Gaubeako Schubertiada

Kit Armstrong 2021eko Shubertiadan, Vilabertranen (Herrialde Katalanak). Argazkia: Dabid Borrat

Udan, eta are gehiago pandemia osteko uda honetan, musika jaialdi klasikoak eta bestelakoak ugaritu egiten dira. Jakina, ezin ditugu Musika Hamabostaldia –bere 83. edizioan– bezalako hitzordu garrantzitsuak galdu, baina hain ezagunak ez diren zikloak aldarrikatu behar ditugu, oso interesgarriak, eta benetako bitxiak gordetzen dituztenak.

Musika altxor horietako bat Gaubeako (Araba) Schubertiada da, uztaileko larunbatero kontzertuak eskaintzen dituena. Ziklo hau Schuberten musikan zentratzen da, izenak adierazten duen bezala, nahiz eta autore hurbilen lanak ere aurkezten dituen, musikari austriarrarekin izandako jarrera artistikoaren arabera. Bestalde, abesti poetikoa eta ganbera-musika sustatu nahi ditu. Eta beti egiten du gazte-talentuaren alde, ondare hori ezagutzen eta transmititzen duen aldetik.

Ziklo honen jatorria 1997an sortu zen Bartzelonako Franz Schubert elkartean dago. Hasiera batean, Katalunian kontzertuak sustatu zituen elkarteak, baina 2018tik aurrera Gaubeak ere bat egin zuen ekimen honekin. arrakasta handiz. Izan ere, aurreko edizioetan jende ugari hurbildu da kontzertuetara.

Aurten luxuzko programa dugu: uztailaren 2an, Bachicaboko Elizan, 2013an Parisko Kontserbatorioan sortutako Hanson laukoteak Beethovenen eta Schumannen harizko laukoteak eskaini ditu.

Uztailaren 9an Carmen Artaza mezzosopranoak –duela gutxi OLBEk antolatutako Madama Butterfly operan paper bikaina egin zuena–, Hilko Dumno pianistaren laguntzarekin, Schubert, Mahler, Händel eta Mozarten Lieder aukeraketa eskainiko du, aldi honetan Tuestako Elizan.

Leku berean, uztailaren 16an, Erika Baikoff sopranoak, Kunal Lahiry pianistarekin batera, Schubert, Korngold, Marx, Tchaikovsky eta Rachmaninoven abestien errezitaldia eskainiko du. Azpimarratuko nituzke Rachmaninoven Sei kantuak Op. 38 lana, ahots-errepertorio unibertsalaren barruan nabarmentzen baitira kantu hauek, oso konplexuak eta ederrak direlako.

Jaialdia uztailaren 23an amaituko da, berriz ere Bachicaboko Elizan, Abel eta Arnau Tomàs anaien emanaldiarekin, Bachen obrez osatutako programa batekin. Amaiera bikaina izango da, galdu behar ez genukeen musika klasikoarekin hitzordu honentzako.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Musika klasikoa
Musika Hamabostaldia: gogoeta batzuk

Edizio asko dira orain arte; Espainiako Estatuko musika klasikoko jaialdirik zaharrena da. Behin amaituta, une egokia izan daiteke aurtengo edizioaren balantzea egiteko, baina baita jaialdiaren bizitza luzearen balantzea egiteko ere. Jaialdi bikaina da, oso. Baina hausnartu egin... [+]


Adore kontrolatua

Donostiako Musika Hamabostaldia
Euskadiko Orkestra: Zuzendaria: J. Rohrer.
Donostiako Orfeoia: Zuzendaria: J.A. Sáinz Alfaro.
Bakarlariak: C. Reiss, V. Karkacheva, M. Schmitt, H. Müller-Brachmann.
Egitaraua: Beethovenen Missa Solemnis re maiorrean, op. 123.[+]


Sustantziarik gabea

Egia esan, pena ematen dit kritika honi izenburu hau ipintzea. Bizeten Carmen oso opera ederra da, sentimendu unibertsalak jorratzen dituena, hala nola pasioa, jeloskortasuna, maitatuaren posesioa, independentzia... Eta hori guztia musika-lan bikaina oinarri hartuta. Baina... [+]


Desberdina eta berezia

Albenizen Iberia Suite monumentalaren bertsio berri bat egitea meritu handiko lana da, merkatuan dauden grabazio bikainak kontuan hartuta. Hori dela eta, Luis Fernando Pérezek Musika Hamabostaldiko errezitaldian egindako lanak sekulako miresmena sortu zidan.


Aita Santuaren biolinista eta bere estela

Orkestra handien eta obra handien kontzertuen ondoren, ezin diegu arreta jarri gabe utzi musika-patxada handiagoko, sosegu handiagoko baina edertasun berdineko proposamenei.


Iraultzaren eta maitasunaren artean

Luxenburgoko Orkestra Filarmonikoaren lehen kontzertuak erromantizismo berantiarraren kutsua izan bazuen ere, bigarren topaketan taldeak bi obra zirraragarri interpretatu zituen, istorioak kontatzen zizkigutenak. Obra exigenteak ziren, batez ere adierazkortasunaren aldetik, eta... [+]


Inaugurazio erromantiko-berantiarra

Musika Hamabostaldiak 85. edizioari hasiera eman dio, orkestra handi batekin eta inaugurazio baten mailako programarekin.


Bederatzigarrena eta azkena

Viena, 1824ko maiatzaren 7a. Ludwig Van Beethovenen (1770-1827) 9. Sinfonia estreinatu zen. Konpositore alemaniarrak bukatu zuen azken sinfonia izan zen, baina, asmoari erreparatuta, lehena izan zela ere esan liteke. Beethovenek 1799 eta 1800 urteetan idatzi zuen 1. sinfonia;... [+]


Merezi dugun euskal opera

Durangoko Hitz liburu-dendan otu zitzaidan Saturraran operak merezi zuela kritika. Jose Julian Bakedanoren arrapostua batetik, liburu-dendako Gaizka Olabarriren berben ilusioa, horrenbeste urtean Hitz liburu-dendako ardura eraman izan duen Nekane Bereziartuak opera hori ikusteko... [+]


Neorromantizismoa bi estilotan

Amaitu da Euskadiko Orkestraren kontzertu-denboraldia, Iruñeko Baluarten egindako aparteko kontzertu batekin. Kontzertu ederra, entzuleen txalo zaparrada nahi duten horietakoa, pizgarri dezenterekin.

Pizgarri horietako lehena bakarlaria zen, Federico Colli italiarra,... [+]


Sentimendu hutsa eta ahots festa

OLBEren 2023/2024 denboraldia amaitu da, publikoak beti espero duen tituluarekin. Mila aldiz entzun arren beti sentimendu biziak pizten dituen opera da Pucciniren maisulanetako bat. Gainera, oraingo honetan, primerako bakarlariez gozatu ahal izan dugu; antzezpena benetako plazer... [+]


Eguneraketa berriak daude