Ingurune digitalean moldatzen irakatsi ordez, zuzenean eskolak pantailaz eta teknologia digitalez betetzen ari direla eta gogoetarik gabeko bide arriskutsua egiten ari garela salatu du CoLINE kolektiboak. Haur eta gazte bakoitzari tableta edo ordenagailu eramangarria emateak ez duelako ikasketa hoberik bermatzen, alderantziz, hainbat gaitasun kamusten eta bestelako ondorio kaltegarriak garatzen ari direla uste dute, eta eskutitz irekia bidaliko diote Frantziako Hezkuntza ministroari.
Bitarteko digitala eskolako erreminta nagusi bihurtu da eta denerako erabiltzen da, horrek dituen arriskuekin. Hala salatu du hezkuntza komunitateko eragilez osatutako CoLINE kolektiboak, Le Comptoir agerkarian.
“Ados, ume askok orduak igarotzen dituzte pantailen aurrean eskolatik kanpo, baina ikastetxeak izan behar luke bestelako proposamenak eskaintzen dituen lekua, deskonektatzeko eta gehiegizko esposizio digitalaren arriskuez kontzientzia garatzeko lekua, ez bada propio heziketa digitalerako ikastorduetan”. Izan ere, CoLINE ez dago heziketa digitalaren aurka, elementu digitala eskolaren oinarri bihurtu izanak kezkatzen ditu. Hainbat ikastetxetan, pixkanaka papera desagertzen doala eta testu-liburu digitalak erabiltzen dituztela adierazi dute, eta ordenagailu eramangarriarekin daudenean ikasleek eskolako zereginetan ez beste kontu andanatan igarotzen dutela maiz denbora. Alegia, eskolaz kanpo dagoeneko nahikoa denbora pasatzen dugu pantailen aurrean, eta ikastetxean ere pantailetara jotzeak menpekotasun digitala sustatu baino ez duela egiten diote: bizitza pantailen aurrean egitera eta gero eta gehiago kontsumitzera animatzen ditu ikasleak hezkuntza sistemak, salatu du elkarteak.
Gurasoen %76k uste du teknologia digitalean haurra zenbat eta lehenago murgildu, orduan eta hobeto moldatuko dela, baina ingurune digitalera egokitzeko haur eta gazteei zuzenean ordenagailua eta tableta ematea ez da bide ona, CoLINEn arabera: “Aditu askoren esanetan, teknologia digitalarekin eroso sentitzeko lehenengo oinarrizko beste ezagutza batzuk barneratu behar dira, irakurketa, matematikak… Esposizio digital goiztiarrak pantailekiko erakargarritasuna handitzea baino ez dakar; teknologia hauek une egokian erabiltzen ikastea funtsezkoa da”.
"Gailu digitala bilakatu dugu ikasketaren elementu pribilegiatu edo bakarra, eta horrela ikasleak bultzatzen ditugu denerako eta edozertarako gailu horiek erabiltzera"
Burmuina beharrean, ordenagailua piztearen kalteak
Pantailekiko esposizio goiztiar eta gehiegizkoak garapen orokorrean, hizkuntzan eta ikasketetan sor ditzakeen nahasmenduak frogatuta daudela dio CoLINEko kide eta logopeda den elkarrizketatuak.
Memorizatzeko, kontzentratzeko, planifikatzeko, identifikatzeko… trebezia kognitiboak gehiegi delegatzen ari garela eta trebezia horiek galtzen ari garela diote. “Testu-iruzkin bat egiteko eskatu eta lehenengo kolpean ikasleak ordenagailua piztuko du, ez burmuina, pentsatzeko bere gaitasunean konfiantza galdu izan balu bezala”.
“Pentsamendu modernoak dio gaur egungo haurrak, natibo digital izanik, ongi moldatzen direla gailuekin, multitasker direla, euren burmuina ongi egokitzen dela teknologiara eta arreta arazoei aurre egiteko eta etorkizunerako prestatzen dituela… baina ikerketa serioek hain justu kontrakoa diote”. ARGIAn argitaraturiko artikuluaren arabera, Teknologia pixka bat baliatzea ona da hezkuntzan, baina asko baliatzeak ez du laguntzen. Eta Frantziako Hezkuntza Ministerioak berak esana du gailu digitalen erabilera handiak emaitzak okertzen dituela, gogoetari, irudimenari eta sentsibilitateari kalte egiten diela, eta desoreka sozialak areagotzen dituela. Pantailekiko gainesposizioak osasunean, hizkuntzan, arretan, jarreran, harremanetan, baita hainbat patologia garatzeko arriskuan duen eragina zerrendatua du, gainera.
"Aditu askoren esanetan, teknologia digitalarekin eroso sentitzeko lehenengo oinarrizko beste ezagutza batzuk barneratu behar dira, irakurketa, matematikak… Esposizio digital goiztiarrak pantailekiko erakargarritasuna handitzea baino ez dakar"
Teknologiaz inguratutako munduan, teknologiarik gabeko eskola?
Ikasleen lehen urteetatik hezkuntzak hartu duen bideaz eztabaidatzea eta gogoetatzea eskatzen du kolektiboak: “Frantziako Hezkunde Nazionaleko Ministerioak dena ebaluatzen du, salbu eta teknologiaren erabilera. Duela urte batzuetatik High School 4.0 eredua orokortu da hainbat ikastetxetan, eta ez dute inpaktua ebaluatzeko asmorik, are gehiago, auzitan jartzea aurrerapenaren kontra joatea da”.
