren, eta besteak Alemania, Herbehereak, Norvegia, AEBak eta Filipanetatik, esaterako.
Espainiako Turismo Bulegoarekin lankidetzan antolatzen dira halako bidaiak, eta bulegoak berak aholkatzen du zein hedabide gonbidatu.
Javier Hurtado Eusko Jaurlaritzako Turismo sailburuaren arabera, "Euskadi sustatzeko itzulketa erakargarria izan dezaketen hedabideak gonbidatzen dira, beren profilagatik, tiradagatik edo merkatu interesgarrian sartzeagatik".