Azterlan horrek egungo trenbidearen bikoizketa, hobekuntza eta doikuntza landuko ditu, Nafarroako zatian. Gaur egungo azpiegituren "hobekuntza garrantzitsua" suposatuko du proposamenak: egungo trenbide lerroak dituen gune korapilatsuak desagertu, gune batzuk lurperatu eta saihesbideak egingo lirateke. Horrela, mota guztietako trenek erabili ahalko dute trenbidea: goi abiadura eta prestakuntza handikoak, distantzia motz, ertaineko eta luzeko trenak, zein merkantziak garraiatzen dituztenak.
Trenaren aldeko plataformek azaldu dutenez, proposatzen duten proiektuak ADIFen eta RENFEn ordezkaritza duten sindikatu guziek maiatzaren 14an aurkeztu zuten hitzarmena babesten du (UGT, CCOO, CGT-LKN, SF, SCF y SEMAF) eta Ministerioak daraman trenbide politikari jarraitasuna ematen dio Mediterranear-Kantabriar Korridoreko hainbat bide tarteetan egin duten bezala.
Finantzaketa kolektibo kanpaina
Bi hilabete iraungo du finantzaketa kanpainak. 12.000 euro lortzea da helburua, proiektua finantzatzeko. "Ekimen honen helburua trenbideetako ingeniaritza azterketa batek bermatuko duen alternatiba bat garatzea da, hau guztia, kontsentsu handiago batez egina eta lurraldearen kohesioa ziurtatuko duena bertako biztanleen beharretara egokitua. Honekin batera, gaitasun teknikoak gehituko zaizkion alternatiba izango da merkantzien garraiorako ere balioko duena eta ingurumenari kalte askoz txikiagoak eragingo dizkiona", azaldu dute.
Webgune bat jarri dute eskuragarri, azterlanak egiten dituen aurrerapenak kontsultatu ahal izateko. Izan ere, trenbidea pasatzen den herrietan batzarrak egingo dira, ideiak jasotzeko.
"Inoiz baino garrantzitsuagoa" da, plataformen arabera, baliabide eta aurrekontuak "zorrotz" erabiltzea. Izan ere, larrialdi klimatiko betean gaudela, ezinbesteko lehengaiak agortzen ari direla gogorarazi dute.
Link honetan egin daiteke ekarpena: https://www.kukumiku.com/eu/proyectos/trenaren-aldeko-alternatiba/