Traduït automàticament del basc, la traducció pot contenir errors. Més informació. Elhuyarren itzultzaile automatikoaren logoa

Ikaslearen beharretara egokitzea helburu

  • Laudio Ikastolak, aurtengo Araba Euskaraz jaiaren antolatzaileak, haur guztien integrazioa bultzatzeko asmoa duen baliabidea jarri du martxan: Gela Egonkorra. Premia berezi eta larriak dituztenei ikasketetan laguntzeko bidea da.

Laudio Ikastola
Oier Azcaray ohiko gelako ikasleekin Dani Blanco

Hezkuntza premia berezi eta larriak dituzten ikasleei zuzendutako gunea da Gela Egonkorra. Ikastetxe publikoetan badute halakorik, baina Laudiokoa da mota honetako ekimena martxan jartzen duen lehen ikastola. Baliabide egokituak erabili arren ohiko gelan erritmoa jarraitu ezin duten haurrak hartzen ditu Gela Egonkorrak. “Orain arte ohiko gelan aritu dira, baina urteak pasa ahala ikusi dugu dituzten premiak ez direla asetzen bertan dituzten aukerekin”, diote Leire Burdain eta Zuriñe Garcia Gela Egonkorraren arduradunek.
Gune honetan ez dago ohiko geletan bezalako irakasgairik. Batetik, autonomia eta komunikaziorako gaitasuna bezalako arloak jorratzen dituzte. “Beraien jarrera eta jokatzeko modua lantzen dugu klasean”. Bestetik, ikasketa trebetasunak lantzen dituzte, beste gelatan landu ohi diren gaiak. Oso eskola dinamikoak dira eta gelaren egitura eta gauzen kokapena beraien beharren araberakoa da. Beharrezko dutena baino ez du gelak, gauza gehiegirekin kontzentrazioa galtzeko arriskua dagoelako.

Zuriñe Garciak kontatu digunez, zenbait ordu materiala prestatzen pasatzen du: “Materiala guk egiten dugu eta hori da zailena. Bakoitzaren premiei erantzun behar zaienez, material pertsonalizatua eta egokitua egin behar dugu. Ulermen arazoak dituzten ikasleei, esaterako, argazki eta piktogramen bitartez azaltzen dizkiegu lantzen ditugun gaiak”. Aldez aurretik lan handia suposatzen duela diote, hasiberriak direnez ez dagoelako aurretik sortutako material zehatzik. Ahal duten moduan, ikasleen gaitasunaren araberako gaiak jorratzen dituzte, moldatutako materialarekin. Gainera, sortze urtea izanik, gorabeherak izan dituztela diote, irakasleek ulertu egin behar dituztelako proiektuaren nondik norakoak, eta erakutsi behar izan dutelako Gela Egonkorra dela haur horiek izan dezaketen baliabide egokiena.

Gela Egonkor bakoitzean gehienez bost haur egon daitezke eta maila desberdineko haurrak egoten dira gela berean, baina egiten dituzten lanak banakakoak dira, batzuk berdinak dira eta beste batzuk ez. Gaur egun, hiru ikasle dituzte: Oier Azcaray (8 urte), Jon Camacho (10 urte) eta 11 urteko neskato bat. Ikasle hauek Gela Egonkorrean ematen dituzte ordu gehienak, baina beste geletan ere izaten dira, gainerako ikasleekin harremana mantentzeko. Haur bakoitzaren egoerak zehazten du batean eta bestean pasa dezakeen denbora. “Badugu garun paralisia duen ikasle bat, ezin ditu eskolak besteen erritmoan jarraitu, baina gainerako ikasleekin harremana izan dezan, beste geletara joaten da. Besteen kasua ezberdina da, matematika, irakurketa-idazketa, musika, plastika eta mota horretako ikasgaiak jarrai ditzakete, ohiko geletako ikasleekin bat egiten dutenean; beraz, helburu akademikoa ere izaten du Gela Egonkorretik ateratzeak”, azaldu digu Burdainek. Beti ere, eguneko zenbait ordu beste kideekin pasatzen dituzte guztiek, hiru ikasleak ohiko gelara mugituta edo, alderantziz, gainontzeko haurrak Gela Egonkorrera eramanez. Hori horrela, ikasleek ez dute denak elkarrekin zeuden aurreko urteekiko aldaketa handiegirik sumatu.

