Eskolan pantailekiko gehiegizko esposizioa normalizatzen ari dela salatu dute

  • Ingurune digitalean moldatzen irakatsi ordez, zuzenean eskolak pantailaz eta teknologia digitalez betetzen ari direla eta gogoetarik gabeko bide arriskutsua egiten ari garela salatu du CoLINE kolektiboak. Haur eta gazte bakoitzari tableta edo ordenagailu eramangarria emateak ez duelako ikasketa hoberik bermatzen, alderantziz, hainbat gaitasun kamusten eta bestelako ondorio kaltegarriak garatzen ari direla uste dute, eta eskutitz irekia bidaliko diote Frantziako Hezkuntza ministroari.

Eskolaz kanpo dagoeneko nahikoa denbora pasatzen dugu pantailen aurrean, eta ikastetxean ere pantailetara jotzeak menpekotasun digitala sustatu baino ez du egiten. Argazkia: Yan Chi Vinci Chow / Flickr

2023ko ekainaren 27an - 07:32
Azken eguneraketa: 12:45
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Bitarteko digitala eskolako erreminta nagusi bihurtu da eta denerako erabiltzen da, horrek dituen arriskuekin. Hala salatu du hezkuntza komunitateko eragilez osatutako CoLINE kolektiboak, Le Comptoir agerkarian.

“Ados, ume askok orduak igarotzen dituzte pantailen aurrean eskolatik kanpo, baina ikastetxeak izan behar luke bestelako proposamenak eskaintzen dituen lekua, deskonektatzeko eta gehiegizko esposizio digitalaren arriskuez kontzientzia garatzeko lekua, ez bada propio heziketa digitalerako ikastorduetan”. Izan ere, CoLINE ez dago heziketa digitalaren aurka, elementu digitala eskolaren oinarri bihurtu izanak kezkatzen ditu. Hainbat ikastetxetan, pixkanaka papera desagertzen doala eta testu-liburu digitalak erabiltzen dituztela adierazi dute, eta ordenagailu eramangarriarekin daudenean ikasleek eskolako zereginetan ez beste kontu andanatan igarotzen dutela maiz denbora. Alegia, eskolaz kanpo dagoeneko nahikoa denbora pasatzen dugu pantailen aurrean, eta ikastetxean ere pantailetara jotzeak menpekotasun digitala sustatu baino ez duela egiten diote: bizitza pantailen aurrean egitera eta gero eta gehiago kontsumitzera animatzen ditu ikasleak hezkuntza sistemak, salatu du elkarteak.

Gurasoen %76k uste du teknologia digitalean haurra zenbat eta lehenago murgildu, orduan eta hobeto moldatuko dela, baina ingurune digitalera egokitzeko haur eta gazteei zuzenean ordenagailua eta tableta ematea ez da bide ona, CoLINEn arabera: “Aditu askoren esanetan, teknologia digitalarekin eroso sentitzeko lehenengo oinarrizko beste ezagutza batzuk barneratu behar dira, irakurketa, matematikak… Esposizio digital goiztiarrak pantailekiko erakargarritasuna handitzea baino ez dakar; teknologia hauek une egokian erabiltzen ikastea funtsezkoa da”.

"Gailu digitala bilakatu dugu ikasketaren elementu pribilegiatu edo bakarra, eta horrela ikasleak bultzatzen ditugu denerako eta edozertarako gailu horiek erabiltzera"

Burmuina beharrean, ordenagailua piztearen kalteak

Pantailekiko esposizio goiztiar eta gehiegizkoak garapen orokorrean, hizkuntzan eta ikasketetan sor ditzakeen nahasmenduak frogatuta daudela dio CoLINEko kide eta logopeda den elkarrizketatuak.

Memorizatzeko, kontzentratzeko, planifikatzeko, identifikatzeko… trebezia kognitiboak gehiegi delegatzen ari garela eta trebezia horiek galtzen ari garela diote. “Testu-iruzkin bat egiteko eskatu eta lehenengo kolpean ikasleak ordenagailua piztuko du, ez burmuina, pentsatzeko bere gaitasunean konfiantza galdu izan balu bezala”.

