Bilbon asteazken eta ostegunean SUM Bio'19 mugikortasun jasangarriaren inguruko kongresua egiten ari dira, Petronor eta Bilboko Udalak antolatuta. Horren aurrean, ingurumenarekin eta garraioarekin kezkaturiko taldeek manifestua kaleratu eta elkarretaratzea egin dute. Gasteizen berriz, hainbat eragile sozialek mugikortasunaren elkargunea utzi dute, udalaren parte-hartze politikarekin desadostasunak dituztelako.
Parte-hartzerik gabe ez dela mugikortasun jasangarririk izango. Horixe da Bilbon Euskalduna Jauregiaren aurrean asteazken goizean hainbat herritarrek aldarrikatu dutena, besteak beste Bizkaiko Txartel Bakarraren aldeko foroak deitutako elkarretaratzean.
Foro horrek hainbat eragile sozial biltzen ditu eta manifestua ere kaleratu du, Biziz bizi, Supersur Ez, Eguzki, Metroko 4. linearen plataforma, Bilboko Auzo Elkarteen Federazioa eta Ekologistak Martxan taldeak sinaturik. Manifestuan diote Bilboko Hiri Mugikortasun Jasangarriaren Planak ez duela "benetako parte-hartze prozesurik" izan, "ez da nahikoa web orrialde bat irekitzearekin".
Hala, mugikortasun jasangarrirantz egiteko zein lehentasun jarri beharko liratekeen zerrendatu dute: kotxeari begira dagoen hiririk ez sortzea, Supersur errepidearen handitzea bertan behera uztea, auzoen arteko lotura sustatzea metroko lineen bidez, garraio bide publikoa integratzea, egiazko aire kutsadura indizeei mozorroa kentzea, eta bidegorrien sarean Bilbok oraindik dituen "gabezia handiak" konpontzea.
EZ DAGO MUGIKORTASUN JASANGARRIRIK PARTE HARTZERIK GABE
NO HAY MOVILIDAD SOSTENIBLE SIN PARTICIPACIÓN CIUDADANA pic.twitter.com/8SD9R9LgqY
— Txartel Bakarra (@txartelbakarra) 2019(e)ko otsailaren 20(a)
Deigarria egin zaie kongresuaren antolaketaren atzean Petronor enpresa egotea, "euskal enpresa kutsakorrenetarikoa" dela gogorarazi baitute. Euren ustez kongresuarekin Bilboko Udalak "marketinga eta oihartzun internazionala lortzea" du helburu.
Nolanahi ere, hiri "atseginago eta osasuntsuago" baten defentsan segiko dutela adierazi dute elkarretaratzearen bidez.
Gasteizen, mugikortasun elkargunetik kanpo
Mugikortasuna lantzeko orduan parte-hartze politika eskasak sortzen duen ezinegona Gasteizen ere ikusi da. Ekologistak Martxan taldeak, Gasteizko Bizikleteroek eta Hegoaldeko auzo elkarteak Mugikortasun Jasangarriaren Elkargunetik irtetea erabaki dute.
Foro hori 2015 urteaz geroztik zegoen martxan: "Legegintzaldi honetan elkargunearen 23 batzarretan izan gara, eta ez gaituzte aintzat hartu; ez dute kontuan hartu ere egin dugun ahalegina", azaldu dute, Arabako Aleak jaso duenez.
Besteak beste, Urtaranen udal gobernuari egotzi diote tranbiaren eta autobus azkarraren linea berrien zabalkundea herritarren parte-hartzerik gabe erabaki izana. "Informatu baino ez badute egiten, gure ekarpenak ez badituzte aintzat hartzen, zer zentzu dauka gure parte-hartzeak?", dio Bizikleteroak taldeak zabaldutako oharrak.
Garraio publikoa dohainik erabili ahal izango dute 12 urtetik beherako EAEko haurrek. Administrazio gehienek babestu dute neurria, eta datorren urteko urtarriletik aurrera sartuko da indarrean.
Japonian auto (pribatu) bat izateko aparkaleku (pribatu) bat izatea derrigorrezkoa da. Neurria polemikoa iruditu dakiguke, hemengo araudiak (hemengo balore sistemak) autoaren gordailua publikoa den espazioak hartzea onartzen duelako. Hau da: arazoa publikotasunaren... [+]
Garraio publikoaren zerbitzuaren gainbeheraren barruan, alde estetiko hutsa bada ere, ohikoa bilakatu da trenak margoturik ikustea eta, behingoagatik bada ere, ez da arrazoi ekonomiko hutsengatik, langileek azaldu dutenez.
Sektoreko gidarien "egoera prekarioa" salatu eta lan baldintzak hobetzeko premia azpimarratzeko egin dituzte deialdiak CCOO eta UGT sindikatuek. Hiru sindikatuak eskaerak "oso motz" geratu direla kritikatu du. Hego Euskal Herrian 50.000 langile inguru daude... [+]
Bilboko itsasadarraren bi aldeak ur azpitik lotu gura dituen tunela egiteko asmoa du Bizkaiko Foru Aldundiak, baina makroproiektuaren kalteak eta gastatuko den dirutza kritikatzen ditu Subflubiala Ez plataformak. Kanpaldia deitu dute asteburu honetarako, proiektua bertan behera... [+]
Bilboko Udalak autoak gutxitu nahi ditu erdigunean, aire kutsadurak behera egin dezan. Horretarako, hainbat hiritan abian jartzen ari diren neurri bera hartu du: gehien kutsatzen duten autoei erdigunera sarrera debekatzea. Talde ekologistek neurria kritikatu dute, besteak beste... [+]
Mugitzeko eta ibiltzeko zailtasunak dituzten 5 urteko bi ikasleri asteroko baso-eskola saioa egokitu zaie Irungo ikastetxean: muga eta beldur artean hasitako erronkak onura, garapen eta ikasketa handiak izan ditu. "Oso babestuta dauden ikasleak dira eta basoan aske uzteak... [+]
Iruñeak bat egiten du irailaren 16tik 22ra egingo den Mugikortasunaren Europako Astearekin, mugikortasun iraunkorra eta espazio publiko partekatuari buruzko hausnarketa sustatzeko diseinatutako jardueraz betetako programa batekin. "Konbinatu eta mugitu"... [+]
2022an baino 12 milioi ordainketa gehiago egin ziren, eta inoizko datu hoberenak lortu ditu 2023an. Gipuzkoan bizi diren emakumeak izan ziren Mugi sistema gehien erabili zutenak, eta gehienbat hiri-autobusen erabilera gailendu zen. Pasaiako txalupako eta Loiuko aireporturako... [+]
Porlanezko patio txikiegiak batetik, errepidez eta autoz jositako eskola-inguruak bestetik, Bilbon ikastetxe askok jasaten duen panorama salatu eta esku hartzeko eskatuz udalera jo du hiriko guraso elkarte andanak, indarrak batuta: “Gurasoak jo eta su ari gara eskoletan... [+]
2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]