Nafarroako Gobernuak Kantauri-Mediterraneoko korridorean nahi du AHTa

  • Manu Aierdi Garapen Ekonomikoko presidenteordearen proiektua babestuko du Barkosek. ADIFek zor dituen 45 milioiak berreskuratzeko, auzi-errekurtsoa jarri dezake Nafarroako Gobernuak.


2016ko irailaren 21ean - 10:57
Abiadura Handiko Trena Mediterraneo-Kantauriko korredorean ikusi asmo du Uxue Barkos Nafarroako presidenteak.

Espainiako Estatuaren konpetentzia izaki “ezer aurreratzea zail ikusten” duen arren, Nafarroako AHT sarea Kantauri-Menditerraneo korridorearen zati izatea nahia du Uxue Barkos Nafarroako presidenteak, euskal Y-arekin lotura izateaz gain. AHTa ezartzeko proiektuaren egungo egoeraren berri izateko batzordera deitu du PSNk, eta han egin ditu adierazpenok.

Hasiera batean Nafarroan 200 kilometroko sarea egitea aurreikusten bazen ere, azkenean Iruñea eta Castejon arteko 70 kilometroko zatia soilik sartu zuten proiektuan. Alabaina, hura ere egin gabe dago, Barkosek adierazi duenez: “Castejon eta Iruñearen artean ez dago ezer”. Presidentearen arabera, 2013an PPren Espainiako eta UPNren Nafarroako Gobernuek geldiarazi zituzten lanak, eta bere horretan diraute hiru urte geroago.

Barkosek azaldu duenez, “Nafarroak lanen kostuei aurre egitea ezinezkoa da”, eta ADIFek ez du diru gehiago jarri nahi. Hala, “proiektua egungo behar eta erronketara” egokitzeko asmoa adierazi du. Bide horretan, zehaztu du Manu Aierdi Garapen Ekonomikoko presidenteordearen proiektua babestuko duela: salgaiak eta bidaiariak nahasten ditu proiektuak. EH Bilduko Adolfo Araizek aurreratu du ezezkoa emango diola “dirua xahutzen duen trenari”.

Adifi kontu eske

AHTaren hasierako proiektua egiteko 80 milioi euro aurreratu zituen Nafarroako Gobernuak, eta 45 itzultzeko ditu Adifek. Hala, falta zaizkion milioiak berreskuratzeko asmoa agertu du Barkosek, eta adierazi du ez duela baztertzen administrazioarekiko auzi-errekurtso bat zabaltzeko aukera.

Espainiako Gobernuak txosten juridiko batzuei egozten die ordainketaren atzerapena, baina Barkosek ez du ontzat eman Madrilen azalpena: “Lehen zatia ordaintzeko arazorik ez zuten izan”. Hala, zehaztu du ekainaren 30ean Obra Publikoen eta Garraioaren zuzendari publikoak dirua itzultzeko exijitu zuela. Gauza bera eskatu du EH Bilduk ere: “Adif eta Espainiako Gobernua Nafarroari lapurretan ari zaizkio. Zor dizkiguten 45 milioi euroak itzultzea nahi dugu”.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Abiadura Handiko Trena
Badago lotura Euskal Yaren eta AHTren artean Nafarroan

Ez dezazuela lotura hau Ezkiotik bilatu, ez eta Altsasutik ere, are gutxiago Ebro ibaia Castejonetik zeharkatuz. Euskal Yaren eta Nafarroako AHTaren arteko lotura, edo hobeto esanda, loturak, dagoeneko errealitate bat dira. Pluralean dauden lotura horiexek dira kezkatu beharko... [+]


AHTren atzerapena gaitzesteko gutuna bidali diote Europako Batzordeko Garraio Komisarioari Pradalesek eta Roussetek

EAE, Akitania Berria eta Nafarroak osatutako euroeskualdearen batzarra egin dute Iruñean martxoaren 25ean. AHT izan dute topaketaren ondoko agerraldiko aipagai nagusien artean eta Akitania Berriko ardatza Hego Euskal Herriko trenbidearekin lotzeko konpromiso politikoa... [+]


AHTaren zundaketen aurkako ia bi urteko borrokaren balantzea

Datorren udaberrian, Stop AHT Zundaketak ekimenak bi urte beteko ditu. 2023ko maiatzean, ADIFek Itza, Sakana eta Goierriko udalei jakinarazi zien zundaketa geoteknikoak eta beste jarduketa batzuk egingo zituela AHTaren Nafarroako korridorea Euskal Y-arekin lotzeko alternatibak... [+]


Espainiako Sustapen Ministerioa: “Ez dakigu Ezkioko lotunea oso bideragarria den”

Josu Estarrona EH Bilduko Arabako senatariak egindako galderari erantzun dio Espainiako Sustapen Ministerioak, eta hor berretsi du Ezkioko aukera zailtasunez beteta dagoela.


PSNk AHTaren Gasteizko lotunearen alde egin du, Ezkiokoa ez dela “bideragarria” argudiatuta

"Gasteiztik egin ezean, ez da egingo", adierazi du PSNren bozeramaile Ramón Alzorrizek. Kontra azaldu dira Geroa Bai, UPN eta PP.


2025-02-20 | Gedar
Gasteiz eta Burgos artean AHTa eraikitzen hasteko lanak, aurrera

2.000 milioi euroko kostua izango dute AHT Madrilekin eta AVE trenarekin lotzeko aurreneko lanek. Asteburuan egin dute manifestazio bat Iruñean, AHTa eraikitzeko obretako esklabotza-baldintzak salatzeko.


AHT Hego Euskal Herrian: 15.000 milioi euroko inbertsioa Irunera abiadura handian iristeko?

Abiadura handiko trenaren aurkako manifestazioa egingo dute Iruñean larunbat honetan AHT Gelditu plataformak deituta, 12:00etan Diputaziotik abiatuta. Castejon eta Iruñea arteko trenbidearen eraikuntza lanek aurrera jarraitzen dute eta Espainiako Garraio... [+]


Adifek dio AHTko obretan salatutako lan-esklabotza egoerak “gezurra” direla

AHT Geldituk Nafarroako Abiadura Handiko Trenaren obretan lan esklabotza egoerak daudela salatzen duen lekukotza eskandalagarria jaso ondoren, obra horiek sustatzen dituen Adif sozietateak publikoki erantzun behar izan du: "Gezurra dira".


Nafarroako AHTko lanetan esklabotza egoerak daudela salatu du AHT Gelditu elkarteak

Nafarroan eraikitzen ari den tren lasterraren langileak esklabotza egoeran ari direla salatu du AHT Gelditu elkarteak Iruñean emandako prentsaurrekoan.


AHTk Arabako nekazal lurren desjabetze handia ekarriko duela salatu dute

Añana eta Trebiñuko kuadrilletako ordezkariek eta Arabako nekazari eta abeltzainek salatu dute "mespretxu instituzional izugarria" jasaten dutela AHTren lanak direla-eta. Denera bi miloi metro koadrotik gora "lur emankor" desjabetuko dituzte... [+]


Erriberarako kalitatezko trenbide zerbitzu publikoaren alde

Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]


2024-12-18 | ARGIA
Euskal Y-a ez da Ipar Euskal Herriarekin lotuko gutxienez 2042 urtera arte

Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.


AHT: Nafarroa-‘Euskal Y’ loturarako “hirugarren” alternatiba bat aztertzen ari da Espainiako Gobernua

Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.


2024-11-27 | Julene Flamarique
Gutxienez 2027ra arte atzeratu dituzte berriro ere AHTren obrak EAEn

2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]


Eguneraketa berriak daude