IRAGARKIEN AMARAUNEAN

  • Espainiako Publizitate Agentzien Elkarteak antolatzen duen Donostiako Publizitate Jaialdia Espainiako publizitate sormenari eskaintzen zaion ospakizun garrantzitsuena da. Aurten 2.198 pieza iragarki aurkeztuko dira Kursaalean maiatzaren 31tik ekainaren 2a arte.

2021eko uztailaren 23an
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.
Guztira aurten Espainian ekoiztutako 2.198 pieza iragarki aurkeztuko dira Donostiako XVI. Publizitate Jaialdira. Eta modu honetan 2.000 izen emateren muga gainditzen den lehenengo aldia izango da. Aurreko urtean bezalaxe Kursaalean egingo da aurtengo jaialdia maiatzaren 31tik ekainaren 2a bitartean. Guztira 1.500 pertsona inguru biltzea espero dute antolatzaile, ordezkari eta kazetarien artean.
Donostiako Publizitate Jaialdia Espainiako publizitate sormenari eskaintzen zaion jaialdi garrantzitsuena da. Urtean zehar sortu diren ideia onenak saritzen dira bertan, sormenaren aldetik begiratzen dio beraz jaialdiak publizitateari. Duela hamasei urtetik hona urtero burutu den jaialdiak Espainia osoan ekoiztu diren publizitate pieza onenak epaitzen ditu lau atal ezberdinetan, iragarkiaren euskarriaren arabera: Zine eta Telebista; Irudia; Irratia eta Euskarri interaktiboa. Zine eta Telebista atalean 14 kategoria bereizten dira; Irratian eta grafikagintzan kategoria bakarra eta euskarri interaktiboko piezak Web edo publizitate ekintza izenean aurkez daitezke.
Publizitate agentzia askok ordea, ez du jaialdi honetan parte hartzeko aukerarik. Izan ere, bertan izateko ordaindu beharreko diru kopurua handia da eta guztiek ez dute horretarako aukera. Iazko edizioan adibidez, pelikula baten izen ematearen prezioa 45.000 pezetakoa zen, pieza grafiko batena 38.000koa. Eta gainera, ordezkari bakoitzak 65.000 pezeta ordaindu behar ditu.
Aurtengo partehartze datuei erreparatuz, igoera handiena jasan duen alorra Euskarri Interaktiboena izan da -%25eko igoerarekin- guztira 188 pieza aurkeztu direlarik: 92 web eta 96 publizitate ekintza. Era berean, Irudi alorrean ere aurreko urtean baino 30 pieza gehiago arituko dira lehian 1.310 pieza hain zuzen ere. Zine eta Telebista atalean 546 lanek izen eman dute eta jaitsiera bakarra irrati alorrak jasan du, aurreko urtean baino 9 pieza gutxiago izango direlarik, 154 iragarki labur.
2000. urteko edizioan Zine eta Telebistako sari Nagusia Tandem Campmany Guasch DDB agentziak Audi etxeari eginiko "Sueños" kanpainak jaso zuen. Irudiko sari nagusia berriz, "Tiburon" iragarkiak irabazi zuen BMW etxeari S.C.P.F. agentziak eginikoa. Eta irratian "Silicon Valley" izeneko pieza suertatu zen irabazle, McCann Erickson agentziak El País enpresari eginikoa.


Eguzkiko sariak.

Jaialdiko sariak "eguzkiak" izenarekin ezagutzen dira: "Urrezko Eguzkiak", "Zilarrezko Eguzkiak" eta "Brontzezko Eguzkiak" banatzen dira kategoria eta atal guztietan. Sari hauek, araudiaren arabera, pieza bakarrak edo kanpaina osoak jaso ditzake, hau da, kategoria berdinean lehiatzen duten kanpaina bereko hainbat publizitate pieza ezberdinek. Urrezko Eguzkiak dira jaialdiko sari garrantzitsuenak, Sari Nagusiak. Era berean, jaialdirako akreditazioa duten kazetariek "Prentsako Sariak" aukeratzen dituzte Zine etaTelebista eta Irudi ataletan.
Publizitate lanei eskainitako sariez gain, "Jaialdiko Agentzi Saria" eta "Jaialdiko Produktora Saria" ere banatzen ditu festibalak, irabazitako sarien arabera puntu gehien lortu duenari eskaintzen zaizkiolarik. Bestalde, AEAPko (Espainiako Publizitate Agentzien Elkartea) batzorde exekutiboak "Iragarlearen Saria" erabakitzen du. Eta azkenik, lehenengo aldiz XVI. edizio honetan sari berri batzuk banatuko dira ospakizunean lagundu dutenentzat "Sari Berezia" eta "Babesle Saria".


