Volkswagenen mehatxuek dardara eragin dute Nafarroako auto elektrikoan

  • Multinazionalak iragarria zuen Valentzian (Herrialde Katalanak) bateria elektrikoak egiteko lantegi berri bat egin behar zuela, baina orain zalantzan jarri du proiektua, eta kirioak dantzan jarri dira, bestek beste Nafarroan, non 4.600 pertsonak egiten duen lan Iruñeko lantegian.


2022ko urriaren 21an - 13:36
Azken eguneraketa: 15:58
Iruñeko Volkswagen lantegia. (Arg.: EITB)
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Egunotan zehaztuko da zenbat diru egongo den Espainiako Gobernuak auto elektrikoa bideratzeko duen planean (PERTE), eta Volkswagen gogor ari da presionatzen Espainiako Gobernutik ahalik eta diru gehien lortzeko.

Sagunton (Valentzia) egingo litzateke lantegi erraldoia eta Volkswagenek 3.000 milioi euroko inbertsioa egin dezakeela iragarri zuen. Orain, ordea, argudiatuta gobernuak ez diola behar beste diru emango, inbertsioa zalantzan jarri du. Izandako elkarrizketen arabera, konpainiak uste du 300-380 miloi euro jasoko dituela kutxa publikotik, baina hark 700-800 milioi espero ditu. El País-ek jakinarazi duenez, PERTEaren diru-laguntza nagusiak ostiral eta astelehena bitartean iragarriko dira.

Nafarroako Gobernuko lehendakari María Chivitek lasaitasunerako deia egin du, eta zehaztu du lehenik eta behin diru-laguntzak nolakoak diren ikusi behar dela, baina berak ez duela arriskuan ikusten Nafarroan auto elektrikoa egitea. Iragan irailean Volkswagenek Iruñean bi auto mota elektriko egingo direla iragarri zuen. Nafarroakoaz gain, Volkswagenek beste lantegi bat du Martorellen (Herrialde Katalanak), 11.000 langilerekin, eta baliatzen ari da halako berriek sortzen duten urduritasuna, gobernuari mehatxu egin eta ahalik eta diru publiko gehien lortzeko.

Auto elektrikoaren mugak

Milaka milioi inbertituko dira datozen urteetan estatuan eta munduan auto elektrikoaren eremuan (plan honekin 10.000-11.000 milioi euro estatuan), baina asko dira esaten dutenak ez dela posible gaur egun dagoen auto kopurua egitea, eta automozioaren sektorea asko murriztuko dela. Antonio Aretxabala geologoak, adibidez, ARGIAn bertan egindako elkarrizketan zioen etorkizunean 500 biztanleko auto bakarra egongo dela.

Antonio Turiel ikerlari ezagunaren arabera, gaur egun Espainiako Estatuan 26 bat milioi auto izango dira, eta mundu mailan 1.400 bat milioi. Urtero 80 milioi auto egiten da munduan, horietatik 600.000 elektrikoak. Denbora gutxian miloi bat auto elektriko egin eta denak estatura etorrita ere, 26 urte beharko lirateke egungo mailara iristeko. Hori guztiz ezinezkoa da, bere ustez.

Energiaren arazoaz gain, materialena ere hor dela azpimarratzen du Turielek (litioa, kobaltoa, nedimioa...): “Mundu osoko litioa auto elektrikoen ekoizpenera bideratuta ere, zortzi bat milioi kotxe egin ahal izango lirateke urtero. Hau da, egungo 1.400 milioiakak ordezkatzeko 175 urte beharko lirateke”.

Horiek eta beste arazo ugari badira auto elektrikoaren bueltan, baina agintariek eta plan estrategikoek ezer gutxi aipatzen diete herritarrei halakoez, jakin badakitenean, askoz auto gutxiago ekoiztuko dela eta, beraz, langile asko soberan izango direla sektore horretan, baita Iruñean ere.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Automobilgintza
2024-07-10 | Sukar Horia
Ingreso altuko eremua

Ekainean jarri du martxan Bilboko Udalak Emisio Gutxiko Eremua, irailera arte isunak jartzen hasiko ez bada ere. Neurri horrek auto zaharren sarrera mugatuko du Bilboko zabalgune burgesera astelehenetik ostiralera. Hasiera batean 2000. urtea baino lehen matrikulaturiko... [+]


Volvok bertan behera utzi du Altsasuko Sunsundeguin egin behar zuen inbertsio erraldoia

2023ko maiatzean iragarri zuten Volvo multinazionalak inbertsio handia egingo zuela Nafarroako Sakanako autobus enpresan. Orain, ordea, akordioa bertan behera gelditu dela adierazi dute bi enpresek.


