Neskek gaitasun matematiko eta zientifikoekiko txikitatik duten pertzepzio, autopertzepzio eta bizipenen eraginez, zientzia arloko ikasketei muzin egin eta bestelako karrerak aukeratzen dituzte. Hala dio ikerketa berri batek.
6 bat urterekin, bai neskek bai mutilek uste dute “benetan inteligenteak” mutilak direla eta matematikak “mutilen gauza” direla. Norbere gaitasunen autopertzepzio txarragoa dute neskek, proba objektiboetan antzeko emaitzak lortu arren. 9-10 urteetarako, mutilak baino gutxiago dira matematika ikasgai gogokoena dutela dioten neskak, baita matematiketan onak direla diotenak ere, azkar ikasten dutela edo matematikekin gozatzen dutela. Ikerketa EsadeEcPol Politika Ekonomikoen Zentroak egin du, Espainiako Estatuko ikasleei eta STEM ikasketei erreparatuta (zientzia, teknologia, ingeniaritza eta matematikak).
Azterketaren arabera, 15 urterekin “antsietate matematikoa” handiagoa da nesken artean; alegia, agobio sentimendu handiagoa dute (eta sentimendu hori areagotu egin da azken hamarkadan): kezka, tentsioa eta urduritasuna nabaritzen dute ariketa matematikoak edo buruketak egiterako orduan. Konfiantza falta eta antsietate horren eraginez, adin buelta horretan mutilek baino nota okerragoak ateratzen dituzte neskek matematiketan (PISA azterketak oinarri hartuta), dio ikerketak.
15 urterekin dagoeneko mutilak baino gutxiago dira STEM profesio bat izatea aurreikusten duten neskak; nahiago dituzte osasunari eta hezkuntzari lotutako lanbideak.
Genero rolekin zerikusia duten matematikekiko pertzepzioek eta neskek duten konfiantza faltak, espektatibekin uztartuta, eragina dute: zientzia arlotik aldentzea hautatzen dute neskek
Notak ez dira arrazoia
Derrigorrezko hezkuntza bukaeran, neskek orokorrean mutilek baino ikasgai gehiago gainditzen dituzte, baita zientzia eremuan ere, eta EBAU azterketan, STEM arloko notak apur bat hobeak dira nesken artean, mutilen notekin alderatuta. Halere, Arte eta Humanitateak hautatzeko joera handiagoa dute emakumeek, eta ikerketak nabarmentzen du zientzien arlora jotzen duten emakumeek adar teknologikoa baino askoz gehiago aukeratzen dutela biosanitarioa.
Nota ez bada traba, zergatik? Azterketaren egileek aipatzen dutenez, genero rolekin zerikusia duten matematikekiko pertzepzioek eta neskek duten konfiantza faltak, espektatibekin uztartuta, eragina dute, eta azkenean, ikasketa-ibilbidea aukeratzeko garaian zientzia arlotik aldentzea hautatzen duten nesken portzentajea handiagoa da.
Emaitza? Ez dago unibertsitateko STEM gradurik emakumeen presentzia ikasleen erdira iristen denik; Informatika eta Matematika karreretan, dezente behera egin du emakumeen portzentajeak azken urteotan (Ingeniaritza Aeronautikoan, ordea, laukoiztu egin da emakumeen presentzia). Lanbide Heziketan, desoreka are handiagoa da. Ondorioz, lan munduan ere STEM arloko lanpostua duten emakumeak gutxiago dira gizonak baino (emakumeen %5,5 eta gizonen %13). Ikerketak dio hamarkada batean bikoiztu egin dela 24-34 urte bitartean dituzten emakumeen presentzia STEM enpleguetan, baina abiapuntua hain zen baxua, oraindik ere txikia dela portzentajea. Gainera, zientzia arloko graduren bat duten emakume gehiagok bukatzen du ikasketa horiei loturik ez dagoen lanpostu batean, gizonekin alderatuta.
Azken buruan, horrek guztiak lan baldintzetan eta soldatetan gizonen alde jokatzen duela ondorioztatu du ikerketak.
Pedrosa andere agurgarria:
Zorionak, Hezkuntza sailburu izendatu zaituztelako. Ez da ardura berria zure gainean izango duzuna aurrerantzean. Ederto ezagutu behar duzu Hezkuntza Saila, lau urte sailburuorde eman ostean. Ikasturtea bukatuta, kontu batzuk gogoratu nahi nizkizuke... [+]
Lan kategoria altuenetan %22 dira emakume katedradunak gaur egun, eta soldata arrakala %7koa da. Berdintasunerako IV. Plana aurkeztu dute, eta Eva Ferreiro errektoreak adierazi du EHU “erreferentea” dela genero politiketan.
Badirudi hamasei urteko semea buruhauste handirik gabe ari zaigula batxilergoaren ondotik jarraituko duen bideari buruzko gogoetak egiten. Batean, batxilergoko gai berezien hautaketari buruz hitz egiten digu, bestean, egin beharko dituen pausu administratiboei buruz, galderarik... [+]
DBH 3 eta 4. mailako ikasleek datorren ikasturtean beharko dituzten ikasmaterialak diruz lagunduko ditu Eusko Jaurlaritzak lehenengo aldiz, EHIGE Euskal Herriko Ikasleen Guraso Elkartearen aldarrikapen historikoari erantzunez. Seme-alabak maila horietan dituzten familiek, beraz,... [+]
EAEko ikasleen erdiak baino gehiagok eskola partikularrak jasotzen dituela eta jatorri migratzaileko ikasleak gehien segregatzen dituen Espainiako Estatuko bigarren erkidegoa EAE dela ere adierazi du Esade EcPol erakundeko Lucas Gortazarrek, EHUren udako ikastaroetan.
Gazteen artean teknologia libreen ezagutza zabaltzeko “Digitalizazio arduratsua” proiektua prestatzen ari dira Baionako Etxepare Lizeoa eta Iametza. Gipuzkoako Foru Aldundiaren “Ideiak2024” aurrekontu parte-hartzaileetara aurkeztu dute egitasmoa. Gaur da
Euskara eta euskal literatura, programaketatik ikasgelara jardunaldia antolatu dute elkarlanean Seaskak eta UEUk Baionan, Udako Ikastaroen barruan, eta bertan parte hartuko du Katixa Dolhare Zaldunbidek. Ezpeletan sortu zen 1982an, Lapurdin, eta familiarekin Nafarroa Beherean... [+]
Hezkuntzak aurreikuspena zuzendu eta onartu du institutuak Zientzia, Humanitate eta Gizarte Zientzien Batxilergoko lehen mailan bi talde izaten jarraitzea.
Ekain amaieran, Hezkuntza Sailak ehunka irakasle funtzionario izendatu ditu: praktikaldia egitea falta dute, bai eta, irailetik aurrera, mediku-azterketa ere.
Azkeneko deialdian, mediku-azterketa azpikontratatu egin zuen Hezkuntza Sailak. Azpikontratatu zuenean,... [+]
Zein egitura behar ditugu herrian, haurrek herriko erabakietan parte har dezaten edota beharren bat badute bideratzen jakin dezaten? Galderari tiraka esperientzia pilotua egin dute lau herritan eta emaitza ezberdina izan da lauretan. Prozesua gidatu duen Oinherri Herri... [+]
Irakaslea zara eta lanordutan nahiz lanorduz kanpo, berehala erantzun beharreko mezuz josten zaituzte ikasleek, haien gurasoek, ikastetxeko zuzendaritzak, lankideek? Deskonexio digitalaren beharraz gogoetatu dugu, Aitor Idigoras irakaslearekin: "Ateak ixten eta mugak... [+]