Bilbao Orkestra Sinfonikoa. Zuzendaria: Daniel Oren. Bilbao Operaren Abesbatza. Zuzendaria: Boris Dujin. Bakarlariak: Angela Meade (sopranoa), Daniela Barcellona (mezzoa), Sergio Escobar (tenorea), Giovanni Meoni (baritonoa), David Lagares (baxua). Lekua: Euskalduna Jauregia. Data: irailaren 24a.
Nahiz eta OLBEren 71. opera denboraldia urriaren 15ean hasiko den Belliniren I Puritani obraren emanaldiarekin –denboraldi honetako bost tituluetako lehena–, joan den irailaren 24an lehen mailako opera-gauaz gozatzeko aukera izan genuen, Tutto Verdi proiektuari amaiera emanez.
2006an hasi eta aurten amaitzen den proiektu honek katalogo verdiarra-ren 30 titulu programatu ditu, 17 urtez 127 emanaldi eginez. Gainera, musikagilearen alderdi gizatiar, artistiko eta intelektualaren ezagutzan murgildu diren jarduera ugari izan ditu. Aipatu dudan bezala, kontzertu honekin proiektu hau ahalik eta ondoen burutu nahi izan dute. Ahots apartak izan ziren, Bilbao Orkestra Sinfonikoarekin eta Bilboko Operaren Abesbatzarekin batera benetako festa egin zutenak opera zaleentzat.
Interpretatutako aria-lagina askotarikoa eta interesgarria izan zen, nahiz eta La traviata, Rigoletto eta Otello bezalako izenburuak faltan bota. Nolanahi ere, Verdiren ekoizpenaren erakusgarri ederra izan zen, eta ondo interpretatua.
Saioa hasteko, Il trovatore-ren Ijitoen Korua ñabarduraz eta intentsitatez beterik interpretatu zuen Bilboko Operako Abesbatzak, Daniel Orenen zuzendaritza bizipean.
Jarraian, Daniela Barcellona mezzoa indarrez beterik ere ikusi genuen, Don Carlo operaren O don fatale arian, irmotasunez eta ohituta gauzkan ahots-sakontasunez. Kemen berarekin eta agertokiko jarrera egokiarekin, Barcellonak Aida-ren duoetan eta hirukoteetan egindako hainbat interpretazio oparitu zizkigun, Amnerisen papera antzeztuz. Bereziki nabarmendu zen L'aborrita rivale a me sfuggia arian, edo La fatal pietra sovra me si chiuse… izugarrian, Angela Meaderekin batera, Aidaren paperean, eta Sergio Escobarrekin, Radamesen rolean.
Angela Meade soprano estatubatuarra izan zen, hain zuzen ere, gaueko izar nagusia. Mugarik ez duela dirudien abeslaria da. Ahots betea du, ondo tinbratua eta homogeneoa bere luze-zabalean. Indar ikaragarria du amorru-uneetan, Traditor!... Sacerdote! Lo resto a te! arian bezala, baina pianissimi delikatuz liluratzen du unerik mingarrienetan, Qui Radames verrá… O patria mia pasartean bezala. Perfektua.
Sergio Escobar tenoreak eta Giovanni Meoni baritonoak jardun eraginkorrak izan zituzten, baina Meonik une zailen bat izan zuen behar bezala jariatzen ez zen agudoren batean.
Saioa bi numero potenterekin amaitu zen: Nabucco-ren Va pensiero, ñabarduraz josia, eta Nazioen Ereserkia, gogo biziz betea, non Sergio Escobar biribil aritu zen.
Donizettiren Don Pasquale opera
Taldeak: EOS eta Bilboko Operako Abesbatza.
Bakarlariak: S. Orfila, M.J. Moreno, F. Demuro, D. Del Castillo, P.M. Sánchez.
Eszena-zuzendaria: Emiliano Suárez.
Eszenografia: Alfons Flores.
Lekua: Euskalduna Jauregia.
