Ganz MaVag-ek adierazi du ez diola uko egiten etorkizunean tren-enpresa erosteko beste eskaintza bat egiteari. Talde hungariarraren ekintzari esker, Talgok eskaintza berriak entzun ditzake.
Ganz MaVag Europe Private Limited enpresa hungariarrak kenduko du Talgo tren-enpresaren %100 eskuratzeko egindako Erosteko Eskaintza Publikoa (EEP). Erabakia hartu dute abuztuaren 29an Budapesten partzuergoaren administrazio-kontseiluak izandako bileran. EEPa Talgo tren-enpresak ontzat eman bazuen ere, Espainiako Gobernuak “interes estrategikoak eta segurtasun nazionala babesteko” baztertu egin zuen eskaintza, eta Ganz MaVag-ek adierazi du Espainian eta Europan legezko akzioak hasiko dituztela eskaintzaren legitimitatea defendatzeko. Hala ere, Bruselara oraingoz ez da kexarik iritsi, ez talde hungariarraren ez Hungariako Gobernuaren partetik, El País egunkariak jaso duenez. Talde hungariarrak adierazi du ez diola uko egiten etorkizunean Talgo erosteko beste eskaintza bat egiteari.
Espainiako Gobernuak adierazi du "Bruselaren babesa sentitzen duela", Europako Batzordeak abuztuaren 29an adierazi duelako Espainiari dagokiola erabaki hori hartzea, eta ez dela beharrezkoa jakinaraztea Europar Batasuneko Exekutiboari: “Erabaki horien eskumena estatu kideena da”. Europar Batzordeko bozeramaile Francesca Dalboni-k nabarmendu du Europako legeriak aukera ematen dietela estatu kideei Europar Batasuneko zirkulazio askea "murrizteko", segurtasun publikoko arrazoiak oinarri hartuta, baina neurri horiek "justifikatuak eta proportzionatuak" izan behar direla, Efe agentziak informatu duenez.
EEPa kentzeari esker, Talgok eskaintza berriak entzun ditzake
Talgoren gertuko iturriek azaldu zuten tren-enpresak edozein urrats eman aurretik, Ganz MaVag-ek bere EEPa kentzea edo baldintzetan aldaketaren bat izan duela jakinarazi behar zuela. Talde hungariarrak behin EEPa kenduta, ez da beharrezkoa izango beste inbertitzaile batek Ganz MaVag-ek eskaini zuen 620 milioi euro inguruko eskaintza. Orain, Talgok bestelako aukerak bilatu behar ditu arazoa konpontzeko, eta bere akzioak saldu nahi dituen akziodun nagusi Trilantic-en irteera errazteko, La Vanguardiak informatu duenez.
Gaur egun Talgo erosteko interesa duen enpresa bakarra auto eta tren fabrikatzaile txekiar Skoda da, Europa Press agentziak informatu duenez. Talgok birritan uko egin zion Skoda-ri, talde hungariarraren eskaintzan interes handiagoa zuelako. Skoda-k ez zuen kapitala kontrolatzeko asmorik, eta Talgoren akziodun nagusiek akzioak saldu nahi dituzte, edo kapitalaren zati bat saldu eta ahalmen industriala handitu.
Moncloak bigarren plan bat du buruan, ”konfiantzazko" inbertitzaile pribatuen sarreran oinarritua, Vozpópuli komunikabidean informatu duenez. Horretarako aukera nagusia holding kataluniar Criteria Caixa dela adierazi du komunikabideak, eta konfiantza dutela Criteriak inbertsioaren erdia finantza-zati gisa bere gain hartzeko, eta industrialari batek beste erdia jartzeko. Industrialari hori Espainiako Estatukoa izan daiteke, edo Skoda txekiarra. Espainiako Gobernuarentzat aukerarik "mingarriena" Espainiako Estatuko Industria Partaidetzetarako Sozietatea (gazteleraz, SEPI) bezalako estatuko enpresetara jotzea litzatekeela adierazi du espainiar komunikabideak.
Gaur egun “lan-karga handia”
Talgoko Langile Komisioen ordezkari Kepa Alcainek adierazi du Ribabellosako (Araba) Talgo enpresako langileek –700 pertsonak lan egiten dute bertan– egoera dela eta “urduritasuna” dutela. Gaur egun “lan-karga handia” dutela esan du, eta lantegiak ezin duela “gehiago fabrikatu”. Talgoren zuzendaritzak merkataritza-akordioak proposatu ditu, lanak beste enpresa batzuetan azpikontratatzeko, egin gabe dauden entregekin garaiz iristeko. Enpresa horien artean Ganz MaVag-en Magyar Vagon eta Skoda egongo lirateke, bezero handiekin dituzten beharrak asetzeko aukera emango lioketenak.
