Eskolan pantailekiko gehiegizko esposizioa normalizatzen ari dela salatu dute

  • Ingurune digitalean moldatzen irakatsi ordez, zuzenean eskolak pantailaz eta teknologia digitalez betetzen ari direla eta gogoetarik gabeko bide arriskutsua egiten ari garela salatu du CoLINE kolektiboak. Haur eta gazte bakoitzari tableta edo ordenagailu eramangarria emateak ez duelako ikasketa hoberik bermatzen, alderantziz, hainbat gaitasun kamusten eta bestelako ondorio kaltegarriak garatzen ari direla uste dute, eta eskutitz irekia bidaliko diote Frantziako Hezkuntza ministroari.

Eskolaz kanpo dagoeneko nahikoa denbora pasatzen dugu pantailen aurrean, eta ikastetxean ere pantailetara jotzeak menpekotasun digitala sustatu baino ez du egiten. Argazkia: Yan Chi Vinci Chow / Flickr

2023ko ekainaren 27an - 07:32
Azken eguneraketa: 12:45
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Bitarteko digitala eskolako erreminta nagusi bihurtu da eta denerako erabiltzen da, horrek dituen arriskuekin. Hala salatu du hezkuntza komunitateko eragilez osatutako CoLINE kolektiboak, Le Comptoir agerkarian.

“Ados, ume askok orduak igarotzen dituzte pantailen aurrean eskolatik kanpo, baina ikastetxeak izan behar luke bestelako proposamenak eskaintzen dituen lekua, deskonektatzeko eta gehiegizko esposizio digitalaren arriskuez kontzientzia garatzeko lekua, ez bada propio heziketa digitalerako ikastorduetan”. Izan ere, CoLINE ez dago heziketa digitalaren aurka, elementu digitala eskolaren oinarri bihurtu izanak kezkatzen ditu. Hainbat ikastetxetan, pixkanaka papera desagertzen doala eta testu-liburu digitalak erabiltzen dituztela adierazi dute, eta ordenagailu eramangarriarekin daudenean ikasleek eskolako zereginetan ez beste kontu andanatan igarotzen dutela maiz denbora. Alegia, eskolaz kanpo dagoeneko nahikoa denbora pasatzen dugu pantailen aurrean, eta ikastetxean ere pantailetara jotzeak menpekotasun digitala sustatu baino ez duela egiten diote: bizitza pantailen aurrean egitera eta gero eta gehiago kontsumitzera animatzen ditu ikasleak hezkuntza sistemak, salatu du elkarteak.

Gurasoen %76k uste du teknologia digitalean haurra zenbat eta lehenago murgildu, orduan eta hobeto moldatuko dela, baina ingurune digitalera egokitzeko haur eta gazteei zuzenean ordenagailua eta tableta ematea ez da bide ona, CoLINEn arabera: “Aditu askoren esanetan, teknologia digitalarekin eroso sentitzeko lehenengo oinarrizko beste ezagutza batzuk barneratu behar dira, irakurketa, matematikak… Esposizio digital goiztiarrak pantailekiko erakargarritasuna handitzea baino ez dakar; teknologia hauek une egokian erabiltzen ikastea funtsezkoa da”.

"Gailu digitala bilakatu dugu ikasketaren elementu pribilegiatu edo bakarra, eta horrela ikasleak bultzatzen ditugu denerako eta edozertarako gailu horiek erabiltzera"

Burmuina beharrean, ordenagailua piztearen kalteak

Pantailekiko esposizio goiztiar eta gehiegizkoak garapen orokorrean, hizkuntzan eta ikasketetan sor ditzakeen nahasmenduak frogatuta daudela dio CoLINEko kide eta logopeda den elkarrizketatuak.

Memorizatzeko, kontzentratzeko, planifikatzeko, identifikatzeko… trebezia kognitiboak gehiegi delegatzen ari garela eta trebezia horiek galtzen ari garela diote. “Testu-iruzkin bat egiteko eskatu eta lehenengo kolpean ikasleak ordenagailua piztuko du, ez burmuina, pentsatzeko bere gaitasunean konfiantza galdu izan balu bezala”.

