Ttotte Elizondo da AHTaren aurkako borrokaren motorretako bat. Urruñako laboraria pozik da proiektua 2030 ondorenerako gibelatu delako. Baina adi jarraitzeko dio, atzerazea betikoz baztertzea bihur dadin.
Nola hartu duzu AHT proietuaren gibelatzearen berria?
Berria hala begiratuz, ona da. Horretarako borrokatu girelako. Alde txarra da ikerketak segitu nahi dituztela.
Gibeleratzea, mobilizazio azkarraren ondorioa da ala proietuak duen balio gutiarena?
Bietarik bada. Mobilizazio azkarra izan da proietuaren kontra, lau manifestaldi erraldoiekin, hiruetan traktur ainitzekin, baitezpadakoa baitzen gu ere hor izaitea, erakustea laborariak badirela oraindik kostaldean. Hori guzia kontutan hartu dute. Notre-Dame-des-Landes-en ikusten delarik zer pasatzen den, uste dut irudia inportanta dela hautetsiendako.
AHT-ri doakionez Rousset-ek beti Euskal Herria aipatzen du, ez Landes. Badakite hemen mobilizatzeko gai girela eta terrenoan ere: Belgikako bi aditu jin zirelarik Biriaturat, oren erdi batez 50 jende eta 10 traktur bildu ginen. Guk eraman dugun lana hemengo hautetsiengan inportanta izan da ere. Lekuko hautetsiak ez dira argi gai hunekin, ez dira gustura.
Proietuari buruz, bixtan da kamioiak trenen gainean ezarri behar direla, autopistaren arazoa arras ongi ezagutzen dugu hemen. Bainan tren bide berri bat egin gabe, badira aterabideak. Sistima oso baten aldatzeaz mintzo gira. Beste manera batez jatea, edo hiri bazterreko laborantxaren zaintzea aipatzen dutelarik hautetsiek, koherentzia orokorra zaindu behar dute. Azkenik, krisa hor da eta gibelaratzearen arrazoin bat izaiten ahal da ere, proietuak ez dira nahi bezala aintzinatzen, beste lehentasun batzu badira.
Arrangura guziak ez direla baztertuak zinion...
Hori da. Ikerketak segitu nahi dituzte balio publikoa edo Déclaration d'Utilité Publique (DUP) delakoaren izenpetzeko. Ez da arrazoinik bide hortan segitzeko orain, ikusiz 20 urterendako gibelaratua dela proietua. Udazkenean urrats horiek segitugo dituzte eta beraz mobilizazioa ez da geldituko. Laborantxa mailan, 67 etxalde kaltetuak litaizke oraindik Biriatu eta Lehuntze artean, 500 metra largotasuneko pasaia proietuarekin.
RFFek presione egiten segituko du jabeek lurra sal dezaten, balioa galduko duela aintzinatuz. Ahal duten guzia eginen dute proietuaren baldintza guziak betetzeko, proietua gauzatzeko gisan izan dadin aurkeztuko den lehen okasionean. Erne egon behar dugu. Mezua pasatzen ari da AHT ez dela eginen, ez gira oraindik hortan, udazkeneko inkesta lanjerosa izaiten ahal da. Mobilizaturik segitzen dugu.
Ez dezazuela lotura hau Ezkiotik bilatu, ez eta Altsasutik ere, are gutxiago Ebro ibaia Castejonetik zeharkatuz. Euskal Yaren eta Nafarroako AHTaren arteko lotura, edo hobeto esanda, loturak, dagoeneko errealitate bat dira. Pluralean dauden lotura horiexek dira kezkatu beharko... [+]
EAE, Akitania Berria eta Nafarroak osatutako euroeskualdearen batzarra egin dute Iruñean martxoaren 25ean. AHT izan dute topaketaren ondoko agerraldiko aipagai nagusien artean eta Akitania Berriko ardatza Hego Euskal Herriko trenbidearekin lotzeko konpromiso politikoa... [+]
Datorren udaberrian, Stop AHT Zundaketak ekimenak bi urte beteko ditu. 2023ko maiatzean, ADIFek Itza, Sakana eta Goierriko udalei jakinarazi zien zundaketa geoteknikoak eta beste jarduketa batzuk egingo zituela AHTaren Nafarroako korridorea Euskal Y-arekin lotzeko alternatibak... [+]
Josu Estarrona EH Bilduko Arabako senatariak egindako galderari erantzun dio Espainiako Sustapen Ministerioak, eta hor berretsi du Ezkioko aukera zailtasunez beteta dagoela.
"Gasteiztik egin ezean, ez da egingo", adierazi du PSNren bozeramaile Ramón Alzorrizek. Kontra azaldu dira Geroa Bai, UPN eta PP.
2.000 milioi euroko kostua izango dute AHT Madrilekin eta AVE trenarekin lotzeko aurreneko lanek. Asteburuan egin dute manifestazio bat Iruñean, AHTa eraikitzeko obretako esklabotza-baldintzak salatzeko.
Abiadura handiko trenaren aurkako manifestazioa egingo dute Iruñean larunbat honetan AHT Gelditu plataformak deituta, 12:00etan Diputaziotik abiatuta. Castejon eta Iruñea arteko trenbidearen eraikuntza lanek aurrera jarraitzen dute eta Espainiako Garraio... [+]
AHT Geldituk Nafarroako Abiadura Handiko Trenaren obretan lan esklabotza egoerak daudela salatzen duen lekukotza eskandalagarria jaso ondoren, obra horiek sustatzen dituen Adif sozietateak publikoki erantzun behar izan du: "Gezurra dira".
Nafarroan eraikitzen ari den tren lasterraren langileak esklabotza egoeran ari direla salatu du AHT Gelditu elkarteak Iruñean emandako prentsaurrekoan.
Añana eta Trebiñuko kuadrilletako ordezkariek eta Arabako nekazari eta abeltzainek salatu dute "mespretxu instituzional izugarria" jasaten dutela AHTren lanak direla-eta. Denera bi miloi metro koadrotik gora "lur emankor" desjabetuko dituzte... [+]
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]
Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.
Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.
2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]