Gaur egun, Talgok Deutsche Bahn tren-enpresa alemaniarrari –horren akziodun nagusia Alemaniako Gobernua da– “inoiz egin duten eskaerarik handiena” eman behar dio Vozpópuliren arabera, 56 tren eta 1.400 milioi euroko eskaera. Talgok Renfek ezarritako 166 milioi euroko zigor bat du –egunero 80.000 euro–, trenen entregan izandako atzerapenengatik, eta 2017. urtean eskatutako zortzi tren eman behar dizkio. Danke Statsbaner tren-enpresa danimarkarrari zortzi tren eman behar dizkio, eta Le Train enpresa pribatuari hamar abiadura handiko tren. Guztira 4.000 milioi inguruko eskaerak ditu Talgok.
Sustrai Erakuntza fundazioak desazkundeari buruzko jardunaldiak egin zituen Iruñean urriaren amaieran. Han eman zuen hitzaldia Luis González Reyesek (Madril, 1974). Adrián Almazánekin batera 2023an argitaratutako liburua izan zuen oinarri:... [+]
AEBetako agintaldi berriak ekonomiaren esparruan ekarriko duena zehaztea ez da lan erraza. Estrategia ekonomiko berriaren ardatza liberalismoaren eta kanpo sektorerako protekzionismoaren arteko uztarketa bitxia izango da. AEBetan aldian-aldian halakorik gertatu den arren,... [+]
Kontsumismoaren kontrako bizikleta martxa Setem GKE-aren eta Masa Kritikoaren artean antolatu da ostiral honetarako.
Barakaldoko Udalak 11.800 euroko isuna ordaintzea eta gauez hiru hilabetez ixtea exijitu dio Bizkaiko enpresari. Abuztuaren amaieratik txistu etengabe, desatsegin eta jasangaitza igortzen du inguru zabalean entzuten dena.
Ari da mundu guztia kontuak ateratzen Trump 2.0 aldian norberari gerta dakiokeenaren eta munduan gerta daitekeenaren inguruan. Subjektuaren mudakortasuna ezagututa, ziur samartzat eman daitekeen aurreikuspen bakanetakoa da Estatu Batuen Txinarekiko harremanak, ekonomikoak... [+]
Azken astean sindikatuak 5 heriotzaren berri izan du eta dagoeneko 26 dira Nafarroan lanean hil egin diren edo beste erkidegotan beharrean zendu diren nafarrak. Alarma gorria pizteko moduko datuak LAB sindikatuaren iritziz.
Enplegua izanik ere hipoteka ordaindu ezin dutelako Laboral Kutxak etxegabetuko dituela salatu du Auzoan Bizik. Ostegun goizean "erresistentzia” egitera deitu du etxebizitza sareak.
Lanaren Ekonomiaren 8. denboraldia etxebizitzaren gatazkari helduz hasi da, Karla Pisano, Roser Espelt, Miguel Virizuela eta Argiako Jon Tornerrekin. Bi barikutan behin 11:00tan izango da irratsaioa.
Nekazarien eta abeltzainen erreferentziazko sindikatua da Euskal Herriko Nekazarien Elkartasuna. 1976tik lanean daraman elkarte horrek 3.000 afiliatu baino gehiago ditu, eta lehen sektoreak dituen erronkak ez dira nolanahikoak. Egoera horretaz eta etorkizunari buruz sindikatuak... [+]
Azaroaren 19a komunaren munduko eguna da. Gaur oraindik ere, XXI. mendean, langile askok, hemen, Euskal Herrian bertan, ez daukate haien lanaldietan komuna erabiltzeko eskubidea. Horren adibide dira garraioko langile asko.
Komunak osasun publikoaren giltzarria dira, eta... [+]
Astelehen honetan zendu da langilea Muskizeko enpresan, mantentze lanak egiten zituen bitartean. Zerbitzu medikuek berehala esku hartu bazuten ere, ez zuten lortu suspertzea. UGT sindikatuak lan istripu honen arrazoiak ikertzea exijitu du.
Duin bizi ahal izateko prestazio ekonomikoa jasotzen dutenak lupapean ditu, berriro ere, Eusko Jaurlaritzak: postontzia jarri du martxan, herritarrek modu anonimoan “jardun irregularren edozein susmo” jakinarazi dezaten, eta Lanbideko Kontrol Unitatea indartu du,... [+]
Asteburu honetan Euskalduna Jauregian Euskadiko Etxebizitza eta Dekorazio Higiezinen-aretoa egon da. Sustatzaile eta higiezinen agentziek eraikuntza berriko promozioak eta bigarren eskuko etxebizitzak eskaini dituzte partikular eta profesionalen erosketa eta inbertsiorako... [+]
Gasteizko Mercedeseko langileek bederatzi orduko bi txandetan egingo dute lan aste bitartean, eta larunbat goizetan zortzi orduz, 2025eko martxotik aurrera. Hori da enpresako patronalak iragarri duena iragan astean, gehiengo sindikala aurka azaldu bada ere. Osasunerako eta... [+]