Parte-hartzerik gabeko mugikortasun politikek eragile sozialen haserrea eragin dute Gasteizen eta Bilbon

  • Bilbon asteazken eta ostegunean SUM Bio'19 mugikortasun jasangarriaren inguruko kongresua egiten ari dira, Petronor eta Bilboko Udalak antolatuta. Horren aurrean, ingurumenarekin eta garraioarekin kezkaturiko taldeek manifestua kaleratu eta elkarretaratzea egin dute. Gasteizen berriz, hainbat eragile sozialek mugikortasunaren elkargunea utzi dute, udalaren parte-hartze politikarekin desadostasunak dituztelako.


2019ko otsailaren 20an - 16:23
Euskalduna Jauregiaren aurrean bildu dira "benetako mugikortasun jasangarri" baten aldeko ekintzaileak (arg: Txartel Bakarraren Aldeko Foroa)
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Parte-hartzerik gabe ez dela mugikortasun jasangarririk izango. Horixe da Bilbon Euskalduna Jauregiaren aurrean asteazken goizean hainbat herritarrek aldarrikatu dutena, besteak beste Bizkaiko Txartel Bakarraren aldeko foroak deitutako elkarretaratzean.

Foro horrek hainbat eragile sozial biltzen ditu eta manifestua ere kaleratu du, Biziz bizi, Supersur Ez, Eguzki, Metroko 4. linearen plataforma, Bilboko Auzo Elkarteen Federazioa eta Ekologistak Martxan taldeak sinaturik. Manifestuan diote Bilboko Hiri Mugikortasun Jasangarriaren Planak ez duela "benetako parte-hartze prozesurik" izan, "ez da nahikoa web orrialde bat irekitzearekin".

Hala, mugikortasun jasangarrirantz egiteko zein lehentasun jarri beharko liratekeen zerrendatu dute: kotxeari begira dagoen hiririk ez sortzea, Supersur errepidearen handitzea bertan behera uztea, auzoen arteko lotura sustatzea metroko lineen bidez, garraio bide publikoa integratzea, egiazko aire kutsadura indizeei mozorroa kentzea, eta bidegorrien sarean Bilbok oraindik dituen "gabezia handiak" konpontzea.

Deigarria egin zaie kongresuaren antolaketaren atzean Petronor enpresa egotea, "euskal enpresa kutsakorrenetarikoa" dela gogorarazi baitute. Euren ustez kongresuarekin Bilboko Udalak "marketinga eta oihartzun internazionala lortzea" du helburu.

Nolanahi ere, hiri "atseginago eta osasuntsuago" baten defentsan segiko dutela adierazi dute elkarretaratzearen bidez.

Gasteizen, mugikortasun elkargunetik kanpo

Mugikortasuna lantzeko orduan parte-hartze politika eskasak sortzen duen ezinegona Gasteizen ere ikusi da. Ekologistak Martxan taldeak, Gasteizko Bizikleteroek eta Hegoaldeko auzo elkarteak Mugikortasun Jasangarriaren Elkargunetik irtetea erabaki dute.

Foro hori 2015 urteaz geroztik zegoen martxan: "Legegintzaldi honetan elkargunearen 23 batzarretan izan gara, eta ez gaituzte aintzat hartu; ez dute kontuan hartu ere egin dugun ahalegina", azaldu dute, Arabako Aleak jaso duenez.

Besteak beste, Urtaranen udal gobernuari egotzi diote tranbiaren eta autobus azkarraren linea berrien zabalkundea herritarren parte-hartzerik gabe erabaki izana. "Informatu baino ez badute egiten, gure ekarpenak ez badituzte aintzat hartzen, zer zentzu dauka gure parte-hartzeak?", dio Bizikleteroak taldeak zabaldutako oharrak.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Garraioa
2024-10-31 | ARGIA
12 urtez azpikoentzat garraio publikoa doakoa izango da EAEn

Garraio publikoa dohainik erabili ahal izango dute 12 urtetik beherako EAEko haurrek. Administrazio gehienek babestu dute neurria, eta datorren urteko urtarriletik aurrera sartuko da indarrean.


