Leioako ikasleek campusera joateko autobusen atzerapenak eta salneurriak salatu dituzte berriz ere

  • Bizkaibus autobus zerbitzuaren “prekarietatea” salatu dute ikasleek. Gipuzkoan eta Araban ikasten dutenek berriz, ordutegi-eskasiak ere salatu dituzte, atzerapenez eta prezio garestiez gain. Irtenbide posiblea ere seinalatu dute: ikasleentzako garraio txartel bereziak sortzea.


2014ko maiatzaren 05ean - 00:00
Azken eguneraketa: 2015-02-26 13:37
Bizkaibus autobusetako bat, Leioako unibertsitate-campuseko geldialdietako batean.

Bizkaibus-en arabera, urtero “2.100.000 bidaiarik erabiltzen dituzte Bizkaiko hainbat tokitatik Leioara joaten diren 19 autobus lineak”.  Egunero bataz beste 15.000 pertsona joaten dira Leioako campusera. Horietako asko autobusean igotzen dira.

Egunero autobusak jendez gainezka egoten direla salatu dute ikasleek, eta horrek segurtasun arazoak sortzen dituela: “Estu-estu joaten gara eta jendea etengabe bultzaka ibiltzen da autobusean sartu eta ateratzeko. Gehiengoa zutik joaten garenez, balaztada bakoitzean balantzaka ari gara”.

Bidai txartelak “garestiegiak” direla gaineratu dute. Bilbotik Leioarako bidai bakoitzak bataz beste euro eta hogeita hamar xentimoko kostua du, jatorriko geltokiaren arabera: “Urtero bataz beste 350 euro gastatzen ditugu bidaietan”. Asko ordaintzeaz gain, klasera berandu iristen direla azaldu dute, zerbitzuak puntualak ez direlako.

Urtero ikasleek autobus zerbitzuaren aurkako kexak aurkezten dizkiete errektoretzari mobilizazioak eginez. Joan den urteko maiatzean, Bizkaibus autobusetako bat okupatu zuten ikasleek. Iñaki Goirizelaia errektoreak garraioak sortutako gabezien aurrean neurriak hartzeko konpromisoa hartu zuen, baina “gaur egun oraindik ere arazoak ez direla konpondu” salatu dute unibertsitarioek.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Garraioa
2024-12-26 | Leire Ibar
Nafarroak garraio publikoaren %50eko deskontuak ekainera arte mantenduko ditu

Garraio publikoaren %50eko deskontuak sei hilabetez luzatuko ditu Nafarroako Gobernuak, 2025eko ekainaren 30era arte. Espainiako Gobernuak garraio-txartelaren kostuaren %30 hartuko du bere gain, eta Nafarroako Gobernuak %20. Aurreko urtearekin alderatuta, 2024ean garraio... [+]


Garraio publikoa doan izango da 12 urtez azpikoentzat, duela bi urte bideragarria ez bazen ere

Garraio publikoak erdi prezioan jarraituko du datorren urtean ere, Espainiako Gobernuak bere hobarien parteari eutsiko diola iragarri ostean.


2024-12-19 | Leire Ibar
Garraio publikoa garestitzearen aurka mobilizatu dira Bilbon

Garraio publikoaren prezioa handitzea eta deskontuak kentzea “onartezina” dela kritikatu dute dozenaka pertsonak, Jauzi Ekosozialak eta Euskal Herriko Eskubide Sozialen Kartak deituta. Langile klasearentzako “zama gehigarri bat” izango litzatekeela eta... [+]


2024-12-10 | Jon Torner Zabala
Avanza autobus enpresari kontratua ez luzatzea eskatu dute Debagoieneko alkateek

Gipuzkoako Foru Aldundiak Avanza enpresarekin duen kontratua amaitzear denean, hura ez luzatzeko eta “zerbitzuan hobekuntzak” jasoko dituen kontratu berria onartzeko eskatu diote Debagoieneko alkateek.


2024-11-20 | LAB sindikatua
Garraiolariok ere komunera joan beharra dugu

Azaroaren 19a komunaren munduko eguna da. Gaur oraindik ere, XXI. mendean, langile askok, hemen, Euskal Herrian bertan, ez daukate haien lanaldietan komuna erabiltzeko eskubidea. Horren adibide dira garraioko langile asko.

Komunak osasun publikoaren giltzarria dira, eta... [+]


2024-10-31 | ARGIA
12 urtez azpikoentzat garraio publikoa doakoa izango da EAEn

Garraio publikoa dohainik erabili ahal izango dute 12 urtetik beherako EAEko haurrek. Administrazio gehienek babestu dute neurria, eta datorren urteko urtarriletik aurrera sartuko da indarrean.


2024-10-23 | Ula Iruretagoiena
Lurraldea eta arkitektura
Aparkalekuak

Japonian auto (pribatu) bat izateko aparkaleku (pribatu) bat izatea derrigorrezkoa da. Neurria polemikoa iruditu dakiguke, hemengo araudiak (hemengo balore sistemak) autoaren gordailua publikoa den espazioak hartzea onartzen duelako. Hau da: arazoa publikotasunaren... [+]


Zergatik daude Renfeko trenak inoiz baino grafiti gehiagorekin margotuta?

Garraio publikoaren zerbitzuaren gainbeheraren barruan, alde estetiko hutsa bada ere, ohikoa bilakatu da trenak margoturik ikustea eta, behingoagatik bada ere, ez da arrazoi ekonomiko hutsengatik, langileek azaldu dutenez.


2024-10-09 | Leire Ibar
Erretiro adina aurreratzeko lanuzteak egitera deitu dute garraio sektorean

Sektoreko gidarien "egoera prekarioa" salatu eta lan baldintzak hobetzeko premia azpimarratzeko egin dituzte deialdiak CCOO eta UGT sindikatuek. Hiru sindikatuak eskaerak "oso motz" geratu direla kritikatu du. Hego Euskal Herrian 50.000 langile inguru daude... [+]


2024-09-18 | ARGIA
Getxo eta Sestao ur azpitik lotu nahi dituen makroproiektua bertan behera uztea eskatzeko kanpaldia egingo dute

Bilboko itsasadarraren bi aldeak ur azpitik lotu gura dituen tunela egiteko asmoa du Bizkaiko Foru Aldundiak, baina makroproiektuaren kalteak eta gastatuko den dirutza kritikatzen ditu Subflubiala Ez plataformak. Kanpaldia deitu dute asteburu honetarako, proiektua bertan behera... [+]


Abian da Bilbon Emisio Gutxiko Eremua, ekologisten kritiken artean

Bilboko Udalak autoak gutxitu nahi ditu erdigunean, aire kutsadurak behera egin dezan. Horretarako, hainbat hiritan abian jartzen ari diren neurri bera hartu du: gehien kutsatzen duten autoei erdigunera sarrera debekatzea. Talde ekologistek neurria kritikatu dute, besteak beste... [+]


Mugikortasun arazoak dituzten haurrekin baso-eskolara: beldurrak eta mugak gainditzen

Mugitzeko eta ibiltzeko zailtasunak dituzten 5 urteko bi ikasleri asteroko baso-eskola saioa egokitu zaie Irungo ikastetxean: muga eta beldur artean hasitako erronkak onura, garapen eta ikasketa handiak izan ditu. "Oso babestuta dauden ikasleak dira eta basoan aske uzteak... [+]


Eguneraketa berriak daude