Denak denekin

Ikasleak ohiko gelara joaten direnean, sarri zeregin pertsonalizatuak dituzte, bakoitzak berea eta besteenaren antzekoa, baina irakasleek azpimarratu dute garrantzitsua dela beste geletako haurrekin harremana izatea. Lehen urtea izanda, esperientzia pixka bat gehiago falta da oraindik, baina Burdainek dioenez, “ekimen ezberdinak egin nahi ditugu, denek denekin harremana izan dezaten. Gela Egonkorreko ikasleak ere ikastolakoak dira, beste kideekin egoteko beharra eta eskubidea dute, eta hori islatu nahi dugu”.

Ohiko gelako haurren jarrera ere positiboa izan da, behar bereziak dituzten ikasleak ondo zaindu dituzte beti eta aurtengo aldaketa modu naturalean bizi dute. “Guretzako oso pozgarria da ohiko gelako ikaskideak haurrari gauzak azaltzen ikustea. Horrek gauza asko egiteko aukera ematen digu. Gainerakoekin gela berean egotea oso garrantzitsua da, kideen onarpena hor ikusten da”, diote.

Ikastola guztietan bezala, ohiko geletako erritmora iristen ez direnek laguntza gela dute Laudion ere, eta orain arte, hor egon dira premia larriak dituztenak. Ordea, Gela Egonkorra laguntza gela baino bereziagoa da eta ez da zentroka zabaltzen, eskualdeka baizik. PT-a edo behar bereziak dituztenei laguntzeko espezialista (Olaia Hormaetxe) eta hezitzailea (Cristina Aguado) egoten dira bertan, baina espezialista ikasle kopuruaren arabera gela batetik bestera mugitzen da. Hiru ikasleak Gelan daudenean, esaterako, irakaslea eta espezialista egoten dira.

Duela bi urte hasi ziren Laudion Gela Egonkorra martxan jartzeko prozesuarekin, baina lehenago ere beste saiakera batzuk egin zituzten, ikastolan duela urte batzuetatik dituztelako baliabide bereziak behar dituzten haurrak. Berritzegunearekin eta gurasoekin adostuta, aurrera egitea erabaki zuten. Aholkularitza psiko-pedagogikoa dute Berritzeguneetan, eta horiek arduratzen dira hezkuntza premia bereziko ikasleen diagnostiko-balorazioa egiteaz, ikastola eta orientazio taldea aholkatzeaz, eta baliabideak eskaintzeaz. Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak, bere aldetik, beharrak aztertzen ditu eta berak du ardura Gela Egonkorra martxan jartzeko. “Gure kasuan adibidez, hemen dagoen ikasle batek duela bi urte ikastolatik alde egin behar izan zuen baliabide hau beharrezkoa zuelako eta ez genuelako Gela Egonkorrik”, dio Garciak.

Irakasleen elkarlana

Burdainek nabarmendu du irakasleen arteko elkarlana oso positiboa izan dela, eta lankideek hasieratik garbi ikusi dutela abiatutako ekimenaren beharra. Beste gela bat gehiago dela sentitzen dute, aniztasunaren baitan ikasle gehiago har ditzakeena eta ondorioz alde baikor asko ikusten dizkiote: “Lehen oztopoz beteriko lasterketa zen, ez ginen beren premiak betetzera iristen eta azkenean gauzak ez ziren behar bezala edo guk nahi bezala ateratzen. Zailagoa zen gauzak koordinatzea”, dio Garciak. Orain, horretarako arduradun bat dago, gaiari serio heltzeko denbora duen pertsona bat. Arduradunaren esanetan, “ikasleak pixkanaka aurrera doazela eta behar dutena ematen zaiela ikusteak asko lasaitzen nau”. Beraien premiei erantzuten ari direla eta horiei aurre egiteko baliabide eta eskaintza asko dituztela diote, hau da, orain gauzak sakonago lantzen dituztela. Gainera, laguntza gelako irakasle batek eskolak ematen ditu Gela Egonkorrean ere eta Garciak, bere aldetik, egun batzuetan laguntza gelan ematen ditu eskolak; dinamika hori haurrentzako aberasgarria eta egokia dela iritzi diote.