Epaimahaia.

Bi epamahai ezberdinek izango dute lehiaketako piezak baloratzeko ardura. Epaimahai hauetako partaideak hainbat publizitate agentzietako sormen alorretik etorritakoak izango dira, jaialdiaren irizpideen artean, jaialdiko pieza eta kanpainetako sormen lanen epaiketa alor honetako profesionalek burutzea baita. Aurtengo epaimahaiko presidentea Miguel Angel Furones, Vitruvio Leo Burnett agentziako presidentea, izango da eta atal guztietako piezak epaitzeaz arduratuko diren bederatzi laguneko bi talde antolatuko ditu, lehiaketa amaieran azken zerrendan nork egon behar duen erabakiko dutenak. Behin azken zerrenda erabaki ondoren, epaimahaia osatzen duten bi taldeak bilduko dira, XVI. Publizitate Jaialdiko palmaresa osatuko duen Eguzki eta Sari Nagusiak erabakiko dituztelarik.


AEAP Antolatzailea.

Espainiako Publizitate Agentzien elkartea (AEAP) da Donostiako Publizitate Jaialdiko antolatzailea 1986. urteko lehenengo ediziotik. Gaur egun, 37 publizitate agentziek osatzen dute AEAP. Era berean, aipatu agentziak, AEAPko Batzar Orokorreko kideak dira, eta Batzorde exekutiboa aukeratzeko gaitasuna dute. Hamar pertsonaz osatutako Batzorde exekutiboak AEAPko zuzendaritza eramaten du, lau urtetik behin boto bidez aldatzen direlarik komiteko kideak.
AEAPk Espainiako publizitate sektorea hobetzeko egitasmoak burutzen ditu eta aldi berean antolatutako ekintzetan parte hartzen du. Donostiako Publizitate Jaialdia AEAPk antolatzen duen ekintzarik azpimarragarriena da.
Era berean, AEAPk publizitate sektoreko beste erakunde batzuekin ere lan egiten du: SOFRES eta EGAMekin, esaterako. Publizitatearen Autokontrolaren Elkarteko (AAP) zuzendaritzako partaide ere bada, hain zuzen ere, iragarkiak praktikan betebehar etikoak ez urratzeaz arduratzen den erakundea. Eta honez gain, AEAP Europako Publizitate Agentzien Elkartean ordezkaritza duen Espainiako publizitate erakunde bakarra da .

ZUZENDARIAREN KURRIKULUM ZABALA
Agustin Elbaile izendatu dute 2001. urteko Donostiako Publizitate Jaialdiko zuzendaria, McCann Erickson España agentzia ohiko kreatibo zuzendariordea. Bere curriculum profesionala oso zabala da. Bere lanak mundu guztian sarituak izan dira eta Elbaile bera ere festibal garrantzitsuenetako epaimahaikide izan da askotan (Cannes, Londres, Chicago, Donostia...). Horretaz gain, publizitate alorreko hainbat elkarteko partaide da.