“Pentsamendu modernoak dio gaur egungo haurrak, natibo digital izanik, ongi moldatzen direla gailuekin, multitasker direla, euren burmuina ongi egokitzen dela teknologiara eta arreta arazoei aurre egiteko eta etorkizunerako prestatzen dituela… baina ikerketa serioek hain justu kontrakoa diote”. ARGIAn argitaraturiko artikuluaren arabera, Teknologia pixka bat baliatzea ona da hezkuntzan, baina asko baliatzeak ez du laguntzen. Eta Frantziako Hezkuntza Ministerioak berak esana du gailu digitalen erabilera handiak emaitzak okertzen dituela, gogoetari, irudimenari eta sentsibilitateari kalte egiten diela, eta desoreka sozialak areagotzen dituela. Pantailekiko gainesposizioak osasunean, hizkuntzan, arretan, jarreran, harremanetan, baita hainbat patologia garatzeko arriskuan duen eragina zerrendatua du, gainera.

"Aditu askoren esanetan, teknologia digitalarekin eroso sentitzeko lehenengo oinarrizko beste ezagutza batzuk barneratu behar dira, irakurketa, matematikak… Esposizio digital goiztiarrak pantailekiko erakargarritasuna handitzea baino ez dakar"

Teknologiaz inguratutako munduan, teknologiarik gabeko eskola?

Ikasleen lehen urteetatik hezkuntzak hartu duen bideaz eztabaidatzea eta gogoetatzea eskatzen du kolektiboak: “Frantziako Hezkunde Nazionaleko Ministerioak dena ebaluatzen du, salbu eta teknologiaren erabilera. Duela urte batzuetatik High School 4.0 eredua orokortu da hainbat ikastetxetan, eta ez dute inpaktua ebaluatzeko asmorik, are gehiago, auzitan jartzea aurrerapenaren kontra joatea da”.

Eta berriz azpimarratzen dute elkarrizketatuek: teknologiaz inguratutako mundu honetan, helburua ez da beste alde batera begiratzea, eskolan benetako heziketa digitala garatzea baizik: “Teknologia hauek inteligenteki erabiltzen irakasteko, gela egokituak eta marko pedagogiko aproposa eskaini beharko litzateke, baina horren ordez tabletak banatzen ditugu, gailu digitala bilakatu dugu ikasketaren elementu pribilegiatu edo bakarra, eta horrela ikasleak bultzatzen ditugu denerako eta edozertarako gailu horiek erabiltzera; ez ditugu haurrak erabiltzaile informatu bihurtzen, algoritmoen menpe dauden kontsumitzaile gatibu baizik”.

Politika horien atzean, negozio itzela dagoela ere gogoratu dute kolektiboko kideek, hezkuntza merkatu erakargarria baita multinazional digital erraldoientzat.

Elkarrizketa frantsesez osorik irakurtzeko, sartu lotura honetan eta honetan.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Hezkuntza
2024-07-10 | Bea Salaberri
Zer egin nahi duzu geroan?

Badirudi hamasei urteko semea buruhauste handirik gabe ari zaigula batxilergoaren ondotik jarraituko duen bideari buruzko gogoetak egiten. Batean, batxilergoko gai berezien hautaketari buruz hitz egiten digu, bestean, egin beharko dituen pausu administratiboei buruz, galderarik... [+]


Ikasmateriala erosteko familientzako laguntzak DBHko bigarren ziklora zabaldu ditu Jaurlaritzak

DBH 3 eta 4. mailako ikasleek datorren ikasturtean beharko dituzten ikasmaterialak diruz lagunduko ditu Eusko Jaurlaritzak lehenengo aldiz, EHIGE Euskal Herriko Ikasleen Guraso Elkartearen aldarrikapen historikoari erantzunez. Seme-alabak maila horietan dituzten familiek, beraz,... [+]


Hamar urtetan EAEko ikastetxeen %20 ixteko arriskua dagoela ohartarazi dute

EAEko ikasleen erdiak baino gehiagok eskola partikularrak jasotzen dituela eta jatorri migratzaileko ikasleak gehien segregatzen dituen Espainiako Estatuko bigarren erkidegoa EAE dela ere adierazi du Esade EcPol erakundeko Lucas Gortazarrek, EHUren udako ikastaroetan.


