Sagua sartu da erosketa saskian

  • Urriaren 22an eta 23an Bilboko Euskalduna Jauregian e-Business Global Conference egingo da, merkataritza elektronikoari buruzko kongresua, alegia. Egun, edozer gauza Internet bidez erosteko aukera dugu eta enpresen arteko hainbat merkatal harreman teknologia berrietan oinarritzen dira. Testuinguru berri horren adierazle da hain zuzen ere, bigarren urtez Bilbon sektoreko adituak bilduko dituen jardunaldia.

2021eko uztailaren 19an
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Batean prakak, bestean alkandora, hurrengoan belarritakoak, ah! eta ahaztu gabe afaltzeko behar dugun haragia. Gutako askok oso gustuko omen du erosketak egitea, beste batzuk ordea, pazientzia galtzen dute eta azken batzuei denbora alferrik galtzea iruditzen zaie. Batzuentzat zein besteentzat Internet dago, gauzak errazteko edo konplexuago bihurtzeko, erosketak erakargarriago egiteko edo gorrotatzeko. Baina gauza bat dago argi: merkataritza elektronikoak aukera asko zabal diezazkieke, bai kontsumitzaileei zein enpresa edo saltokiei, kolore guztietako eta gustu guztientzako erakusleiho bihurtuz eta eserlekutik mugitu ere egin gabe.

Datuak eta etorkizuna

Ikerketa, azterketa eta datu ugari bildu dira merkataritza elektronikoaren inguruan. Espainiako Komunikabideen Aztertoki Nagusiaren azken datuei erreparatuta, 2002. urtean aurrekoan baino Internet bidezko erosle gehiago izan ziren. 2001ean 1,2 milioi izan baziren, iaz 2,2 milioi baino gehiagok egin zuten Internet bidez erosteko hautua.

Hala ere, eta beti ere Eustatek Euskal Autonomiaz Erkidegoaren gainean kaleratutako datuei begiratuta, egiten diren erosketa guztien kopuru osoaren aldean oso portzentaje txikia da Internet bidez egiten dena.

Izaskun Santamaria Eroski taldeko jarduera berrietako marketing arduradunak argitu digunez, Europan erosketak sarean egiteko ohitura handiagoa dago.

Etorkizunari begira, Santamariak uste du Interneten erabilera gehitzen den heinean, sareko jarduera komertziala ere handitu egingo dela eta horrekin batera Internetekiko konfiantza ere handitu egingo dela. Ildo horretatik zera dio Santamariak: «Kontuan izan behar dugu hirietako bizitza erritmoak eta gaur egungo bizitza estiloek erantzunak ematen dituzten konponbideak eskatzen dituztela, erosketa modu erosoan eta denda fisikoen ordutegi tradizionaletatik kanpo egiteko aukera ematen duten konponbideak, horrela, daukagun aisialdi eskasa askatasun handiagoz antolatu ahal izateko».

Hain justu ere, erosotasuna eta denbora falta izan daitezke hainbat erabiltzaile erosketak sarean egitera bultzatzeko faktoreak, baina hor badago konfiantza arazo bat ere. Jende askok uste du Internet ez dela segurua eta beraz ordainketak egiterakoan arrisku handi baten aurrean jartzen garela. Inori ezin zaio sinestarazi hori horrela ez denik, baina Kevin Kelly merkataritza elektronikoko guruak lasaitasunezko mezu bat igortzen du: «Internet bidez erostea guztiz segurua da, ziurtasun osoz eta dudarik gabe».

Segur aski medioaren ezaugarriak zenbat eta gehiago ezagutu, orduan eta seguruago sentituko gara. Baina azken erabakia norberaren esku egongo da, duen denboraren, interesen eta gogoaren arabera. Batzuek nahiago izango dute orain arte bezala ohiko saltokietan erosi, produktua beren begiekin ikusi ondoren; beste batzuek ordea, nahiago izango dute Internet erakusleihoa erabili, orain Mexikotik, hurrengoan Japoniatik eta beste batean Italiatik erosi, prezioen eta produktuen ezaugarrien konparaketa egin ondoren. Guztia, klik baten bidez.

