Renferen doako abonuak: nola funtzionatzen dute?

  • Hainbat abonu jarri ditu Renfek eskuragarri. Abuztuaren 24tik aurrera eskuratu daitezke eta helburua garraio publikoa sustatzea eta ibilgailu pribatuaren erabilera murriztea da.

Erdi-distantziako trena Donostiako estazioan. Argazkia: Wikimedia Commons.

2022ko abuztuaren 24an - 12:42
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Neurri berri honek garraio publiko kolektibo horren erabilera bultzatu nahi du, “eguneroko mugikortasuna bermatzeko garraiobide seguru, fidagarri, eroso, ekonomiko eta jasangarri batekin”. Aurretik fidantza bat jarri beharko du abonua eskuratu nahi duenak. Erabili nahi duen bidaia motaren araberakoak dira abonuak: Aldiriko trena, erdi-distantzia, erdi-distantziako abiadura handikoa edo zabalera metrikoa. Abonuen fidantza 10-20 euro artekoa da eta abonua amaitzean dirua itzuliko zaio erabiltzaileari.

Espainiako Gobernuak abuztuaren 1ean onartu zituen %100eko hobariak aldiriko eta erdi-distantziako ohiko bidaiarientzat, Ukrainiako gerrak eragindako prezioen igoerei aurre egiteko asmoz. Horregatik, fidantza jarri ostean abonuaren gutxieneko bidaiak eginez gero, dirua itzuli egingo dio Renfek erabiltzaileari. Fidantzaren itzultzea errazteko Renfek aholkatu egiten du kreditu edo debitu txartela erabiltzea, prozesua errazagoa eta azkarragoa izan dadin. Abonuaren txartela edo QR kodigoa gordetzea garrantzizkoa da, batez ere bermea berreskuratu nahi bada.

Espainiako Gobernuak adierazi duenez, garraio publikoaren erabilera sustatu eta ibilgailu pribatuen erabilera gutxitzeko asmoa bete nahi du, eta bide batez dependentzia energetikoa eta karbono aztarna gutxitu.

Abonuak irailaren 1ean jarriko dira martxan eta abenduaren 31n amaituko dira —Avant abonuak ezik, erosi eta hainbat egunera arte erabili daitezke eta, 2023ko urtarrilaren 31ara arte erabili ahal izango dira—.

Abonu motak

Azaldu moduan, lau abonu mota daude, bidaiariak egiten duen bidaiaren araberakoak. Informazioa Renferen web orrian dago.

Lehen abonu mota doakoa da eta aldiriko trenak erabiltzen dituztenentzat pentsatuta dago. Irailaren 1etik abenduaren 31ea arteko erabilera-epea du eta 10 euroko fidantza jarri beharko da. Lau hilabete horietan hamasei bidaia eginez gero, fidantza itzuli egingo zaio erabiltzaileari. Renfe Cercanías aplikazioan erosi daiteke edo estazioetako leihatila edo makinetan.

Bigarren abonu mota ere doakoa da eta erdi-distantziako zerbitzuen abonua da. Honek ere irailaren 1etik abenduaren 31ea arteko erabilera-epea du baina fidantza 20 eurokoa da. Lau hilabete horietan hamasei bidaia eginez gero, fidantza itzuli egingo zaio erabiltzaileari. Renferen aplikaziotik erosi daiteke abonua, baita renfe.com webgunean, estazioetako lehiatiletan edo makinetan. 

Hirugarren abonu mota aurretik aipatutako Avant abonua da, bidaiak erdi prezioan eskuratzeko aukera ematen duena. Bidai hauek erosteko aurretik zeuden abonuak mantendu egingo dituela adierazi du Renfek, baina prezio erdian. Aurreko abonu hauek erdi-distantziako abiadura handiko trenentzako dira eta honakoak dira: Plus Txartela: 30 eta 50 bidai artean, joan edo etorria, beti ibilbide berdina eginez bi estazioren artean. Erosten denetik 90 eguneko baliozkotasuna du, behin lehen bidaia eginda 60 egunekoa. Plus 10 Txartel Normala eta Ikasleentzakoa: 10 bidai, joan edo etorria, beti ibilbide berdina eginez bi estazioren artean. Erosten denetik 30 eguneko baliozkotasuna du, behin lehen bidaia eginda 20 egunekoa. Eta azkena Plus 10-45 txartela: 10 bidai, joan edo etorria, beti ibilbide berdina eginez bi estazioren artean. Abonuak eskuratzeko aukera irailaren 1etik aurrera egongo da ohiko bideetan: Renferen aplikazioa, renfe.com web orria, estazioetako leihatilak edo makinak. Erosten denetik 45 eguneko baliozkotasuna du.

Azkenik, zabalera metrikoko abonuak daude, doakoak direnak baita ere. Horrek ere irailaren 1etik abenduaren 31 arteko erabilera-epea du eta fidantza 10 eurokoa da aldiriko trenentzako eta 20 eurokoa erdi-distantziarako. Hau lortu ahal izateko NAN txartela edo telefono zenbakia grabatuko da. Guneko edozein jatorriren/helmugaren artean bidaia mugagabeak egiteko balio du. Lau hilabete horietan hamasei bidaia eginez gero, fidantza itzuli egingo zaio erabiltzaileari. 

