Ganz MaVag-ek adierazi du ez diola uko egiten etorkizunean tren-enpresa erosteko beste eskaintza bat egiteari. Talde hungariarraren ekintzari esker, Talgok eskaintza berriak entzun ditzake.
Ganz MaVag Europe Private Limited enpresa hungariarrak kenduko du Talgo tren-enpresaren %100 eskuratzeko egindako Erosteko Eskaintza Publikoa (EEP). Erabakia hartu dute abuztuaren 29an Budapesten partzuergoaren administrazio-kontseiluak izandako bileran. EEPa Talgo tren-enpresak ontzat eman bazuen ere, Espainiako Gobernuak “interes estrategikoak eta segurtasun nazionala babesteko” baztertu egin zuen eskaintza, eta Ganz MaVag-ek adierazi du Espainian eta Europan legezko akzioak hasiko dituztela eskaintzaren legitimitatea defendatzeko. Hala ere, Bruselara oraingoz ez da kexarik iritsi, ez talde hungariarraren ez Hungariako Gobernuaren partetik, El País egunkariak jaso duenez. Talde hungariarrak adierazi du ez diola uko egiten etorkizunean Talgo erosteko beste eskaintza bat egiteari.
Espainiako Gobernuak adierazi du "Bruselaren babesa sentitzen duela", Europako Batzordeak abuztuaren 29an adierazi duelako Espainiari dagokiola erabaki hori hartzea, eta ez dela beharrezkoa jakinaraztea Europar Batasuneko Exekutiboari: “Erabaki horien eskumena estatu kideena da”. Europar Batzordeko bozeramaile Francesca Dalboni-k nabarmendu du Europako legeriak aukera ematen dietela estatu kideei Europar Batasuneko zirkulazio askea "murrizteko", segurtasun publikoko arrazoiak oinarri hartuta, baina neurri horiek "justifikatuak eta proportzionatuak" izan behar direla, Efe agentziak informatu duenez.
EEPa kentzeari esker, Talgok eskaintza berriak entzun ditzake
Talgoren gertuko iturriek azaldu zuten tren-enpresak edozein urrats eman aurretik, Ganz MaVag-ek bere EEPa kentzea edo baldintzetan aldaketaren bat izan duela jakinarazi behar zuela. Talde hungariarrak behin EEPa kenduta, ez da beharrezkoa izango beste inbertitzaile batek Ganz MaVag-ek eskaini zuen 620 milioi euro inguruko eskaintza. Orain, Talgok bestelako aukerak bilatu behar ditu arazoa konpontzeko, eta bere akzioak saldu nahi dituen akziodun nagusi Trilantic-en irteera errazteko, La Vanguardiak informatu duenez.
Gaur egun Talgo erosteko interesa duen enpresa bakarra auto eta tren fabrikatzaile txekiar Skoda da, Europa Press agentziak informatu duenez. Talgok birritan uko egin zion Skoda-ri, talde hungariarraren eskaintzan interes handiagoa zuelako. Skoda-k ez zuen kapitala kontrolatzeko asmorik, eta Talgoren akziodun nagusiek akzioak saldu nahi dituzte, edo kapitalaren zati bat saldu eta ahalmen industriala handitu.
Moncloak bigarren plan bat du buruan, ”konfiantzazko" inbertitzaile pribatuen sarreran oinarritua, Vozpópuli komunikabidean informatu duenez. Horretarako aukera nagusia holding kataluniar Criteria Caixa dela adierazi du komunikabideak, eta konfiantza dutela Criteriak inbertsioaren erdia finantza-zati gisa bere gain hartzeko, eta industrialari batek beste erdia jartzeko. Industrialari hori Espainiako Estatukoa izan daiteke, edo Skoda txekiarra. Espainiako Gobernuarentzat aukerarik "mingarriena" Espainiako Estatuko Industria Partaidetzetarako Sozietatea (gazteleraz, SEPI) bezalako estatuko enpresetara jotzea litzatekeela adierazi du espainiar komunikabideak.
Gaur egun “lan-karga handia”
Talgoko Langile Komisioen ordezkari Kepa Alcainek adierazi du Ribabellosako (Araba) Talgo enpresako langileek –700 pertsonak lan egiten dute bertan– egoera dela eta “urduritasuna” dutela. Gaur egun “lan-karga handia” dutela esan du, eta lantegiak ezin duela “gehiago fabrikatu”. Talgoren zuzendaritzak merkataritza-akordioak proposatu ditu, lanak beste enpresa batzuetan azpikontratatzeko, egin gabe dauden entregekin garaiz iristeko. Enpresa horien artean Ganz MaVag-en Magyar Vagon eta Skoda egongo lirateke, bezero handiekin dituzten beharrak asetzeko aukera emango lioketenak.