2024-02-20 | Gedar
Europan, auto berri guztiek izan beharko dute datu-erregistragailu bat

"Kutxa beltz" baten modukoa izango da EDR gailua: mikrotxip baten bidez, auto bakoitzaren gidatzeari buruzko datuak gordeko ditu. Derrigorrezkoa izango da uztailetik aurrera.


2023-12-12 | Leire Artola Arin
Elon Musken Tesla blokeatzen ari dira Suedia, Danimarka, Norvegia eta Finlandiako langileak

Auto elektrikoen ekoizlerik handiena den Tesla enpresako Suediako 120 mekanikarik grebari ekin zioten urriaren 27an, hitzarmen kolektiboa negoziatzeko, eta inguruko herrialde eta sindikatu nagusietara zabaldu da Musken aurkako boikota. "Elkartasun greba" deritzonaren... [+]


Iruñean 400 lanpostu murriztuko ditu Volskwagenek datozen bi urteetan

Auto elektrikorako bidean egokitu beharra duela iragarri du multinazional alemanaren Nafarroako lantegiak, eta horren ondorioz, datozen bi urteetan 400 lanpostu murriztuko dituela jakinarazi die langileei.


Jaurlaritzak aitortu du “aktiboki” presionatu duela ibilgailuen isuriei jarritako muga atzeratzeko

Europako Batzordeak ezarri nahi zuen Euro 7 araua indarrean jartzeko epea atzeratzea txalotu du Arantxa Tapiak: "Lehenago edo beranduago hartu beharreko erabakia zen".


Ibilgailuen isurien mugak malgutu dituzte Europar Batasunean, automobilgintza industriari laguntzeko

Euro 7 araua, isuriak murriztea helburu duena, aurreikusitakoa baino beranduago sartuko da indarrean: ibilgailu arinen kasuan 2027an eta 2029an astunen kasuan.


Mozilla Fundazioa: “Auto modernoak amesgaiztoa dira pribatutasun ikuspegitik”

Datu-bilketa masiboari eta pribatutasunaren urraketei buruz hitz egitean mugikorrak, ordenagailuak, telebista eta bozgorailu adimendunak… etortzen zaizkigu burura. Inor gutxik aipatuko ditu autoak. Hala ere, gaur egun sentsore, kamera eta mikrofonoz betetako gurpildun... [+]


Auto elektrikoak hornitzeko jarritako helburuak lortzea “ezinezkoa” dela aitortu dute gasolindegietako buruek

2030. urterako autoen %15 erabat elektrikoa izatea aurreikusi badute ere, horiek hornitzea ez dela errentagarria izango nabarmendu du Espainiako Estatuko Gasolina-Zerbitzuguneetako Enpresarien Konfederazioko buru Nacho Rabadánek, Iruñean egindako bilkura batean.


Henry Forden utopia, besteen distopia

Amazonia, 1928. Ford automobil konpainiak Fordlandia izeneko herria eraiki zuen oihanean, Amazonasen ibaiadar Tapajosen ertzean.


Altsasuko Sunsundegik urtero 420 autobus egingo ditu Volvorentzat

Horren ondorioz, txasisak egiteaz arduratzen den Nafarroako enpresak datozen lau urteetan 400 pertsona kontratatu beharko dituela aurreikusten da.


Poloa ez da Iruñean egingo, auto salmenta behera doa eta langile kopurua ere bai

Iruñean 40 urtez Polo autoa egiten aritu ondoren, 2024an Volkswagenek autoa ekoizteari utziko dio. 2026an ekingo dio auto elektrikoa egiteari Nafarroako hiriburuan, baina trantsizio tarte horretan auto produkzioa asko jaitsiko da Landabeneko plantan, eta horrek lanpostu... [+]


FIAT Mussoliniren aurka

Turin, 1943ko martxoaren 5a. FIAT automobilgintza etxeko Mirafiori fabrikako langileek grebari ekin zioten, “ogia, bakea eta askatasuna” eskatuz.


Txipen hornidura krisia
Gailur bat gutxiago, kolapsora bidean

Hornigaien mundu mailako krisiak txip erdieroaleen eskasiarekin jo du goia. Pandemiaren behin behineko ondorio bat dela diotenen aurrean, badira uste dutenak energiaren krisi globalak azaleratutako arazoa dela honakoa. Txipak dira egungo petrolioa, eta bere gailurra gainditu... [+]


Bruselak txip erdieroaleen produkzioa sustatu nahi du laguntza publikoen bidez

Europako autogintzako industriaren geldialdiaren erdian Margrethe Vestager Lehiakortasunerako europar lehendakariordeak iragarri du Europar Batasuneko lehia-politika errebisatuko dutela estatuek mikrotxipen produkzioa diruz lagundu dezaten.


Eguneraketa berriak daude