Euskarazko on line unibertsitatea sortzeko momentua dela uste dute Iñaki Alegria (UEUko zuzendaria) eta Iratxe Esnaolak (UEUko talde eragileko kidea). Gaztaroa igaro arren, jendeak ikasteko irrika du: lan berria aurkitu nahi duelako, gaztetan ikasi ez zuelako, jakintza maite duelako... Ikasle berriok ordea, ez doaz ikasgelara, sarean dabiltza. UEUk hutsunea nabarmendu du: euskaraz on line ez dago gradu bat bera ere.
Hutsune bat betetzea al da asmoa?
Iñaki Alegria: Ez dago asmorik aurrez aurrekoa ordezkatzeko, unibertsitate eredu alternatibo bat da, beste profil bateko jendeari begira egina. Nolabait esatearren, UNEDek (Universidad Nacional de Educación a Distancia) dituen ikasketen modukoak eskainiko lirateke eta ikasle profil horrentzat, baina teknologia berrietara eta metodologia pedagogiko berrietara egokitua.
Iratxe Esnaola: Xede publikoa diferentea da.
Ez litzateke UNED bezalakoa izango?
I. Esnaola: UNED ez da euskaraz.
I. Alegria: UNEDek dio urruneko unibertsitatea dela eta guk diogu gurea on line edo e-learning izango dela.
I. Esnaola: Urruneko ikaskuntzan etxetik ari zara, zure kabuz, eta azterketetara joaten zara. On line ikaskuntzan ikasturte osoa on line egiten duzu, ariketak daude, elkarlana dago, ez zabiltza zure kabuz, tutoreak dituzu, talde lanak daude, irakasle motak bereizten dira. Kontzeptu oso desberdina da, eta oso lotua dago eredu pedagogikoarekin.
Nork heldu behar dio egitasmo horri?
I. Esnaola: UEU prest dago proiektu hau martxan jartzeko, baina ezin du bakarrik egin. Eusko Jaurlaritzaren laguntza ezinbestekoa da, eta beste unibertsitateen laguntza ere bai, beste maila batean eta beste mota batekoa, baina ezinbestekoa da. Aurrez aurreko unibertsitateek proiektu honekin irabazi egiten dutela sinetsi behar dute. Bakoitza bere aldetik ibilita, euskarazko on line eskaintzak ez du lortuko behar duen garapen erritmoa bermatzea.
Zein hartu-eman izan dituzue beraiekin?
I. Alegria: 2003an hasi ginen Eusko Jaurlaritzarekin hitz egiten. Gobernu aldaketarekin zapuztu zen, eta agian goizegi zen. Azken bi urteetan berriro izan dugu hartu-emana, baina oso azalekoa. EHUrekin ere egon gara, Jaurlaritzak esanda. Ohiko unibertsitateak aurrez aurreko irakaskuntzan ari dira, krisia dela-eta baliabide aldetik hala moduz dabiltza.
Hitz onak jaso ditugu lankidetzarako, baina orain administrazioaren apustu argi bat behar da.
Iratxe Esnaola:
“Gure egoera oso bitxia da, gai sentitzen gara dena aurrera eramateko, baina laguntza behar dugu. Esan dezagun kasik laguntza finantzarioa”
Unibertsitateek administraziora bideratu zaituztete.
I. Alegria: Eta alderantziz. Jaurlaritzak badauka unibertsitate plan bat, eta unibertsitate plan horretan on line irakaskuntza bultzatu behar dela agertzen da, baina ez guk planteatzen dugun zehaztasunarekin.Jaurlaritzak esaten die unibertsitateei eurek egin behar dutela eta unibertsitateek erantzuten dute aurrez aurreko unibertsitatea direla eta nahiko lan dutela.
I. Esnaola: Guk ofizialki ezin dugu titulurik eman, ez garelako unibertsitate bat. Beste unibertsitate bat sortzea proposatzen dugu, bere tituluak eman ditzakeena, baina beste unibertsitateekin lankidetzan.
I. Alegria: Gerta daiteke lehenengo urratsean tituluak UOCek [Universitat Oberta de Catalunya] edo EHUk ematea, baina asmoa unibertsitatea sortzea da.
I. Esnaola: Eta horrek ez du esan nahi aurrez aurrekoek on line eskaintza garatuko ez dutenik.
I. Alegria: Garatzen ari dira, baina gradu osorik ez dago euskaraz. Gaztelaniaz UNED dago eta Universidad Internacional de La Riojan (UNIR) euskaldun asko ari da ikasten. Guk UNEDen alternatiba izan nahi dugu. UOC ere horrela sortu zen duela hogei urte. Kataluniak UNEDen transferentzia eskatu zuen eta ez zuten lortu, eta esan zuten bertakoa sortuko zutela. Fundazioa egin zuten gobernuaren, hango unibertsitate batzuen eta Caixaren artean. Proiektu nazionala egin zuten UNEDi alternatiba bilatzeko, eta gainera berrikuntzarekin, on line, bi hitzetan esateko apunteak bidali eta azterketak egin formula gaindituta.
