Michael Hardtek hitzaldia eskaini zuen atzo Iruñean La Hormiga Atómica Liburuakek eta Komunen Fundazioak gonbidatuta. 86 lagun bertaratu ziren, Declaration liburuko gaiak landu ziren bereziki.
Hiru zati nagusi izan zituen hitzaldiak. Lehenengoan Hardtek azaldu zuen zergatik uste duen 2010ean Tunisian hasi ziren erreboltek mundu mailako ziklo politiko berri bat hasi dutela. “Borroka zikloaren jarraitutasuna” aipatu zuen: Tahrir 2011, Sol 2011, Rio 2013. XVII-XIX. mendeetan egon ziren esklabotasunaren aurkako matxinadekin alderatu zuen. Salvador da Bahiako, Viginiako eta Kubako erreboltak ezberdinak izan ziren baina bazituzten gutxieneko antzekotasunak, aspirazio partekatuak. Plazen zikloak, aurreko fase altermundialistarekin daukan ezberdintasun nagusietako bat tokian-tokiko eskakizunen zentraltasuna da. 1999ko Seattleko edota 2001eko Genovako borrokak nomadak ziren, mundu guztiko jendea zihoan leku jakin batera beste mundu bat aldarrikatzera. Ziklo altermundialistan justizia eskatzen zen eta plazen zikloan demokrazia. Gainera, plazen zikloan “naiftasun politikotik politizazioa sortzen da”. Komunaren aldarrikapena nagusitu da borroka askotan, Gezi Parkean esaterako: zer egin botere publikoak ez duenean interes orokorra bermatzen.
Hardtek iradoki zuen tokiz toki gertatu diren erreboltek Marxen Brumarioaren 18ko satorraren modus operandia izan dutela, ezaugarri antzekoekin gertatu ziren 1789ko, 1815ko eta 1830ko iraultzak. Eta antzeratsu azken urteotako mobilizazio katea. Edozelan, plazak okupatzeko gaitasuna erakutsi ostean, mugimenduoi jendarte berri bat eraiki ahal izateko gaitasuna falta zaie eta sintetizatzen zaila den dikotomia baten aurrean daude: demokrazia aldarrikatu plazetan modu espontaneoan versus epe luzerako apustu konbentzional bat alderdi politikoaren formarekin estatu baten baitan. Hardtek prozesu eratzailearen alde egin zuen zuztarreko demokrazia baten aukera lantzeko.
Hitzaldiaren bigarren zatian egun proposatzen zaizkigun bi aldaera ekonomikoak errefusatu zituen: neoliberalismoa eta sistema keynesiar-sozialista. Bi ereduotan jabetza eskuratzeko aukerak mugatuak dira eta erabakien monopolizatuta daude. Hardtek gaineratu zuen ereduok ez dutela emango hitzematen dutena, ideia zonbiak direla, egungo pentsamendua dominatzen duten ideiak. Neoliberalismoaren eredu pribatuaren eta eredu keynesiarraren paradigma gainditzeko komunaren aldarria egin zuen. Komuna ezin da jabetza gisa ulertu, unibertsalki eskuragarri egon behar da, kudeaketa kolektiboa izan behar du. Eredu berria ezin da espontaneoa izan ez sorburuan ezta kudeaketan ere. Egitura demokratikoak pentsatu behar dira materialak diren komunak (natura) eta ez-materialak direnak (kultura, jakintza) kudeatzeko.
Hirugarren zatian egungo krisian dagoen subjektibitateei buruz hitz egin zuen. Zorpetuari buruz bereziki. Occupy mugimenduan etxebizitzak, hezkuntzak eta osasungintzak izandako garrantzia aipatu zituen. Nola zorra den egungo beste esplotazio forma bat.
80 minutuko hitzaldiaren ostean 45 minutuko galdera-erantzunak harilkatu ziren. Zalantza asko egungo zikloari buruz bai galderetan baita erantzunetan ere: zer ari da Asian gertatzen? Tahrir, Sol eta Geziren zikloan sar daiteke Nabarreria? Nola kudeatu jakintza sortzeko lana etekinik ezin bada lortu? Nola jokatu zuten Occupyn aurretiaz existitzen ziren identitate politiko ezberdinek (etnikoek, sexualek) eta nola gaindi daitezke muga horiek Iruñea bezalako lekuetan? Zentzua du boterea lortzeak edo kaleko mobilizazioa nahikoa al da mundu berria eratzeko? Zergatik da hain problematikoa estatua latinoamerikako hobekuntza sozial nabarmenenak estatuaren eta kalearen konbinaziotik eratu badira azken urteotan? Definiziotik haratago zer da komuna, nola kudeatu komunitatetik haratago?