Gazteak teknologiaren ikuspuntu kritiko eta arduratsuan hezteko proiektuaren alde bozkatzeko azken eguna

Gazteen artean teknologia libreen ezagutza zabaltzeko “Digitalizazio arduratsua” proiektua prestatzen ari dira Baionako Etxepare Lizeoa eta Iametza. Gipuzkoako Foru Aldundiaren “Ideiak2024” aurrekontu parte-hartzaileetara aurkeztu dute egitasmoa. Gaur da [+]


2024-07-09 | UEU
Katixa Dolhare Zaldunbide
“Literatura hezkuntzaren zimendua da”

Euskara eta euskal literatura, programaketatik ikasgelara jardunaldia antolatu dute elkarlanean Seaskak eta UEUk Baionan, Udako Ikastaroen barruan, eta bertan parte hartuko du Katixa Dolhare Zaldunbidek. Ezpeletan sortu zen 1982an, Lapurdin, eta familiarekin Nafarroa Beherean... [+]


Barañaingo Alaitz BHIk Batxilergoko D ereduko bigarren lerroa izanen du datorren ikasturtean

Hezkuntzak aurreikuspena zuzendu eta onartu du institutuak Zientzia, Humanitate eta Gizarte Zientzien Batxilergoko lehen mailan bi talde izaten jarraitzea.


Hezkuntza Sailean, euskara eskubide?

Ekain amaieran, Hezkuntza Sailak ehunka irakasle funtzionario izendatu ditu: praktikaldia egitea falta dute, bai eta, irailetik aurrera, mediku-azterketa ere.

Azkeneko deialdian, mediku-azterketa azpikontratatu egin zuen Hezkuntza Sailak. Azpikontratatu zuenean,... [+]


“Haurren parte-hartzeak ezin du izan eserita eta hitzaren bidez bakarrik”

Zein egitura behar ditugu herrian, haurrek herriko erabakietan parte har dezaten edota beharren bat badute bideratzen jakin dezaten? Galderari tiraka esperientzia pilotua egin dute lau herritan eta emaitza ezberdina izan da lauretan. Prozesua gidatu duen Oinherri Herri... [+]


Lan kontuekiko (des)konexio digitala nola kudeatu irakasleek?

Irakaslea zara eta lanordutan nahiz lanorduz kanpo, berehala erantzun beharreko mezuz josten zaituzte ikasleek, haien gurasoek, ikastetxeko zuzendaritzak, lankideek? Deskonexio digitalaren beharraz gogoetatu dugu, Aitor Idigoras irakaslearekin: "Ateak ixten eta mugak... [+]


Jolastoki berdeagoak Ipar Euskal Herriko ikastetxeetan, klima aldaketari aurre egiteko

Ingurumena, bioaniztasuna, uraren gestioa eta haurren beharrak oinarri hartuta, ikastetxeetako patioak aldatzeko proiektu kolektiboa jarri dute martxan Pirinio Atlantikoetan; Euskal Herriko lau herrik hartuko dute parte. Iruñean ere, itzal eta landare gehiago izango... [+]


Barañaingo Alaitz institutuko 26 ikasle batxilergotik kanpo gelditu dira, D ereduko gela bat murriztu dutelako

Barañaingo Alaitz institutuko 26 ikasle batxilergoko zerrendatik kanpo gelditu dira, Nafarroako Hezkuntza Sailak gela bat murriztu duelako. Murrizketa salatzeko mobilizazioa egin dute.


PSNren egoitzaren aurrean elkarretaratzea deitu dute Iruñean, D ereduari trabak jartzen dizkiola salatzeko

Euskararen Defentsarako Sareak Nafarroako Gobernuak D ereduari jartzen dizkion trabak salatu nahi ditu. Argi dute Nafarroako Gobernua “edozertarako prest” dagoela “euskararen kontra” jotzeko. Horregatik, elkarretaratzea deitu dute uztailaren 2an,... [+]


Eguneraketa berriak daude