«NOMADA IZATEA EZ DA INONGOA EZ IZATEA»


2021eko uztailaren 20an
Rogelio Botanz Legazpin jaio zen 1956an. Duela hogei bat urte Tenerifen bizi da. Patu petralak -soldadutzak, kasurako- Kanaria Uharteetara eraman zuen; artean, maisu ikasketak burutzen zituela. Irakaskuntza du ogibide. Musika, berriz, bizibide. Musika ibilbide oparoa urratu du dagoeneko. 1985ean «La nueva canción canaria» diskoa plazaratu zuen Andrés Molina eta Pedro Gerra kanariarrekin. Hauekin osatu zuen «Taller de Canción Canario» delakoa, halaber. «Castillos de arena» diskoarekin bakarkako ibilbideari ekin zion. Iaz, «Tiempo» diskoa argitaratu zuen. Joan berri den uda honetan, ibilbide berezi honi buruz jardun ginen Legazpiko Mirandaola auzoan.


«CONCHI LA CANARIA».

Pertsonon geroa ez da patuak seinalatzen digun bidearen araberakoa izaten beti, patua petrala izanagatik ere: «Uharteetara joan behar nuela jakiteak izugarri kolpatu ninduen, oso urrun baitziren. Pixka bat izutu nintzen arren, ‘eutsi motel!’ esan nion nire buruari eta aurrera», gogoratzen du Rogeliok. Maisu ikasketako hirugarren urtean ari zen eta, halabeharrez edo -patua ez baita beti zorigaiztokoa- «Conchi la canaria» izeneko ikaskide bat ezagutu zuen: «To, bada, ‘La canaria’ deitzen bagenuen, kanariarra izango da, pentsatu nuen uharteetan bi hilabete neramatzala. Conchiri deitu nion, eta hark gaztedi kanariar sentikorrenarekin jarri ninduen harremanetan. Urte haietan eskolako maisuak, alegia», diosku hunkiturik.
Euskal Herriko egoera halatsu gogoratzen du baita ere. Irakaslegaiak euskara irakaskuntzan eman zedin manifestatzen ziren. Borrokarako giroa izugarria zen eta irakasleek modu berezi batez borrokatzen zuten: «Euskara ikastea erabakigarria zen, orduan aparejadore edo mediku batentzat, adibidez, ez zen horrela. Guretzat berealdikoa eta erabakigarria zen ordea».
Euskaldunon kolonian murgildu zen, baina gainontzeko euskaldunek ez bezala, Rogelio beste era batez hurbildu zen Kanarietako errealitatera. Soldaduek lantzen ez zuten harremana landu zuen ia hasieratik, eta, ondorioz, modu ezberdin batez ezagutu zuen hango giroa: «Garai hartan, Santa Cruzera ‘guaguaz’ jaisten ginelarik, auzo gatazkatsuetatik pasatzean, ez zen arraroa soldaduen ibilgailuak harrikatzea». Antonio Cubilloren MPAIAC taldearen garaia zen. Penintsulatik zetorren edonoren aurkako jarrera zegoen gizarte mugimenduetan.
Soldadutza bukatu orduko maistra batekin maitemindu zen: Soledadekin; bere lehen emaztea izandakoa. Artean, irakasle plaza atera zitzaion EAEn eta itzuli zen. Hasieran, Soledadekin Madrilen biltzen zen hilabetero. Gisa hartara ezinezkoa zitzaien harremanari eustea, eta elkarrekin bizitzea edo harremanari uztea zirt edo zart egin behar izan zuten: «Oso zaila egin zitzaidan mundu hau uztea. Ikasketak egin bitartean Hernaniko Altzueta baserrira joaten nintzen euskara lantzera, gogo biziz; euskara ikasi berria nintzen. Kanarietan geldi nintekeela pentsatzea... Uf!». Bolada baterako izango zelakoan onartu zuen, ezingo baitzuen bizi bestela. Egunen batean Euskal Herrira itzultzeko asmoz jarri ziren bizitzen Kanarietan.
Uharteak mundu babesgabea dira, espazioak txikiak egiten omen zaizkizu, burua egokitu beharra daukazu. Gero, bertan bizitzean, ez omen da horrela, baina irudipen hori daukazu hasieran, eta areago duela 25 urte, «Soldadutza madarikatu hark» eraman baitzuen Rogelio hara.

