Aldi baterako irtenbide gisa planteatu du Garraio Ministerioak, eta horrela mantenduko litzateke Castejon eta Zaragoza artean Nafarroako AHTaren plataforma martxan egon arte.
Arrizabalaga eta Castejon artean abiadura handiko trenarentzat plataforma bikoitza eraikitzen ari dira. Horren harira, Espainiako Garraio Ministerioak proposatu du — behin behinean, behintzat — plataforma horrek ohiko trenak erabiltzen duen trenbide baten zabalera izatea. Beraz, trenbidearen nazioarteko zabalera estandarrera —1.435 milimetro — egokituko litzateke ibilbide osoan. Horrela mantendu nahi du AHTaren Castejon eta Zaragoza arteko plataforma martxan egon bitartean.
Diario de Navarra hedabideak jaso duenez, Bide, Ubide eta Portuetako Ingeniarien Elkargoko Nafarroako dekano Pedro Bustok adierazi du aldi baterako aukera honek “alde ona” duela, baina “arriskuak” ere aurreikusten ditu: “Besteak beste, alde negatiboak dira aldaketa hau denboran mantentzea eta San Jorge auzoko egungo geltokiarekin 30 edo 40 urtez jarraitzea”. Halaber, Etxabakoizko geltokiaren proiektuak “sine die” jarraitzeko arriskua duela azpimarratu du Bustok.
Ministerioak adierazi du AHTrako eraikitzen ari diren plataforma 2026 edo 2027an amaitzea aurreikusten duela. Horregatik, bitartean erabilerarik gabe ez geratzeko Bilbo-Casetas (Zaragoza) linearekin konektatuko da aldi baterako.
Abiadura aldaketa
Bestalde, Nafarroako Gobernuko Lurralde Kohesiorako Departamentuak adierazi du aldaketarekin trenak "abiadura handia" ere lortuko duela: “Hori ez dago zabaleraren mende, baizik eta trenaren plataforma berriaren mende, malda eta bihurguneak murrizten baititu”.
Nafarroan eraikitzen ari den tren lasterraren langileak esklabotza egoeran ari direla salatu du AHT Gelditu elkarteak Iruñean emandako prentsaurrekoan.
Añana eta Trebiñuko kuadrilletako ordezkariek eta Arabako nekazari eta abeltzainek salatu dute "mespretxu instituzional izugarria" jasaten dutela AHTren lanak direla-eta. Denera bi miloi metro koadrotik gora "lur emankor" desjabetuko dituzte... [+]
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]
Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.
Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.
2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]
Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari... [+]
Lapurdi zeharkatuko lukeen AHT egitasmoa aitzina doala salatu du ingurumenaren alde dabiltzan elkarteen artean osaturiko CADE kolektiboak. Urriaren 12 eta 13rako jarri du hitzordua, Gironda eskualdean Lurraren Altxamenduak sareak antolaturiko protestari sostengua erakutsiz.
Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.
2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]