Euskarazko on line unibertsitatea sortzeko momentua dela uste dute Iñaki Alegria (UEUko zuzendaria) eta Iratxe Esnaolak (UEUko talde eragileko kidea). Gaztaroa igaro arren, jendeak ikasteko irrika du: lan berria aurkitu nahi duelako, gaztetan ikasi ez zuelako, jakintza maite duelako... Ikasle berriok ordea, ez doaz ikasgelara, sarean dabiltza. UEUk hutsunea nabarmendu du: euskaraz on line ez dago gradu bat bera ere.
Hutsune bat betetzea al da asmoa?
Iñaki Alegria: Ez dago asmorik aurrez aurrekoa ordezkatzeko, unibertsitate eredu alternatibo bat da, beste profil bateko jendeari begira egina. Nolabait esatearren, UNEDek (Universidad Nacional de Educación a Distancia) dituen ikasketen modukoak eskainiko lirateke eta ikasle profil horrentzat, baina teknologia berrietara eta metodologia pedagogiko berrietara egokitua.
Iratxe Esnaola: Xede publikoa diferentea da.
Ez litzateke UNED bezalakoa izango?
I. Esnaola: UNED ez da euskaraz.
I. Alegria: UNEDek dio urruneko unibertsitatea dela eta guk diogu gurea on line edo e-learning izango dela.
I. Esnaola: Urruneko ikaskuntzan etxetik ari zara, zure kabuz, eta azterketetara joaten zara. On line ikaskuntzan ikasturte osoa on line egiten duzu, ariketak daude, elkarlana dago, ez zabiltza zure kabuz, tutoreak dituzu, talde lanak daude, irakasle motak bereizten dira. Kontzeptu oso desberdina da, eta oso lotua dago eredu pedagogikoarekin.
Nork heldu behar dio egitasmo horri?
I. Esnaola: UEU prest dago proiektu hau martxan jartzeko, baina ezin du bakarrik egin. Eusko Jaurlaritzaren laguntza ezinbestekoa da, eta beste unibertsitateen laguntza ere bai, beste maila batean eta beste mota batekoa, baina ezinbestekoa da. Aurrez aurreko unibertsitateek proiektu honekin irabazi egiten dutela sinetsi behar dute. Bakoitza bere aldetik ibilita, euskarazko on line eskaintzak ez du lortuko behar duen garapen erritmoa bermatzea.
Zein hartu-eman izan dituzue beraiekin?
I. Alegria: 2003an hasi ginen Eusko Jaurlaritzarekin hitz egiten. Gobernu aldaketarekin zapuztu zen, eta agian goizegi zen. Azken bi urteetan berriro izan dugu hartu-emana, baina oso azalekoa. EHUrekin ere egon gara, Jaurlaritzak esanda. Ohiko unibertsitateak aurrez aurreko irakaskuntzan ari dira, krisia dela-eta baliabide aldetik hala moduz dabiltza.
Hitz onak jaso ditugu lankidetzarako, baina orain administrazioaren apustu argi bat behar da.
Iratxe Esnaola:
“Gure egoera oso bitxia da, gai sentitzen gara dena aurrera eramateko, baina laguntza behar dugu. Esan dezagun kasik laguntza finantzarioa”
Unibertsitateek administraziora bideratu zaituztete.
I. Alegria: Eta alderantziz. Jaurlaritzak badauka unibertsitate plan bat, eta unibertsitate plan horretan on line irakaskuntza bultzatu behar dela agertzen da, baina ez guk planteatzen dugun zehaztasunarekin.Jaurlaritzak esaten die unibertsitateei eurek egin behar dutela eta unibertsitateek erantzuten dute aurrez aurreko unibertsitatea direla eta nahiko lan dutela.
I. Esnaola: Guk ofizialki ezin dugu titulurik eman, ez garelako unibertsitate bat. Beste unibertsitate bat sortzea proposatzen dugu, bere tituluak eman ditzakeena, baina beste unibertsitateekin lankidetzan.
I. Alegria: Gerta daiteke lehenengo urratsean tituluak UOCek [Universitat Oberta de Catalunya] edo EHUk ematea, baina asmoa unibertsitatea sortzea da.
I. Esnaola: Eta horrek ez du esan nahi aurrez aurrekoek on line eskaintza garatuko ez dutenik.
I. Alegria: Garatzen ari dira, baina gradu osorik ez dago euskaraz. Gaztelaniaz UNED dago eta Universidad Internacional de La Riojan (UNIR) euskaldun asko ari da ikasten. Guk UNEDen alternatiba izan nahi dugu. UOC ere horrela sortu zen duela hogei urte. Kataluniak UNEDen transferentzia eskatu zuen eta ez zuten lortu, eta esan zuten bertakoa sortuko zutela. Fundazioa egin zuten gobernuaren, hango unibertsitate batzuen eta Caixaren artean. Proiektu nazionala egin zuten UNEDi alternatiba bilatzeko, eta gainera berrikuntzarekin, on line, bi hitzetan esateko apunteak bidali eta azterketak egin formula gaindituta.
