Hainbat abonu jarri ditu Renfek eskuragarri. Abuztuaren 24tik aurrera eskuratu daitezke eta helburua garraio publikoa sustatzea eta ibilgailu pribatuaren erabilera murriztea da.
Neurri berri honek garraio publiko kolektibo horren erabilera bultzatu nahi du, “eguneroko mugikortasuna bermatzeko garraiobide seguru, fidagarri, eroso, ekonomiko eta jasangarri batekin”. Aurretik fidantza bat jarri beharko du abonua eskuratu nahi duenak. Erabili nahi duen bidaia motaren araberakoak dira abonuak: Aldiriko trena, erdi-distantzia, erdi-distantziako abiadura handikoa edo zabalera metrikoa. Abonuen fidantza 10-20 euro artekoa da eta abonua amaitzean dirua itzuliko zaio erabiltzaileari.
Espainiako Gobernuak abuztuaren 1ean onartu zituen %100eko hobariak aldiriko eta erdi-distantziako ohiko bidaiarientzat, Ukrainiako gerrak eragindako prezioen igoerei aurre egiteko asmoz. Horregatik, fidantza jarri ostean abonuaren gutxieneko bidaiak eginez gero, dirua itzuli egingo dio Renfek erabiltzaileari. Fidantzaren itzultzea errazteko Renfek aholkatu egiten du kreditu edo debitu txartela erabiltzea, prozesua errazagoa eta azkarragoa izan dadin. Abonuaren txartela edo QR kodigoa gordetzea garrantzizkoa da, batez ere bermea berreskuratu nahi bada.
Espainiako Gobernuak adierazi duenez, garraio publikoaren erabilera sustatu eta ibilgailu pribatuen erabilera gutxitzeko asmoa bete nahi du, eta bide batez dependentzia energetikoa eta karbono aztarna gutxitu.
Abonuak irailaren 1ean jarriko dira martxan eta abenduaren 31n amaituko dira —Avant abonuak ezik, erosi eta hainbat egunera arte erabili daitezke eta, 2023ko urtarrilaren 31ara arte erabili ahal izango dira—.
Azaldu moduan, lau abonu mota daude, bidaiariak egiten duen bidaiaren araberakoak. Informazioa Renferen web orrian dago.
Lehen abonu mota doakoa da eta aldiriko trenak erabiltzen dituztenentzat pentsatuta dago. Irailaren 1etik abenduaren 31ea arteko erabilera-epea du eta 10 euroko fidantza jarri beharko da. Lau hilabete horietan hamasei bidaia eginez gero, fidantza itzuli egingo zaio erabiltzaileari. Renfe Cercanías aplikazioan erosi daiteke edo estazioetako leihatila edo makinetan.
Bigarren abonu mota ere doakoa da eta erdi-distantziako zerbitzuen abonua da. Honek ere irailaren 1etik abenduaren 31ea arteko erabilera-epea du baina fidantza 20 eurokoa da. Lau hilabete horietan hamasei bidaia eginez gero, fidantza itzuli egingo zaio erabiltzaileari. Renferen aplikaziotik erosi daiteke abonua, baita renfe.com webgunean, estazioetako lehiatiletan edo makinetan.
Hirugarren abonu mota aurretik aipatutako Avant abonua da, bidaiak erdi prezioan eskuratzeko aukera ematen duena. Bidai hauek erosteko aurretik zeuden abonuak mantendu egingo dituela adierazi du Renfek, baina prezio erdian. Aurreko abonu hauek erdi-distantziako abiadura handiko trenentzako dira eta honakoak dira: Plus Txartela: 30 eta 50 bidai artean, joan edo etorria, beti ibilbide berdina eginez bi estazioren artean. Erosten denetik 90 eguneko baliozkotasuna du, behin lehen bidaia eginda 60 egunekoa. Plus 10 Txartel Normala eta Ikasleentzakoa: 10 bidai, joan edo etorria, beti ibilbide berdina eginez bi estazioren artean. Erosten denetik 30 eguneko baliozkotasuna du, behin lehen bidaia eginda 20 egunekoa. Eta azkena Plus 10-45 txartela: 10 bidai, joan edo etorria, beti ibilbide berdina eginez bi estazioren artean. Abonuak eskuratzeko aukera irailaren 1etik aurrera egongo da ohiko bideetan: Renferen aplikazioa, renfe.com web orria, estazioetako leihatilak edo makinak. Erosten denetik 45 eguneko baliozkotasuna du.