Enpresen estrategia

Kontsumitzailearen beldur eta ezaugarri guztiak izan behar dituzte kontuan enpresek merkataritza elektronikoari ekin nahi badiote. Baina hori ez da nahikoa, gainera enpresa estrategiaren ikuspuntu argia izan behar dute. Esaterako, oso agerian geratzen da hori Izaskun Santamariak ezagutarazi dizkigun zenbait daturi erreparatuz. Beti ere supermerkatuen sektorera mugatuz, Santamariak esan digu Europako merkatuan Tesco-ren kasua hartzen dela arrakasta eredu gisa eta Webvan iparramerikarra porrotaren eredu bezala.

Tesco-k (www.tesco.com) negozioa abiarazteko gutxi inbertitu zuen bitartean, Webvan-ek bi urtetan 1,2 milioi dolar baino gehiago inbertitu zuen negozioa abian jartzeko. Tesco pixkanaka funtzionatzen hasi zen bitartean, Webvanek AEBetako 24 merkatutan sartu nahi izan zuen hiru urtetan. Tescok hasieratik produktuak etxera eramateagatik kobratzen zuen bitartean, Webvanek 50 dolar baino gehiagoko erosketa egiten zutenei ez zien ezer kobratzen produktua etxera eramateagatik. Analisten arabera, ekimen horren ondorioz, eskaera bakoitzeko 5etik 30era dolar galdu ziren. Tesco.com-ek Tesco katearen marka irudia hobetzeko eta zabaltzeko bide eman duen bitartean -hau da, enpresaren emaitzak ez dira sarean lortutakoak bakarrik-, Webvanek sarearen bidez egindako salmentetatik bizi beharra zeukan esklusiboki. Bezeroarengana heltzeko modu bakarra eta bezeroak Webvanera heltzeko modu bakarra ordenagailuaren bidezkoa zen eta horrek muga asko ezartzen zituen.

Kongresua

Urriaren 22an eta 23an Euskalduna Jauregian egingo den kongresuan merkataritza elektronikoak eskaintzen dituen aukerak agerian geratuko dira, baita kontuan izan beharreko faktoreak eta arriskuak ere, enpresa zein bezeroentzat.

Informazio gehiago www.ebgconference.com gunean.

Kevin Kelly, merkataritza elektronikoan nazioarteko aditua: «Internet bidez erostea kreditu txartela erabiltzea baino seguruagoa da»

Kevin Kelly nazioarteko gurua da. Internet eta merkataritza elektronikoa ondo baino hobeto ezagutzen dituen aditua, alegia. «Wired» aldizkariko bazkide fundatzailea da eta «Out of Control» liburuaren egilea, besteak beste.

Zein da merkataritza elektronikoaren egoera Europan eta munduan oro har?
Egia esan, ez dakit. Lehen baino sendoagoa.

Nolakoa izango da etorkizuna?
Oso baikorra naiz. Etorkizunak aukera gehiago ekarriko ditu, baita arrisku gehiago ere.

Zergatik ezarri beharko luke enpresa batek merkataritza elektronikoko sistema ? Zer abantaila eskainiko lizkioke?
Bi arrazoiengatik: lehenik, bezeroarengana modu berrien bidez iristea ahalbidetuko diolako, eta bigarrenik bezeroaren nahiak modu berrien bidez aseko dituelako.

Eta kontsumitzaileari?
Kontsumitzaileek kalitate hobeagoko produktuak eta zerbitzuak eskuratzen dituzte, prezio hobeagoan eta erosotasun handiagoarekin.

Enpresek ba al dakite Internet bidez nola saldu? Ba al dakite produktua nola ezagutarazi? Nola helarazi produktua kontsumitzaileari?
Bai. Bezeroan jartzen dute arreta, ez teknologian.

Internet bidez erosten diren produktuak dendan daudenak baino garestiagoak ala merkeagoak dira?
Kontsumitzaile gehienentzat merkeagoak dira eta gainera, errazago eskura daitezke.

Kontsumitzaile potentzialak aipatzen dituen beldurrak, adibidez segurtasun faltarena, errealak al dira? Internet bidez erostea segurua al da?
Segurtasuna ez da arazo. Internet bidez egindako lapurreta kasu bakan batzuk baino ez daude, kalean gertatzen diren milaka txartel lapurreta kasuekin alderatuz. Internet bidez erostea guztiz segurua da, ziurtasun osoz eta dudarik gabe. Jatetxe batean kreditu txartela erabiltzea baino seguruagoa da.