Irunen autoinkulpazio sinadurak biltzeko deia luzatu dute San Juan plazan urtarrilaren 18an, larunbatarekin, 10:00etatik 13:00era. Urtarrilaren 26an «modu masiboan» Irunen hasiko den manifestazioan parte hartzera deitu dute eragileek, «migrazio politika... [+]
Larrabetzuko Hori Bai Gaztetxeak 60 urte bete ditu. Euskal Herriko Gaztetxe zaharrena da Larrabetzukoa.
Sindikatu abertzaleko 100 bat kidek Portuko sarrera blokeatu dute Santurtzin, eserialdi baten bitartez. Ekimen horren bitartez Palestinari elkartasuna erakutsi eta genozidioa salatu dute.
Mamu batek zeharkatzen ditu sukaldeak: Karlosen mamuak.
Karlos ez da aurkeztu Master Chef Celebrity lehiaketara. Bere sukaldaritza-ondarea aztertuta, oso argi dauka ez duela lehiakideen aukeraketa gaindituko. Izan ere, hedabide eta gastronomiaren akademiaren ateak itxita izan... [+]
“Heterosexualitatea da klase antagonikoarekin kolaborazionismoa, hau da, gizonen klasearekin”. Uma Ulaziak Euskal Herriko greba feministak, diskurtsoaren analisia feminismo materialistatik (Lisipe, 2024) argitaratu berri du. Euskal Herrian egin ziren bi greba... [+]
Euskal Herriko Pentsiodunen Mugimenduak herri ekimen legegilea aurkeztuko du Gasteizko ganberan. Apirilaren 24ra arteko epea ipini dute sinadura gehiago biltzeko, eta dei egin diete Araba, Bizkaia eta Gipuzkoan erroldatutako 18 urtetik gorako pertsona guztiei. Hiru... [+]
Iaz jarri zuten martxan lehenengoz Alde Zaharrean Jantoki Herrikoia. Auzokoak elkartu eta mahaiaren bueltan konpainian bazkaltzea da gakoetako bat. "Auzotarrak elkarren artean ezagutu eta komunitatea sortzea da gure nahia", azaldu du AZ Ekimeneko kide Asier... [+]
Indarkeria matxistari buruzko testigantzak jasotzeko Instagram kontua 2024ko azaroan jarri zuen abian emakume talde anonimo batek. Espainiako Estatuan Cristina Fallarás kazetariak abiatutako #Cuentalo egitasmoan oinarritu dira. Emakumeek, testigantza anonimoen bidez,... [+]
Fiskaltzak hamalau urteko espetxe zigorra eskatu du Mario López saskibaloi entrenatzaile ohiarentzat. Akusazio partikularrak hemezortzi urtekoa eskatu du. Gernika-Lumoko Sare Feministak elkarretaratzea deitu du Bilboko epaitegi aurrean. Lópezi 1998 eta 2001 artean... [+]
1965ean sortu zen Larrabetzuko Hori Bai gaztetxea, frankismo garai betean. Ordutik ez ditu ateak itxi, eta 2025ean 60 urte bete ditu. “60 urte lotu barik” lelopean eman diote hasiera urteurrenari gaztetxeko kideek.
Goldatz talde feministak antolatua, ortziralean, urtarrilaren 3an, Jantzari dokumentala proiektatuko dute Beralandetan (17:30ean) eta biharamunean, urtarrilaren 4an, Berako bestetako tradizioak aztergai izanen dituzte Maggie Bullen antropologoarekin leku berean (10:30).
Ander Magallon, Mikel Irure eta Xabier Jauregi Metropoli Forala saioan egon dira maskulinitate berrien inguruan mintzatzen.
Larunbatean Irala auzoko koarteleko ekintzarekin, #BotaKuartelak koartela eta armada guztiak desagertzea eskatu du. Gune horiek “benetako mehatxuetatik” babestuko dituen auzorako proiektuetara bideratzeko proposatu dute beste behin ere, hala nola desberdintasunetik,... [+]
Tesia amaituta, pozik dago Lore Lujanbio. Militantziarako denbora gehiago du, besteak beste. Mugimendu transfeministaren erronkez galdetuta, hauek identifikatzen ditu: neoliberalismoak mugimenduaz egin duen apropiazioari heltzea, faxismoaren eta erreakzio heteropatriarkalen... [+]
Herriko elkarte eta eragileek antolatzen dute Olentzero eta Mari Domingiren etorrera Irunen, sorreratik. Goizetik gauera jakin dute udalak hartu duela ekitaldiaren jabetza eta beraz, ekitaldiaren inguruko azken erabakiak haren gain geratu direla: “Udalari eskatzen diogu... [+]