Lan kontuekiko (des)konexio digitala nola kudeatu irakasleek?

  • Irakaslea zara eta lanordutan nahiz lanorduz kanpo, berehala erantzun beharreko mezuz josten zaituzte ikasleek, haien gurasoek, ikastetxeko zuzendaritzak, lankideek? Deskonexio digitalaren beharraz gogoetatu dugu, Aitor Idigoras irakaslearekin: "Ateak ixten eta mugak jartzen hasi behar dugu, zehaztu behar dugu noiz eta zertarako erabili nahi ditugun whatsappa, telegrama, sare sozialak…".

Aitor Idigorasek bere ikastetxean komunikazio digitalaren inguruan gogoeta sakona planteatzeko asmoa du, gaia klaustrora eramanda.. Argazkia: prostooleh / Freepik

2024ko uztailaren 03an - 06:03
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

“Deskonexio digitalaz mintzo gara, hain juxtu gehiegizko konexio digitala dugulako. Eskolako kideen eta familien mezu gainkarga dugu, eta azkenerako, horrek mezu guztiak lausotzen eta berdintzen ditu, ez dugu bereizten zer den inportantea, benetan erantzun azkarra behar duena, eta gainerakoa”. Komunikazio digitalak lana errazten digun sentsazioa dugu, baina telegrama, whatsappa, emaila… dela, “etengabeko mezu zaparradak kontrako efektua du, blokeora darama, noiz zeri heldu ezin asmatu”.

Deskonexio digitala langileen eskubidea da, eta pixkanaka ari dira han-hemenka lan hitzarmenetan eskubide hau jasotzen. Udako oporren atarian, hezkuntzan panorama zein den galdetu diogu Aitor Idigorasi. Izan ere, datorren ikasturtean BeAtarra izango da (EAEko eskola publikoetan, ikastetxeko esparru guztien diagnosiaz eta berrikuntzaz arduratzen dira BeAtarrak), eta asmoa du bere ikastetxean deskonexio digitalaren eta oro har komunikazio digitalaren inguruan gogoeta sakona planteatzekoa, gaia klaustrora eramanda.

"Ikastetxe gehienon ateak zabalik daude, goizean lanera iristean ordenagailua piztu eta emailak erantzuteko aukera ere hortxe dugu, ez al da nahikoa?"

Mugikorra jarri du adibide: profil pertsonala eta laneko profila, biak izan ohi ditugu sakelako berean, gestiorako errazagoa eta erosoagoa delakoan, “baina lanerako mezuak heltzen dira egokiak ez diren orduetan, eta agian erantzun egingo dugu, pentsatuta inportantea dela, oso asimilatuta dugulako funtzionamendu hori”.

Erantzuteko eta berehala erantzuteko presioa hor dago. “Nik neuk ez dut bizi, baina sumatzen dut inguruan, ez bakarrik hezkuntzan: berehalakotasunaren diktadura ekarri du komunikazio digitalak. Ez baduzu segituan erantzuten, beste aldean norbait urduri jartzen da”. Jakina, eskolatik eta hezkuntzatik harago doan gaia da, eremu gehientsuenetan errepikatzen dena: “Azelerazio bat dago, dena behar dugu segituan, eta moteltze bat beharrezkoa da, slow digital bizimodua aldarrikatu beharko dugu”. Gailu digitalak lagungarri ere badirela dio Aitor Idigorasek, baina frenoa jarri behar dela: “Etenik gabeko mezuek ez diote mesederik egiten hezkuntzari”.

Militantzia

Gauzak ez dira zuri ala beltz, garbi du Aitor Idigorasek, bere burua kontraesanean ikusi izan du gai honen bueltan, eta udari begira adibidez, zailtasunak dituzten ikasleei edota zaurgarritasun egoeran daudenei adierazi die oporretan beragandik laguntzaren bat behar badute, lasai jartzeko harremanetan, hiru hilabeteko “hezkuntza deskonexioa” oso handia dela eta haur eta gazte batzuengan bereziki eragina duela jakitun. “Militantzia puntu bat dugu, ohikoa da zaurgarritasun egoeran dauden ikasleekin aritzen garenon artean”.

"Eskolaren gainesposizio bat dugu. Zenbat denbora galtzen den, emaitza itxuroso geratu dadin, digitalki ‘salgarria’ izan dadin; presio hori ere badago ikastetxe askotan"

Hezkuntzaren eskaparatismoa

Bere ikastetxean gogoeta zabaldu nahi du Idigorasek, datorren ikasturtean. “Ateak ixten eta mugak jartzen hasi behar dugu, zehaztu behar dugu noiz eta zertarako erabili nahi ditugun whatsappa, telegrama, sare sozialak… Azken finean, ikastetxe gehienon ateak zabalik daude, goizean lanera iristean ordenagailua piztu eta emailak erantzuteko aukera ere hortxe dugu, ez al da nahikoa? Komunikazioa eta lana erraztearen aitzakian, noraino helduko gara bestela?”.

Lanorduetatik kanpoko konexio digitalaz harago eraman nahi du hausnarketa irakasleak. Ohiko bilakatu da ikastetxeak sare sozialetan jardutea eta ekintza honetako eta besteko argazkiak igotzea. