Joan den larunbatean errepide horretan bi gazte hil ziren auto istripuz eta gertaerak berriz piztu du errepide honen inguruko eztabaida. Errepidearen bueltan diren udaletako alkateek “odol hustea" gelditzeko zerbait egin beharra” eskatu diote Nafarroako Gobernuari.
Maria Chiviteren Gobernuak dagoeneko hiru bideko errepide proiektua egina du, 2 + 1 eredukoa deitzen dena. Hau da, zati batzuetan norabide batean bi bide daude, modu seguruan aurreratzea erraztuz eta beste errepide zati batzuetan bi bideak alderantzizko norabidean dira. Datorren udarako obren lizitazioarekin hasi nahi du gobernuak.
Eremuko alkateek zalantzan jarri dute eredu honek istripuak saihestuko lituzkeenik, hainbat istripu –azkena, esate batera– dagoeneko molde honetako errepide zatian gertatu direlako. Hala ere, proiektu berriak aurreikusten du 60 zentimetro alturako hesi metaliko bat eta bi metroko tartea bi norabideen artean, horrela aurrez aurreko talkak guztiz saihestu nahian.
Proiektu honen aurrean, eta larunbateko heriotzek ekarri duten eztabaida baliatuz, Navarra Sumak (NS) errepidea autobide bihurtzea proposatu du. Errepidearen egungo hobekuntzak UPNren agintaldian egin zirenez, PSNk erantzun dio ea zergatik ez zuen egin autobidea orduan. NSko bozeramaile Javier Esparzak erantzun die “gauza asko” egin zutela, baina dena ezin izan zutela egin.
Foru Legebiltzarrean ordezkaritza duten alderdietatik UPN da autobidea defenditzen duen bakarra. Oraingo 2+1 moldeko errepideak 70 milioi euroko kostua izango luke eta, Nafarroako Gobernuko herri lanen zuzendaritzaren arabera, autobideak 900 eta 1.000 euroko kostua izan lezake; hots, 2 + 1 proiektuak baino hamahiru aldiz gehiago.
Herrietako alkateen esanetan, klabe bat egon daiteke nazioarteko trafiko astuna A15eko autobidetik bideratzean eta Nafarroako Gobernuak gaia aztertuko duela jakinarazi die. Garraiolarien Hiru sindikatua, dena den, ez dago ados proposamen horrekin, haiek errepidea erabiltzeko duten eskubidea argudiatuz, A15ean kilometro gehiago egin behar direla diote eta gainera aldapa handiekin.
Belateko tunela igarotzen duen N-121-A errepidearen inguruan sorturiko herri plataformak Nafarroako Gobernuari eskatu du kamioien trafikoa Leitzarango autobiatik desbideratu dezala. ikerketa bat egin du eta 2020an istripu hilgarrien %25 errepide horretan gertatu zen.
Trafiko eta Bide Segurtasuneko Foruzaingoko agenteak laguntza teknologikoko taldeko droneak erabiltzen ari dira N-121-A errepidean (Iruñea, Behobia), airetik zaintzeko “istripu bihur daitezkeen arau-hauste larriak”.
33 lagunek galdu dute bizia Irun eta Iruñea batzen dituen errepidean hamar urtean. Horrez gain 300 izan dira bertan gertatutako istripuetan zaurituak. Bortzirietako hainbat herritarren protesten ondoren, Nafarroako Gobernuak kamioiei bidesariak jartzeko erabakia hartu du.
Pasa den igandean, martxoaren 1ean, Javier Remírez Apesteguía Nafarroako Lehen Lehendakariorde eta Lehendakaritza, Berdintasun, Funtzio Publiko eta Barne Kontseilariak. eta Bernardo Ciriza Pérez Lurralde-Kohesioko Kontseilariak, nolabaiteko harridura sortu... [+]
Otsailaren 28an Beran egindako mobilizazioaren ondotik, hurrengoa Uharten eginen dute. Hasieran, ortziralean egitekoa bazen ere, azkenean, igandean, martxoak 15, eginen da, 19:00etatik 20:00etara.
Alkateen deiari erantzunez, ortzirale iluntzean (otsailak 28) jendetza bildu da Beran errepidea moztu eta nazioarteko garraioan dabiltzan kamioiak N-121-A errepidetik desbideratzea eskatzeko. Eskaera, lehenik eta behin, Nafarroako Gobernuari zuzendu diote... [+]
Larunbat arratsaldean gertatu zen ezbeharra. Bi autoen arteko talka izan zen baina okerrena atzetik zetorren kamioiarekin kolpea hartu zutenean etorri zen, barruan ziren bi gazteak hil egin baitziren. Beste bost pertsona zauriturik izan ziren. Azken 10 urteotan 31 pertsona... [+]