Azkenik, zabalera metrikoko abonuak daude, doakoak direnak baita ere. Horrek ere irailaren 1etik abenduaren 31 arteko erabilera-epea du eta fidantza 10 eurokoa da aldiriko trenentzako eta 20 eurokoa erdi-distantziarako. Hau lortu ahal izateko NAN txartela edo telefono zenbakia grabatuko da. Guneko edozein jatorriren/helmugaren artean bidaia mugagabeak egiteko balio du. Lau hilabete horietan hamasei bidaia eginez gero, fidantza itzuli egingo zaio erabiltzaileari.
Gipuzkoako Foru Aldundiak Avanza enpresarekin duen kontratua amaitzear denean, hura ez luzatzeko eta “zerbitzuan hobekuntzak” jasoko dituen kontratu berria onartzeko eskatu diote Debagoieneko alkateek.
Japonian auto (pribatu) bat izateko aparkaleku (pribatu) bat izatea derrigorrezkoa da. Neurria polemikoa iruditu dakiguke, hemengo araudiak (hemengo balore sistemak) autoaren gordailua publikoa den espazioak hartzea onartzen duelako. Hau da: arazoa publikotasunaren... [+]
Mugitzeko eta ibiltzeko zailtasunak dituzten 5 urteko bi ikasleri asteroko baso-eskola saioa egokitu zaie Irungo ikastetxean: muga eta beldur artean hasitako erronkak onura, garapen eta ikasketa handiak izan ditu. "Oso babestuta dauden ikasleak dira eta basoan aske uzteak... [+]
Iruñeak bat egiten du irailaren 16tik 22ra egingo den Mugikortasunaren Europako Astearekin, mugikortasun iraunkorra eta espazio publiko partekatuari buruzko hausnarketa sustatzeko diseinatutako jardueraz betetako programa batekin. "Konbinatu eta mugitu"... [+]
2022an baino 12 milioi ordainketa gehiago egin ziren, eta inoizko datu hoberenak lortu ditu 2023an. Gipuzkoan bizi diren emakumeak izan ziren Mugi sistema gehien erabili zutenak, eta gehienbat hiri-autobusen erabilera gailendu zen. Pasaiako txalupako eta Loiuko aireporturako... [+]
Porlanezko patio txikiegiak batetik, errepidez eta autoz jositako eskola-inguruak bestetik, Bilbon ikastetxe askok jasaten duen panorama salatu eta esku hartzeko eskatuz udalera jo du hiriko guraso elkarte andanak, indarrak batuta: “Gurasoak jo eta su ari gara eskoletan... [+]
EH Bilduren helegite baten bidez, Gipuzkoako Lurralde Auzitegiak berriz ireki du Bidegi auziko bi kereiletako bat, AP1 autobidearen Eskoriatza-Arlaban zatiari dagokiona. Pasa den irailean Azpeitiko epaitegiak erabaki zuen kasua behin behinean artxibatzea. Orain, auzitegiak... [+]
Gaueko tren bidaia arruntak desagertu egin ziren duela urte batzuk ia Europa osoan, airezko garraioaren mesedetan. Baina larrialdi klimatikoak hegazkin kutsagarriak alboratzera eraman du jende asko orain, eta ordu txikitako tren sarea berriz ere martxan jarri nahian ari dira... [+]
COVID-19aren pandemiaz geroztik bizikleta gero eta gehiago dabil Parisko bidegorrietan. Trafiko gehien dagoen momentuetan, hiriburuko kale garrantzitsuenetako batzuetan bizikleta gehiago dabil autoak baino, Le Monde egunkarian jasotako... [+]
Martxoaren 22an, Frantziako Tourra hasteko 100 egun falta zirenean, Bilboko San Mames estadioan lur hartu zuen Juan Mari Aburto alkateak. Hainbat lagunek osatutako tropelaren erdian zihoan, Bilbaobizi alokairu-zerbitzuaren logoa zuen bizikleta elektriko gorri batean, erakusteko... [+]
Trantsizio garaian Nafarroa Euskadi da eztarria urratu arte oihukatu genuenok beti begiratu izan diogu begi-zeharka, baina atentzio bereziz, “Komunitatean” gertatzen denari –hala esaten dugu batzuetan; beste batzuetan “Baskongadetan”, are... [+]
Alokatzeko sei auto eman ditu eskuragarri AUPA kooperatibak Baionan, Angelun eta laster Miarritzen.