TALLER CANARIO DE CANCION.

Musikaren ibilbidean nolabaiteko bidea eginda iritsi zen uharteetara: «Nolabaitekoa, eh!, txikia. Transzendentziarik gabeko bidea, han hemenka ibilia eta grabazio txikiren bat egina nintzen...». Jose Ignacio Aranbururekin kantatzen zuen, probintzian barrena ateratzen hasiak ziren. Kantu ingelesak gaztelaniaz abesten zituzten; Bob Dylan-enak, kasu. Laster hasi ziren euskaraz abesten: «Gabriel Arestiren 'Nire poesia' kantua orduan hasi nintzen lantzen, ‘Harri eta Herri’ liburuarekin eta autorearekin oso identifikatua nintzen aspalditik». Uharteetan bi aukera zituen: euskaldun gisa aritzea, hau da, kanariarrei euskaraz abestea edo kantua lantzea bertako kulturaren bidean: «Inork ez zekien nik abesten edo kantuak egiten nituela. Poeta kanariarren letrak musikatzea erabaki nuen». Kantu hauetako batzuek Taller Canario de Canción delakoan berealdiko eragina izan zuten, baita bere bizitzan ere. «La Maleta» esaterako, ereserki eta bandera da egun, «hala ere, kantu hori egin nuenetik publikoki kantatzen hasi nintzen arte urte asko pasa ziren». Zergatik? «Gauza bat delako euskaldun bat kanariar batekin maitemintzea, bertan gelditzea, eta beste gauza bat da, zu haiei kantatzera joatea (irriak); eta are gehiago bere gauzez kantatzea. Pentsa, ni nire kantuekin noa -‘Nire Poesia’ kantuarekin, kasu-, eta berez zaila bada, haiena kantatzea are zailagoa da oraindik».
«La Nueva Canción» deritzan kantu generoak parametro batzuk ditu, eta bizitzen duzun errealitateak ematen dizu parametro hauetako bat: «Euskalduntze prozesua, euskaldun izatea, borondatezko nahikaria da, aukera bat: euskaldun izan nahi dut. Eremu batera ailegatzeko burutu behar duzun bidea da. Euskal Herrira iristeko hasitako prozesuan bete-betean ari nintzela hasi nuen Kanarietarako prozesua. Niretzat jarraipen bat izan zen. Hemen hasitakoak izugarri lagundu zidan hango errealitatera iristeko. Prozesua berdina zen. Gabriel Aresti ezagutzen hasi berria nintzen eta Pedro Garcia Cabrerarekin jarraitu nuen».
1983. urtean errepertorio bat osatzen hasi zen. 1984an -bere burua ezagutzera ematen hasia zela- Andres Molina ezagutu zuen, La Matanza de Sendejo herriskan ezagutu ere, kanariarren garaipenaren urteurrena ospatzen zen egunean. Oso herriska berezia omen da, espainolek suntsipen izugarria jasan zuten han. 3.000 soldaduko armada batek 1.000 galdu zituen guantxeen aurka: «Hantxe aurkeztu nion Andresi nire burua, lotsaturik. ‘Baina, baina, zer arraio abestuko du godo honek?’ pentsatuko ote zuen beldurrak nengoen, ‘godo’tzat hartuko ote ninduen beldur nintzen», gogoratzen du legazpiarrak.
«Godo»arena, denborarekin zehaztuz doan kontua da. Alabaina, uharteetako mundura hurbiltzean berak ere hauxe entzun izan du askotan: «Bai, baina zu ez zara hemengoa». Andresek Pedro Gerra aurkeztu zion: «Pedro eta Andresengandik egundo ez dut halakorik entzun, ez sentitu ere. Beste batzuengandik bai, baina bi lagun hauengandik sekula ez».
1985ean, La Matanza de Sendejon buruturiko bigarren topaketaren karietara tailerra gauzatzen hasi zen. Ez dok amairuk eragina zuen Rogeliorengan urte batzuk lehenago, «alegia, errezitala banaka eman ordez, jendea aspertu beharrean, zergatik ez kantuak abestu elkarrekin, ahotsak egin, perkusioa sartu hemen, gitarra hor...?» Horrela sortu zen «Taller» delakoa. Nola deitu, ordea?: «Taller Canario de Canción?». Ez! «Taller de Canción Canaria». Kanturako tailer bat zen eta Kanarietan zenez, kanariarra: «Geroko irakurketa bat da hau, tailerra desegin ondorengoa. Izan ere, nik han aurkitu nuen euskarria aurkitu gabe ezin izango nien kanariarrei bere gauzez kantatu. Pedro eta Andresek onarturik, inor ez zen ausartu esatera: baina zer egiten du ‘godo’ batek zuekin abesten?».


