Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari jakinarazi gabe hasi dituzte ikerketa geologikoak egiteko zundaketa lan horiek".
Nafarroako Abiadura Handiko Trena Euskal Autonomia Erkidegoko Y-arekin nondik lotuko duten zehazten hasteko lanak dira katak egitearenak. Orain arte zailtasunak izan dituzte Aralar inguruan eta Sakanan egiteko lursailetako jabeek edota Udaletako ordezkariek ez dutelako nahi izan halakorik egiterik. Stop Zundaketak plataformak salatu du pasa den 24an hasi zituztela zundaketa horiek egiten Otsobiko kontzejuarenak diren lursailetan eta larunbatean bertan batzarrean eman zieten horren berri bizilagunei.
Urriaren 18an izan zen Iruñean Jose Antonio Santano Espainiako Garraio idazkaria eta hark esan zuen, trena pasatzeko aukera dagoen leku horietan “behin behineko okupazioen” bidez eginen zituztela egin beharreko lanak. Otsobiko kontzejuak jakin zuen lan horietan hasiak zirela: "Langile batek lursail bateko jabeari baimena eskatu zion lur azpitik ura hartzeko. Honek, ezezkoa eman zion". Horren ondotik iritsi ziren kamioi-depositu bat eta horren bitartez ari dira lan egiten. Zundaketa lanak egungo trenbidea dagoen lekutik gertu egiten ari dira gehienetan Adif-enak diren lur-eremuetan, baina Otsobiko kontzejuarenean ere sartu dira halakorik jakinarazi gabe.
Stop Zundaketak plataforma ikertzen ari da legezkoa ote den hartzen ari diren erabaki horiek zundaketak egiteko. Administrazioak dio “presazko lanak” direla eta hagatik ez dela beharrezkoa inolako baimen eskaerarik egitea. Plataformak baina, zalantzan jartzen du presazkoa denik egiten ari direna.
Datozen zundaketa lanak Uharte-Arakilen eta Etxarri Aranatzen eginen direla uste dute.
Lapurdi zeharkatuko lukeen AHT egitasmoa aitzina doala salatu du ingurumenaren alde dabiltzan elkarteen artean osaturiko CADE kolektiboak. Urriaren 12 eta 13rako jarri du hitzordua, Gironda eskualdean Lurraren Altxamenduak sareak antolaturiko protestari sostengua erakutsiz.
Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.
2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]
Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.
AHTren kontrako eta trenaren aldeko eragileek deituta, manifestazioa egingo dute Altsasun apirilaren 20an, larunbatarekin, tren-azpiegiturak berritu eta trenen maiztasuna handitzea eskatzeko. Alternatiba bat badagoela gogorarazi dute deitzaileek eta azterketa hori aurrera... [+]
Muru Artederreta herrian, Murugain izeneko muinoan, Burdin Aroko herrixka baten horma agerian geratu da, AHTren lanentzako laginak hartzen ari zirela. Bizilagunen hango elkarteak salatu du trenarentzako tunel baten ahoa eraikitzeak harresiaren zati bat suntsituko lukeela.
Abiadura Handiko Trenaren inguruan mintzatu dira zenbait ekintzaile asteazkenean Iruñeko Zabaldin osatu duten hitzaldian. Italiako Val Susa bailarako adibidea bertatik bertara ezagutzeko aukera ere izan dute han sortutako mugimenduaren ordezkari bat etorri delako... [+]
Eusko Jaurlaritzako Garraio sailburuak onartu du herritarrak "nekatuta eta haserre" daudela obren iraupenarekin. "Euskal Y" deiturikoaren hormigoizko azpiegituraren lanak 2025ean amaituko direla hitz eman du, baina gaineko egitura guztia eta hiriburuetarako... [+]
Nafarroa Trenaren Alde, Araba Trenaren Alde eta Goierriko AHTrik Ez plataformek Altsasun egindako prentsaurrekoan egin dute eskaera: tren lasterrak soilik erabiltzeko trenbide-azpiegitura berriak eraikitzeko proiektuak geldiaraztea, gaur egungo tren-azpiegiturak berritzea eta... [+]