Bernardo Ciriza Lurralde Kohesiorako kontseilariak Nafarroako Castejon-Campanas AHTko trenbide zatia 2026rako martxan izango dela iragarri berri du, eta Sustrai Erakuntzak gogor kritikatu du ekinbide horri 200 milioi euro ematea.
Diru publikoa, izan Espainiako Gobernuarena edo Foru Gobernuarena, AHTra bideratzea gaitzetsi du fundazioak eta zehaztu du, azkenean tarte hori egiten bada, 700 milioi euroko kostua izango duela.
“Chivite presidentea eta Gómez kontseilaria Glasgown izan direnean, ez al dute entzun AHTa eraikitzeak kutsadura-elementu bat dakarrela, nekez konpentsa daitezkeen gas kutsakorren isuri handiekin?
Nafarroako Parlamentuan Klima Aldaketari buruzko Foru Legea izapidetzen ari direnean, eta arintze-neurriak aipatzen dizkigutenean, ez al dute jakin pertsonak eta salgaiak garraiatzen dituen tren konbentzional hobetua dela neurririk arrazionalena, merkeena, bidezkoena eta eraginkorrena energiaren kontsumoari eta CO2 isuriei dagokienez?”
Irizpide sozialei begira ere jarri da fundazioa: “Nola eman daitezke ehunka milioi euro geraleku eta leihatila berriak irekiko ez dituen eta herrientzako zerbitzuak hobetuko ez dituen obra batean, Nafarroako erdialdean geratzen den apurra arriskuan jartzeraino eta errepideetatik ibilgailuak ateratzeko inolako asmorik gabe?”.
Gogoratu dute Sustrai Erakuntzak 2018an egin zuela Tren Publiko eta Sozialaren proposamena eta oraindik garaiz gaudela AHT alboratzeko, honek elite ekonomikoei baino egiten ez dielako mesede, “finantza, natura, ingurumen eta nekazaritza baliabideak” xahutuz.
AHTko obrak gelditzeko eskatu dute eta beste tartetik ez esleitzeko: “Garaia da alderdi politikoek beren botoak Tren Sozialaren alde jartzeko eta AHTrako aurrekontu publikoen xedea baztertzeko, Madrilen eta Iruñean”. AHTko dirua gastu sozialera bideratzeko exijituz datorren abenduaren 11n Orain Ardura ekimenak Iruñean antolatutako mobilizazioarekin bat egitera deitu dute.
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]
Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.
Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.
2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]
Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari... [+]
Lapurdi zeharkatuko lukeen AHT egitasmoa aitzina doala salatu du ingurumenaren alde dabiltzan elkarteen artean osaturiko CADE kolektiboak. Urriaren 12 eta 13rako jarri du hitzordua, Gironda eskualdean Lurraren Altxamenduak sareak antolaturiko protestari sostengua erakutsiz.
Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.
2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]
Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.