Nafarroako AHTk behar duen inbertsioaren %5era ere ez da iritsi Sánchezen gobernua

  • Ostiralean egon zen Iruñean Espainiako Gobernuko garraio ministro Raquel Sánchez eta bere gobernuak egindako inbertsioak goraipatu zituen: 103 milioi euro obretan eta 125 milioi euro prest ditu lizitazioetarako.

Alesbes Tafalla zatiko argazkia. (Arg.: Ekin Klik)

2022ko apirilaren 25ean - 11:31

2011tik egin den inbertsioaren erdia, beraz, PSOEren gobernuak egin du, baina Nafarroako AHT zatia egiteko hutsaren hurrengoa da hori eta A. Irisarrik Diario de Noticias-en egindako kalkuluaren arabera, Madrilgo gobernuak gastatutakoa aurrekontu osoaren %5era ere ez da iristen. Zaragoza hiria EAErekin lotzen du Nafarroako zatiak, 232 kilometro ditu eta 2.469 milioi euroko aurrekontua du. Orain arte Erriberako 25 bat kilometrori eragiten die egindako inbertsioak.

Castejon-Iruñea zati aurreratuena

Zati honek 70 kilometro ditu eta 1.064 milioi euroko aurrekontua du, 2018ko kalkuluaren arabera. Eraikuntza lanak zati horretan ari dira egiten, bost azpizati ditu eta bukatuta dagoen bakarra 14,77 kilometroko Castejon-Alesbes atala da.

Lehenengo zatia Ebro ibaiaren gainetik pasatuko den zubiaren zatia da, AHT zati hau da egungo Tutera-Bilbo trenbidearekin lotuko duena. 50 milioi euroko kostua du eta, Nafarroako Gobernuak iragarri duenez, 40 milioi Europako Next Generation funtsetatik aterako ditu. Ez du zehaztu beste 10 milioiak nondik aterako diren. Gogoratu behar da, inbertsio hau osorik Espainiako Gobernuak egiten duela. Nafarroako Gobernuak finantzatzen dituen zatiak gero kupotik kenduko liratekeela suposatzen da.

Bigarren zatia da eginda dagoen bakarra, aipatu dugun Castejon-Alesbes. Hirugarren zatia Alesbes-Hiriberri da (125 milioi eurokoa), beste bi azpi-zatitan banatua: batetik, Alesbes-Azkoien, 5 kilometrokoa eta oso konplexua, Nafarroako AHTko zatirik garestiena ei da, besteak beste Aragoi Ibaiaren eta AP-15aren gainetik pasatu behar duelako bi biaduktu bidez; bestetik, Azkoien-Hiriberri, 10,3 kilometrokoa (29,3 milioi euro) eta hau ere bukatuta dago.

Laugarren zatiak Hiriberri Tafallarekin lotzen du, 14,67 kilometro ditu eta 117ko milioi euroko aurrekontua; lanean ari dira 2019tik. Bosgarren zatia Tafalla-Campanas da, 15 kilometro ditu eta 128,82 milioiko kostua. Europako funtsen 105,5 milioi euro zati honetara bideratuko dituela iragarri du foru gobernuak. Hauetan ere ez dago ezer eraikia.

Eta Campanasetik Iruñea artekoa da seigarren zatia eta konplexuena –Iruñeko buklea–, besteak beste Iruñeko egungo tren geltokia Etxabakoiz auzora eramango delako. Ez dago ezer egina. Zati hau oihartzun handikoa izan zen UPN gobernuan zegoen garaian, alderdi eskuindarrak 9.000 etxe eraiki nahi zituelako auzoan AHTko lanak finantzatzeko. Iragan irailean Madrilgo Gobernuak baztertu zuen horrela izango zela.

Zaragoza eta Gasteizko zatiak airean oraindik

Aipatu Castejon-Iruñean zati horrez gain, beste bi zati handi ditu Nafarroako AHT zatiak: hegotik foru erkidegoa Zaragozarekin lotzen duena (87 eta 825 milioi euroko aurrekontua) eta iparretik Iruñea-Gasteiz lotunea. Azken horretan ere ez dago ezer aurreratua, eta gainera Nafarroako Gobernuak eta Eusko Jaurlaritzak ez dute gustuko. Zati hau, halaber, giltzarri da Atlantikoa eta Mediterraneoa abiadura azkarrez lotzeko.

Espainiako Gobernuarentzat, Eusko Jaurlaritzarentzat eta Nafarroako Gobernuarentzat proiektu estrategikoak dira AHT ibilbide hauek, baina bi hamarkadetan ez da oraindik lortu Euskal Y-a amaitzerik, eta Nafarroako zatia guztiz airean da, aurrekontuei begira bederen.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Abiadura Handiko Trena
Erriberarako kalitatezko trenbide zerbitzu publikoaren alde

Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]


2024-12-18 | ARGIA
Euskal Y-a ez da Ipar Euskal Herriarekin lotuko gutxienez 2042 urtera arte

Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.


AHT: Nafarroa-‘Euskal Y’ loturarako “hirugarren” alternatiba bat aztertzen ari da Espainiako Gobernua

Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.


2024-11-27 | Julene Flamarique
Gutxienez 2027ra arte atzeratu dituzte berriro ere AHTren obrak EAEn

2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]


Zundaketa lanak egiten hasi dira Otsobi kontzejuaren lurretan, baimenik eskatu gabe

Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari... [+]


Lapurdi zeharkatzekoa duen AHT proiektuaren aurka mobilizatzeko deia luzatu dute

Lapurdi zeharkatuko lukeen AHT egitasmoa aitzina doala salatu du ingurumenaren alde dabiltzan elkarteen artean osaturiko CADE kolektiboak. Urriaren 12 eta 13rako jarri du hitzordua, Gironda eskualdean Lurraren Altxamenduak sareak antolaturiko protestari sostengua erakutsiz.


AHTren Ezkio-Itsasoko loturak “arazoak” dituela dio Espainiako Gobernuak eta Gasteizkoaren alde egin du

Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.


AHTren obrak eta Renfe: murrizketak eta buruhausteak Gipuzkoako tren zerbitzuan, zazpi urtez

2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]


2024-04-22 | Ahotsa.info
Sakanak tren publiko eta sozialaren aldeko apostua egiten du

Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.


Eguneraketa berriak daude