Uztailaren 13an iragarri zen neurria, eta igande honetan sartu da indarrean. Veneziatik igarotzen diren ontzi handiek ezin izango dute hiriaren erdigunetik sartu; beste portu batzuetatik bideratuko dituzte, aintziran eragiten duten kalte ekologikoa eta turismo masiboa gelditzeko asmoz.
Abuztuaren 1etik aurrera, itsasotzi handiek ezin izango dute Veneziako alde historikotik pasatu. Erabakiak 180 metro baino luzeagoak edo 35 metro baino altuagoak diren ontziei eragingo die. Orain arte bezala, San Marko plazatik eta Guidecca Kanaletik igaro beharrean, Marghera portu industrialean bota beharko dute aingura, CNN hedabideak jaso duenez.
Italiako Gobernuak apirilean debekatu zuen lehen aldiz zeharreko bidaietarako eta edukiontzi gisako ontzi handiek Veneziako alde historikotik nabegatzea. Halere, kanaletik kanpoko itsasontzietarako terminalak ez zeuden prest, eta neurria ez zen aplikatu. Pandemiaren ondorioz, itsas trafikoa geldi egon zen bost hilabetez, baina ekainaren 5ean berrezarri zen.
Orduan hasi ziren berriro ontzi handien aurkako ekintzak antolatzen. Batetik, zehar bidaietarako itsasotziek aintziran kalte ekologikoak eragiten dituztela salatu izan dute eragileek. Lurraren erosioa eta kutsadura dira arazoetako batzuk. Pandemiak iraun bitartean, ontzirik ez igarotzeak izugarri hobetu zuen kanaletako uraren kalitatea, eta hori adibide hartuta, Italiako Gobernuari eskatu zioten trafikoa gutxitzeko antzeko neurriren bat hartzeko. Biztanleek sare sozialetan zabaldu zituzten eskaeretako batzuk.
Bestetik, zehar bidaietarako ontziek Venezian turismo masiboa bultzatzen dutela ere gaineratu izan dute eragileek. Turisten etorrera arazo handi bilakatu zen Veneziak orain dela bizpairu urte. The Guardian hedabideak 2016an emandako datuen arabera, goi-denboraldian, 30.000 turista iristen ziren dira egunero itsasoz Veneziara.
Venezia turimoak kaltetutako hirien SET sarearen parte da 2018an sortu zenetik. Turistifikazioaren aurrean dauden Europa Hegoaldeko Hirien Sareak hainbat herrialde hartzen ditu barne, eta tartean daude Donostia eta Iruñea ere.
Donostiako Alde Zaharreko taberna askoren pintxoak alde zaharrean sartzeko baimena duen furgoneta batean datoz zerbitzua ematera. Beste tabernetan, prestatzen duten tortilla patata pintxoa jateko, goizeko furgoneta alde zaharrean sartzen den orduan ilara egin eta txanda hartu... [+]
Etxebizitza turistikoen aurkako kalejira egin dute Zaharraz Harro! jaien barnean, Auzoan Bizi etxebizitza sareak antolatuta. Etxebizitzarekin “negozioa” egiten dituztenak salatu dituzte, bereziki Gustavo Antepara PPko zinegotzia, eta beren atarietan etxebizitza... [+]
"Kaleetatik ezin pasa", hondarribiarrak "masa turistiko honen guztiaren ondorioak pairatzen" ari direla-eta, turista taldeak 25 pertsonara mugatzeko mozioa aurkeztuko du udaleko alkatetza duen Abotsanitz alderdiak: "Azken urteetan agintariek bilatutako... [+]
Donostiako hainbat auzo elkarte eta gizarte mugimenduk osatzen duten Donostia Defendatuz koordinadorak antolatuta, hiri eredu bizigarri baten aldeko manifestazioa egin dute igandean ehunka lagunek. 42 talde sozial eta auzo elkartek egin dute bat deialdiarekin, eta 12:00etan... [+]
Igande honetan egingo dira hauteskundeak Katalunian, maiatzaren 12an. Procésaren ondorenak eta Carles Puigdemonten balizko itzulerak estali ditu zenbait mintzagai. Baina abian dira bi proiektu erraldoi eta esanguratsu, biak ala biak turismoari estuki lotuak: Hard Rock... [+]
Donostia Turismoak apirilaren 10etik aurrera jarriko du neurria indarrean, eta derrigorrez bete beharko da, bestela isunekin zigortuko dutelako gidari turistikoa.
Turismoari buruzko pertzepzioaz galdetu die EHUk donostiarrei, eta ondorioztatu du herritarren erdiak baino gehiagok “frustrazioa” sentitzen duela. Donostiako Udalak eta Eusko Jaurlaritzak finantzatu dute ikerketa.
Donostiako eta Oviedoko bi eraikinetan izandako arazoak direla eta, epaileek auzokoen erkidegoen esku utzi du pisu turistikoak debekatzea. Hala ere, beharrezkoa izango da debekua eraikineko etxebizitzen-estatutuan jasota egotea.
Estatu mailan tasa turistikoa erkidego gutxik jarri badute ere indarrean, mundu mailan dagoeneko 137 hiri turistikotan kobratzen dute zerga hori.
Hiritarrek salatu dute turismo jarduerak hirian “gehiegizko bolumena eta pisua” hartu duela. Halaber, egoera “desazkunde turistikorantz” bideratzea aldarrikatu dute, “kalteak handitzea eta iraunkortzea” ekiditeko.
Donostiako Parte Zaharrean turistei zuzendutako saltoki eta ostalaritza guneak bizilagunei eragindako kalteen eragile nagusiak direla adierazi du Bizilagunekin plataformak.
Delta hegal eta parapente hegaladiak proposatzen dituen Bidasoa Arxuria Group enpresa pribatuaren onurarako eraiki nahi dute errepidea. Zugarramurdiko eta Sarako herritarrak eta hautetsiak aurka badira ere, errepidea egitearen alde bozkatu berri du Baztango Udalak.
Urrian turismoaren inguruko bi biltzar egingo dituzte Gipuzkoako hiriburuan, Bizilagunekin plataformak antolatuta. Salatu du azken urteetan Donostia "turismoaren bidez negozioak egiteko gune gisa" nabarmendu dela estatuan eta nazioartean.
Frantziako Etxebizitza ministro Patrice Vergrietek aukera hori iragarri du igandean, Intxausetako solasaldietan. 2025etik aurrera jarriko litzateke indarrean.
Venezia babesteko Italiak hartu dituen neurriak “ez direla nahikoak” eta “handitu behar direla” adierazi du Unescok. Masen turismoa, erreforma proiektuak eta aldaketa klimatikoak jarri dituzte arrisku nagusi gisa.