69 milioi bidaia ordaindu ziren iaz Gipuzkoako Mugi txartelaren bitartez

  • 2022an baino 12 milioi ordainketa gehiago egin ziren, eta inoizko datu hoberenak lortu ditu 2023an. Gipuzkoan bizi diren emakumeak izan ziren Mugi sistema gehien erabili zutenak, eta gehienbat hiri-autobusen erabilera gailendu zen. Pasaiako txalupako eta Loiuko aireporturako bidaiak sisteman sartzea azpimarratu dute.

Eluska Renedo eta Azahara Dominguez, Mugiren datuak azaltzeko Donostian emandako prentsaurrekoan. Argazkia: Gipuzkoako Foru Aldundia

2024ko uztailaren 09an - 11:38
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Mugik –Gipuzkoako garraio publikoaren sistema– “historiako urterik onena” erregistratu zuen iaz, Gipuzkoako Foru Aldundiak (GFA) jaso duenez. Hala adierazi dute Gipuzkoako Mugikortasuneko, Turismoko eta Lurralde Antolaketako diputatuak, Azahara Domínguezek, eta Gipuzkoako Garraioaren Lurralde Agintaritzako zuzendariak, Eluska Renedok, Donostian emandako prentsaurrekoan. Kontuan izan behar da 2023an %50eko hobaria zuela Mugi txartela erabilita bidaia bakoitzak. 2023. urtean egin ziren 83 milioi bidaietatik, guztira 69 milioi bidaia ordaindu ziren Mugi txartelaren bitartez, 2022. urtean baino 12 milioi gehiago. Hori dela eta, hamar bidaiarietatik zortzik baino gehiagok Mugi txartela erabili zuten garraio publikoan, bidaiarien %82. Gipuzkoatik kanpo, guztira 1,2 milioi bidaia egin ziren txartelarekin.

Iaz guztira 92.709 txartel pertsonalizatu –2022an baino %8,52 gehiago– eta 37.764 txartel anonimo –2022an baino %15,5 gehiago– saldu ziren. Domínguezek aurten urtarriletik maiatzera Mugik izandako datuak eskaini ditu. Urteko lehen bost hilabeteetan, iazko datuekin alderatuta datu hobeagoak lortu dituzte, %17 txartel gehiago jaulki direlako eta ia milioi bat bidaia gehiago egin direlako.

 

Gehien errepikatzen den profila, emakume gipuzkoarra

Mugiren erabiltzaileei dagokionez, hamarretik sei emakumeak izan zirela jaso du GFAk, zehazki %56. Erabiltzaileen artean, %92 Gipuzkoan bizi dela, gehienbat hiri-autobusen erabilera nabarmentzen dela (%40) eta erdia baino gehiago (%55) Donostian edo Donostialdean bizi dela zehaztu dute. Mugirekin gehien ordaindutako garraio enpresa Dbus izan zen (%36), eta ondoren Lurraldebus (%32), Euskotren (%19) eta Renfe (%9). Mugi gazteen txartelari dagokionez, guztira 75.553 titular lortu dituela nabarmendu du GFAk.

 

Garraio-aldaketek eta hobariek gora, eta kargek behera

Garraio-aldaketen, hobarien eta karguen bilakaera erakutsi dituzte. Iaz garraio-aldaketa gehien egin ziren urtea izan zela adierazi dute, 5,8 milioi zehazki –2022an baino %26,63 gehiago–. Hobariei dagokionez, 800.027 hobari izan dira, guztira 4,1 milioi eurokoak.

Txartelen kargen kopurua iaz “nabarmen” jaitsi zen 2022. urtearekiko, zehazki %18, eta 2019. urtearekiko %35 jaitsi zen. Kargen beherakada hori, Domínguez diputatuaren hitzetan, Espainiako Gobernuak 2022ko irailean bultzatutako eta Jaurlaritzak eta GFAk osatzen duten “hobari-politikak eragin du”. Politika horren ondorioz, Gipuzkoako familientzat “oso aurrezpen garrantzitsua” ekarri duela nabarmendu du.

 

Erabiltzaileen fidelizazioa eta hazkundea, erronka nagusiak

Domínguez diputatuak Mugiren erronka nagusiak eta lorpen garrantzitsuak azpimarratu ditu. Lorpen horien artean, inoizko datu hoberenak lortzeaz gain, Pasaiako txaluparen eta Loiuko aireportuaren “eskakizun historikoak” azpimarratu dituzte, horiek Mugi sisteman sartzea lortu baitute, erabiltzaileentzat “aurrezpen garrantzitsua” eragin duena.

Mugi garatzen jarrai dadin, gaur egungo erabiltzaileen egonkortzea eta bidaiari gehiago lortzeko erronka adierazi dute: “Urratsak egiten jarraituko dugu Mugi garatzen jarrai dadin eta, horrela, lehendik ditugun erabiltzaileak fidelizatzeaz gain, gero eta gipuzkoar gehiagok gure garraio publikoko sare zabala erabiltzearen aldeko apustua egin dezaten, mugitzeko modu jasangarri, eroso, seguru, lehiakor eta irisgarri baten alde egiteko”.