Gaur egun, Talgok Deutsche Bahn tren-enpresa alemaniarrari –horren akziodun nagusia Alemaniako Gobernua da– “inoiz egin duten eskaerarik handiena” eman behar dio Vozpópuliren arabera, 56 tren eta 1.400 milioi euroko eskaera. Talgok Renfek ezarritako 166 milioi euroko zigor bat du –egunero 80.000 euro–, trenen entregan izandako atzerapenengatik, eta 2017. urtean eskatutako zortzi tren eman behar dizkio. Danke Statsbaner tren-enpresa danimarkarrari zortzi tren eman behar dizkio, eta Le Train enpresa pribatuari hamar abiadura handiko tren. Guztira 4.000 milioi inguruko eskaerak ditu Talgok.
ARGIAren efemerideen kanalean topatu dut berri zaharra: 1918ko apirilaren 23an, Irlandako langileek greba orokorra egin zuten I. Mundu Gerrarako derrigorrezko erreklutamenduaren aurka. Langileen eta independentziazaleen erantzunari esker, Britainia Handiak atzera egin behar izan... [+]
“Gabezia guztiekin ere, sindikatuek gizateriaren alde inoiz egon den beste edozein giza erakundek baino gehiago egin dute. Duintasunari, zintzotasunari, hezkuntzari, ongizate kolektiboari eta giza garapenari beste edozein pertsona-elkartek baino gehiago lagundu... [+]
Maiatzaren 17an bertaratu eta barazkiak landatzeko hitzordua jarri diete herritarrei. Karia horretara egun osoko egitaraua osatu dute, Marieneako lurrak laborantzarako atxikiak izatearen alde.
Pedro Sánchezek hornitzaile pribatuei eta Red Eléctrica de Españari egotzi die itzalaldiaren inguruko informazio gutxi eskaintzea, baina azken honek jakinarazi du "gutxi gorabehera" aurkitu dutela Iberiar penintsula osoko argindarra joatearen arrazoia... [+]
Maiatzaren Lehenaren kari, bere gogoeta partekatu nahi izan du Olatukoop Ekonomia Sozial Eraldatzailea sustatzeko sareak. Langileen egunari lotuta, lanaren izaeraren eta zentzuaren inguruko gogoeta egin dute, lan burujabe eta desiragarriak denontzako garatzeak gure bizitzak eta... [+]
Klima aldaketaren eraginez, munduko lurralde gero eta gehiago idortzen ari dira, milioika pertsonaren jarduera eta bizimoduak kolokan ezarririk. Fenomeno horren frontean dago India erdialdeko Maharashtra estatua, non klimaren berotzeari eta lehortzeari metatu zaizkien oihan... [+]
Duela urtebete eskas Espainiako aireportuen sarea kudeatzen duen AENA enpresa publikoak iragarri zuen Loiuko aireportuko terminala handitu nahi duela. 2024an 7 milioi bidaiariren langatik gertu gelditu zen eta, handitzeak aurrera eginez gero, 2030. urtetik aurrera 13-14 milioi... [+]
Europa berrarmatu. Europa defendatzeko berrindustrializatu. Hori da azkenaldian Europar Batasuneko agintari politikoek sustatu nahi duten agenda, Europako defentsari buruzko Liburu Zuria, Europa BirArmatu eta 2030 Prestasuna planen bidez. Militarismoa sustatzeko aitzakiak dira... [+]
Zenbait urtetatik hona sarri entzuten dugun kontzeptua da zaurgarritasuna. Gaur gaurkoz, diskurtso politikoetan pertsona zaurgarriez aritzea ohikoa da. Seguru nago nik ere inoiz erabili dudala berba hori Bizilan.eus webgunean, eskubide laboralak eta prestazio sozialak azaltzeko... [+]
Manifestazioaren iragarpena Turistifikazioaren aurkako Europa Hegoaldeko sareak (SET) Bartzelonan antolatutako topaketen harira egin dute. "Turismo-monolaborantzaren aurka" deitu dute eta Europa Hegoaldeko hamabost eragile inguru batu zaizkie.
Sindikatuek agerraldi eta salaketa publikoak egin dituzte astelehenean, Nazioarteko Lan Osasunaren Egunean. Hego Euskal Herrian iaz zenbatu zituzten 64 hildakoen gorpuak irudikatu dituzte LABek, ESK-k, STEILASek, EHNEk, Etxaldek eta CGTk Iruñean eta Donostian.
ELA, LAB eta CGT sindikatuek ibilgailu elektrikoak egiteko elektrifikazio prozesuan instalatutako olagarro edo garraiatzaile berria kentzeko eskatu diote Nafarroako Volkswageni. Elkarretaratzea egin zuten ostegunean eta atzorako greba eguna deitu zuten lantokian: 13:15etatik... [+]
Apirilaren 17an, Brasilgo Eldorado do Carajás-en egin zuten lurrik gabeko 21 langileen sarraskiaren 29. urteurrena izan da. Ordutik, La Vía Campesinak data oroitzen du Nekazarien Borrokaren Nazioarteko Egun gisa, lurrerako eskubidea defendatzeagatik koldarkeriaz erail... [+]
PSOEren hainbat egoitza eta armagintzarekin lotura duten hainbat enpresa seinalatu dituzte, hala nola, ITP Aero, Dassault eta Lauak.