EUSKAL HERRIKO PUBLIZITATEAREN EGOERA
Publizitate sektorean, estatu mailan jarrita, Madril eta Bartzelona hiriburuek duten nagusitasuna izugarria da. Bi leku horietan negozioa kontzentratzen dela esan daiteke. Bertoko profesionalek dioten moduan, hiri horietatik kanpo egiten dena "probintzietako" publizitatea da. Bi leku horien atzetik, baliteke Euskal Herrian egiten den publizitatea kokatzea, Valentzia eta Galizia aldean egiten dena baztertu gabe. Baina, publizitatearen sektorea iragarleei esker bizi da eta iragarle handiek Bartzelonako eta Madrileko publizitate agentziei nolabait gehiegizko mirespena diete.
Iragarkien sormenaren mailaz ari bagara, Euskal Herrian badugu behar den kapazitatea publizitate kreatiboa egiteko. Baina ezin dugu ahaztu honetarako dauden oztopoak: bata, hemengo iragarle handiek (inbertsio handiak egiten dituztenak) Madrilera edo Bartzelonara jotzea nahiago izatea; bestea, kanpoko bi merkatu horiek profesional onak erakartzeko duten ahalmena (kanpaina eta soldata interesanteenak han daudelako). Bestaldetik, ezin dugu ahaztu publizitate sektorea ekonomia orokorraren atzetik ohi doala, hau da, herri bateko ekonomia sendoak publizitate sektore indartsua dakarrela. Era berean, publizitatea gure enpresek duten lehiatzeko erreminta izatearren, ekonomia orokor horretarako publizitate sektorea indartsua izatea lagungarria da. Sektorea indartzeko eta ekonomia orokor horretan eragin positiboa izateko gauza desberdinak egin daitezke. Alde batetik, iragarleek barneratu behar dute komunikazio komertzialaren garrantzia eta horren atzean datorren profesionalen beharra. Publizitate sektoreak ahalegin gehiago egin behar du bere zerbitzuak kalitatezkoak izan daitezen, eta Euskal Herriko profesionalen kapazitatea iragarleei erakuts diezaien. Eta jakina, Euskal Herriko Unibertsitateak ere bere erantzukizuna hartu behar du enpresei zein publizitate agentziei oso profesional onak eskaintzen. Eta azken honetarako unibertsitatean gauza asko aldatzeko beharrean gaude

Euskal Publizisten Federazioa. Egun erkidegoko hiru herrialdeen publizitate agentzien elkarteak batzen dituen federazioa dago. Baina hiru elkarte horietatik aktiboena Bizkaikoa dela esango nuke. Hauek ekintza desberdinak burutzen dituzte, horietariko bi urteroko publizitate jardunaldiak eta Euskal Herriko Unibertsitatearekin harremanak ezartzea dira. Agian, eta behin baino gehiagotan profesional baten bati esan diodan moduan, gure publizitate festibal propioa izatea beharko genuke. Euskal Herriko publizitatearen profesionalentzat eta ikasleentzat sormena, errentagarritasuna eta formazioa biltzen dituena, hain zuzen.
Agentzi baten handitasuna ez da neurtzen sormen alorrean izan dituen sarien bidez bakarrik. Gero eta gehiago agentzia bati sona ematen dion aspektua kanpainaren errentagarritasuna da. Baina hori ez da Donostiako Festibalean neurtzen den aspektua, sormena baizik. Errentagarritasuna saritzeko estatuko iragarleek beste festibal mota antolatu dute, EFI izenekoa.


Azkenak
2024-11-08 | Egurra Ta Kandela
Eusko Jaurlaritzaren ildo estrategikoak

Nekazari eta abeltzainentzat Energia Berriztagarrien Lurralde Plan Sektoriala (EEBB LPS) irakurtzea etsigarria izan bazen –eta izan zen–, ez pentsa askoz alaiagoa izan denik 2023ko uztailean horri jarritako 4.217 alegazio-egileri emandako erantzunen txostena... [+]


Volkswagen: Alemaniako itxierek kezka barreiatu dute Nafarroan

María Chivite lehendakariak esan du kezkatuta dagoela Alemaniatik Volkswagenetik datozen albisteekin, baina aldi berean, konfiantza duela multinazionalak Iruñean duen lantegian, orain arte iragarritako planak betetzen ari direlako.


2024-11-08 | ARGIA
Sindikatuek Confebaski egotzi diote absentismoa arazotzat hartzen duen kanpaina egitea

Sindikatuen ustez, absentismoa ez da arazoa, “baizik eta lan osasunerako araudia errespetatzen ez duen patronala”. Patronalaren jarrera salatzeko baliatu dituzte azaroaren 7an, Bilbon, Confebaskek gai horren inguruan antolatu dituen jardunaldiak.