Data:... [+]
Egia esan, pena ematen dit kritika honi izenburu hau ipintzea. Bizeten Carmen oso opera ederra da, sentimendu unibertsalak jorratzen dituena, hala nola pasioa, jeloskortasuna, maitatuaren posesioa, independentzia... Eta hori guztia musika-lan bikaina oinarri hartuta. Baina... [+]
Durangoko Hitz liburu-dendan otu zitzaidan Saturraran operak merezi zuela kritika. Jose Julian Bakedanoren arrapostua batetik, liburu-dendako Gaizka Olabarriren berben ilusioa, horrenbeste urtean Hitz liburu-dendako ardura eraman izan duen Nekane Bereziartuak opera hori ikusteko... [+]
Orgia
Pier Paolo Pasoliniren obran oinarritutako ganbera-opera.
Musika: Héctor Parra.
Libretoa: Calixto Bieito. Ensemble Intercontemporain.
Zuzendaria: Pierre Bleuse. Eszenografia: Calixto Bieito. Bakarlariak: Ausrine Stundyte (sopranoa), Leigh Melrose (baritonoa),... [+]
Txoriek negar egiten dute. Ez guk bezala, nonahi, noiznahi, mainontzi, edota besterik gabe barruari eutsi ezinik… Ez zait berehalakoan ahaztuko behin Beran gertatua: urtero Ertz musika jaialdi sonatua egiten zen bertan eta tarteka paisaiarekin zerikusia zuen ekitaldiren... [+]
OLBE-k antolatutako Donizettiren Anna Bolena opera. Bilbao Orkestra Sinfonikoa. Zuzendaria: Jordi Bernacer. Bilboko Opera Abesbatza. Zuzendaria: Boris Dujin. Bakarlariak: Joyce El-Khoury (sopranoa), Silvia Tro Santafé (mezzoa), Marko Mimica (baxua), Celso Albelo... [+]
OLBE-k antolatutako Belliniren I Puritani opera. Euskadiko Orkestra. Zuzendaria: Giacomo Sagripanti. Bilboko Opera Abesbatza. Zuzendaria: Boris Dujin. Eszena zuzendaria: Emilio Sagi. Eszenografia: Daniel Bianco. Bakarlariak: Jessica Pratt (sopranoa), Xabier Anduaga... [+]
Ez da oso ezaguna Madama Butterfly operan kontatzen den istorioa Euskal Herriarekin erabat maiteminduta zegoen Pierre Loti idazlearen obra batean oinarrituta dagoela. Madame Chrysanthème da obra hori. Antzeko argumentua du, nahiz eta Lotiren originalak amaiera zoriontsua... [+]
Nekatu gabe mila aldiz goza daitekeen obra horietako bat da Rigoletto. Verdiren opera gailenetakoa da, pasarte oso ezagunak eta edertasun handikoak eta ikusleak erakartzen dituen argumentua dituena. Bere alaba ustezko madarikazio batetik etsi-etsian babesten saiatzen den... [+]
OLBEk azken urteotan egin duen proiekturik interesgarrienetako bat Tutto Verdi izenekoa izan da. Verdi musikagilearen opera guztiak antzeztu dira ziklo honetan, salbuespenik gabe. Eta opera horietako azkena da orain aipatuko duguna: Alzira.
Arrazoi askorengatik merezi zuen... [+]
Irratian operaz jarduten duenean aditu, eta operara joateko gogoa eragiten du. Kartsu mintzo baita mikrofonoaren aurrean. Operaz. Horixe du pasio, barru-barruraino sartua du pozoia, eta ez dago beneno hori aterako dion sendagile ez belagilerik.
Plazer izugarria da Euskalduna Jauregian emakumeen ariman sakontzen duten XX. mendeko bi lan hauez gozatu ahal izatea. Gutxitan izango dugu opera labur, bizi eta, argumentuari dagokionez, gogor hauek entzuteko aukera, benetan oso gutxitan programatzen direlako. Eta, egia esan,... [+]
Beti da plazera Mozarten opera batez gozatzea. Salzburgoko konposatzailearen errepertorio zabalean benetako harribitxiak daude, eta ez bakarrik musikaren ikuspegitik. Horixe da La clemenza di Tito obraren kasua, lan berezia baita, ikuspegi psikologikotik izaera introspektiboa... [+]
Operazaleok pozez itxaroten dugu OLBE-ren denboraldiaren hasiera. Eta aurten poza bikoitza izan dugu. Alde batetik, titulu eder-ederra, publikoaren kuttuna izan dugulako, eta, bestetik, interpretazio mundialak disfrutatu ditugulako. Behin baino gehiagotan entzun dugu Bilbon... [+]