METROAREN LINEA BERRIA 2006. URTERAKO

  • Iaz, 49 milioi bidaiari inguru izan zituen. Bigarren lineak San Inazio eta Sestaolotuko ditu eta 2006. urtean bukaturik egongo da.

2017ko azaroaren 28an
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.
Bilboko metroak 1995eko azaroaren 11n egin zituen lehen metroak. Martxan jarri zenean, hirialdean egunean 1.150.000 bidaia egiten zen, horietako 500.000 baino ez herri garraioetan eta errepideak gainezka zeuden. Trafikoa eta herri garraioaren kalitatea hobetze aldera metroa abiarazi zuten.
Egun lehen linea martxan dago, Plentzia eta Bolueta lotzen dituena. Linea honetan dauden 27 geltokietatik 24 tren igarotzen dira bost minuturo.
Iaz, 49.102.360 lagunek erabili zuten lurrazpiko trena, aurreko urtean baino 7'3 milioi erabiltzaile gehiagok. Igoera nabarmen hori 1997ko azken seihilabetean zabaldu ziren Kasko Zaharra eta Boluetako geltokiei esker gertatu da.
1999ko berritasunik deigarriena larunbat gauetan jarri duten metro zerbitzua izan da. Urtarrilaren 23tik aurrera gaueko hamaiketatik goizaldeko ordu biak arte metroa dago ordu erditik ordu erdira eta ordu horretatik goizaldeko seiak arte, ordutik ordura.


Autofinantziazio maila oso altua lortu du

Gaueko zerbitzu honek arrakasta handia izan du. Lehenengo bederatzi asteetan 161.000 lagunek erabili zuten zerbitzu hau. Iragan urtean, bidaiari gehien izan zituen eguna, maiatzaren 15a izan zen: 234.413 pertsonak erabili zuen metroa egun hartan. Marka hau oraindik ez da gainditu.
Bilboko lurrazpiko trenaren lehenengo lineak 100.000 milioi pezetako kostua izan du. Metro Bilbaok bere baliabideekin finantzatu zuen iazko aurrekontu osoaren % 91,6 eta ondorioz, Eusko Jaurlaritzak eta Bizkaiko Foru Aldundiak 300 milioi pezeta jarri behar izan zituzten, 1997ko diru kopuruaren erdia. Metroak 3.949 milioi pezeta eskuratu zituen iaz diru sarreren bitartez, aurreikusitakoa baino 424 milioi gehiago. Gastuei dagokienez, 4.248 milioi pezetako gastuak izan zituen, aurreikusitakoa baino 273 milioi gutxiago.


Bigarren lineako lanak 2006. urtean martxan

Metroak etorkizunean kilometro gehiago izango ditu zeharkatzeko. San Inazio eta Santurtzi lotuko dituen bigarren lineako obrak abian daude. Linea honek ibaiaren ezkerraldea zeharkatuko du Barakaldo, Sestao, Portugalete eta Santurtzin hamar geltoki izango dituelarik.
Bi fasetan burutuko dute bigarren linea. Lehendabizikoan, San Inaziotik Urbinagarako (Sestaorako) sei kilometroko tramoa egingo da. Metroaren lanak kudeatzen dituen Bizkaiko Garraio Partzuergoko teknikoen hitzetan, linea berria 2001. urtean bukatuta egongo da. Metroa Sestaora heltzeko bi urta falta dira oraindik ere, baina aurtengo lanen artean Santa Teresako tunelaren zulatzea eta Barakaldoko Ansioko geltokiaren eraikuntza dira aipagarrienak.
Bigarren faseak ostera, Urbinaga eta Santurtzi lotuko ditu eta bost kilometro inguruko luzera izango du. Zati honek lau geltoki izango ditu eta 2006. urtean martxan egotea espero dute Garraio Partzuergoko arduradunek.
Bigarren linea honetatik hamar tren unitatek garraiatuko dituzte bidaiariak. Unitate berriak Beasaingo CAF enpresak egingo ditu eta bakoitzean 712 bidaiari sartzen dira. Tren unitate bakoitzak 1.000 milioi pezetako kostua izango du.
Bigarren lineak guztira, 38 milioi pezetako kostua aurreikusita dauka. Kostu osoa Eusko Jaurlaritzak eta Bizkaiko Foru Aldundiak hartu dute beregain erdibana


Azkenak
Usansolon herritarrak kexu dira erdigunea tren geltokirik gabe uzteko erabakiaren aurrean

L5 lineak Euskotrenen ibilbidea aldatuko du, eta geltoki batzuk eraitsiko dituzte, tartean Usansolokoa. Trenaren ibilbidea lurperatuko dute eta beste geltoki batzuk gehituko dituzte. 2022an, Eusko Jaurlaritzak linea horren jatorrizko proiektua aldatu zuen Usansoloko geltokia... [+]


Gasteizko txosnagunea arriskuan dagoela salatu dute, Aldundiak TicketBAI ezartzera derrigortu nahi dituelako

Gasteizko jaiak hasteko aste gutxi falta direla, Gasteizko Txosna Batzordeak urgentziazko prentsaurrekoa eman du, salatzeko Arabako Foru Aldundiak txosnetan TicketBAI ezartzera derrigortu nahi dituela. "Parekatu egin nahi dituzte txosnak eta irabazi ekonomikoa helburu duen... [+]


Munillaren adierazpen homofoboek kritika erauntsia eragin dute berriro

Jose Ignacio Munilla gotzainak enegarren aldiz erakutsi du bere homofobia, homosexualitatea “sendatzeko” terapiak defendatuz. Valentzian irakasle bat harrapatu dute ikasleekin birmoldaketa homosexualeko terapiak egiten, eta Donostiako apezpiku ohia bere alde atera... [+]


2024-07-17 | Gorka Menendez
Zenbateraino izan behar dira txikiak nekazari txikiak?

