Noiz arte?

  • Ugari gara Euskal Herrian lanean dihardugun irakasle emakumeak*. Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan gabiltzanok tentsio eta hainbat neraberen kontrol eza ditugu bizigai baina, gainera, emakumea* izanez gero, sexismoa gehitu behar diogu egoera horri.      


2019ko apirilaren 12an - 10:43
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Kalean emakumeok*, gizonek jasan behar izaten ez dituzten eraso matxistak nozitu ohi ditugu. Bada, hori ere gertatzen da ikastetxeetan bertan. Gainera, eskoletan, gizonek ere erasoak jasaten dituzten aitzakian, ikusezin geratzen da irakasle emakumeekiko* indarkeria. Indarkeria sexista pairatzeko arriskua emakume orok du. Terry Threadgoldek unibertsitateko irakasleak aztertutakoaren (1995) arabera, gaztetasunak eta emakume izateak ikasleen tratu txarrak jasateko faktore arriskutsuak dira. Gauzak horrela, arrisku egoeran bizi garen hainbat irakasle emakume* gaztek ikasleen eraso bortitz onartezinak pairatu behar izateraino.

Ikasleei dagokienez, zuzena da adin txikikoei babesa ematea baina tentuz ibili behar da; batzuk babesten ari garen heinean, beste batzuk alde batera uzten ari bagara, honela ez goaz inora.

Hemen benetan ondo ez doana sistema bera da, batzuen indarkeria asumitua baitu matxismoak sortua dela onartu gabe. Hori aldatu ezean, nekez izango dugu hobekuntzarik. Hala eta guztiz ere, irakasleok gutxieneko babesa jaso ahal izaterainoko baliabideak ezarri daitezke eta emakumeenganako* indarkeria tabu izateari utzi.  

"Hemen benetan ondo ez doana sistema bera da, batzuen indarkeria asumitua baitu matxismoak sortua dela onartu gabe. Hori aldatu ezean, nekez izango dugu hobekuntzarik"

 Guretzat prestatuak dauden ikastaroak, esaterako, esertzeko posturei buruzkoak edo “Bideko Ian arriskuen prebentzioa” dira. Ez dugu inongo ikastarorik ikasleek kotxeko gurpilak zulatuz gero, zer egin edo ikasleek jokabide sexistak izanez gero, nola aurre egin jakiteko.

Andaluzian, Erkidegoan ez bezala, dagoeneko B2 Consultores Marketing Estratégico enpresak Andaluziako Institutuko Irakasleen Elkartearentzat (APIA) egina duen azterlana aipatzea ezinbestekoa da. Bertan jasotako datu esanguratsuetako bat da Andaluzian irakasle diren emakumeen* % 84k hitzezkoa edo fisikoa den erasoren bat pairatua duela.  Hortik haratago, irakasle emakumeekiko* indarkeriak beldurra, segurtasun eza, kulpa izatearen sentimendua, estresa … dakarkigu.

Euskal Herrian egoera gatazkatsuak egunerokotasunean izan ditugu eta ditugu bizigai. Teorikoki saltzen diren elkarbizitza planak zein beste hainbat proiektuk gehienetan itxura egiteko besterik ez dute balio.  

Amaitzeko, emakumeok* irakaskuntzan nerabeekin pairatzen ditugun eraso sexistak hor daudela argi eta garbi helarazi nahi dugu eta utzi dadila “gizonek ere pairatzen dute berdin-berdin”, “nerabeak dira”… zein beste hainbat aipamen egiteaz egoera tapatuaz eta normaltzat joaz. Ezin al da normaltzat jotzen den egoera jasangaitz hori deseraiki eta beste errealitate bat eraiki? Ez dugu inongo babesik eta egoera okerrera doa. Noiz arte?  

Bigarren Hezkuntzako irakasleak:

Amagoia Eskudero Larrañaga, Karmele Aldabaldetreku Iturbe, Mikel  Garayar Garmendia, Ainhoa Calvo Maneiro, Aitziber Santa Cruz Ugalde, Eli Laburu Labaka, Mikel Mendizabal Iztueta, Edurne Elizalde Lujanbio, Nora Alejos Azkona, Maite Larraz Iribas, Ana Isabel Laguardia Garmendia, MªCarmen Giral Ramo, Marijo Telletxea Tolosa, Arantzazu Fernandez, Andone Marín Balerdi, Regina Adarraga Bueno, Karmen Zabaleta Zabaleta.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: pedagogiak
HezkuntzArtea taldeak manifestua aurkeztu du: “Moda pedagogikoak bata bestearen atzetik ezarri dituzte”

Irakasleek urtetan pilatutako jakintza kontuan hartzea, klaustroek erabakiak hartzeko autonomia bermatzea, IKTen “uneoroko erabilera” sustatzen duten planak geldiaraztea, eta ikasgeletan aldaketa metodologikoak sartu aurretik dituzten ondorioak tentuz aztertzea... [+]


Judimendi: A ereduko ikastetxe estigmatizatua D ereduko auzo-eskola bilakatzen

Eskola segregatua izan da Gasteizko Judimendi ikastetxe publikoa, hiri guztiko ikasleak hartu ditu, jatorri atzerritarreko familien seme-alabak. Baina A hizkuntza eredutik D eredura igarotzeaz gain, auzoak eskola bere sentitzeko eta auzoko familiak erakartzeko egindako... [+]


Hezkuntza politiken “noraeza” geldiaraztea helburu duen taldea sortu du hainbat irakaslek: “Burokrazia jasanezina da”