+... PUNTOS SUSPENSIVOS. Tailerrak 1998. urtera arte iraun zuen. Pedro eta Andres, bakoitza bere bidetik ari dira gaur egun, Madrilen. Urte hartan, Rogeliok + ... Puntos suspensivos taldea osatu eta bere ibilbidea segitu zuen. «Gofio-rock» egiten duela diosku, txantxetan eta serio antzean: «Gofioa kanariarren elikagai nazionala da. Artotik ateratzen den irin xigortua, antzinatik mantentzen den elikagai bakarrenetako bat da. Termino aborigen asko dago kanariarren eguneroko hizkuntzan», argitzen digu Rogeliok.
+... Puntos suspensivos banda oso proiektu konplikatua da. 10 musikari dira eszenategian. 10 horiek uharteetakoak ziren hasieran. Azkenaldion, berriz, sekzio elektrikoa euskaldunez osatua da. «Tiempo» diskoa Gaztelupeko Hotsak zigiluarekin egina du, Soraluzeko zigiluarekiko harremana aspaldikoa da. Halaber, «Tiempo» diskoaren beste edizio bat egina dauka Kanarietako beste zigilu batekin, eta «Tic tac» diskoarena ere bai.
Nomada izaten segitzen ote duen galdetu diogu: «Behin behinean geratu nintzen uharteetan. Nire lehen emaztearengandik bereizi nintzenean, bateren batek ‘Rogeliok emaztearekin moztu du eta uharteekiko lotura ere moztuko du, Euskadira itzuliko da’, esan zuen. Oso barregarria iruditu zitzaidan, ez baitzen horrela inola ere izan. Nire etxea bertan nuen, eta arrazoi asko medio ‘Nire aitaren etxea defendituko dut’ delakoarekin gogoratzen naiz. Nik, berriz, nire seme-alaben etxea defendituko dut. Nire seme-alaben etxea bertan dago, eta biziki preziatzen dut».
«Ea nomada naizen? Ni ez naiz kanariarra eta izateko asmorik ere ez dut, baina Kanariak intentsitate handiz bizi ditut. Hau ez dago ni neroni gero eta euskaldunagoa sentitzearekin kontrajarrita. Nomada izatea ez da inongoa ez izatea, leku askotakoa baizik. Badakit ezin duzula leku guztietakoa izan, baina zoazen tokietara arreta handiz begiratzea badago. Hartara, hobe ulertzen duzu bertakoek bertakoari dioten atxikimendua»

«Euskaldun berri izan daiteke, baina ezin da guantxe berri izan"
Derrigorrezko soldadutzak Kanaria Uharteetara eraman zintuen orain hogeita bost bat urte inguru. Kanariarra al zara dagoeneko, kanariarra sentitzen al zara?