Enpresak zer nolako arazoei egin behar die aurre merkataritza elektronikoa ezarri nahi badu?
Arazo asko daude. Sistema osoa eta informazioaren emaria berriz planteatu beharko du.

Jendeak zer nolako produktuak erosten ditu Internet bidez?
Denetarik eskura daiteke Interneten. eBay enkante etxearen etekinen zati handiena autoen salmentatik dator.

Erosiko al zenuke janaria Internet bidez?
Bai eta erosten dut.

Eta auto bat? Ordenagailu bat? Zure etxe azpiko liburu-dendan aurki dezakezun liburu bat?
Jakina. Etengabe egiten dut hori. Ia egunero erosten ditut liburuak Internet bidez. Normalean, egunero gauza bat behintzat erosten dut Internet bidez.

Ez ote gara ari giza harremanek garrantzirik ez duten mundua bultzatzen? Ez al da erakargarriagoa udare kilo bat erosterakoan saltzailearekin hitz egitea? Egunkaria erostera zoazenean kioskoan dagoenak eguraldiaren berri ematea?
Noski. Hala ere, egunkari saltzaile guztiak ez dira hiztunak. Internet asko erabiltzen dudanez, saltoki eta hornitzaile «erreal» onenak aurkitzen saiatzen naiz eta kalera irteten naiz horiek erabiltzera, ez bainaiz mugatzen gertuen ditudanetara bakarrik. Ona den edozeinengana jo dezaket. Egia esan, lehen bezainbeste liburu erosten dut liburu denda errealetan; baina orain horietan ere inteligentzia handiagoz erosten dut.

e-Business Global Conference. Egitaraua
Urriak 22
10:00 Kevin Kelly-ren hitzaldia.
11:30 «Negozio ereduak eta estrategia». Hizlariak: Nikolas Azkona, Ramon Arellano, Jose Ramon Urvano.
11:30 «Wirelessaren onurak». Hizlariak: Juan Maria Iglesias, Luis Maldonado eta Jose Bausa.
13:00 Mahai-ingurua: «Internetek aisia sektorean dituen onurak». Parte-hartzaileak: Pau Morata, Mauricio Prieto eta Idoia Ezkurdia.
16:00 «E-people eta antolakuntza aldaketak». Hizlariak: Oriol Bes i Oliva eta Eduardo Rios.
16:00 «Segurtasuna Interneten, urrats bat aurrera». Hizlariak: Javier Ribas eta Gorka Ochandiano.
17:15 Santiago Alvarez de Mon-en hitzaldia.

Urriak 23
09:30 Enrique Dans-en hitzaldia
11:00 «Negozio ereduak eta estrategia». Hizlariak: Izaskun Santamaria, Jaume Gurt eta Iñaki Lopez.
11:00 «Orain arte inoiz amestu ez den marketinga». Hizlariak: Ignasi Biosca, Pablo Alzugaray eta Juan Jose Azcarate.
12:30 Javier Echeverriaren hitzaldia.
15:15 «Prozesu hobekuntza: helburua, bezeroa». Hizlariak: Secundino Alvarez eta Yvonne Gillet.
15:15 «Gobernu digitala». Hizlariak: Albert Batlle eta Seppo Kurkinen.
16:30 Mahai-ingurua: «Internet Kirol Elkarteetan». Parte-hartzaileak: Athletic kluba, Barcelona FC, Real Madrid eta Reala.


Azkenak
2024-07-17 | Gorka Menendez
Zenbateraino izan behar dira txikiak nekazari txikiak?

Gaur egungo ezker mugimenduaren zati handi batek, intuitiboki bada ere, eskala txikiko nekazaritza aldarrikatzen du zalantza askorik izan gabe. Hala ere, txikitasunaren aldarrikapen horrek baditu bere kontraesanak: tamaina txikiko ustiategi batek, definizioz, ezingo du elikagai... [+]


Euskaldunak

Eusko Jaurlaritza berriko bozeramaile Maria Ubarretxenak lehenengo elkarrizketa Euskadi Irratiari eman zion. Solasaldian asmoez jardun zuen, kontu orokorrak adierazi zituen, ezinbestean, gobernua martxan jarri berri zegoelako. Adeitsua izan zen tonua kazetari eta eledunaren... [+]


2024-07-17 | Iñaki Barcena
Ekofaxismoa al datorkigu?