HezkuntzArtea Irakasleen Elkargunea sortu du EAEko irakasle talde batek. Hezkuntza politiken “noraeza” salatu nahi dute, politika horiek etengabeko metodologia berrietan, “burokrazia ikaragarrian” eta IKTen “erabilera zentzugabean”... [+]


DBHn azterketa tradizionalen eskema apurtzea ez da utopia bat

Ikasgaia ba ote dakizun frogatzeko eta horren arabera nota jartzeko hiruhileko amaierako azterketarik ez dago Laskorain ikastolan, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzaren lehen zikloan. Baina orduan, nola ebaluatzen dituzte ikasleak? Nondik ateratzen da azken kalifikazioa?... [+]


“Hezkuntzak izan behar du patxadatsua eta geldoa”

Eguneroko abiadura itogarritik atera eta eskola-proiektua amesteko, gogoetatzeko denbora hartzea aldarrikatu dute solaskideek, Superbotereak liburua aurkezteko mahai-inguruan. Patxadatsu aritu dira, hain justu, eraldatzeaz, inpotentziaz, ilusioaz, eskola bakoitzak egin beharreko... [+]


Komun idorrak instalatu dituzte Hendaiako San Bixente ikastetxean, trantsizio ekologikoaren izenean

Hendaiako ikastetxean komun klasikoak kendu eta komun idorrak eraiki zituzten martxoan. Ikuspegi ekologikoari tiraka, egitasmo orokorrago baten barne dute aldaketa: hondarrak jangelako konpostari gehitu eta guzia baliatzen dute ikastetxean duten baratze pedagogikoan, Hendaiako... [+]


Zaintza beharrean, kontrola lehenesten duen arkitektura dugu eskoletan

Ikastetxetako patioen eraldaketak ugaritzen ari diren arren, oraindik eraikin zaharkituak eta azpiegitura zurrunak dira nagusi hezkuntzan (barruko nahiz kanpoko espazioetan), gustura ikasi, mugitu eta harremanak izateko, pedagogia hezitzaileak garatzeko behar diren espazio,... [+]


Ikasteko teknika desegokiak erabiltzen dituzte gazteek

Lezioa buruz ikastea, norbere eskemak eta laburpenak egitea, azpimarratzea, beste norbaiti lezioa azaltzea… Ikasteko teknika ugari dago, baina DBHko ikasleek ez dituzte egokienak erabiltzen, ikerketa baten arabera, eta azterketa sistemak badu zerikusirik horretan. Ikasle... [+]


Assisi, ikasleekin batera eguna eskolan ematen duen txakurra

Assisi txakurrak egunero egiten die harrera eskolako ikasle guztiei, egokitzen laguntzen die txikienei, ingeleseko proiektuan hartzen du parte eta haur nagusienak arduratzen dira hura zaindu eta paseatzeaz. Proiektu pedagogikoaren parte da, Kataluniako Sabadellgo ikastetxean.


Errendimendu akademikoaren arabera banatuko dituzte ikasleak Ipar Euskal Herrian

Ongi doazen ikasleak talde batean, zailtasunak dituztenak, bestean; maila akademikoaren arabera banatuko dituzte ikasleak datozen ikasturtean, Frantziako Estatuan. Ikasleak sozialki eta akademikoki sailkatu eta bereiztea, desoreka areagotzea eta egoera okerragoan daudenak... [+]


“Eskolan ortu xume bat lantzeak testuingurua ematen digu planetan ditugun arazoez aritzeko”

Gasteizko Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxeetako baratzeak ikertu ditu Iratz Pou EHUko ikasleak. Zenbat eskolek dute ortua? Nolako erabilera ematen diote, zein helburu eta asmorekin? Probetxu pedagogiko eta didaktikoa ateratzen al diote baratzeari? Pourekin eta Igone Palacios... [+]


2024-02-14 | Hiruki Larroxa
Zigorraren kultura eta pedagogia feministak

Gaur egungo hezkuntza-sisteman, eskola-paradigma birplanteatu behar dugu. Zigor-neurrietan oinarritutako ikuspegi tradizionala baztertu, eta denbora luzean ikasleen ordena eta diziplina mantentzeko tresna gisa erabilitako praktika batzuen eraginkortasuna eta etika zalantzan... [+]


Hiru ikastetxeren arteko trantsizio plana garatu dute Irunen, instituturako jauzian ikasleen beldurrak arintzeko

Lehen Hezkuntzatik DBHra igarotzeak ikasleengan hainbat beldur eta ezinegon sortzea oso ohikoa da, presio eta espektatiba ugari elkar gurutzatzen dira, zer esanik ez ikastetxe batetik besterako aldaketa baldin badago. “Zubiak eraikiz” programaren bidez, hiru... [+]


Etxeko errefortzua kontuan hartu gabe emango bagenu klasea?

"Eskolan ikasgaia azaldu, etxean eskolako lanak egin eta azterketa jarri" formula aldatzea erabaki du José Antonio Herranz irakasleak: irakaskuntza-ikaskuntza osoa eskola-orduetara mugatu du, etxeko errealitatearen erruz ez daitezen ikasle batzuk atzean geratu... [+]


Urte hasieran edo bukaeran jaiotzeak zein eragin du eskolan?

Pasa den abenduan eta urtarril honetan jaio diren bi haurren artean egun batzuetako aldea besterik ez dago, baina eragina izan dezake eskolan, antzeko garapen prozesua daramaten bi haurrak ikasturte ezberdinetan matrikulatuko baitituzte.


Eguneraketa berriak daude