Oso alderdi delikatua ukitu duzu, gero! Ez naiz kanariarra sentitzen. Ni oso sentsibilizatua nago betidanik gai linguistikoarekin, haur kanariarrei irakurtzen eta idazten erakutsi diet. Prozesu hau berez oso konplexua bada, are konplexuagoa da haien oso bestela hitz egiten baduzu. Eta guk eta haiek oso era ezberdinez hitz egiten dugu gaztelaniaz. Kanariarren erara mintzatzen saiatu nintzen, horretarako irakurketa ariketa erruz eginez. Alderdi hori moldatzen hasi eta ohartu nintzen zailagoa dela zure azentua aldatzea euskara ikastea baino, edo hizkuntza berri bat ikastea baino. Azentuak zure gogoan edo ariman eragina dauka, zu zaren hori ukitzen zaitu, baina ez hori soilik, zure azentuak eta adieraz moldeak hautematen zaituen solaskidea ere ukitzen du, hau da, konturatzen da ez zarela zu, eta bera bezala hitz egin nahian ari zarela.

Euskararekin ez zenuen antzekorik sentitu?
Bai, baina ez! Nire auzoko euskaldunek -euskaldun zaharrek- gaztelau gisara ezagutu ninduten txikitan, euskaldun haiekin gaztelaniaz baino ez nuen hitz egin. Beranduago, gazte garaian, euskaraz egiten nuenean, maitasun izugarriarekin hartu ninduten, gauza izugarri bat egiten ari nintzen haientzat. Kanariarrak berriz, haiek bezala hitz egiten ari zarela ohartzean, gaizki sentitzen dira, herri ezberdineko historia eta izaera dira tarteko.

Orduan...
Orduan, euskaldun berri izan daiteke -edo naiteke, nire esperientziaz ari bainaiz- eta gauza handia da, baina ezin da guantxe berri izan, ezin da kanariar berri izan. Inoiz ez. Gehienez «godo zaharra» izan zaitezke (irriak). Nik hainbeste urte eman dut haien artean, eta azkenean, baliteke «godo zaharra» hori nolabait barkatzea. Beraz, ez naiz kanariarra, ez dut kanariarra sentitu nahi ere, ez dut zergatik gainera. Nire seme-alabak kanariarrak izatea? Bada, ondo baino hobeto. Bestalde, halaber, uharteetan euskalduna sentitzen naiz, baina aizu, ez dut nire euskalduntasuna ozenki aldarrikatzen

«Ipar Euskal Herrian ere euskara txistukatu zen"

La Matanza de Sendejo herrian hormirudi erraldoi bat dago (15 x 6 m). Rogeliok margotua da, oso ospetsua da uharteetan. "El Bucio" izeneko guantxe batek gaztelau bat hartua du bere menpe; guantxeek espainiar konkistatzaileei irabazitako batailaren lekuko irudia da: "Murala bost urtetan behin margotzen dugu ikasleekin. Orain, zeramikan berritu nahi dugu". Botanzek heziketa berdintzaile lanetan (Maestro de Educación Compensatoria) dihardu, marginalitateko ikasleekin. Kanaria Uharteetako Hezkuntza Saileko "Contenidos Canarios" egitarauan ari da. Irakasleekin dihardu azken zortzi urteotan, oso harro dago beren lanaz. Usadio berriak nahiz zaharrak lantzen dituzte, edota zaharrak berritu. Azkeneko ekimena, txistu edo silbo gomeroa eskolan sartzea izan da; aukera historikoa bere hitzetan: "Komunikazio sistema bat da, guantxeek eta aborigenek antzina erabili zutena. Uharteetako indigenek berberera txistukatzen zuten. Hori da berberetik bizirik dirauen elementu linguistiko bakarra", diosku legazpiarrak.
Hitzez azaldu eta "Roge txiki" bere semearen bitartez ederki erakutsi ere, Rogeliok berak ikasi eta menderatzen baitu txistukatzeko molde hau. Txistu agerraldia ikusita txunditurik geratu gara, hitzak ahozko fonemaz bihurtzen ditu txistuka: "Komunikazio sistema hau galbidean zegoen. Hainbat ikasleren gurasoek irakaskuntzan sartu eta derrigorrezko ikasgaia izan zedin nahi zuten. Nik lagundu diet programan sartzen". Ekimenak askoren irribarre maltzurra sorrarazi zuen, orain, ordea, Gomerako ikasle guztiek ikasten dute txistuka. Datorren urtean Munduko Hizkuntza Txistukatuen I. Kongresua burutuko da: "Ipar Euskal Herrian euskara txistukatu zela badakigu. Euskaldunak txistuaren bidez ere komunikatu zirela, alegia. Beran ere honen berri badute. Badakigu bestalde, Turkian eta Mexikon badaudela molde honetako txistulariak; gaia ikertu dutenak ere badaude. Ipar Euskal Herrian euskara txistukatua zenaren beste berririk balego euskal eta berbere mundua beste behin ere lotuko lituzke. Federiko Krutwigen "Garaldea"ren mundu irudikatutik errealitaterako beste pauso bat litzateke horren berri izatea", adierazi digu.

