Kilate askoko ahotsa

OLBEk antolatutako errezitaldia | Sonya Yoncheva (sopranoa). Antoine Palloc (pianoa) | Egitaraua: Massenet, Chopin, Txaikovsky, Dvorák, Puccini eta Bizet-en lanak | Euskalduna jauregia, Bilbo, maiatzak 15. Argazkia: OLBE.
OLBEk antolatutako errezitaldia | Sonya Yoncheva (sopranoa). Antoine Palloc (pianoa) | Egitaraua: Massenet, Chopin, Txaikovsky, Dvorák, Puccini eta Bizet-en lanak | Euskalduna jauregia, Bilbo, maiatzak 15. Argazkia: OLBE.
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Egia esan, gaizki ohitzen ari gara OLBEk ekartzen dituen nazioarteko panorama operistikoko figura apartekin. Publikoa, berez zorrotza, aseezin bihurtuko da horrela eta ez du azken aldian entzuten ari garena baino boltaje gutxiagoko ahotsik onartuko.

Sonya Yonchevak OLBE on stage zikloaren barruan eskainitako emanaldia oso goxoa izan zen, aurrekoak bezala. Laburregia agian, baina nahikoa iraun zuen harmoniko ederrez beteriko ahotsa preziatzeko, erregistro guztietan oso orekatua eta dotorea.

Abeslari bulgariarra Frantziako errepertorioarekin hasi zen, Massenet-en Hérodiade eta Thaïs operen ariekin hain zuzen ere, zeintzuetan hizkuntza menderatzen zuela erakutsi zuen. Frantsesez, bokalizazioak bikaina izan behar du, hizkuntzaren sonoritate berezia ahalik eta gehien zaintzeko, eta horretan, Yonchevak ez zuen arazorik izan.

Matizazio gaitasuna Txaikovskyren Iolanta-ren aria batekin frogatua geratu zen, eta batez ere, Dvoráken Rusalka operaren Ilargirako kanta ederrarekin.

Dena den, batez ere italiar errepertorioan agertu ziren distira osoz soprano honen teknika izugarria eta arnasketaren kontrol bikaina. Abesti horietan bere ahots boteretsuaren ñabarduren aberastasunaz gozatu ahal izan genuen. Puccini oso konpositore egokia da bere ahotsarentzat eta Le Villi operaren Se come voi piccina-n, La Bohème-ren Donde lieta uscìa-n eta Madama Butterfly-ren Un bel di vedremo-n pertsonaien barruan sartzeko gaitasuna erakutsi zuen.

Programari amaiera emateko Frantziara itzuli zen: Massenet-en Manon operaren Adieu à nôtre petite table eta Bizet-en Carmen-en Habanera abestu zituen. Ondo merezitako txalo zaparrada jaso zuen.

Antoine Palloc piano-jotzailearekin batera aritu zen Yoncheva. Trebetasun osoz aritu zen laguntzaile lanetan, baina ez hainbeste abeslariari atseden emateko bakarlari gisa pieza batzuk interpretatu zituenean. Halere, musikari eraginkorra da Palloc pianista, dudarik gabe.

Yonchevak bis pare bat oparitu zizkigun: zarzuela pieza bat grazia handiz eta Pucciniren Gianni Schicchi operako O mio babbino caro aria ospetsua. Zoragarria.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Musika klasikoa
Don Pasquale garaikidea pizza artean

Donizettiren Don Pasquale opera
Taldeak: EOS eta Bilboko Operako Abesbatza.
Bakarlariak: S. Orfila, M.J. Moreno, F. Demuro, D. Del Castillo, P.M. Sánchez.
Eszena-zuzendaria: Emiliano Suárez.
Eszenografia: Alfons Flores.
Lekua: Euskalduna Jauregia.
Data:... [+]


Gure pianista unibertsala

Columbus Fundazioak antolatutako kontzertua, ‘RenHacer’ Musikaldiaren barruan.

Bilboko Orkestra Sinfonikoa.

Zuzendaria: Ramón Tebar.
Bakarlaria: Joaquín Achúcarro.
Egitaraua: Guridi, Grieg eta Brahmsen lanak.
Lekua: Bilboko Euskalduna... [+]


Musika Hamabostaldia: gogoeta batzuk

Edizio asko dira orain arte; Espainiako Estatuko musika klasikoko jaialdirik zaharrena da. Behin amaituta, une egokia izan daiteke aurtengo edizioaren balantzea egiteko, baina baita jaialdiaren bizitza luzearen balantzea egiteko ere. Jaialdi bikaina da, oso. Baina hausnartu egin... [+]


Adore kontrolatua

Donostiako Musika Hamabostaldia
Euskadiko Orkestra: Zuzendaria: J. Rohrer.
Donostiako Orfeoia: Zuzendaria: J.A. Sáinz Alfaro.
Bakarlariak: C. Reiss, V. Karkacheva, M. Schmitt, H. Müller-Brachmann.
Egitaraua: Beethovenen Missa Solemnis re maiorrean, op. 123.[+]


Sustantziarik gabea

Egia esan, pena ematen dit kritika honi izenburu hau ipintzea. Bizeten Carmen oso opera ederra da, sentimendu unibertsalak jorratzen dituena, hala nola pasioa, jeloskortasuna, maitatuaren posesioa, independentzia... Eta hori guztia musika-lan bikaina oinarri hartuta. Baina... [+]


Desberdina eta berezia

Albenizen Iberia Suite monumentalaren bertsio berri bat egitea meritu handiko lana da, merkatuan dauden grabazio bikainak kontuan hartuta. Hori dela eta, Luis Fernando Pérezek Musika Hamabostaldiko errezitaldian egindako lanak sekulako miresmena sortu zidan.


Aita Santuaren biolinista eta bere estela

Orkestra handien eta obra handien kontzertuen ondoren, ezin diegu arreta jarri gabe utzi musika-patxada handiagoko, sosegu handiagoko baina edertasun berdineko proposamenei.


Iraultzaren eta maitasunaren artean

Luxenburgoko Orkestra Filarmonikoaren lehen kontzertuak erromantizismo berantiarraren kutsua izan bazuen ere, bigarren topaketan taldeak bi obra zirraragarri interpretatu zituen, istorioak kontatzen zizkigutenak. Obra exigenteak ziren, batez ere adierazkortasunaren aldetik, eta... [+]


Inaugurazio erromantiko-berantiarra

Musika Hamabostaldiak 85. edizioari hasiera eman dio, orkestra handi batekin eta inaugurazio baten mailako programarekin.


Bederatzigarrena eta azkena

Viena, 1824ko maiatzaren 7a. Ludwig Van Beethovenen (1770-1827) 9. Sinfonia estreinatu zen. Konpositore alemaniarrak bukatu zuen azken sinfonia izan zen, baina, asmoari erreparatuta, lehena izan zela ere esan liteke. Beethovenek 1799 eta 1800 urteetan idatzi zuen 1. sinfonia;... [+]


Merezi dugun euskal opera

Durangoko Hitz liburu-dendan otu zitzaidan Saturraran operak merezi zuela kritika. Jose Julian Bakedanoren arrapostua batetik, liburu-dendako Gaizka Olabarriren berben ilusioa, horrenbeste urtean Hitz liburu-dendako ardura eraman izan duen Nekane Bereziartuak opera hori ikusteko... [+]


Eguneraketa berriak daude