Kapitalismoak sortutako krisi ekosoziala ondoez globala ari da eragiten planeta osoan. Baliabide material eta energetikoen "gailurrek", hazkunderako eta metaketarako mugak ezarriz, natura eta gizartearen arteko desorekak ekartzen dituzte. Estraktibismoaren gurpil... [+]


Defendatu behar duguna

Ikasle batek erran zidan, behin, testu bat aztertzen ari ginela: “Pertsonaia eri da: geldi-geldia pentsaketa ari da bere buruan”. Bistan dena, erranaldi horrekin, gaizki adierazi zuen gogoan zuen iruzkina, erran nahi baitzuen pertsonaiaren ezontsa nabari zela haren... [+]


2024-07-17 | David Bou
Agur esaten ikastea

Zerbaiti edo norbaiti agur esatea abandonuarekin, amaierarekin eta, azken batean, dolu-prozesuarekin lotutako ekintza izan ohi da. Seguru noizbait esango zenutela –edo norbaiti entzungo zeniotela– “ez zaizkit agurrak gustatzen” esaldi tipiko eta topikoa... [+]


Bego Ariznabarreta Orbea. Gerrarik ez
“Gure aurrekoek bizitako gerraren traumak eta sintomak ditugu oraindik”

Gurasoak hilik, etxeko ganbara husteari ekin zioten
seme-alabek. Hainbat gauzaren artean, koaderno eta paper sorta, argazkiak eta nahi beste agiri. Bego Ariznabarreta Orbeak aita aspaldi zenduaren gerrako memoria harrigarriak zurian beltz irakurri, eta jabetu zen altxorraz,... [+]


Aitor Cevidanes
“Akainak gaitza kutsatzeko denbora behar du, egunean bertan kenduta ez dago arriskurik”

Akainak edo kaparrak batetik, eltxo tigreak bestetik, Euskal Herrian duten presentziaz eta gurean dauden espezieez mintzatu zaigu Aitor Cevidanes ikertzailea. Osasuna eta ingurumena hizpide, dituzten arriskuez, herritarron uste faltsuez eta klima aldaketaren nahiz gizakion... [+]


2024-07-17 | Ula Iruretagoiena
Lurraldea eta arkitektura
Hemengoa

Ordenagailua itxi, txankletak jantzi, eguzki-kremaz laztandu. Nora zoaz oporretan? Oporrak egitea nonbaitera joatea dela normalizatu dugu, deskantsuak distantzia behar duelako, diogu. Eta bidaia egitean, turista bilakatuko gara, izendapen aldaketak deserosotasun bat sortzen... [+]


Materialismo histerikoa
Txatarra

Usainak keinuren bat eskatzen zuen, baina berak egin ez zuenez (ezin zitekeenez beste usainik espero), besteok ere ez. “Ez, ez, ez daude denak. Bizirik dirautenen atalik ez dago, ez dut inor bizirik utzi, adibidez, ezpainik gabe (ikusi dituzue? Horiek perfektuak iruditzen... [+]


Euskal Herriko kartografia historikoa
Mapen lorratza herri baten historian

Kartografiak herri edo lurralde baten ezaugarriak baino askoz gauza gehiago adierazten dituela jakina da. Mapak eskuan konkistatu dira kontinenteak eta eraiki dira inperioak historian zehar, eta eskoadra zein kartaboiez definitu dira identitate kultural eta politikoak. Euskal... [+]


Ernest Hemingwayk mendea egin du Euskal Herrian

1923ko sanferminetan ezagutu gintuen, eta urtebete geroago Irati aldera jo zuen atseden bila. Baiona, Garazi, Donostia, Iruñea, Gernika, Bilbo... guztiak izan ditu aipagai bere literatur lanetan. Uztail honetan 100 urte dira Irati ibaia eta inguruko baso eta bazterrak... [+]


Eguneraketa berriak daude