Datorren ikasturtera begira, ez dute aurreikusi Gela Egonkorraren beharra izango duen beste haurrik. Baina eskualdean urte batzuen buruan premia izango dela badakite. Horregatik, lehen pauso hauek garrantzitsuak izango dira hobetzen joateko eta etorkizunean sortzen den eskaerari gogor egindako lanetik eta esperientziatik erantzuteko.

Guraso inplikatuak

Jon Camachoren ama da Rosa Roberto, eta bere iritzia eman digu: “Nire semearentzako baliabide egokiena dela argi daukat. Beste gelekin konparatuta, haur bakoitzak zuzeneko tratua du, pertsonalizatua, eta egokia iruditzen zait. Gainera, momentu oro gertatzen denaz informatzen gaituzte, aholkatzen didaten pertsonak ditut, eta horrela gero etxean ikastolan landutako hori indartzeko aukera izaten dugu. Nire semea beste Gela Egonkor batean egon zen eta egia esan nahiko antzekoak dira biak. Esperientzia oso onuragarria da, eta oso polita, azkenean Jon hobeto ezagutzeko aukera ematen didalako”.

Egun bat Gela Egonkorrean

9:00: Ordutegia osatzen dute egunean zehar egingo  dutena zehaztu eta haurrek argi izan dezaten.
9:15: Ikasle zerrenda errepasatzen dute.
9:30: Ordua eta eguraldia zein diren ikusten dute.
10:00: Ipuinen bidez bakoitzak dagokion gaia lantzen du.
10:30: Bakarkako lanak eta hirurek batera egin beharreko ariketak uztartzen dituzte. Bakarrik egiteko direnak banakako txokoan egiten dituzte.
11:00: Komunera eta jolastokira joaten dira.
11:30: Jolas txokora joaten dira, jostatzera.
12:00: Jantokian jango dutena galdetzen zaie.
14:30: Bazkaltzetik itzultzean, dinamismoa oinarri duten eskolak nagusitzen dira.
15:30: Ohiko ikasgeletara joaten dira, gainerako haurrekin egotera.


ASTEKARIA
2011ko ekainaren 12a
Azoka
T'interessa pel canal: Hezkuntza
Vaga en l'ensenyament públic de Navarra
Els sindicats consideren que la tercera vaga del curs també ha estat un èxit
En Educació Pública de Navarra s'ha celebrat la tercera jornada de vaga des de l'inici del curs i després de les mobilitzacions del matí, LAB, Steilas, ELA i CCOO, convocants de la protesta, s'han mostrat satisfets. Les pluges persistents i fredes han acompanyat als professors... [+]

Portant a les generacions futures sobre rodes a Vitòria
A través de la iniciativa Bizieskola, la cooperativa Eramen de Vitòria-Gasteiz ha començat aquest curs la formació de nens i nenes dels col·legis per a circular amb bicicleta de manera segura i independent. Participa en la iniciativa juntament amb l'Ajuntament de... [+]

2025-01-30 | Axier Lopez
Escoles sense mòbil al Brasil
La invasió de pantalles en les nostres vides s'ha accelerat en els últims anys. A Euskal Herria, d'una banda, volem que hi hagi “pantalles en basca” per a augmentar l'oferta audiovisual, i d'altra banda, ens organitzem a les escoles per a reduir els espais que han guanyat les... [+]

Hezkuntza sailari

Greba ataritan jaso nuen zuen e-maila, posta pertsonalean. Hasieran, beste askok bezala, grebaren aurrean ze aukera ditugun jakinarazteko zela pentsatu nuen. Baina ez, grebaren aurkako mugimendu politiko eta komunikatiboa zen jasotako e-maila.

