Lehen asteburua: ni kontent

Keshtzar haye sepid
Keshtzar haye sepid
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.
“Ba... ez hain gaizki, aizu!”. Igandeko (20) Sail Ofizialeko azken pelikula ikusi ondoren ari naiz hizketan lagun batekin. Esana nion aurten Veneziako Mostran pasatu dituzten pelikulen aldean, a priori ahula iruditzen zitzaidala Donostiako Zinemaldian ikusi behar genuena. Baina aurreneko asteburuko filmek hein batean iritzia aldatu didate.

Festibala hasi zen Atom Egoyanen Chloerekin: Julianne Moore eta Liam Neeson jeloskorkeriari buruzko istorio batean, Amanda Seyfriedek tentatuta. Ez zen hasiera txarra izan. Distiratik urrun, dena dela.

Larunbateko hirurek konbentzitu ninduten gehien. Gosaria eztarrian ikusitako Le refuge-ek (François Ozon zuzendari) melodrama malko-ebasle bat izateko aukera guztiak zituen –heroinazalea da protagonista, mutila hilko zaio, haurdun geratuko da...–; baina pelikularen mekanikak, kontuan hartzeko moduko emaitza sortu du.

Irandik Keshtzar haye sepid (irudian) Mohammad Rasoulof zuzendariarena. Azken bi urteetan Makhmalbaf ahizpek ekarri dituzten filmen ildoan, modu alegorikoan irakurri behar da. Mundu globalizatuko botere-harremanen errepresentazio sendo honek, Irango zinema sasoian dagoela erakutsi zigun ostera.

Juan José Campanellak El secreto de sus ojos-ekin trebe nahastu ditu amodio istorioa eta detektibe generoa, umore argentinarraren printzak tartekatuz.

Asteburuko ahulena, nire ustez, Christophe Honoréren Making plans for Lena. Eta lagunari esan diot: “Ikusiko dugun txarrena hori izango bada, ni kontent”.

Kanal honetatik interesatuko zaizu: Donostiako Zinemaldia
2024-10-09 | Ula Iruretagoiena
Lurraldea eta arkitektura
Euskal

Donostiako Zinemaldiak euskal zinemaren ospakizun ekitaldian euskal zinemak euskara gutxi duela esan zuen Edurne Azkaratek eszenatokiaren mikrotik, ozen. Esaldiak burrunba egiten du egiazkotasunagatik. Arkitekturaren eszenan antzerako lema errepika daiteke eta ziur naiz beste... [+]


2024-09-29 | Eneko Atxa Landa
Donostiako Zinemaldia. Azken eguna.
Ezer gutxi kontatzen duten isiluneak


Sail Ofiziala. Klausurako filma
Eta igande euritsu, erromantiko eta negartia iritsi zen

Eta hori, larunbata zela atzo, eta ez igandea. Kosta zitzaion egunari argitzea, aurreko egunetan baino dezente jende gutxiago zebilen kalean, eta presa gutxi nabari zen. Batzuk laster batean bai, Kursaalera eta Victoria Eugeniara gerturatu zirela, lehen areto horretan ematen... [+]


Aktore onenaren saria, Patricia López Arnaizentzat

Patricia López de Arnaiz gasteiztarrak aktore onenaren sari nagusia irabazi du Donostiako 72. Zinemaldian, Pilar Palomerok zuzendu duen 'Los destellos' filmean egindako lanagatik.

Eider Rodriguezen 'Bihotz handiegia' liburuko lehen narrazioan... [+]


Zezenaren tortura babesten duen dokumentalak irabazi du Zinemaldiko Urrezko Maskorra

Andrés Roca Rey toreroaren egunerokoaren hainbat pintzelkada ematen ditu Tardes de soledad zintak, besteak beste, hotelean eta hoteletik zezen-plazarako bidean eginiko elkarrizketak edo janzte aldiko uneak, eta plazan zezena nola sufriarazten eta hiltzen duen erakusten... [+]


2024-09-28 | Eneko Atxa Landa
Donostia Zinemaldia. 8.eguna
Ez dut sekula pelikulekin negar egiten


Sail Ofiziala. 8.eguna
Sinets nazazu


2024-09-27 | Eneko Atxa Landa
Donostia Zinemaldia 7.eguna
Bikaintasun esplikagaitza, berriz


2024-09-26 | Eneko Atxa Landa
Donostiako Zinemaldia 6. eguna
Por donde pasa el silencio


Sail Ofiziala. 6.eguna
Ihes egin heriotzari, aurrerantz

Izaten da, tarteka, dena loturik dagoenaren sentsazioa. Denetarik-edo ikusteko aukera izanen da Zinemaldian, baita Sail Ofizialean ere, marko baten pean betiere. Ikusi ditugu umore ukitudun batzuk, negarra eragiterainoko dramak, suspenseak, dokumental tankerakoak, baita... [+]


ARGAZKIAK | Euskal Zinemaren Gala, Donostiako Zinemaldian

Astearte gauean egin zen Euskal Zinemaren Gala, Donostiako Victoria Eugenia antzokian.


2024-09-25 | Eneko Atxa Landa
Donostiako Zinemaldia 5. eguna
Zinea ala antzerkia?


Eguneraketa berriak daude