“Pentsamendu modernoak dio gaur egungo haurrak, natibo digital izanik, ongi moldatzen direla gailuekin, multitasker direla, euren burmuina ongi egokitzen dela teknologiara eta arreta arazoei aurre egiteko eta etorkizunerako prestatzen dituela… baina ikerketa serioek hain justu kontrakoa diote”. ARGIAn argitaraturiko artikuluaren arabera, Teknologia pixka bat baliatzea ona da hezkuntzan, baina asko baliatzeak ez du laguntzen. Eta Frantziako Hezkuntza Ministerioak berak esana du gailu digitalen erabilera handiak emaitzak okertzen dituela, gogoetari, irudimenari eta sentsibilitateari kalte egiten diela, eta desoreka sozialak areagotzen dituela. Pantailekiko gainesposizioak osasunean, hizkuntzan, arretan, jarreran, harremanetan, baita hainbat patologia garatzeko arriskuan duen eragina zerrendatua du, gainera.

"Aditu askoren esanetan, teknologia digitalarekin eroso sentitzeko lehenengo oinarrizko beste ezagutza batzuk barneratu behar dira, irakurketa, matematikak… Esposizio digital goiztiarrak pantailekiko erakargarritasuna handitzea baino ez dakar"

Teknologiaz inguratutako munduan, teknologiarik gabeko eskola?

Ikasleen lehen urteetatik hezkuntzak hartu duen bideaz eztabaidatzea eta gogoetatzea eskatzen du kolektiboak: “Frantziako Hezkunde Nazionaleko Ministerioak dena ebaluatzen du, salbu eta teknologiaren erabilera. Duela urte batzuetatik High School 4.0 eredua orokortu da hainbat ikastetxetan, eta ez dute inpaktua ebaluatzeko asmorik, are gehiago, auzitan jartzea aurrerapenaren kontra joatea da”.

Eta berriz azpimarratzen dute elkarrizketatuek: teknologiaz inguratutako mundu honetan, helburua ez da beste alde batera begiratzea, eskolan benetako heziketa digitala garatzea baizik: “Teknologia hauek inteligenteki erabiltzen irakasteko, gela egokituak eta marko pedagogiko aproposa eskaini beharko litzateke, baina horren ordez tabletak banatzen ditugu, gailu digitala bilakatu dugu ikasketaren elementu pribilegiatu edo bakarra, eta horrela ikasleak bultzatzen ditugu denerako eta edozertarako gailu horiek erabiltzera; ez ditugu haurrak erabiltzaile informatu bihurtzen, algoritmoen menpe dauden kontsumitzaile gatibu baizik”.

Politika horien atzean, negozio itzela dagoela ere gogoratu dute kolektiboko kideek, hezkuntza merkatu erakargarria baita multinazional digital erraldoientzat.

Elkarrizketa frantsesez osorik irakurtzeko, sartu lotura honetan eta honetan.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Hezkuntza
Sare sozialak
Gazteen informazio eta arazo iturri

Ikusiker ikus-entzunezkoen behategiak plazaratu dituen datuetatik abiatuta, gazteek gailu eta plataforma digitalengandik jasotzen dituzten balore eta mundu-ikuskerari buruz hitz egin digute, besteak beste, hainbat adituk.


Uxue Juarez. Hitzak pospolo
“Uretara harri bat botatzen duzunean sortzen diren uhin horiek dira poema”

Batxilergoan tutore izan nuenetik ia 10 urte pasa direla elkartu naiz Uxue Juarezekin Ur Mara museoko Toureau etxolan (Alkiza), pagoez eta Koldobika Jauregiren eskulturez inguraturik. Autoritate segitzen du izaten niretzat Uxuek, baina beste zentzu batean orain. Aurpegian... [+]


Maite Eizmendi
“Jarraitu dezakegu ikasgelan builaka: ‘Isildu! Entzun! Eseri!’, edo irtenbideak landu, ikasleekin yoga saio laburrak egin”

Irakasleei oinarrizko yoga formazioa eman, gero gelan ikasleekin aplikatu dezaten, horretan dihardu Maite Eizmendik. Ikasle-irakasleak "lo" iritsi direla eskolara? Jolas-orduaren ostean ezin kontzentratuta daudela? Presio akademikoak itota dituela? Aktibatzeko,... [+]


2024-10-31 | Leire Ibar
Ostegunetik igandera, Gazte Topagune Sozialista antolatu dute Altsasun

"Alternatiba sozialista indartzera bidean" GKSk eta IAk eztabaidarako, hausnarketarako eta aldarrikapenerako espazioak antolatzeko beharra azpimarratu dute, eta horren baitan antolatu dute Gazte Topagune Sozialista. Ostegunetik hasita igandera arte izango da Altsasun.


