Iñigo de la Serna Espainiako Gobernuko ministroak Iruñeko Espainiako Gobernuko Ordezkaritzan aurkeztu du Nafarroako AHT eta Euskal Y-aren arteko lotura: espero zen bezala, Gasteiz izango da. Ministroak azaldu duenez merkeagoa da eta ingurumenarekiko eragina txikiagoa.
Manu Ayerdi Nafarroako Gobernuko lehendakariordea eta Arantxa Tapia Jaurlaritzako Ekonomiaren Garapen eta Lehiakortasun Sailburua ere izan dira ekitaldian, Nafarroako PP, UPN eta PSNrekin batera. EH Bildu, Ahal Dugu eta I-E kanpoan egon dira Tren Sozialaren aldeko Plataformak deitutako protesta bilkuran, Merindadeen Plazan. Operazio guztiak badu zer nabarmendurik:
Gasteizko lotura. Nafarroako Erriberatik dator lehenik tren lasterra eta gero Iruñetik Altsasura doa. Hortik bi aukera zituen: Gasteiz edo Ezkio. Kilometrotan Ezkiotik 55 km (30 km tunelak) lirateke eta 80 km Gasteiztik (6 km tunelak), 25 gehiago. Dirutan Ezkiokoak 1.671 milioi euro balioko luke eta Gasteizkoak 719 milioi euro, 1.000 milioi euro gehiago. Beti ere Alicante-Murtziako AHT egin zenean gertatukoa ez balitz, non proiektua %600 garestitu zen hasierako aurrekontutik. Eusko Jaurlaritzak beti hobetsi izan du Ezkiokoa.
Garraioa. Pertsonentzat eta garraioarentzat aurreikusitako zatia litzateke hau, baina egia esan ez da Estatu osoan garraiorako erabiltzen den tren lasterrik. Joan den abenduaren 28an, De la Serna ministroak berak aurkeztu zuen Burgosen hiri hau eta Gasteizkoaren arteko lotura. Bertan iragarri zuen zati horretan AHTk ez duela merkantziarik eramango.
Non egin da bilkura? Azken hamarkadetan gisa honetako bilkurak Nafarroako Gobernuan egin ohi dira, baina gaur Espainiako Gobernuak garbi utzi nahi izan du proiektua oso osorik dela berea, berak egingo duela nahi duen gisan eta, beraz, bere egoitzan bilduko dituela autonomietako ordezkariak. Espainiako Gobernuak joan den irailean apurtu zuen Nafarroako Gobernuarekin AHTren proiektuari buruzko hitzarmena eta gaur ondo irudikatu du apurketa.
Sustrai Erakuntzaren helegitea. Espainiako Gobernuaren aurrean jarri du helegite hau Sustrai Erakuntza elkarteak, bi arrazoietan oinarrituta. Bat, “plataforma berriaren oinarrizko proiektua” ez dela argitaratu ez Espainiako ez Nafarroko buletinetan, eta horrekin informazioa ukatzen zaiela lur desjabetuei, eta beraz defentsarako eskubidea kaltetu. Bi, Irekitako desjabetze espedientean ez dagoela inongo diru-partidarik lurren balio justua bermatzeko, Nahitaezko Desjabetzearen Legearen 52. artikuluak dioen gisan.
Iñigo de la Serna Espainiako ministroa etorri da Iruñera AHTa sustatzera eta nafar oposizioari proiektuaren gozokia ematera. Tren sozialaren aldekoak bilkura egiten ari dira Espainiako ordezkaritzaren egoitzaren aurrean pic.twitter.com/XEFpNsi1XB
— Xabier Letona (@xletona) 2018(e)ko urtarrilak 9
Azken asteotan Castejón-Soria trenbidea berreskuratzeko eta Tuterako tren-geltokia gaur egun dagoen tokian mantentzeko edo, Nafarroako Erriberako hiriburuan Abiadura Handiko Trenaren ustezko geralekuak aitzakiatzat hartuta, hirigunetik kanpo beste bat egiteko... [+]
Frantziako Gobernuak Espainiakoari baieztatu dionez, Abiadura Handiko Trena ez da Hego Euskal Herrira iritsiko (Irungo loturara) gutxienez 2042 urtera arte. Ez dago Parisen lehentasunen artean.
Espainiako Garraio Jasangarrirako estatu idazkari José Antonio Santanok adierazi du Eusko Jaurlaritzaren helegite bat onartu dutela Ezkio-Itsasoko konexioari buruz, Aralarri "hainbeste" kalte egingo ez liokeena.
2024ko otsailean Astigarraga-Hernani tartea amaitu zutenean Abiadura Handiko Trena 2027an prest egongo zela aurreikusten zuen Eusko Jaurlaritzak. Orain Arkautiko lotunearen obren lizitazioari ekin dio Jaurlaritzak; Euskal Trenbide Sarea enpresaren esku utzi du, eta 2027an hasiko... [+]
Informaziorik helarazi gabe eta baimen eskaerarik gabe hasi dituzte Abiadura Handiko Trena eraikitzeko asmoz lehenago egin beharrak diren zundaketa lanak Otsobi kontzejuaren lurretan. Stop Zundaketak plataformak jakinarazi du egoera: "Izako Udalari edo Otsobiko kontzejuari... [+]
Lapurdi zeharkatuko lukeen AHT egitasmoa aitzina doala salatu du ingurumenaren alde dabiltzan elkarteen artean osaturiko CADE kolektiboak. Urriaren 12 eta 13rako jarri du hitzordua, Gironda eskualdean Lurraren Altxamenduak sareak antolaturiko protestari sostengua erakutsiz.
Oscar Puente Espainiako Garraio ministroaren esanetan, Nafarroarekin lotura egiteko aukerarik "onargarriena" Gasteizkoa da, Ezkio-Itsasoko ibilbideak "konplexutasun teknikoak" dituelako.
2017an Gaintxurizketan tunela zulatzen hasi zirenetik etengabeak izan dira AHTko obrek Renferen tren zerbitzuan eragindako murrizketak eta kalteak. Orain, Espainiako Garraio Ministerioak iragarri du udaran hainbat astez etenda egongo dela zerbitzu hori Hernani eta Irun artean... [+]
Manifestazio jendetsua egin dute Altsasun AHTren lanak gelditzea eta gaur egungo trenbidea hobetzea eskatzeko.