Multinazionalak iragarria zuen Valentzian (Herrialde Katalanak) bateria elektrikoak egiteko lantegi berri bat egin behar zuela, baina orain zalantzan jarri du proiektua, eta kirioak dantzan jarri dira, bestek beste Nafarroan, non 4.600 pertsonak egiten duen lan Iruñeko lantegian.
Egunotan zehaztuko da zenbat diru egongo den Espainiako Gobernuak auto elektrikoa bideratzeko duen planean (PERTE), eta Volkswagen gogor ari da presionatzen Espainiako Gobernutik ahalik eta diru gehien lortzeko.
Sagunton (Valentzia) egingo litzateke lantegi erraldoia eta Volkswagenek 3.000 milioi euroko inbertsioa egin dezakeela iragarri zuen. Orain, ordea, argudiatuta gobernuak ez diola behar beste diru emango, inbertsioa zalantzan jarri du. Izandako elkarrizketen arabera, konpainiak uste du 300-380 miloi euro jasoko dituela kutxa publikotik, baina hark 700-800 milioi espero ditu. El País-ek jakinarazi duenez, PERTEaren diru-laguntza nagusiak ostiral eta astelehena bitartean iragarriko dira.
Nafarroako Gobernuko lehendakari María Chivitek lasaitasunerako deia egin du, eta zehaztu du lehenik eta behin diru-laguntzak nolakoak diren ikusi behar dela, baina berak ez duela arriskuan ikusten Nafarroan auto elektrikoa egitea. Iragan irailean Volkswagenek Iruñean bi auto mota elektriko egingo direla iragarri zuen. Nafarroakoaz gain, Volkswagenek beste lantegi bat du Martorellen (Herrialde Katalanak), 11.000 langilerekin, eta baliatzen ari da halako berriek sortzen duten urduritasuna, gobernuari mehatxu egin eta ahalik eta diru publiko gehien lortzeko.
Milaka milioi inbertituko dira datozen urteetan estatuan eta munduan auto elektrikoaren eremuan (plan honekin 10.000-11.000 milioi euro estatuan), baina asko dira esaten dutenak ez dela posible gaur egun dagoen auto kopurua egitea, eta automozioaren sektorea asko murriztuko dela. Antonio Aretxabala geologoak, adibidez, ARGIAn bertan egindako elkarrizketan zioen etorkizunean 500 biztanleko auto bakarra egongo dela.
Antonio Turiel ikerlari ezagunaren arabera, gaur egun Espainiako Estatuan 26 bat milioi auto izango dira, eta mundu mailan 1.400 bat milioi. Urtero 80 milioi auto egiten da munduan, horietatik 600.000 elektrikoak. Denbora gutxian miloi bat auto elektriko egin eta denak estatura etorrita ere, 26 urte beharko lirateke egungo mailara iristeko. Hori guztiz ezinezkoa da, bere ustez.
Energiaren arazoaz gain, materialena ere hor dela azpimarratzen du Turielek (litioa, kobaltoa, nedimioa...): “Mundu osoko litioa auto elektrikoen ekoizpenera bideratuta ere, zortzi bat milioi kotxe egin ahal izango lirateke urtero. Hau da, egungo 1.400 milioiakak ordezkatzeko 175 urte beharko lirateke”.
Horiek eta beste arazo ugari badira auto elektrikoaren bueltan, baina agintariek eta plan estrategikoek ezer gutxi aipatzen diete herritarrei halakoez, jakin badakitenean, askoz auto gutxiago ekoiztuko dela eta, beraz, langile asko soberan izango direla sektore horretan, baita Iruñean ere.
María Chivite lehendakariak esan du kezkatuta dagoela Alemaniatik Volkswagenetik datozen albisteekin, baina aldi berean, konfiantza duela multinazionalak Iruñean duen lantegian, orain arte iragarritako planak betetzen ari direlako.
Altsasun autobusak egiten dituen enpresako administrazio kontseiluak hartzekodunen konkurtsoa aurkeztu du asteazkenean. Langileen ordezkariek eskatu dute "benetako plan industrial" bat martxan jartzeko eta manifestaziora deitu dute, igandean Altsasun.
Altsasuko karrozeria enpresak hartzekodunen aurrekonkurtsoa aurkeztu du eta aholkularitza baten txostenaren arabera, "pertsonala soberan dago". Uztailaren hasieran Volvorekin hitzartuta zuen kontratu bat bertan behera geratu zen eta enpresak finantziazio behar larriak... [+]
Ekainean jarri du martxan Bilboko Udalak Emisio Gutxiko Eremua, irailera arte isunak jartzen hasiko ez bada ere. Neurri horrek auto zaharren sarrera mugatuko du Bilboko zabalgune burgesera astelehenetik ostiralera. Hasiera batean 2000. urtea baino lehen matrikulaturiko... [+]
2023ko maiatzean iragarri zuten Volvo multinazionalak inbertsio handia egingo zuela Nafarroako Sakanako autobus enpresan. Orain, ordea, akordioa bertan behera gelditu dela adierazi dute bi enpresek.
"Kutxa beltz" baten modukoa izango da EDR gailua: mikrotxip baten bidez, auto bakoitzaren gidatzeari buruzko datuak gordeko ditu. Derrigorrezkoa izango da uztailetik aurrera.
Auto elektrikoen ekoizlerik handiena den Tesla enpresako Suediako 120 mekanikarik grebari ekin zioten urriaren 27an, hitzarmen kolektiboa negoziatzeko, eta inguruko herrialde eta sindikatu nagusietara zabaldu da Musken aurkako boikota. "Elkartasun greba" deritzonaren... [+]
Auto elektrikorako bidean egokitu beharra duela iragarri du multinazional alemanaren Nafarroako lantegiak, eta horren ondorioz, datozen bi urteetan 400 lanpostu murriztuko dituela jakinarazi die langileei.
Europako Batzordeak ezarri nahi zuen Euro 7 araua indarrean jartzeko epea atzeratzea txalotu du Arantxa Tapiak: "Lehenago edo beranduago hartu beharreko erabakia zen".
Euro 7 araua, isuriak murriztea helburu duena, aurreikusitakoa baino beranduago sartuko da indarrean: ibilgailu arinen kasuan 2027an eta 2029an astunen kasuan.
Datu-bilketa masiboari eta pribatutasunaren urraketei buruz hitz egitean mugikorrak, ordenagailuak, telebista eta bozgorailu adimendunak… etortzen zaizkigu burura. Inor gutxik aipatuko ditu autoak. Hala ere, gaur egun sentsore, kamera eta mikrofonoz betetako gurpildun... [+]
2030. urterako autoen %15 erabat elektrikoa izatea aurreikusi badute ere, horiek hornitzea ez dela errentagarria izango nabarmendu du Espainiako Estatuko Gasolina-Zerbitzuguneetako Enpresarien Konfederazioko buru Nacho Rabadánek, Iruñean egindako bilkura batean.
Amazonia, 1928. Ford automobil konpainiak Fordlandia izeneko herria eraiki zuen oihanean, Amazonasen ibaiadar Tapajosen ertzean.
Horren ondorioz, txasisak egiteaz arduratzen den Nafarroako enpresak datozen lau urteetan 400 pertsona kontratatu beharko dituela aurreikusten da.
Iruñean 40 urtez Polo autoa egiten aritu ondoren, 2024an Volkswagenek autoa ekoizteari utziko dio. 2026an ekingo dio auto elektrikoa egiteari Nafarroako hiriburuan, baina trantsizio tarte horretan auto produkzioa asko jaitsiko da Landabeneko plantan, eta horrek lanpostu... [+]