NUPekin traturik izan duzue?
I. Alegria: Hitzarmena daukagu, baina on line gaian atzera dabiltza. Dena dela, egitasmo honek aukera emango luke lankidetza sustatzeko ez EAEko unibertsitateekin bakarrik baizik eta Nafarroako Unibertsitate Publikoarekin eta Baionako zentroekin ere bai. Baina lehenengo bultzada Jaurlaritzak eman behar du.
Egitasmo honek ezin du izan gobernuan dagoen alderdi politikoak gidatutako zerbait. Kontuan hartu behar da gradu bat lau urte direla zeharo horretara jarrita, eta eredu honetan jendeak 6-8-10 urtetan egingo du, epe luzeko proiektua da.
I. Esnaola: Apustu iraunkorra izan behar du. Euskararen gaineko beste proiektu guztietan gertatzen den hutsune bera dago hemen ere, egitasmo honen ardura euskaltzale ez direnena ere izan beharko luke. Beharbada gero zuk ez duzu euskaraz ikasiko unibertsitate horretan, beharbada ez dakizu euskaraz, baina zure babesa edo kontra ez egotea behintzat bilatu beharko da. Ez da euskaltzaleon proiektua, euskaraz ikasteko eskubidea bermatzeko proiektua izan behar du.
I. Alegria: Proiektu hau momentu honetan egitekoa da, eta batera etortze bat behar da.
Zergatik diozu momentua dela?
I. Alegria: 2003an agian goizegi zen gizartea konturatzeko eredu hau funtsezkoa izango zela. Orain berriz, halako unibertsitateak toki guztietan ari dira sortzen: Errioxan, Valentzian, Bartzelonan UOCez gain beste bat sortu da. Horiek hemen ate joka ari dira, eta guk, euskaldunak izateaz gain, beste hizkuntza batzuk ere badakizkigu, eta gutxieneko erreferentzialtasuna lortzeko gero eta zailagoa izango dugu.
I. Esnaola: Proiektu hau egoteak ez baitu esan nahi euskaldunok on line ikasten ez dugunik. Ikasten dugu, baina beste unibertsitate batzuetan eta beste hizkuntza batzuetan. Euskaraz ez dagoelako. Garaia da, hain zuzen, nabaria delako jendartean eskari hori badagoela edo ikasteko modu horiek gero eta erabiliagoak direla. Gaur egun autoformazioaren grina oso txertatua dago jendartean.
Iñaki Alegria:
“On line unibertsitateak toki guztietan ari dira sortzen: Errioxan, Valentzian, Bartzelonan... Horiek hemen ate joka ari dira, eta guk, euskaldunak izateaz gain, beste hizkuntza batzuk ere badakizkigu, eta gutxieneko erreferentzialtasuna lortzeko gero eta zailagoa izango dugu”
Bideragarritasun ekonomikoa aztertu al duzue?
I. Alegria: Prezio publikoak behar dira, prezio pribatua jartzen baldin baduzu, UNED hor egonda, eta euskaldunak erdaldunak ere bagarela kontuan hartuta, hor arazo bat dago. Bestalde, ezin da esan merkea dela, baina oinarri on bat jartzeko ez da izugarrizko dirutza gastatu behar, porlanean, eraikinetan… Ikasle taldeak ezin dira oso handiak izan, baina diru gutxirekin proiektu polita egin daiteke.
I. Esnaola: UEUk bere bidea egin du horretan. Definituta dauka on line hezkuntzako bere eredu pedagogikoa. Moodle erabiltzen du graduondokoetan eta etengabeko formazioan. Hori guztia garatuta dago, beste ikasketa maila batzuetara egokitzea litzateke kontua.
I. Alegria: Milioi bat euro zuri zer iruditzen zaizu, diru asko edo gutxi?
Gutxi.
I. Alegria: Bada, milioi batekin gauzak egin daitezke.
I. Esnaola: Egin dugun bideragarritasun azterketaren arabera urtean gradu bakoitzeko 50 ikasle beharko lirateke.
Dozena-erdi bat gradurekin hastea proposatu duzue.
I. Alegria: UOCekin elkarlanean 2-3 titulaziorekin hastea pentsatu genuen, baina denbora aurrera doa, eta agian, unibertsitatea sortu eta 6-8 titulaziorekin hasi behar dugu.