Eta berriz azpimarratzen dute elkarrizketatuek: teknologiaz inguratutako mundu honetan, helburua ez da beste alde batera begiratzea, eskolan benetako heziketa digitala garatzea baizik: “Teknologia hauek inteligenteki erabiltzen irakasteko, gela egokituak eta marko pedagogiko aproposa eskaini beharko litzateke, baina horren ordez tabletak banatzen ditugu, gailu digitala bilakatu dugu ikasketaren elementu pribilegiatu edo bakarra, eta horrela ikasleak bultzatzen ditugu denerako eta edozertarako gailu horiek erabiltzera; ez ditugu haurrak erabiltzaile informatu bihurtzen, algoritmoen menpe dauden kontsumitzaile gatibu baizik”.
Politika horien atzean, negozio itzela dagoela ere gogoratu dute kolektiboko kideek, hezkuntza merkatu erakargarria baita multinazional digital erraldoientzat.
Elkarrizketa frantsesez osorik irakurtzeko, sartu lotura honetan eta honetan.
Erik Etxartek, Sophie Layusek eta Antton Etxeberrik osatutako lehendakaritzak ordezkatuko du Peio Jorajuria, 2019tik Seaskako lehendakari dena.
Scientia funts pribatuak Bilboko San Pedro Apostol eskola erosi, eta langileen eskubideak eta hezkuntzaren kalitatea hondatu dituela salatu dute. Bederatzi hilabete daramate langile batzuk soldatarik gabe, eta Eusko Jaurlaritzaren esku-hartze eza kritikatu dute.
Sortzen eta Ratioak Jaitsi 0-18 elkarteek Legegintzako Herri Ekimen bitartez egin dute eskakizuna eta alderdi guztiek agerraldia onartu dute. Europar Batasunak Foru Gobernuari ratioak murrizteko egindako gomendioan du oinarria nafar gurasoen aldarrikapenak.
Gabonen erroa kristaua dela jakinda ere, erreferentzia katolikorik ez duten kantuak abestea erabakia du (edo eztabaida horretan dihardu) gero eta ikastetxe gehiagok, eskolaren printzipioetako bat laikotasuna dela oinarri hartuta.
Bilboko ikastolako ikasle eta ikasle ohien talde batek zentroko irakasle baten partetik jasandako sexu abusuak zerrendatu ditu, eta komunikatu baten bidez salatu du ikastetxeak gizona babestu duela. Gertakariak azalera atera direnean ikastolak “beren burua zuritu besterik... [+]
Zerk motibatuta bultzatzen da bi ikastetxeren arteko fusioa? Nola uztartu norbere eskola-proiektua, eredua eta ibilbidea ondokoarekin? Zein da bidea bi eskoletako hezkuntza komunitateak ados jartzeko? Zein da Eusko Jaurlaritzaren rola?
Urretxindorra Ikastolako (Bilbo) eta Azkue Ikastolako (Lekeitio) bi irakasleren aurkako salaketak egin dituzte zenbait emakumek sare sozialen bidez. Horren aurrean, Urretxindorra ikastolako irakasleak astelehen honetatik aurrera klaserik ez ematea erabaki du Ikastolen Elkarteak... [+]
Arratsaldeko lehen orduetan, 14:30ak aldera, Nafarroako ikastetxe publikoetako 30en bat langile sartu dira Iruñeko Nafarroako Hezkuntza Departamentuaren egoitzan eta sarreran eserialdia egin dute. Lehen ekintza gisa planteatu dute eta, adierazi dutenez, honen bidez... [+]
II. kongresuan aurkeztu duen berritasun esanguratsuenetako bat da. Orain arte Bigarren Hezkuntzara zuen bideratua bere jardun politikoa eta hemendik aurrera unibertsitateetan eta Lanbide Heziketan ere arituko dira. Euskal Hezkuntza Sistema Publiko Komunitarioa aldarrikatu du... [+]
1994an EHUko Arte Ederretako ikasleek protestak abiatu zituzten. Bost irakasle euskaldun lortzeko hiru hilabeteko greba egin zuten, eta bitarte horretan Leioako fakultatea okupatu. Euskal jendartearen babes handia izan zuten, baina Poliziaren errepresioa ere jasan zuten; Bilboko... [+]
Andoaingo institutuan izan da Pape Niang, bere migrazio-esperientzia kontatzen. 16-18 urteko gazteek, aurrez Pape Niang, hasiera berri bat liburua irakurria zuten ikasleek, jakin-minez, gogoetez eta galderez bete dute aretoa. Bejondeiela, pertsona kritikoak heztea baita... [+]
Ongi ezagutzen ditu eskola partikularretara doazen ikasleak Aitziber Ibarbiak. 25 urte inguru daramatza matematika, fisika eta kimikako partikularrak ematen, batez ere Batxilerrekoei. Irakasle on eta txarrez, ikasgelan sortzen diren erritmo ezberdinez, azterketak zuzentzeko... [+]
Gogoratzen al duzue? Legebiltzarreko %90ak onartu zuen Hezkuntza Akordioa duela bi mende –barkatu, bi urte–. Ezkerraren biltzarkideen erreakzioa euforiaren eta neurriko gogobetetasunaren artean mugitu zen. Onarturiko dokumentuaren arabera, zentro pribatuek diru... [+]