Don Pasquale garaikidea pizza artean

Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Donizettiren Don Pasquale opera
Taldeak: EOS eta Bilboko Operako Abesbatza.
Bakarlariak: S. Orfila, M.J. Moreno, F. Demuro, D. Del Castillo, P.M. Sánchez.
Eszena-zuzendaria: Emiliano Suárez.
Eszenografia: Alfons Flores.
Lekua: Euskalduna Jauregia.
Data: Urriaren 19a.

------------------------------------------------------

OLBEren denboraldiari hasiera emateko, opera buffa-ren titulurik onenetakoa eta, zalantzarik gabe, Donizettiren operarik onenetakoa, Don Pasquale, aukeratu dute. Hori bai, bertsio eguneratu batean. Egungo publikoa operara hurbiltzeko ezinbestekoak diruditen bertsio horietako bat. Eta emaitza ona izan da, egia esan.

Istorioa, jatorriz XIX. mendearen erdialdean Erroman gertatzen dena, bertsio honetan XXI. mendean gertatzen da, Don Pasqualeren jabetzako pizzeria batean. Hortik aurrera, pertsonaia guztiek jatorrizkoaren dimentsio erabat desberdina dute. Emiliano Suarez eszena zuzendariak antzezlanari modernotasun ukitu bat ematea erabaki du. Eta guztiz errespetagarria da, guztientzako gustuak daude, baina, agian, jatorrizko testuarekiko fideltasuna gorde beharreko balioa izan beharko litzateke.

Hala ere, esan dudan bezala, ez da bertsio zentzugabea izan. Aitzitik, eszenaratze koherentea eta dotorea izan da, eta publikoari gustatu zaio.

Bestalde, eszenografia, pizzeria gordetzen zuen pizza-kaxa handi bat, oso ondo girotua, sinplea eta eraginkorra da. Pizzeriari bira eman diotenean, beste dekoratu batzuk agertu dira. Ondo pentsatuta.

Baina garrantzitsuena aztertu behar dugu: estreinaldi honetan eskainitako kalitate musikala. Zalantzarik gabe, bikainak izan dira Francesco Demuroren aktuazioa, Ernestoren paperean, eta María José Morenorena, Norinaren rolean.

Francesco Demuro tenore berezi gisa aritu da, tenore lirikoaren tesiturarekin, bolumen handiegirik gabea, baina tinbre ederra duena. Tenore delikatua dela esango nuke, agudo dirdiratsuak eta fraseatze polita dituena.

Maria Jose Morenori dagokionez, gaueko benetako erregina izan da. Era berean, fraseatze egokia erakutsi du, baita tinbre zoragarria eta paperaren domeinua ere bai. Aktore gisa ere, bere interpretazioa bikaina izan da.

Bestalde, Simon Orfila baxu-baritonoa Don Pasqualeren paperean, eta Damian del Castillo baritonoa Malatestaren rolean, oso eraginkorrak izan dira, oso sinesgarriak.

Aipamen berezia merezi du Pedro Mari Sánchez aktoreak, paper bikoitza egin baitu: notarioa eta pizzeriako sukaldeburua. Aktore bezala, bikaina. Abeslari gisa, bere zeregina bete du, besterik gabe.

Bilboko Operako Abesbatza eta Euskadiko Orkestra Sinfonikoa, Sesto Quatriniren gidaritzapean, orekatuta eta finduta egon dira uneoro.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Opera
Sustantziarik gabea

Egia esan, pena ematen dit kritika honi izenburu hau ipintzea. Bizeten Carmen oso opera ederra da, sentimendu unibertsalak jorratzen dituena, hala nola pasioa, jeloskortasuna, maitatuaren posesioa, independentzia... Eta hori guztia musika-lan bikaina oinarri hartuta. Baina... [+]


Merezi dugun euskal opera

Durangoko Hitz liburu-dendan otu zitzaidan Saturraran operak merezi zuela kritika. Jose Julian Bakedanoren arrapostua batetik, liburu-dendako Gaizka Olabarriren berben ilusioa, horrenbeste urtean Hitz liburu-dendako ardura eraman izan duen Nekane Bereziartuak opera hori ikusteko... [+]


Bluff galanta

Orgia
Pier Paolo Pasoliniren obran oinarritutako ganbera-opera.
Musika: Héctor Parra.
Libretoa: Calixto Bieito. Ensemble Intercontemporain.
Zuzendaria: Pierre Bleuse. Eszenografia: Calixto Bieito. Bakarlariak: Ausrine Stundyte (sopranoa), Leigh Melrose (baritonoa),... [+]


