Nekatu gabe mila aldiz goza daitekeen obra horietako bat da Rigoletto. Verdiren opera gailenetakoa da, pasarte oso ezagunak eta edertasun handikoak eta ikusleak erakartzen dituen argumentua dituena. Bere alaba ustezko madarikazio batetik etsi-etsian babesten saiatzen den konkordunaren istorioak indarrean dirau gaur egun, nahiz eta dramatismo gehiegizkoa eta istorioaren zati batzuk korapilotsuak izan.
Kursaalean ikusi eta entzun ahal izan genuen bertsioa sinplea izan zen, antzeztua, baina agertoki ez oso handi baten berezko mugekin, eta, gainera, atzealdean zegoen orkestrarekin partekatua. Egia esan, mise en scène elementu eszenografiko gutxi batzuk ziren, ekintzaren euskarri gisa. Baina ikuskizunaren pisu osoa ahots-interpretazioek eta abeslarien adierazkortasunak hartzen zuten, antzerkiaren ikuspegitik ezer gutxi egin baitzitekeen hain espazio txikian.
Nolanahi ere, esandakotik ezin da ondorioztatu ikuskizunak ez zuela merezi edo pobrea zela. Guztiz kontrakoa. Publikoa istorioan harrapatuta geratu zen, elementu distortsionatzaileetan–ez zeuden, egia esan– erreparatu gabe, eta, gainera, liluratuta geratu zen entzun ahal izan genituen ahots bikainekin.
Londresen bizi den Luis Gomes tenore portugaldarrak, Duca di Mantovaren rolean, bere agudo garbi eta seguruak erakutsi zituen, eta une batzuetan ahots sudurkaria agertu arren edertasun eta irmotasun handiko fraseatzea izan zuen. Questa o quella arian espresio handiz eta erraztasunez aritu zen, eta hain famatua den La donna é mobile freskotasunez iritsi zitzaigun.
Hungariako Gyula Nagy baritonoak, Rigolettoren paperean, bere ahots ahalmena eta pertsonaia modu sinesgarrian interpretatzeko gaitasuna erakutsi zituen. Aktore handia suertatu zen.
Baina ikuskizunean gehien nabarmendu zen izarra Letitia Vitelaru soprano errumaniarra izan zen, zalantzarik gabe. Gilda pertsonaiaren interpretazio zoragarria eskaini zuen, xalotasunez eta eztitasunez betea. Eta ahotsaren eremuan liluratu zuen publikoa, erregistro guztietan duen erraztasunarekin eta, batez ere, eskaini zituen kristalezko agudoekin.
Bai Excelentia Vocal Ensemble, bai Santa Zezilia Orkestra Klasikoa puntu-puntuan egon ziren une oro, Gregorz Nowaken zuzendaritzapean.
Donizettiren Don Pasquale opera
Taldeak: EOS eta Bilboko Operako Abesbatza.
Bakarlariak: S. Orfila, M.J. Moreno, F. Demuro, D. Del Castillo, P.M. Sánchez.
Eszena-zuzendaria: Emiliano Suárez.
Eszenografia: Alfons Flores.
Lekua: Euskalduna Jauregia.
Data:... [+]
Egia esan, pena ematen dit kritika honi izenburu hau ipintzea. Bizeten Carmen oso opera ederra da, sentimendu unibertsalak jorratzen dituena, hala nola pasioa, jeloskortasuna, maitatuaren posesioa, independentzia... Eta hori guztia musika-lan bikaina oinarri hartuta. Baina... [+]
Durangoko Hitz liburu-dendan otu zitzaidan Saturraran operak merezi zuela kritika. Jose Julian Bakedanoren arrapostua batetik, liburu-dendako Gaizka Olabarriren berben ilusioa, horrenbeste urtean Hitz liburu-dendako ardura eraman izan duen Nekane Bereziartuak opera hori ikusteko... [+]
Orgia
Pier Paolo Pasoliniren obran oinarritutako ganbera-opera.