"Duela bi urte jakin nuen aitonak euskaraz zekiela"
Hona Pello Lizarralde idazle eta zure lagunaren hitz batzuk: «Rogeliok talentu handia dauka, kantu sortzaile eta interpretatzaile aparta da, eta, nire gustuko, hala behar luke nabarmendu. Gitarra hartuta, zuzenean eta talderik gabe agertzen den Rogelio hori diskoetakoa baino hobea da, nik uste. Diskoak kargatuegiak iruditzen zaizkit, ez dute Rogelioren indarra eta neurria azaltzen».

Pello nire ibilbide musikalaz askatasun osoz hitz egin dezakeen lagun ona da, berau ondo ezagutzen baitu. Berak badaki nola konposatu nituen «Nire poesia», «Hoy tú» edo gitarra soilez jotzen ditudan beste kantuak. Bere ikuspegia oso argia da, oso ondo ulertzen diot «Tiempo» diskoaz duen iritzia. Baina, nik disko hau honela egin nahi nuen, ezinbestez. Esaterako, nire aitak kantatzen duen jota, «Hoy tú» edota antzeko kantuak horrela behar nituen jo, baina «Tiempo» edo «Bihotzean da indarra» kantuak ez. Berauek interpretatzeko moldea sakon hausnartu izan dut. Jende asko, ni gitarraz eta bakarka entzuten ohitua dago, eta lehen aldikoz bandarekin jotzen ikusten nauenean erabat desanimatuak geratzen dira. Nirekiko hurbiltasuna galtzen dute, nolabait. Jakina, rockak ez du trobadorearen hurbiltasuna eskaintzen, rocka musika larderiatsua da. Batzuetan gauzak esateko molde hori behar dut, ordea.

«Siniroque al sol»en zure aitak abesten duen jota zoragarria da.
Nire aitaren gazte garaian tabernetan egiten zen kantuz, berak jotak abesten zituen, zoragarri; oraindik ere artista da jotak abesten. Alemaniako esaera zahar batek dioenez, «odola arrazoia baino lodiagoa da». Aita-amarengandik seme-alabengana doan odolak gidatzen du herrien eta gizabanakoen historia. Orduan, aita diskoan nirekin izatea zoragarria izan da. Oro har, harro nago Tailerrekin egindakoaz, baina zaila egingo zait «Tiempo» bezalako obra bat burutzea, horren modu erabatekoan zabaldu eta ixten dena. Bilduma onak egin daitezke -eta ez dakit geroak zer ekarriko didan-, baina, disko honetako makilariak, txistulariak, txalapartariak eta abar, denak berriz biltzea, zaila izango zait.