 

Kanal honetatik interesatuko zaizu: Mugikortasuna
69 milioi bidaia ordaindu ziren iaz Gipuzkoako Mugi txartelaren bitartez

2022an baino 12 milioi ordainketa gehiago egin ziren, eta inoizko datu hoberenak lortu ditu 2023an. Gipuzkoan bizi diren emakumeak izan ziren Mugi sistema gehien erabili zutenak, eta gehienbat hiri-autobusen erabilera gailendu zen. Pasaiako txalupako eta Loiuko aireporturako... [+]


“Bilboko eskola-inguru asko kutsaduraz eta zarataz betetako eremuak dira”

Porlanezko patio txikiegiak batetik, errepidez eta autoz jositako eskola-inguruak bestetik, Bilbon ikastetxe askok jasaten duen panorama salatu eta esku hartzeko eskatuz udalera jo du hiriko guraso elkarte andanak, indarrak batuta: “Gurasoak jo eta su ari gara eskoletan... [+]


‘Bidegi auzia’ berriz ireki eta txosten independentea egiteko agindu du Gipuzkoako Auzitegiak

EH Bilduren helegite baten bidez, Gipuzkoako Lurralde Auzitegiak berriz ireki du Bidegi auziko bi kereiletako bat, AP1 autobidearen Eskoriatza-Arlaban zatiari dagokiona. Pasa den irailean Azpeitiko epaitegiak erabaki zuen kasua behin behinean artxibatzea. Orain, auzitegiak... [+]


Gaueko trenen bigarren aukera? Hegazkinaren alternatiba astiro doa

Gaueko tren bidaia arruntak desagertu egin ziren duela urte batzuk ia Europa osoan, airezko garraioaren mesedetan. Baina larrialdi klimatikoak hegazkin kutsagarriak alboratzera eraman du jende asko orain, eta ordu txikitako tren sarea berriz ere martxan jarri nahian ari dira... [+]


2023-11-21 | Jon Torner Zabala
Parisen, bidegorrien erabilera bikoiztu egin da urtebetean

COVID-19aren pandemiaz geroztik bizikleta gero eta gehiago dabil Parisko bidegorrietan. Trafiko gehien dagoen momentuetan, hiriburuko kale garrantzitsuenetako batzuetan bizikleta gehiago dabil autoak baino,  Pierre Breteau kazetariak Le Monde egunkarian jasotako... [+]


2023-10-26 | Jon Torner Zabala
Nola jan espazioa, espazioa jan duenari?

Martxoaren 22an, Frantziako Tourra hasteko 100 egun falta zirenean, Bilboko San Mames estadioan lur hartu zuen Juan Mari Aburto alkateak. Hainbat lagunek osatutako tropelaren erdian zihoan, Bilbaobizi alokairu-zerbitzuaren logoa zuen bizikleta elektriko gorri batean, erakusteko... [+]


2023-09-25 | Jon Alonso
Bidegi

Trantsizio garaian Nafarroa Euskadi da eztarria urratu arte oihukatu genuenok beti begiratu izan diogu begi-zeharka, baina atentzio bereziz, “Komunitatean” gertatzen denari –hala esaten dugu batzuetan; beste batzuetan “Baskongadetan”, are... [+]


2023-08-18 | Euskal Irratiak
Aupa, Iparraldeko auto-partekatze zerbitzu berria

Alokatzeko sei auto eman ditu eskuragarri AUPA kooperatibak Baionan, Angelun eta laster Miarritzen.


Iruñeko Zangoza kaleko aparkalekuaren kontrako aldarri ozena

Iruñeko Zangoza kaleko lur azpiko aparkalekua egiteko obrak hasi ditu udalak. Horren kontrako plataformak udalaren jarrera salatu eta adierazi du ingurumenari eta bizilagunei “kalte handia” egingo diela.


2023-06-07 | Itxaro Borda
Karakoil bizitzak

Argi dago etorkizunean ez dugula bakoitzak gure autoa ukanen. Beribila luxu bilakatuko da, eskaeraren biderkatzeak kilowattaren prezioak gora haiatuko dituelako. Nuklearrak ez ditu premia guztiak aseko, zentralak zaharkituak dira eta 70eko urteetan salatzen ziren atomoaren... [+]


2023-05-24 | ARGIA
Hegaldi laburrak debekatu ditu Frantziak, kutsadura murrizteko

Trenez bi ordu eta erdian edo denbora gutxiagoan egin daitezkeen Frantziako Estatu barruko bidaiak ezingo dira hegazkinez egin, CO2 isuriak murriztea helburu. Salbuespenak eta baldintzak tarteko, neurriak eraginkortasun errealetik baino gehiago sinbolikotik duela kritikatu du... [+]


Haurren lagun diren hiriak aldarrikatu dituzte 150.000 herritarrek

Iruñean errepide bat moztu eta jolasleku bilakatu dute hainbat orduz, Getxon klaseak eman dituzte parkean, beste leku batzuetan bizikletek hartu dute kalea; mota horretako 500 ekitalditan 150.000 lagun bildu dira han-hemenka, nagusiki Europan, asteburu honetan: haurrak... [+]


2023-03-29 | Ula Iruretagoiena
Lurraldea eta arkitektura
15 minutuak

Aurreko hilabetetik hona hirigintzako kontzeptu bat eztabaida publikoan sartu da: 15 minututako hiria. Batzuek susmoa zabaldu dute gertutasuna eta ongizatea bultzatzen duen hiri idilikoaren atzean itxialdi-egitura bat ezkutatzen dela, helburua gure bizimodua ghetto guneetan eta... [+]


Eguneraketa berriak daude