2024-11-08 | Euskal Irratiak
Iñaki Berhokoirigoin
“Oraingo munduan, iruditzen zaigu kontsumitzailea ere ez dela irabazle”

Ostegun arratsean abiatu da Lurrama, Bidarteko Estian egin den mahai-inguru batekin. Bertan, Korsika eta Euskal Herriaren bilakaera instituzionala jorratu dute. Besteak beste, Peio Dufau diputatua eta Jean René Etxegarai, Euskal Hirigune Elkargoko lehendakaria, bertan... [+]


Oasi bat hiri erdian

Kutixik jaialdia
Non: Intxaurrondoko Kultur Etxean, Donostian.
Noiz: Urriaren 26an.

---------------------------------------------

Donostialdean sortutako musika ekimena da Balio Dute, autogestioa zimendu eta lan-tresna gisa hartuta, "musikariak prekario, bakarti eta... [+]


Ipuinak idazten ikasten: nondik hasi eta zeri jarraitu?

Garazi Arrula (Tafalla, 1987) eta Iñigo Astiz (Iruñea, 1985) gonbidatu ditu Mikel Ayerbek (Azpeitia, 1980) Idazteaz beste euskal literaturari buruzko elkarrizketa-saioetako bigarrenera. Euskal ipuingintza izan da elkarrizketa saio honen gaia, eta gonbidatuen... [+]


2024-11-08 | Leire Ibar
Farmazia enpresen erdiak baino gehiagok adimen artifiziala erabiltzen du

Sendagaien garapena "bizkortzeko, tratamenduak pertsonalizatzeko eta barne-prozesuak optimizatzeko" erabiltzen ari dira adimen artifiziala. Enpresen % 33k erabiltzen du gaixotasunen analisian, eta % 29k sendagaien garapenean eta fabrikazioan.


Karine Jacquemart (Lurramako aurtengo gomita berezia)
“Egungo elikadura- eta nekazaritza-sistemek ez gaituzte autonomo bihurtzen”

Laborantza iraunkor eta herrikoiaren hitzordua den Lurrama azokan izanen da Karine Jacquemart, Frantziako Foodwatch elkarteko zuzendaria. Elikadura-eskubidea herritar orori bermatzeko helburuari tiraka, hainbat ekintza bideratzen dabiltza –herritar mobilizazioak, agintari... [+]


2024-11-08 | Euskal Irratiak
AirBnb motako epe laburreko alokairuen abantaila fiskala murriztu dute Ipar Euskal Herrian

Frantziako Estatuko diputatuak eta senatariak ados jarri dira. Orain arte, alokairu turistiko bat alokatzen zutenek etekinen %50 zergapetik kentzeko aukera zuten, urte osoko alokatzaileek, berriz, %30. Lege proposamenak biak hein berdinera ekarriko ditu, hots, %30era.


2024-11-08 | Irutxuloko Hitza
KASen kontrako elkarretaratze berria egingo du LQNTCDD taldeak datorren astelehenean Donostian

Lo Que No Te Cuentan De Donosti taldeak mobilizazio berri bat antolatu du datorren astelehenean, hilak 11, Amara Berrin, Kaleko Afari Solidarioak banatzen diren ordu eta leku berean. Hiriko hainbat eragile antifaxista eta antirrazista batzen dituen plataformak... [+]


2024-11-08 | Hala Bedi
Errota Zaharra auzo elkartea
“Arrazoi eta interes askok eraman gaituzte oraingo egoerara, baina kaltetuak bizilagun guztiak gara”

Gasteizko Errotako (Koroatze) auzoan izan diren manifestazio "anonimoek" kolokan jarri dute auzokoen arteko elkarbizitza. Azalera atera dituzte ere hauetan parte hartu duten partidu politiko batzuen eta beste kide batzuen izaera faxista eta arrazista.


“Atera ala hil”, Gaza iparralderako Jeneralen doktrina

Israelgo armada urria osoan bereziki gogor aritu da Gazako iparraldean, eta egunotan ere azken urteko erasorik gogorrenak egiten ari da bertan, ehunka pertsona hilda, gehien-gehienak zibilak eta tartean hamarnaka ume. Herritarrei Gazako hegoaldera joateko agindua eman diete... [+]


Bilboko Etxaniz Suhiltzailearen anbulatorioko sexu-transmisiozko infekzioen zentroa “gainezka” dagoela salatu dute

Alfonso Setiey Anitzak elkarteko lehendakariak esan du langile eta informazio falta dagoela, itxaron zerrenda “luzea” dela eta estigmatizazio “handia” dagoela.


Eguneraketa berriak daude