2024-10-23 | Ula Iruretagoiena
Lurraldea eta arkitektura
Aparkalekuak

Japonian auto (pribatu) bat izateko aparkaleku (pribatu) bat izatea derrigorrezkoa da. Neurria polemikoa iruditu dakiguke, hemengo araudiak (hemengo balore sistemak) autoaren gordailua publikoa den espazioak hartzea onartzen duelako. Hau da: arazoa publikotasunaren... [+]


Zergatik daude Renfeko trenak inoiz baino grafiti gehiagorekin margotuta?

Garraio publikoaren zerbitzuaren gainbeheraren barruan, alde estetiko hutsa bada ere, ohikoa bilakatu da trenak margoturik ikustea eta, behingoagatik bada ere, ez da arrazoi ekonomiko hutsengatik, langileek azaldu dutenez.


2024-10-09 | Leire Ibar
Erretiro adina aurreratzeko lanuzteak egitera deitu dute garraio sektorean

Sektoreko gidarien "egoera prekarioa" salatu eta lan baldintzak hobetzeko premia azpimarratzeko egin dituzte deialdiak CCOO eta UGT sindikatuek. Hiru sindikatuak eskaerak "oso motz" geratu direla kritikatu du. Hego Euskal Herrian 50.000 langile inguru daude... [+]


2024-09-18 | ARGIA
Getxo eta Sestao ur azpitik lotu nahi dituen makroproiektua bertan behera uztea eskatzeko kanpaldia egingo dute

Bilboko itsasadarraren bi aldeak ur azpitik lotu gura dituen tunela egiteko asmoa du Bizkaiko Foru Aldundiak, baina makroproiektuaren kalteak eta gastatuko den dirutza kritikatzen ditu Subflubiala Ez plataformak. Kanpaldia deitu dute asteburu honetarako, proiektua bertan behera... [+]


Abian da Bilbon Emisio Gutxiko Eremua, ekologisten kritiken artean

Bilboko Udalak autoak gutxitu nahi ditu erdigunean, aire kutsadurak behera egin dezan. Horretarako, hainbat hiritan abian jartzen ari diren neurri bera hartu du: gehien kutsatzen duten autoei erdigunera sarrera debekatzea. Talde ekologistek neurria kritikatu dute, besteak beste... [+]


Mugikortasun arazoak dituzten haurrekin baso-eskolara: beldurrak eta mugak gainditzen

Mugitzeko eta ibiltzeko zailtasunak dituzten 5 urteko bi ikasleri asteroko baso-eskola saioa egokitu zaie Irungo ikastetxean: muga eta beldur artean hasitako erronkak onura, garapen eta ikasketa handiak izan ditu. "Oso babestuta dauden ikasleak dira eta basoan aske uzteak... [+]


Europako Mugikortasun Astea irailaren 16tik 22ra egingo da Iruñean

Iruñeak bat egiten du irailaren 16tik 22ra egingo den Mugikortasunaren Europako Astearekin, mugikortasun iraunkorra eta espazio publiko partekatuari buruzko hausnarketa sustatzeko diseinatutako jardueraz betetako programa batekin. "Konbinatu eta mugitu"... [+]


69 milioi bidaia ordaindu ziren iaz Gipuzkoako Mugi txartelaren bitartez

2022an baino 12 milioi ordainketa gehiago egin ziren, eta inoizko datu hoberenak lortu ditu 2023an. Gipuzkoan bizi diren emakumeak izan ziren Mugi sistema gehien erabili zutenak, eta gehienbat hiri-autobusen erabilera gailendu zen. Pasaiako txalupako eta Loiuko aireporturako... [+]


“Bilboko eskola-inguru asko kutsaduraz eta zarataz betetako eremuak dira”

Porlanezko patio txikiegiak batetik, errepidez eta autoz jositako eskola-inguruak bestetik, Bilbon ikastetxe askok jasaten duen panorama salatu eta esku hartzeko eskatuz udalera jo du hiriko guraso elkarte andanak, indarrak batuta: “Gurasoak jo eta su ari gara eskoletan... [+]


AHTren obrak eta Renfe: murrizketak eta buruhausteak Gipuzkoako tren zerbitzuan, zazpi urtez

2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]


Eguneraketa berriak daude