Gaur egungo ezker mugimenduaren zati handi batek, intuitiboki bada ere, eskala txikiko nekazaritza aldarrikatzen du zalantza askorik izan gabe. Hala ere, txikitasunaren aldarrikapen horrek baditu bere kontraesanak: tamaina txikiko ustiategi batek, definizioz, ezingo du elikagai... [+]


Euskaldunak

Eusko Jaurlaritza berriko bozeramaile Maria Ubarretxenak lehenengo elkarrizketa Euskadi Irratiari eman zion. Solasaldian asmoez jardun zuen, kontu orokorrak adierazi zituen, ezinbestean, gobernua martxan jarri berri zegoelako. Adeitsua izan zen tonua kazetari eta eledunaren... [+]


2024-07-17 | Iñaki Barcena
Ekofaxismoa al datorkigu?

Kapitalismoak sortutako krisi ekosoziala ondoez globala ari da eragiten planeta osoan. Baliabide material eta energetikoen "gailurrek", hazkunderako eta metaketarako mugak ezarriz, natura eta gizartearen arteko desorekak ekartzen dituzte. Estraktibismoaren gurpil... [+]


Defendatu behar duguna

Ikasle batek erran zidan, behin, testu bat aztertzen ari ginela: “Pertsonaia eri da: geldi-geldia pentsaketa ari da bere buruan”. Bistan dena, erranaldi horrekin, gaizki adierazi zuen gogoan zuen iruzkina, erran nahi baitzuen pertsonaiaren ezontsa nabari zela haren... [+]


2024-07-17 | David Bou
Agur esaten ikastea

Zerbaiti edo norbaiti agur esatea abandonuarekin, amaierarekin eta, azken batean, dolu-prozesuarekin lotutako ekintza izan ohi da. Seguru noizbait esango zenutela –edo norbaiti entzungo zeniotela– “ez zaizkit agurrak gustatzen” esaldi tipiko eta topikoa... [+]


Bego Ariznabarreta Orbea. Gerrarik ez
“Gure aurrekoek bizitako gerraren traumak eta sintomak ditugu oraindik”

Gurasoak hilik, etxeko ganbara husteari ekin zioten
seme-alabek. Hainbat gauzaren artean, koaderno eta paper sorta, argazkiak eta nahi beste agiri. Bego Ariznabarreta Orbeak aita aspaldi zenduaren gerrako memoria harrigarriak zurian beltz irakurri, eta jabetu zen altxorraz,... [+]


2024-07-17 | Ula Iruretagoiena
Lurraldea eta arkitektura
Hemengoa

Ordenagailua itxi, txankletak jantzi, eguzki-kremaz laztandu. Nora zoaz oporretan? Oporrak egitea nonbaitera joatea dela normalizatu dugu, deskantsuak distantzia behar duelako, diogu. Eta bidaia egitean, turista bilakatuko gara, izendapen aldaketak deserosotasun bat sortzen... [+]


Materialismo histerikoa
Txatarra

Usainak keinuren bat eskatzen zuen, baina berak egin ez zuenez (ezin zitekeenez beste usainik espero), besteok ere ez. “Ez, ez, ez daude denak. Bizirik dirautenen atalik ez dago, ez dut inor bizirik utzi, adibidez, ezpainik gabe (ikusi dituzue? Horiek perfektuak iruditzen... [+]


Aitor Cevidanes
“Akainak gaitza kutsatzeko denbora behar du, egunean bertan kenduta ez dago arriskurik”

Akainak edo kaparrak batetik, eltxo tigreak bestetik, Euskal Herrian duten presentziaz eta gurean dauden espezieez mintzatu zaigu Aitor Cevidanes ikertzailea. Osasuna eta ingurumena hizpide, dituzten arriskuez, herritarron uste faltsuez eta klima aldaketaren nahiz gizakion... [+]


Gorputz hotsak
“Dragon Boat-arekin gorputzarengan geneukan konfiantza berreskuratzen dugu”

Kirol ugari egin ditu Mercedes Ortega Barrenak (Bilbo, 1967); hala nola atletismoa, paddel surfa eta orain arrauna. Hondarribiko HS2 Surf Center eskolako Dragon Boat taldeko kidea da. Batik bat minbizia duten edo izan duten emakumez osaturiko taldea da. Barrenak nabarmendu du... [+]


Eguneraketa berriak daude