NUPekin traturik izan duzue?
I. Alegria: Hitzarmena daukagu, baina on line gaian atzera dabiltza. Dena dela, egitasmo honek aukera emango luke lankidetza sustatzeko ez EAEko unibertsitateekin bakarrik baizik eta Nafarroako Unibertsitate Publikoarekin eta Baionako zentroekin ere bai. Baina lehenengo bultzada Jaurlaritzak eman behar du.
Egitasmo honek ezin du izan gobernuan dagoen alderdi politikoak gidatutako zerbait. Kontuan hartu behar da gradu bat lau urte direla zeharo horretara jarrita, eta eredu honetan jendeak 6-8-10 urtetan egingo du, epe luzeko proiektua da.
I. Esnaola: Apustu iraunkorra izan behar du. Euskararen gaineko beste proiektu guztietan gertatzen den hutsune bera dago hemen ere, egitasmo honen ardura euskaltzale ez direnena ere izan beharko luke. Beharbada gero zuk ez duzu euskaraz ikasiko unibertsitate horretan, beharbada ez dakizu euskaraz, baina zure babesa edo kontra ez egotea behintzat bilatu beharko da. Ez da euskaltzaleon proiektua, euskaraz ikasteko eskubidea bermatzeko proiektua izan behar du.
I. Alegria: Proiektu hau momentu honetan egitekoa da, eta batera etortze bat behar da.
Zergatik diozu momentua dela?
I. Alegria: 2003an agian goizegi zen gizartea konturatzeko eredu hau funtsezkoa izango zela. Orain berriz, halako unibertsitateak toki guztietan ari dira sortzen: Errioxan, Valentzian, Bartzelonan UOCez gain beste bat sortu da. Horiek hemen ate joka ari dira, eta guk, euskaldunak izateaz gain, beste hizkuntza batzuk ere badakizkigu, eta gutxieneko erreferentzialtasuna lortzeko gero eta zailagoa izango dugu.
I. Esnaola: Proiektu hau egoteak ez baitu esan nahi euskaldunok on line ikasten ez dugunik. Ikasten dugu, baina beste unibertsitate batzuetan eta beste hizkuntza batzuetan. Euskaraz ez dagoelako. Garaia da, hain zuzen, nabaria delako jendartean eskari hori badagoela edo ikasteko modu horiek gero eta erabiliagoak direla. Gaur egun autoformazioaren grina oso txertatua dago jendartean.
Iñaki Alegria:
“On line unibertsitateak toki guztietan ari dira sortzen: Errioxan, Valentzian, Bartzelonan... Horiek hemen ate joka ari dira, eta guk, euskaldunak izateaz gain, beste hizkuntza batzuk ere badakizkigu, eta gutxieneko erreferentzialtasuna lortzeko gero eta zailagoa izango dugu”
Bideragarritasun ekonomikoa aztertu al duzue?
I. Alegria: Prezio publikoak behar dira, prezio pribatua jartzen baldin baduzu, UNED hor egonda, eta euskaldunak erdaldunak ere bagarela kontuan hartuta, hor arazo bat dago. Bestalde, ezin da esan merkea dela, baina oinarri on bat jartzeko ez da izugarrizko dirutza gastatu behar, porlanean, eraikinetan… Ikasle taldeak ezin dira oso handiak izan, baina diru gutxirekin proiektu polita egin daiteke.
I. Esnaola: UEUk bere bidea egin du horretan. Definituta dauka on line hezkuntzako bere eredu pedagogikoa. Moodle erabiltzen du graduondokoetan eta etengabeko formazioan. Hori guztia garatuta dago, beste ikasketa maila batzuetara egokitzea litzateke kontua.
I. Alegria: Milioi bat euro zuri zer iruditzen zaizu, diru asko edo gutxi?
Gutxi.
I. Alegria: Bada, milioi batekin gauzak egin daitezke.
I. Esnaola: Egin dugun bideragarritasun azterketaren arabera urtean gradu bakoitzeko 50 ikasle beharko lirateke.
Dozena-erdi bat gradurekin hastea proposatu duzue.
I. Alegria: UOCekin elkarlanean 2-3 titulaziorekin hastea pentsatu genuen, baina denbora aurrera doa, eta agian, unibertsitatea sortu eta 6-8 titulaziorekin hasi behar dugu.