I. Esnaola: Dena dela, irekiak gaude, ez da egitasmo itxia. Hasieran bi gradurekin eta gero gradualki igo? Bada, gradualki igo.
Ikasle eta irakasle beharrak aztertu al dituzue?
I. Alegria: Enpresen Administrazioa titulazioa goitik behera aztertu dugu. Langabeziarekin eta ehun produktiboarekin uztar daitekeen titulazio batekin hasi nahi genuen, eta euskaraz eskaintzeko zailtasun gehiago duela dioen mitoagatik ere aukeratu dugu. Azterketa eginda, ikusi dugu adituak badaudela, irakasleak eta tutoreak badirela.
I. Esnaola: UEUk ez dauka zalantzarik euskaldun irakasleria badagoela, hain justu, UEUn asko eta asko biltzen dira, eta ez dugu aurreikusten inolako arazorik irakasleak aurkitzeko.
I. Alegria: Bestalde, hasieran titulazio bakoitzeko inbertsio bat egin beharko da, materialak egokitzeko, plataforma prestatzeko...
I. Esnaola: Gure egoera oso bitxia da, gai sentitzen gara dena aurrera eramateko, baina laguntza behar dugu. Esan dezagun kasik laguntza finantzarioa.
I. Alegria: Diru aldetik eta sendotasun aldetik. Ezin diozu esan jendeari, “etorri gurekin ikastera!”, eta handik bi urtera jarraipenik ez izan, dirurik ez dagoelako.
I. Esnaola: Erabaki politiko bat behar da legegintzaldiz legegintzaldi aurrera jarraituko duena.
Aztikerrek, zuek eskatuta, 25-55 urte arteko euskaldunei galderak egin dizkie balizko ikasleak eta haien ezaugarriak jakiteko.
I. Alegria: Galdetu zitzaien ea aurreikusita zuten unibertsitate mailako ikasketak egitea, on line egingo lituzketen, euskaraz egitea eragozpena litzatekeen, eta galdera gehiago. 700 erantzun lortu genituen. Ehuneko lauk aurreikusita zeukan ikasketak egitea, beraz 25.000ko unibertsoa ateratzen zen. Euskara %10entzat zen eragozpena. Titulazioetan eta prezioetan iritzi desberdinak zeuden. UEUkideen eta UEUko ikastaroetan egon direnen artean, Google bidez, galdeketa xumeagoa egin genuen, eta 800 erantzun lortu genituen. Horrela zehaztu genituen titulazioak, eta argazki zehatzagoa daukagu.
Zein titulazio dituzue buruan?
I. Alegria: Bi gradurekin hastekotan Enpresen Administrazioa eta Psikologia dira lehenetsitakoak, baina ez dago itxita. Ondoren datoz irakaskuntzarekin lotutako tituluren bat, Pedagogia edo Gizarte Hezkuntza, humanitateak orokorrean. Ingeniaritzan berriz, batzuk zailak dira on line egiteko, baina arrakasta handia edukitzen ari da Multimedia Ingeniaritza bat, Informatika eta Ikus-entzunezkoak batera lantzen dituen bat.
I. Esnaola: Eskaintza oso oparoa da eta arrakasta zeinek duten jakitea, hau da, zein titulazio diren bideragarriak jakitea, erraza da.
Euskal Unibertsitatea egitasmoa izan zuen UEUk beste hainbat kiderekin batera. Egitasmo horrek ez du aurrera egin. Haren alternatiba al da proposamen berria?
I. Alegria: Osagarriak direla esango nuke. Euskal Unibertsitatearen estrategiaren barruan lerro bat da on line zerbitzua, baina ez da bestearen ordezkoa.
Euskarazko on line eskaintza unibertsitatean: egoera eta erronkak jardunaldiekin zein helburu zenuten, eta lortu al duzue?
I. Esnaola: Jardunaldiaren helburua balizko euskarazko on line unibertsitate baten sorkuntzaren gaineko hausnarketa irekia egitea zen eta horregatik gonbidatu genituen proiektu honetan zeresana izango duten agente guztiak. Hausnarketa oso oparoa izan zen eta helburua erabat bete zela esan dezakegu, oso argi geratu zelako zein diren gisako proiektu baten arrakastarako gakoak eta, era berean, agerian geratu zelako aurrez aurreko unibertsitateek hasieran izango duten mesfidantza gainditu behar dela. Gauzatze fasean sartu garela esan daiteke, zehazteko fasean.
I. Alegria: Irailetik aurrera bilerak eskatzen hasiko gara eta, era berean, zehaztapenetan ere sartuko gara, esaten duguna gauzagarria dela argi erakusteko.