Aitortuko dizuet ahozabalik utzi... [+]


2025-01-29 | ARGIA
Dues dècades de centres d'ensenyament en basc i en bilingüe s'ensenyoreixen del francès en Iparralde
El model d'immersió lingüística en basca i els centres que tenen un model bilingüe han passat de ser minoritaris a majories en Ipar Euskal Herria durant vint anys, segons l'estudi de la Institució Pública del Basc.

L'esport escolar vs. clubs debat, al pil-pil
La Diputació de Guipúscoa recorrerà la sentència que estableix que el menor que vol jugar en un club esportiu no té per què fer Esport Escolar. El tema reviu el debat entre la llibertat d'elecció de l'esport que vol el nen i la nena, i el model que impulsa els objectius... [+]

Les pràctiques de Formació Professional estan sent un problema
El sistema dual està en marxa aquest curs en la Formació Professional d'Hego Euskal Herria, i encara que s'ha venut de manera exemplar, està sent problemàtic en molts centres: els professors “estan passant la sang vermella” buscant empreses perquè tots els alumnes... [+]

2025-01-28 | UEU
Itsaso Bakedano Moreno
"Tots som referents en educació sexual"
La sexòloga Itsaso Bakedano Moreno (Baldorba, 1992) impartirà el curs en línia amb la UEU "més enllà dels aules d'educació sexual". Té el Màster en Educació i Assessorament Sexual d'INCISEX, Formació en Sexologia Clínica Training de Les Seccions de Bi i Formació... [+]

Bengoetxea assumeix el càrrec de rector i el finançament de la UPV/EHU continua sent objecte de debat
Joxerra Bengoetxea, que ha jurat el càrrec de rector de la UPV/EHU en Ajuria Enea, ha fet una crida a la "llibertat acadèmica i a l'esperit crític" sense anuncis extraordinaris. "La UPV/EHU serà un mur de contenció contra aquells que rebutgen les evidències científiques".

Vagues de glutamat

I un any més, els sindicats ens han organitzat vagues prefabricades. I nosaltres, individualment, decidirem si ens sumem o no a la vaga, sense necessitat de cap assemblea en el centre.

Pel que sembla, el model de vaga que em van ensenyar a mi ja no està de moda. En el meu... [+]


2025-01-22 | ARGIA
El Govern Basc sanciona a la ikastola de Zarautz amb 140.000 euros per superar el límit de matriculació establert
La ikastola Salbatore Mitxelena pagarà un total de 140.000 euros per superar el límit de matriculació que li ha imposat el Govern Basc en Educació Infantil, però mantindrà als vuit alumnes a conseqüència de les negociacions. La ikastola ha denunciat les decisions i... [+]

"Alguna vegada les coses han d'acabar, hem complert amb els premis ARGIA"
Un dia, jove, li va tocar complir el guió principal. El que fos alumne d'Elbira Zipitria es va unir al nou moviment de les ikastoles. Va ser professor abans que artesà. Després, escultor. Avui toca música, per la seva pròpia voluntat i per a si mateix. I sempre, i durant 35... [+]

Els sindicats destaquen l'ampli " seguiment" de la primera jornada de vaga en l'ensenyament públic
En la CAB s'han iniciat els dos primers dies de vaga en l'ensenyament públic basc. Aquest dimecres i dijous és el torn del professorat, i els sindicats han assenyalat que el seguiment del primer dia és superior al 75%: "La vaga ha tingut un seguiment molt ampli", ha a? Adido... [+]

El centre públic d'Aibar tindrà el model D
El Departament d'Educació ha anunciat la implantació del model D en el col·legi públic d'Aibar. Després de mesos de protestes, els organitzadors han aconseguit que s'implanti la línia de defensa en basca.

Eguneraketa berriak daude