I. Esnaola: Dena dela, irekiak gaude, ez da egitasmo itxia. Hasieran bi gradurekin eta gero gradualki igo? Bada, gradualki igo.
Ikasle eta irakasle beharrak aztertu al dituzue?
I. Alegria: Enpresen Administrazioa titulazioa goitik behera aztertu dugu. Langabeziarekin eta ehun produktiboarekin uztar daitekeen titulazio batekin hasi nahi genuen, eta euskaraz eskaintzeko zailtasun gehiago duela dioen mitoagatik ere aukeratu dugu. Azterketa eginda, ikusi dugu adituak badaudela, irakasleak eta tutoreak badirela.
I. Esnaola: UEUk ez dauka zalantzarik euskaldun irakasleria badagoela, hain justu, UEUn asko eta asko biltzen dira, eta ez dugu aurreikusten inolako arazorik irakasleak aurkitzeko.
I. Alegria: Bestalde, hasieran titulazio bakoitzeko inbertsio bat egin beharko da, materialak egokitzeko, plataforma prestatzeko...
I. Esnaola: Gure egoera oso bitxia da, gai sentitzen gara dena aurrera eramateko, baina laguntza behar dugu. Esan dezagun kasik laguntza finantzarioa.
I. Alegria: Diru aldetik eta sendotasun aldetik. Ezin diozu esan jendeari, “etorri gurekin ikastera!”, eta handik bi urtera jarraipenik ez izan, dirurik ez dagoelako.
I. Esnaola: Erabaki politiko bat behar da legegintzaldiz legegintzaldi aurrera jarraituko duena.
Aztikerrek, zuek eskatuta, 25-55 urte arteko euskaldunei galderak egin dizkie balizko ikasleak eta haien ezaugarriak jakiteko.
I. Alegria: Galdetu zitzaien ea aurreikusita zuten unibertsitate mailako ikasketak egitea, on line egingo lituzketen, euskaraz egitea eragozpena litzatekeen, eta galdera gehiago. 700 erantzun lortu genituen. Ehuneko lauk aurreikusita zeukan ikasketak egitea, beraz 25.000ko unibertsoa ateratzen zen. Euskara %10entzat zen eragozpena. Titulazioetan eta prezioetan iritzi desberdinak zeuden. UEUkideen eta UEUko ikastaroetan egon direnen artean, Google bidez, galdeketa xumeagoa egin genuen, eta 800 erantzun lortu genituen. Horrela zehaztu genituen titulazioak, eta argazki zehatzagoa daukagu.
Zein titulazio dituzue buruan?
I. Alegria: Bi gradurekin hastekotan Enpresen Administrazioa eta Psikologia dira lehenetsitakoak, baina ez dago itxita. Ondoren datoz irakaskuntzarekin lotutako tituluren bat, Pedagogia edo Gizarte Hezkuntza, humanitateak orokorrean. Ingeniaritzan berriz, batzuk zailak dira on line egiteko, baina arrakasta handia edukitzen ari da Multimedia Ingeniaritza bat, Informatika eta Ikus-entzunezkoak batera lantzen dituen bat.
I. Esnaola: Eskaintza oso oparoa da eta arrakasta zeinek duten jakitea, hau da, zein titulazio diren bideragarriak jakitea, erraza da.
Euskal Unibertsitatea egitasmoa izan zuen UEUk beste hainbat kiderekin batera. Egitasmo horrek ez du aurrera egin. Haren alternatiba al da proposamen berria?
I. Alegria: Osagarriak direla esango nuke. Euskal Unibertsitatearen estrategiaren barruan lerro bat da on line zerbitzua, baina ez da bestearen ordezkoa.
Euskarazko on line eskaintza unibertsitatean: egoera eta erronkak jardunaldiekin zein helburu zenuten, eta lortu al duzue?
I. Esnaola: Jardunaldiaren helburua balizko euskarazko on line unibertsitate baten sorkuntzaren gaineko hausnarketa irekia egitea zen eta horregatik gonbidatu genituen proiektu honetan zeresana izango duten agente guztiak. Hausnarketa oso oparoa izan zen eta helburua erabat bete zela esan dezakegu, oso argi geratu zelako zein diren gisako proiektu baten arrakastarako gakoak eta, era berean, agerian geratu zelako aurrez aurreko unibertsitateek hasieran izango duten mesfidantza gainditu behar dela. Gauzatze fasean sartu garela esan daiteke, zehazteko fasean.
I. Alegria: Irailetik aurrera bilerak eskatzen hasiko gara eta, era berean, zehaztapenetan ere sartuko gara, esaten duguna gauzagarria dela argi erakusteko.