Gipuzkoako sorrera prozesuari buruzko bere doktore tesia aitzindaria izan zen, lurralde historikoen bilakaera ulertzeko. Deustuko Unibertsitateko irakaslea, historialari askorentzat eredu izan da bere lan egiteko eta irakasteko modua. Igande honetan hil da Elena Barrena Osoro... [+]
UEUren 53. Udako Ikastaroak izango dira aurtengo udakoak. Zein jardunaldi eta ikastaro izango diren jakinarazi berri dute. Matrikulazioa aurrerago, maiatzean.
Zedarriak enpresari taldeak armagintza sustatzera deitzeak eta Jaurlaritzak horrekin bat egiteak "haserrea" sortu diela diote sinatzaileek. Mundu mailako egoera "inoiz baino larriagoa" dela uste dute, eta "Euskal Herriaren etorkizuna oztopa dezakeen... [+]
Ugaritu diren “txiringito pribatuei” muga jartzeko asmoz, unibertsitate berriak sortzeko baldintzak gogortu nahi ditu Espainiako Gobernuak. Euskal Herrian polemika artean jaio zen azken unibertsitate pribatuak adibidez, Gasteizko Euneizek, gaur gaurkoz ez ditu... [+]
Azken asteetan zenbait unibertsitatetako ate irekien jardunaldietara joateko aukera izan dut. Semea aztertzen ari da zer ikasiko duen datozen urteotan eta, erabakia hartu aurretik, komeni da aukera guztiak begiratzea. Unibertsitate bakoitzak badu bere misioa, bere izaera, bere... [+]
Martxoaren lehenengo lanegunarekin batera, komunikabideetan azalduko ez diren aldaketak etorri dira EHUn. Azken Lan Publikoko Eskaintzaren ondorioz, ehunka langile –arlo tekniko eta administrazio zerbitzutakoak– orain arte okupatzen zuten lanpostutik atera eta beste... [+]
Leporaturikoa ez onarturik, eta sare sozialetako kontuak "lapurtu" zizkiotela erranik, salaketa jarri zuen Arabako campuseko Farmazia Fakultateko irakasleak. Gernikako auzitegiak ondorioztatu du ez dagoela modurik frogatzeko mezu horiek berak idatzitakoak diren ala ez.
Lau mila karaktere ditut kontatu behar dudana kontatzeko. Esan behar ditut gauzak argi, zehatz, soil, eta ahalko banu polit, elegante, egoki. Baga, biga, higa. Milimetrikoki neurtu beharra dut, erregelaz markatu agitazioa non amaitzen den eta propaganda non hasi. Literarioki,... [+]
EHUko Errektoretza Taldeak hedabideetara igorritako ohar baten bidez jakinarazi du neurria: "Unibertsitateak baieztatzen du salatu duten irakaslea jada klaseetatik at dagoela eta ez dela fakultatera joango kasua argitu arte".
Gasteizko Campuseko Filologia Hispanikoko irakasle baten aurkako salaketen berri izan bezain azkar, asanblada irekia egin zuen GUET Gasteizko Unibertsitateko Emakume Taldeak. Aste bakarrean “hamarnaka” salaketa eta testigantza berri jaso dituzte. Irakaslearen... [+]
EHUko Errektoretza Taldeak ARGIAra igorritako oharrean zehaztu duenez, Filologia Hispanikoko irakaslearen aurkako salaketen "berri izan zuen unetik abian da protokoloak zehazten duen prozedura". Denuncias Euskal Herria Instagrameko kontuan bost salaketa anonimo... [+]
Kurtso hasieran, 2024ko irailean EHUko Bizkaiko campusean lan-zuzenbidea irakasten zuen irakasle faxista baten berri eman zuten ikasleek. Beste irakasle bat salatu berri dute, oraingoan EHUko Arabako campusean Farmazia Fakultatean, sare sozialetan mezu eta ideia erreakzionarioak... [+]
Denuncias Euskal Herria Instagrameko kontuan bost salaketa anonimo argitaratu dituzte irakasle beraren aurka, irakaslearen izena eman gabe, baina Filologia Hispanikoko irakaslea dela zehaztuta. ARGIAk gradu hori urte desberdinetan egin duten hiru ikasle ohirekin hitz egin du,... [+]
Gasteizko campuseko Farmazia Fakultateko ikasleek "faxismoaren aurka antolatzearen beharra" azpimarratu dute, eta EHUri irakaslearen berehalako kaleratzea exijitu diote.
"Gaia argitu arte, irakaslea ez da campusera itzuliko", adierazi du Joxerramon Bengoetxea errektoreak, eta gehitu du "bitartekaritza" bat abiatu dutela zer gertatu den ikertzeko eta horren aurrean zer egin ikusteko. EHUko Ikasle Kontseiluko lehendakari... [+]