Hurrengo hilabeteei begira, nabarmendu dute Mugi birtuala martxan jartzea dela erronketako bat. Horrez gain, lanean ari dira Mugi baliagarria izan dadin EAEko garraio-sare publiko osoan, eta "elkarreragingarritasuna handitzeko" Bizkaiko hiriarteko autobusetan.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Mugikortasuna
“Bilboko eskola-inguru asko kutsaduraz eta zarataz betetako eremuak dira”

Porlanezko patio txikiegiak batetik, errepidez eta autoz jositako eskola-inguruak bestetik, Bilbon ikastetxe askok jasaten duen panorama salatu eta esku hartzeko eskatuz udalera jo du hiriko guraso elkarte andanak, indarrak batuta: “Gurasoak jo eta su ari gara eskoletan... [+]


‘Bidegi auzia’ berriz ireki eta txosten independentea egiteko agindu du Gipuzkoako Auzitegiak

EH Bilduren helegite baten bidez, Gipuzkoako Lurralde Auzitegiak berriz ireki du Bidegi auziko bi kereiletako bat, AP1 autobidearen Eskoriatza-Arlaban zatiari dagokiona. Pasa den irailean Azpeitiko epaitegiak erabaki zuen kasua behin behinean artxibatzea. Orain, auzitegiak... [+]


Gaueko trenen bigarren aukera? Hegazkinaren alternatiba astiro doa

Gaueko tren bidaia arruntak desagertu egin ziren duela urte batzuk ia Europa osoan, airezko garraioaren mesedetan. Baina larrialdi klimatikoak hegazkin kutsagarriak alboratzera eraman du jende asko orain, eta ordu txikitako tren sarea berriz ere martxan jarri nahian ari dira... [+]


2023-11-21 | Jon Torner Zabala
Parisen, bidegorrien erabilera bikoiztu egin da urtebetean

COVID-19aren pandemiaz geroztik bizikleta gero eta gehiago dabil Parisko bidegorrietan. Trafiko gehien dagoen momentuetan, hiriburuko kale garrantzitsuenetako batzuetan bizikleta gehiago dabil autoak baino,  Pierre Breteau kazetariak Le Monde egunkarian jasotako... [+]


2023-10-26 | Jon Torner Zabala
Nola jan espazioa, espazioa jan duenari?

Martxoaren 22an, Frantziako Tourra hasteko 100 egun falta zirenean, Bilboko San Mames estadioan lur hartu zuen Juan Mari Aburto alkateak. Hainbat lagunek osatutako tropelaren erdian zihoan, Bilbaobizi alokairu-zerbitzuaren logoa zuen bizikleta elektriko gorri batean, erakusteko... [+]


2023-09-25 | Jon Alonso
Bidegi

Trantsizio garaian Nafarroa Euskadi da eztarria urratu arte oihukatu genuenok beti begiratu izan diogu begi-zeharka, baina atentzio bereziz, “Komunitatean” gertatzen denari –hala esaten dugu batzuetan; beste batzuetan “Baskongadetan”, are... [+]


2023-08-18 | Euskal Irratiak
Aupa, Iparraldeko auto-partekatze zerbitzu berria

Alokatzeko sei auto eman ditu eskuragarri AUPA kooperatibak Baionan, Angelun eta laster Miarritzen.


Iruñeko Zangoza kaleko aparkalekuaren kontrako aldarri ozena

Iruñeko Zangoza kaleko lur azpiko aparkalekua egiteko obrak hasi ditu udalak. Horren kontrako plataformak udalaren jarrera salatu eta adierazi du ingurumenari eta bizilagunei “kalte handia” egingo diela.


2023-06-07 | Itxaro Borda
Karakoil bizitzak

Argi dago etorkizunean ez dugula bakoitzak gure autoa ukanen. Beribila luxu bilakatuko da, eskaeraren biderkatzeak kilowattaren prezioak gora haiatuko dituelako. Nuklearrak ez ditu premia guztiak aseko, zentralak zaharkituak dira eta 70eko urteetan salatzen ziren atomoaren... [+]


2023-05-24 | ARGIA
Hegaldi laburrak debekatu ditu Frantziak, kutsadura murrizteko

Trenez bi ordu eta erdian edo denbora gutxiagoan egin daitezkeen Frantziako Estatu barruko bidaiak ezingo dira hegazkinez egin, CO2 isuriak murriztea helburu. Salbuespenak eta baldintzak tarteko, neurriak eraginkortasun errealetik baino gehiago sinbolikotik duela kritikatu du... [+]


Haurren lagun diren hiriak aldarrikatu dituzte 150.000 herritarrek

Iruñean errepide bat moztu eta jolasleku bilakatu dute hainbat orduz, Getxon klaseak eman dituzte parkean, beste leku batzuetan bizikletek hartu dute kalea; mota horretako 500 ekitalditan 150.000 lagun bildu dira han-hemenka, nagusiki Europan, asteburu honetan: haurrak... [+]


2023-03-29 | Ula Iruretagoiena
Lurraldea eta arkitektura
15 minutuak

Aurreko hilabetetik hona hirigintzako kontzeptu bat eztabaida publikoan sartu da: 15 minututako hiria. Batzuek susmoa zabaldu dute gertutasuna eta ongizatea bultzatzen duen hiri idilikoaren atzean itxialdi-egitura bat ezkutatzen dela, helburua gure bizimodua ghetto guneetan eta... [+]


2023-03-22 | Sonia González
IRITZIA
Kolektiboa

Autobusean, denak andrak, nirekin batera etorri diren guztiak, andrak eta etorkinak”. Ondo daki nire lagunak, nik bezala, halaxe mugitzen garelako, emakumeok, migranteek eta jende nagusiak erabiltzen dugula, nagusiki, garraio kolektiboa. Orain arte,... [+]


Eguneraketa berriak daude