Doako unibertsitatea aldarrikatu eta EHUren erantzukizuna seinalatu dute 10.549 ikaslek, Unibertsitateko Indar Batasunak abiatutako sinadura bilketaren bidez.
Modu iraingarri eta mespretxagarrian, komunismoari loturiko ustezko atxikipen-politikoak egozten zizkion, besteak beste, Guillermo Quindós egungo errektoreordeak eta Eva Ferreiraren hautagaitza zerrendan dagoen kideak hauteskundeetara aurkeztuko den beste taldeari,... [+]
EHUn Medikuntza euskaraz ikasteko plaza gehiago behar al diren galdetuta, hori EHUk erabaki behar duela erantzun zuen berriki Jaurlaritzak. Orain, ordea, datorren ikasturterako Medikuntzan 40 plaza gehiago eskaintzeko akordioa egin du Jaurlaritzak unibertsitate publikoarekin,... [+]
Bertsolarien kasua da agerikoena: euskaraz eta erdaraz egiten duten hedabideetan, euskarazko bertsioan soilik dira ezagutarazten. Horrez gain, bistaratu da beste titular interesgarri hau ere: Euskal Herriko 11 hedabideren 2023ko lana aztertuta, Euskal Herrikoa ez den kanpoko... [+]
Eusko Legebiltzarrera heldu da gaia, eta pobrea izan da Eusko Jaurlaritzaren erantzuna. Osakidetzak medikuak falta dituen arren, apenas handitu diren Medikuntza ikasteko plazak EHUn. Gainera, karrera euskaraz ikasteko plaza gutxiago eskaintzen dituzte espainolez baino, nahiz eta... [+]
Urri hasieran kaleratutako EHUko irakaslearen inguruko txosten bat egiteko eskatu dio Fiskaltzak Ertzaintzari. Kasuaren nondik norakoak sakonki ikertzeko eta gorroto deliturik egon den ala ez aztertzeko helburua du, salaketa jartzea erabaki aurretik.
Ikasturte hasieran hauteskundeak izan behar ziren EHUko agenda informatiboko gertaera nagusia. Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatean, gainera, hitzordu bikoitza dugu, gure zentroko batzarra ere urrian hautatuko baita. Aukera zabaldu da kudeaketa-eredu ezberdinak ezagutu... [+]
Ezin inoiz jakin zer topatuko duzun ikasturtea hasten denean, irailaren lehenak beti ohi dira tentsio altuko garaiak, hiru ala berrogei urte izan. Motibazio altuko garaia, hizkuntza eskolan eta gimnasioan izena emateko unea. Aurten zeramika ere egingo dut, beti izan da nire... [+]
Egoera juridikoki aztertu ondoren, Euskal Herriko Unibertsitateak erabaki du Zuzenbide Fakultatearen Bizkaiko Ataleko irakaslea lanpostutik kentzeko prozesua martxan jartzea. Irailaren 27an hasi ziren irakaslearen aurkako salaketak. Orduztik ehundaka izan dira auzi honen... [+]
Sanchezi buruz ari gara, joan den ostiralean astindu gintuen kasuaz. Adierazpen askatasuna defendatzen dugu, baita gustuko ez ditugun adierazpenak egiten direnean ere. Askatasun horrek iritzi arrazoituetan eta kontrastatutako datuetan oinarritutako ideiak adierazteko... [+]
Azken egun hauetan, "Faxistak kanpora!" lelopean EHUko Zuzenbide fakultatean eramandako borroka antifaxistaz hitz egin dugu anonimotasuna atxiki nahi izan duen ikasle batekin. Sare sozialetan frankismoa goraipatzen eta mezu xenofobo, matxista eta homofoboak zabaltzen... [+]
Euskal Herriko Unibertsitateak jakinarazi duenez, gutxienez astebetez ez du eskolarik emango Zuzenbide Fakultateko irakasleak. Astelehen goizean Leioako campuseko ehunka ikaslek sare sozialetan frankismoa goraipatzea eta mezu xenofobo, matxista eta homofoboak hedatu izana salatu... [+]
Filosofiako laugarren mailan, EHUn, nahitaez ikasgairen bat gaztelaniaz hautatu behar dute ikasleek, ez baitago nahikoa ikasgai euskaraz. Gaztelaniazko ikasleek ez dute arazo hori, eta bitxia da, euskarazko ikasle gehiago dagoelako gaztelaniazkoak baino. Beste karrera batzuetan... [+]
"Irudia zuritzeko" estrategiak erabiltzen dituzte energia arloko enpresa nagusiek. Ekintza positiboak azpimarratu eta inpaktu negatiboa "estaltzen" dutela ondorioztatu du ikerketan parte hartu duen EHUko doktoregai Goizeder Blancok.