Diskoaren letren ondoan, aitaren jatorriaz ere idatzi duzu.
Nire aitaren aldetiko familiarena hunkigarria izan da niretzat. Aitaren aita Etxarri Aranatzekoa zen. Bada, duela bizpahiru urte jakin nuen euskalduna -euskal hiztuna- zela. Berriak izugarri kolpatu ninduen. Pertsona nahiz komunitate bezala izugarria da. Aitari esan nion: «Aitona Juliok euskaraz egiten zuen?» Eta berak erantzun: «Bai, tabernetan. Etxean inoiz ez, edo gutxitan». Belaunaldi bakar batean hizkuntzaren transmisioa horrela etetea ere, aitonarengandik ilobarengana, eta guk ezer ez jakitea... Horrek txunditu eta ikaratu egiten nau. Orain, berriz, etxean, belaunaldi batean galdu dena beste batean berreskuratzen ari garela ikusteak pozten nau. Ez ni bakarrik, nire arrebak irakaskuntzan ari dira, eta maila handiz darabilte euskara. Ez da erraza, jakina, berreuskalduntzeak lan eta emankortasun handia eskatzen baitu. Niretzat hori da bizitzaren kontzepzio globalaren eta partikularraren gakoa eta funtsa


Azkenak
Ertzaintzak Gasteizko Salburuan egindako “sarekada arrazista” salatu dute hainbat eragilek

Salburuako futbol kantxetan polizia-operazio planifikatu bat egin zuen igandean Ertzaintzak, eta Gasteizko GKSk nahiz Gasteiz Antirrazista eragileek salatu dutenez, bertan zeuden pertsona ugari identifikatu, miatu eta kolpatu zituzten. 


Euskal artista ugari izango dira Pirritx, Porrotx eta Marimototsi egingo dieten omenaldian

Ostegunean prentsaurrekoa egin dute antolatzaileek Maiatzaren 3an Bizkaia Arena-BEC!en egingo den ekitaldiaren xehetasun gehiago aurkezteko. Ikuskizuna euskal herrian ezagunak diren hogei pertsona baino gehiagok parte hartuko dute eta 14.000 ikuslerentzat izango da. 


Abdallah askatzearen alde agertu arren Parisko dei auzitegia, ekainaren 19ra atzeratu dute epaia

Baldintzapeko askatasunaren alde agertu bada ere Parisko dei auzitegia, ekainaren 19ra atzeratu du epaia, Georges Ibrahim Abdallahk ez dizkielako kalte-galerak ordaindu AEBei. Baldintzapeko askatasunaren alde agertu zen azaroaren 15ean Frantziako Zigorrak Aplikatzeko Epaitegia,... [+]


Ertzaintzak kolpatu zuen Donostiako emakumeari garunean bi ebakuntza egin beharko dizkiote

Segurtasun sailburu Bingen Zupiriak adierazi du oraingoz ez dutela neurririk hartuko kasuaren inguruan, "gauzak ondo edo gaizki egin izanaren inguruko segurtasun edo ziurtasunik" ez duten bitartean. Ertzaintzaren agenteek eraso egin zioten emakumea "indarrik... [+]


Monte Perdidokoa galzorian dauden glaziarren artean sartu dute

Desagertzeko arriskuan dauden izotz-masak dokumentatzen dituen nazioarteko erregistro batek Pirinioetako Monte Perdido sartu du zerrendan.  


