EGILEA ::diskoa
autoekoizpena
iraupena ::43´31´´
prezioa ::12.20€
Operazaleok ilusioz espero dugu urtero udaren ostean OLBE-ren denboraldi berriaren irekiera. Aurtengoa ohikoa baino beranduago suertatu da; izan ere, krisiaren poderioz 63. denboraldi honek bost titulu besterik ez du izango (normalean zazpi izaten dira), eta, beraz, irailean hasi ordez azaroan izan dugu lehenengo emanaldia. Hori bai, krisia eta guzti, kalitatea bere horretan mantentzen da eta betiko gustua eta “savoir faire” hori, antolatzaileen aldetik, nabarmena da.
Hasteko, Tutto Verdi izeneko zikloaren barruan, konpositore honen lan fresko eta indartsu bat: Attila. 33 urte zituen Verdik opera hori bukatu zuenean, eta nabaria da lan horretan musikariak gaztaroko obrei inprimatzen zien bizkortasuna. Libretoa, Francesco Maria Piave eta Temistocle Solera-rena, interesgarria da baita ere. Ez da Attila basati eta ñabardurarik gabea marrazten, baizik eta pertsona indartsua, eta aldi berean zalantzatia, argiak eta itzalak dituena.
Pizgarri bat baino gehiago izan du denboraldiaren hasiera honek. Alde batetik tituloa bera, esan bezala, potentea, eta bestetik, Ruggero Raimondiren parte-hartzea, eszena zuzendari bezala aldi honetan. Baxu italiar famatu honek Attila-ren rola egin zuen Bilbon orain dela 37 urte, eta, hainbeste denbora pasa eta gero, begi-bistan geratu zen zein baliagarria den bere eskarmentua holako produkzioak lantzeko. Benetan ikusgarria eta ederra suertatu zen Attila hau. Eszenaratze ikaragarria, non argia eta eszena elementuen mugimendua oso garrantzitsua den. Musikatik aparte, merezi izan zuen espektakulu osoak.
Musikalki, ondo. Ildebrando D’Arcangelo baxuak, Attilka-ren paperean, ongi bete zuen alderdi bokala, emisio argi batekin. Beharbada sakontasun interpretatibo nahikorik ez zuen ekarri baina eraginkorra izan zen, zalantzarik gabe. Roberto Aronica tenoreak bere ahots distiratsua luzitu zuen. Angel Ódena baritonoak gorabeherak izan zituen eta Anna Smirnova sopranoa, Odabella-ren rolean, oso adierazkor sentitu genuen. Orokorrean, ez zituzten erabat biribildu beren interpretazioak, baina osotasun ederra oparitu zuten, ikuskizun erakargarria eginez. Euskadiko Orkestra Sinfonikoa, Francesco Ivan Ciampa zuzendariaren eskutik, fin eta leun ibili zen fosotik, eta Bilboko Operaren Abesbatza, sendo.
Verdiren Attila
Bakarlariak: Ildebrando D’Arcangelo, Roberto Aronica, Anna Smirnova, Angel Ódena, Eduardo Ituarte eta David Aguayo. Euskadiko Orkestra Sinfonikoa. Zuzendaria: Francesco Ivan Ciampa.
Eszena Zuzendaria: Ruggero Raimondi. Bilboko Operaren Abesbatza. Zuzendaria: Boris Dujin. Lekua: Euskalduna Jauregia. Data: Azaroaren 22a.
Mendebaldeko Saharako giza-eskubideen egoeraren azterketa egiteko bidaia egin dute Euskal Fondoko eta Eusko Legebiltzarreko kide batzuek. Hegazkinetik ezin izan dute jaitsi ere egin. Legebiltzarkideek Marokoren jarrera “lotsagarria eta onartezina” dela adierazi dute.
Astearte honetan Baionan egitekoa zen zazpi herritarren aurkako epaiketa zortzi hilabetez atzeratu dute. Iazko Korrikan, Irun eta Hendaia arteko Santiago zubia zeharkatuz, 36 migratzaileri Ipar Euskal Herrian sartzen lagundu izana egotzi die Frantziako Justiziak. Defentsak... [+]
Urtarrilaren 16an, Madrilgo administrazioko Trantsizio Energetikorako Ministerioak irrikaz eta kezkaz itxaroten genuen “Itsaraz” proiektuaren gaineko ingurumen-inpaktu adierazpena argitaratu zuen. Ebazpenak makroproiektu honen aurkako erabaki irmoa bezain argia... [+]
Asteburu honetan 'estetikoa' hitzaren inguruan pentsatzen aritu naiz, lagun batek esandako esaldi baten harira: “Lan hau estetikoa da”. Estetikoa hitzaren etimologia aztertu dut, badirudi jatorrian zentzumenen bidez hautematea zela bere esanahia, eta gerora... [+]
Mexikoko bi emakume hauen bizitzak indarkeriak eta desplazamenduak zeharkatzen ditu. Haien familiako edo komunitateko kideak hiltzen ikusi dituzte, eta krimen antolatuak zabaltzen duen terrorea azalean sentitu dute; mehatxuak, jazarpena... ohiko dituzte. Baina horrek guztiak... [+]
Aurreko egunean, Bilbon, lagun batekin elkartu nintzen Bira tabernan. Tar-tarrean ari ginen oso gustura eta esan nion: “Noski, Giputxia zarenez, kar-kar-kar”. Eta berak nabarmendu zuen ez zela gipuzkoarra. Nik ongi ulertu gabe, jarraitu nuen esaten, “A! ez?... [+]
Zalantza asko izan ditut, meloia ireki ala ez. Ausartuko naiz, zer demontre! Aspaldian buruan dudan gogoeta jarri nahi dut mahai gainean: ez da justua erditu den emakumearen eta beste gurasoaren baimen-iraupena bera izatea. Hobeto esanda, baimen-denbora bera izanda ere, ez... [+]
Mundu mailako erasoaldi inperialista betean gaude, mendebaldeko burgesiak gidatuta. Ofentsiba inperialistak hartu duen forma gerrarena da, aldaera guztiekin: gerra ekonomikoa, gerra kognitibo eta kulturala, lawfarea; eta, noski, gerra militarra. Mendebaldeko inperialismoak... [+]
Azken urteotan, industria politikaren kontzeptua hainbat mailatan indarrez berragertu da. Neoliberalismoaren mailua izandako erakundeak, Nazioarteko Diru Funtsak, gaur egun zera azpimarratzen du: merkatuek baliabideak modu eraginkorrean esleitzeko eta arazo horiek konpontzeko... [+]
Japonia, VIII. mendea. Nara Aro betean furoshiki terminoa erabiltzen hasi ziren, baina Edo Arora arte (XVII-XIX. mendeak) ez zen hedatu. Furoshiki objektuak ohialetan biltzeko artea da, baina bere etimologiak garbi uzten du bere jatorria: furo hitzak bainua esan nahi du eta... [+]