Musika: Héctor Parra.
Libretoa: Calixto Bieito. Ensemble Intercontemporain.
Zuzendaria: Pierre Bleuse. Eszenografia: Calixto Bieito. Bakarlariak: Ausrine Stundyte (sopranoa), Leigh Melrose (baritonoa),... [+]
Txoriek negar egiten dute. Ez guk bezala, nonahi, noiznahi, mainontzi, edota besterik gabe barruari eutsi ezinik… Ez zait berehalakoan ahaztuko behin Beran gertatua: urtero Ertz musika jaialdi sonatua egiten zen bertan eta tarteka paisaiarekin zerikusia zuen ekitaldiren... [+]
OLBE-k antolatutako Donizettiren Anna Bolena opera. Bilbao Orkestra Sinfonikoa. Zuzendaria: Jordi Bernacer. Bilboko Opera Abesbatza. Zuzendaria: Boris Dujin. Bakarlariak: Joyce El-Khoury (sopranoa), Silvia Tro Santafé (mezzoa), Marko Mimica (baxua), Celso Albelo... [+]
OLBE-k antolatutako Belliniren I Puritani opera. Euskadiko Orkestra. Zuzendaria: Giacomo Sagripanti. Bilboko Opera Abesbatza. Zuzendaria: Boris Dujin. Eszena zuzendaria: Emilio Sagi. Eszenografia: Daniel Bianco. Bakarlariak: Jessica Pratt (sopranoa), Xabier Anduaga... [+]
Bilbao Orkestra Sinfonikoa. Zuzendaria: Daniel Oren. Bilbao Operaren Abesbatza. Zuzendaria: Boris Dujin. Bakarlariak: Angela Meade (sopranoa), Daniela Barcellona (mezzoa), Sergio Escobar (tenorea), Giovanni Meoni... [+]
Ez da oso ezaguna Madama Butterfly operan kontatzen den istorioa Euskal Herriarekin erabat maiteminduta zegoen Pierre Loti idazlearen obra batean oinarrituta dagoela. Madame Chrysanthème da obra hori. Antzeko argumentua du, nahiz eta Lotiren originalak amaiera zoriontsua... [+]
OLBEk azken urteotan egin duen proiekturik interesgarrienetako bat Tutto Verdi izenekoa izan da. Verdi musikagilearen opera guztiak antzeztu dira ziklo honetan, salbuespenik gabe. Eta opera horietako azkena da orain aipatuko duguna: Alzira.
Arrazoi askorengatik merezi zuen... [+]
Irratian operaz jarduten duenean aditu, eta operara joateko gogoa eragiten du. Kartsu mintzo baita mikrofonoaren aurrean. Operaz. Horixe du pasio, barru-barruraino sartua du pozoia, eta ez dago beneno hori aterako dion sendagile ez belagilerik.
Plazer izugarria da Euskalduna Jauregian emakumeen ariman sakontzen duten XX. mendeko bi lan hauez gozatu ahal izatea. Gutxitan izango dugu opera labur, bizi eta, argumentuari dagokionez, gogor hauek entzuteko aukera, benetan oso gutxitan programatzen direlako. Eta, egia esan,... [+]
Beti da plazera Mozarten opera batez gozatzea. Salzburgoko konposatzailearen errepertorio zabalean benetako harribitxiak daude, eta ez bakarrik musikaren ikuspegitik. Horixe da La clemenza di Tito obraren kasua, lan berezia baita, ikuspegi psikologikotik izaera introspektiboa... [+]
Operazaleok pozez itxaroten dugu OLBE-ren denboraldiaren hasiera. Eta aurten poza bikoitza izan dugu. Alde batetik, titulu eder-ederra, publikoaren kuttuna izan dugulako, eta, bestetik, interpretazio mundialak disfrutatu ditugulako. Behin baino gehiagotan entzun dugu Bilbon... [+]