Analisia
Repsolek beretzat nahi ditu Urumeako mendiak, Euskal Herriko zentral eoliko handiena jartzeko

Josu Jon Imazen konpainiak helegitea jarri du Eusko Jaurlaritzaren aurrean, Endesari “iruzurra” egitea egotzita. Adarra eta Mandoegi mendien artean 15 aerosorgailu, 28 kilometroko bidea eta 21 kilometroko linea-elektrikoa eraiki nahi ditu Repsolek, Euskal Herriko... [+]


Asko gara, etorri gurekin euskal eskola publikora

Heldu zaigu EAEn 2025-26 ikasturterako ikastetxeetan matrikula egiteko garaia, eta etxe askotan etxeko txikienak urrats berria emango du hemendik gutxira, irailean, eskolaratzea, alegia. Euskal Eskola Publikoaz Harro Topaguneko kideok apustu sendoa egiten dugu eskola publikoaren... [+]


Kuotak, ikastoletan

Araba, Bizkai eta Gipuzkoarako Hezkuntza Lege berria onartu zenetik, aurrerantzean hezkuntza doakoa izango dela behin eta berriro entzuten/irakurtzen ari gara. Eragile desberdinei entzun diegu, baita Hezkuntza Sailari ere, eta hedabideei eskaintzen dizkiegun elkarrizketatan... [+]


2025-02-20 | Manex Gurrutxaga
EH Bilduren barne kongresuaz: behin betiko integraziorako bidea

Hilabetearen hasieran egin zuen EH Bilduk III. Kongresua, Iruñean. “Ez ohiko ondorioak” ateratzeko balio duen “ohiko kongresua” omen da, edo horrela jaso dute behintzat Zutunik ponentzian, zuzendaritzak proposatu eta militantziak aho batez onartu... [+]


2025-02-20 | Sustatu
Euskorpora elkartea eta Euskorpus aurkeztu dituzte

Euskorpora elkartearen aurkezpen ekitaldi jendetsua izan da asteazkenean Donostian, eta Euskorpus izeneko egitasmoaren berri eman dute bertan. Euskorpus euskarazko hizkuntza baliabide digitalen banku bat izango da, eta 5 milioi pasa inbertituko ditu Eusko Jaurlaritzak bertan.


Trumpek Zelenskiri “diktadore” deitu ostean, guda amaiera aztergai Europar Batasunean ere

Azken egunetako giroa baretzeko asmoz eta Ukrainako Gerraren bukaeraz hitz egiteko elkartuko dira Trumpekin, ondoko astean, Emmanuel Macron Frantziako presidentea eta Keir Starmer Erresuma Batuko Lehen ministroa. Auzi bera aipagai, ostegun honetan elkartzekoak dira ere... [+]


2025-02-20 | Irutxuloko Hitza
Eñaut eta Joseba Alvarezen aldeko elkartasun dinamika abiatu du Piztu Donostiak

Urtarrila amaieran ezarri zieten 5.000 euroko isuna ordaintzen laguntzeko txartelak jarri dituzte Herria, Marruma eta Platero tabernetan.


Udaltzain eredu “hurbila” bultzatzeko, lan eskaintza bateratua egingo dute Zumaiak, Getariak eta Azpeitiak

"Konfiantza eta gertutasuna" oinarri izango duen Udaltzaingo eredua nahi dute Zumaia, Getaria eta Azpeitiko udalek. Horretarako, udalerri horiek ondo ezagutuko dituzten bost udaltzain kontratatuko dituzte elkarrekin eta hautagaiei B2 euskara maila ere eskatuko diete.


2025-02-20 | Gedar
Gasteiz eta Burgos artean AHTa eraikitzen hasteko lanak, aurrera

2.000 milioi euroko kostua izango dute AHT Madrilekin eta AVE trenarekin lotzeko aurreneko lanek. Asteburuan egin dute manifestazio bat Iruñean, AHTa eraikitzeko obretako esklabotza-baldintzak salatzeko.


2025-02-20 | Xuban Zubiria
Alemaniako hauteskundeak irabazteko faboritoa: Friedrich Merz kontserbadorea

Olaf Scholz lehen ministro sozialdemokratak berde eta liberalekin zuzendutako “semaforoaren” gobernu koalizioa hautsi zen urte amaieran. Igandean Alemaniako kantziler berria aukeratzeko hauteskunde orokorrak izango dira, eta, inkesten arabera, kontserbadoreen... [+]


Eguneraketa berriak daude