Espektatibak handiagoak dira estreinaldia denean. Publikoak ez du obrarekiko inolako erreferentziarik, eta hura taularatzeko ganorazkoa bada ona izatea espero du aurrez. Presioa eta urduritasuna handiagoa da, beraz, sortzaileentzat ere, baina horrek ez du zertan negatiboa izan. Ibilbideko lehenak leku berezia hartzen baitu esperientzien kutxan. Urtarrilaren 15ak igandea zuen, euria gogoz kanpoan, eta goxo hartu zuen jarlekua ikuslegoak, lehen aldiaren zirrara bularraldean.
Baldintzarik gabeko maitasun amaigabekoa eta leiala. Fidela eta aldebakarrekoa. Itsua eta mendekoa. Ikonikoa, mitikoa, erromantikoa, heroikoa. Errealista? Naturala? Ez naiz bi pertsonen arteko harreman afektibo-sexual batez ari, txakur batek jabearekiko erakusten duenaz baizik. Antzezlanak erabili duen jolasaren kontrakoa; txakur baten aitzakian maitasunaz aritzea baita haien jokoa, Mai eta Joseluren harremanaz, hain zuzen. Totok eskapo egin du Joselurekin zegoenean, Mairen bikotekide ohia. Harremana utzi berri dute, baina berriro elkartu dira txakurra baitute komunean, zaintza partekatuan. Zuten. Edo izango dute. Ez baitakigu ezer animaliaz, ez baitakite zein aditz denboran hitz egin. Baina iraganak, orainak eta etorkizunak badu lekurik obran, hirurak nahasita, pertsonaien pentsamenduak bezala. Bitartean bereak eta bi esaten dizkiote elkarri, kontuak eskatu eta mina bestearen arduran jarri. Garrasiak eta zarata, hutsuneak bete nahian: fisikoak zein emozionalak. Pertsonalak zein pluralak. Ni eta gu edo gu bi zatitan.
Txakurrarekiko maitasuna ez da antzezlanak erabiltzen duen sinbolo bakarra. Sagarrondoak eta sagastiak era aipatzen ditu, ardura, zaintza eta kezka irudikatuz. Natura, urteetako lana, fruitua, tradizioa eta bizitza. Hasiera eta bukaera edo bukaeraren irudikapenaren hasiera berria. Egurra, sua eta kea.
Obra honetan ikusleak ezin du arreta galdu, darabilen hizkuntza literarioa ezingo baita jarraitu azaletik entzunda. Ondorioak botatzen ditu lehenik eta ondoren zergatiak, eta hala doa istorioa eraikitzen. Antzezleentzat ziurrenik ez da erraza izan darabilten erritmoa jarraitzea, ez baitira une bakar batean ere isiltzen. Hitzak garrantzi handia du obra honetan. Eszenografiak pisu txikia du, sinboloak baino ez dira, une bakarrean mugitzen direnak, ordenatu egiten direnak edo batu. Audioa ere fina da. Eta aktoreak bi. Edozein antzoki edo txokotara mugitzeko antzezlana sortu dute, moldaerraza. Xumea izatea, ordea, ez litzateke azalekoa izatearekin nahastu behar.
ZORRETAN
Testua eta zuzendaritza: Agurtzane Intxaurraga.
Aktoreak: Miren Gaztañaga, Iñake Irastorza, Jabi Barandiaran.
Noiz eta non: Urriaren 25ean, Donostiako Gazteszenan.
----------------------------------------
Bere argi propioa bilatzen ari den loreari... [+]
MIÑAN
NORK: Artedrama. Sambou Diaby, Ander Lipus, Eihara Irazusta, Mikel Kaye.
NON: Bilboko Arriaga Antzokian.
NOiz: Urriaren 25ean.
----------------------------------------------
Euskaraz kontatu zuten Ibrahima Baldek eta Amets Arzallusek Miñan 2019an. Bost urte... [+]
Autoan noala hasi naiz artikulua zirriborratzen, mentalki. Ideiarik onenak autoan izan ohi ditut, bakarrik gidatzen ari naizela. Bilborantz noa, Arriaga antzokira. Artedrama konpainiak Miñan antzezlana taularatuko du gaur. Urriak 25 ditu, ostirala da.
Antzokiko atarira... [+]
Eucalyptus
Testua: Nerea Ibarzabal, Jon Ander Urresti, Matxalen de Pedro eta Beñar Urrutia.
Zuzendari eta dramaturgoak: Matxalen De Pedro eta Jon Ander Urresti.
Aktoreak: Jon Ander Urresti eta Beñat Urrutia.
Non: Lugaritz kultur etxean (Donostia).
Noiz:... [+]
Tristezia ez, ondokoa. Eta etsipen handia. Aurten bi sorkuntza erditu ditugu ("Lurrez Estali" eta "Bidasoa Mintzatuko Balitz"), arrakasta handia bildu dugu eta, hala ere, sentimendu garratz batek tinkatzen dit zintzurra.
30 bat urte daramazkit antzerkian... [+]
Alzheimerraren inguruan haurrekin naturaltasunez hitz egitea du helburu ‘Arrain bat bezala’ antzezlanak. “Zenbat eta lehenago landu orduan eta gutxiago estigmatizatzen da”, nabarmendu du Ana Maestrojuán zuzendariak.
TABERNARIA. INSTRUKZIOAK BOTATZEKO ONDO BAT KAÑA
Egilea eta zuzendaria: Patxo Telleria
Aktorea: Mikel Martinez
Noiz: Irailaren 20an
Non: Biltxokon (Baiona)
--------------------------------------------------------
Bezeroak kontua eskatzen duenean izan ezik,... [+]
Azken aukera asteburu honetan 'Inexa de Gaxen' pastorala ikusteko.
OSCARRA OSCARRENTZAT
AKTOREAK: Mikel Laskurain, Jon Plazaola, Oihana Maritorena eta Ane Gabarain.
PRODUKZIOA: LaMandanga Producciones, Txalo Produkzioak
NOIZ / NON: martxoaren 2an, Donostiako Antzoki Zaharrean.
Lehen aldiz ekainean antzeztu zuten Inesa de Gaxen pastorala, Bastidan (Nafarroa Beherea). Izan zuen arrakasta ikusita, xarnegutarrek irailean berriz biziberrituko dute Gaxengo Inesaren historia, irailaren 21 eta 22an, Bardozen (Lapurdi). 1.000 sarrera jarri dituzte salgai... [+]