2024-10-31 | Jon Torner Zabala
“Eskolak ezin dio heriotzaren gaiari bizkarra eman”

Iragan astean kontatu genizuen etorkizuneko hilerriaz gogoeta prozesua egin dutela Antzuolan, eta protagonista nagusietakoak umeak izan direla, Herri Eskolan heriotzaren bueltan 1980ko hamarkadaz geroztik egiten ari diren lanketaren ildotik. Hain justu, “hainbat urtetan... [+]


Komun idorrak instalatu dituzte Hendaiako San Bixente ikastetxean, trantsizio ekologikoaren izenean

Hendaiako ikastetxean komun klasikoak kendu eta komun idorrak eraiki zituzten martxoan. Ikuspegi ekologikoari tiraka, egitasmo orokorrago baten barne dute aldaketa: hondarrak jangelako konpostari gehitu eta guzia baliatzen dute ikastetxean duten baratze pedagogikoan, Hendaiako... [+]


2024-10-30 | Leire Ibar
Nafarroako Gobernuari “proposamen serioagoak” egitea eskatu diote hezkuntza publikoko irakasleek

Ikasturteko bigarren greba eguna izan zuten asteartean hezkuntza publikoko irakasleek. Urriaren 29an Nafarroako hezkuntza sektoreko sindikatu nagusiek, hala nola Steilas, ANPE, AFAPNA, LAB, CCOO, ELA eta UGT-k greba eguna egin zuten. 


Nafarroako Parlamentu aurrera eraman dute protesta irakasleek

Astearteko manifestazioa bukatuta aldarrikapenak Parlamentu aurrera eraman dituzte. Zenbait bide moztu dituzte eta tentsio uneak izan dira Espainiako Poliziarekin.


2024-10-29 | Leire Ibar
Su hartu du Arberoa ikastolako eraikin batek

Astelehen gauean su hartu du Donamartiriko (Nafarroa Beherea) ikastolako eraikin batek. Ez da zauriturik izan, baina kalte material handia eragin du suteak.


EHUn Medikuntza euskaraz ikasteko plaza kopurua espainolezkoarekin parekatu nahi du Jaurlaritzak

EHUn Medikuntza euskaraz ikasteko plaza gehiago behar al diren galdetuta, hori EHUk erabaki behar duela erantzun zuen berriki Jaurlaritzak. Orain, ordea, datorren ikasturterako Medikuntzan 40 plaza gehiago eskaintzeko akordioa egin du Jaurlaritzak unibertsitate publikoarekin,... [+]


Jaurlaritzak baztertu egin du ikastetxeei software libreko sistema eragileak eskaintzea

EH Bildu talde parlamentarioak legez besteko proposamena aurkeztu du Eusko Legebiltzarrean, EAEko ikastetxeetako ordenagailuetan software libreko sistema eragileen (GNU/Linux) ezarpena ere bermatzea eskatuz. Aurrera atera den EAJ-ren eta PSE-EE-ren osoko zuzenketan ez da jasotzen... [+]


Intuizioaren ebidentzia: erdara darabilten Euskal Herriko hedabideek bizkarra ematen diote euskarazko kulturari

Bertsolarien kasua da agerikoena: euskaraz eta erdaraz egiten duten hedabideetan, euskarazko bertsioan soilik dira ezagutarazten. Horrez gain, bistaratu da beste titular interesgarri hau ere: Euskal Herriko 11 hedabideren 2023ko lana aztertuta, Euskal Herrikoa ez den kanpoko... [+]


2024-10-23 | Tere Maldonado
Ikasi eta jolastu

Lagun batek azaldu dit zein garrantzitsua den jolasa ikaskuntzan. Jolastuz gauza asko ikas daitezkeela jakin badakit, ugaztunen dokumentalak ikusi besterik ez dago. Badaude jolas hezitzaileak eta jostailu didaktikoak (gerra-jostailuak eta jostailu sexistak barne, nahiz eta sarri... [+]


2024-10-22 | Leire Ibar
Nafarroako hezkuntzako sindikatuek urriaren 29ko grebari eutsiko diete

Hezkuntza Departamentuarekin bilera izan ostean, sindikatuek urriaren amaierako grebari eustea erabaki dute, ez baitaude ados egindako proposamenarekin. Grebalarien ustez eskainitako neurriak ez dira nahikoak, eta ez diete modu eraginkorrean heltzen euren eskakizunei.


Eguneraketa berriak daude