"Gasteiztik egin ezean, ez da egingo", adierazi du PSNren bozeramaile Ramón Alzorrizek. Kontra azaldu dira Geroa Bai, UPN eta PP.
Nafarroako Parlamentuaren Bozeramaile Batzordearen eta Mahaiaren bileraren ostean egin ditu adierazpen horiek Alzórrizek, kazetarien aurrean eginiko agerraldian. Nafarroako sozialisten bozeramaileak azaldu du Ezkioko lotunea ez dela "bideragarria ez fisikoki, ez ekonomiko ez ingurugiroari dagokionez: Aralar alde baterantz zein besterantz hogei kilometro zulatzea ingurumenari eraso egitea da. Bide posible bakarra Gasteizkoa da".
Adolfo Araiz Nafarroako EH Bilduko bozeramaileak gogoratu du bere alderdia AHTaren eta honek Nafarroan eduki ditzaken ondorioen aurka dagoela. Hortaz, Gasteizko lotura "hobetu" behar dela aldarrikatu du, "egungo azpiegitura aprobetxatuko lukeen tren soziala" eraiki ahal izango litzatekeelako bertan.
Alzórrizen hitzek UPNren, Geroa Bairen eta PPren aurkako kritikak jaso dituzte. Javier Esparza UPNren bozeramailearen arabera, PSNren Gasteizko lotunearen apustuak "ez du zerikurisirik ingurumenarekin, Pedro Sanchezek nahi duen tokitik egitearekin baizik". AHTaren aferan EH Bilduk duen jarrera gaitzetsi du Esparzak: "Guztiaren aurka dago".
PPko Javier Garcíak "Nafarroa defendatzea" eskatu dio PSNri, eta ez PSOE eta PSE-EEk hartutako erabakiei men egitea. Geroa Bairen ordezkariak, Pablo Azconak, "zentzuz" jokatzea eskatu dio Nafarroako Gobernuari: "Gai serio eta garrantzitsua da Nafarroarentzat".
2.000 milioi euroko kostua izango dute AHT Madrilekin eta AVE trenarekin lotzeko aurreneko lanek. Asteburuan egin dute manifestazio bat Iruñean, AHTa eraikitzeko obretako esklabotza-baldintzak salatzeko.
Abiadura handiko trenaren aurkako manifestazioa egingo dute Iruñean larunbat honetan AHT Gelditu plataformak deituta, 12:00etan Diputaziotik abiatuta. Castejon eta Iruñea arteko trenbidearen eraikuntza lanek aurrera jarraitzen dute eta Espainiako Garraio... [+]
AHT Geldituk Nafarroako Abiadura Handiko Trenaren obretan lan esklabotza egoerak daudela salatzen duen lekukotza eskandalagarria jaso ondoren, obra horiek sustatzen dituen Adif sozietateak publikoki erantzun behar izan du: "Gezurra dira".
Nafarroan eraikitzen ari den tren lasterraren langileak esklabotza egoeran ari direla salatu du AHT Gelditu elkarteak Iruñean emandako prentsaurrekoan.
Añana eta Trebiñuko kuadrilletako ordezkariek eta Arabako nekazari eta abeltzainek salatu dute "mespretxu instituzional izugarria" jasaten dutela AHTren lanak direla-eta. Denera bi miloi metro koadrotik gora "lur emankor" desjabetuko dituzte... [+]
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]
Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.
Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.
2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]
Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari... [+]
Lapurdi zeharkatuko lukeen AHT egitasmoa aitzina doala salatu du ingurumenaren alde dabiltzan elkarteen artean osaturiko CADE kolektiboak. Urriaren 12 eta 13rako jarri du hitzordua, Gironda eskualdean Lurraren Altxamenduak sareak antolaturiko protestari sostengua erakutsiz.
Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.