2023-03-20 | Jakoba Errekondo
Txorien negarra

Txoriek negar egiten dute. Ez guk bezala, nonahi, noiznahi, mainontzi, edota besterik gabe barruari eutsi ezinik… Ez zait berehalakoan ahaztuko behin Beran gertatua: urtero Ertz musika jaialdi sonatua egiten zen bertan eta tarteka paisaiarekin zerikusia zuen ekitaldiren... [+]


Anna Bolena xarmagarria

OLBE-k antolatutako Donizettiren Anna Bolena opera. Bilbao Orkestra Sinfonikoa. Zuzendaria: Jordi Bernacer. Bilboko Opera Abesbatza. Zuzendaria: Boris Dujin. Bakarlariak: Joyce El-Khoury (sopranoa), Silvia Tro Santafé (mezzoa), Marko Mimica (baxua), Celso Albelo... [+]


Anduaga txapeldun

OLBE-k antolatutako Belliniren I Puritani opera. Euskadiko Orkestra. Zuzendaria: Giacomo Sagripanti. Bilboko Opera Abesbatza. Zuzendaria: Boris Dujin. Eszena zuzendaria: Emilio Sagi. Eszenografia: Daniel Bianco. Bakarlariak: Jessica Pratt (sopranoa), Xabier Anduaga... [+]


Viva Verdi!
OLBE-k antolatutako Verdiri eskainitako errezitaldia

Bilbao Orkestra Sinfonikoa. Zuzendaria: Daniel Oren. Bilbao Operaren Abesbatza. Zuzendaria: Boris Dujin. Bakarlariak: Angela Meade (sopranoa), Daniela Barcellona (mezzoa), Sergio Escobar (tenorea), Giovanni Meoni... [+]


Tonu grisak

Ez da oso ezaguna Madama Butterfly operan kontatzen den istorioa Euskal Herriarekin erabat maiteminduta zegoen Pierre Loti idazlearen obra batean oinarrituta dagoela. Madame Chrysanthème da obra hori. Antzeko argumentua du, nahiz eta Lotiren originalak amaiera zoriontsua... [+]


Bikaintasuna soiltasunean

Nekatu gabe mila aldiz goza daitekeen obra horietako bat da Rigoletto. Verdiren opera gailenetakoa da, pasarte oso ezagunak eta edertasun handikoak eta ikusleak erakartzen dituen argumentua dituena. Bere alaba ustezko madarikazio batetik etsi-etsian babesten saiatzen den... [+]


Verdi epikoa

OLBEk azken urteotan egin duen proiekturik interesgarrienetako bat Tutto Verdi izenekoa izan da. Verdi musikagilearen opera guztiak antzeztu dira ziklo honetan, salbuespenik gabe. Eta opera horietako azkena da orain aipatuko duguna: Alzira.

Arrazoi askorengatik merezi zuen... [+]


Enrike Bert. Opera pasio
“Beste zenbait artek lortzen ez duena lortzen du opera garaikideak”

Irratian operaz jarduten duenean aditu, eta operara joateko gogoa eragiten du. Kartsu mintzo baita mikrofonoaren aurrean. Operaz. Horixe du pasio, barru-barruraino sartua du pozoia, eta ez dago beneno hori aterako dion sendagile ez belagilerik.


Sentimenduen koktela

Plazer izugarria da Euskalduna Jauregian emakumeen ariman sakontzen duten XX. mendeko bi lan hauez gozatu ahal izatea. Gutxitan izango dugu opera labur, bizi eta, argumentuari dagokionez, gogor hauek entzuteko aukera, benetan oso gutxitan programatzen direlako. Eta, egia esan,... [+]


Mozart gehiago behar genuke

Beti da plazera Mozarten opera batez gozatzea. Salzburgoko konposatzailearen errepertorio zabalean benetako harribitxiak daude, eta ez bakarrik musikaren ikuspegitik. Horixe da La clemenza di Tito obraren kasua, lan berezia baita, ikuspegi psikologikotik izaera introspektiboa... [+]


OLBE
Denboraldiaren hasiera liluragarria

Operazaleok pozez itxaroten dugu OLBE-ren denboraldiaren hasiera. Eta aurten poza bikoitza izan dugu. Alde batetik, titulu eder-ederra, publikoaren kuttuna izan dugulako, eta, bestetik, interpretazio mundialak disfrutatu ditugulako. Behin baino gehiagotan entzun dugu Bilbon... [+]


Eguneraketa berriak daude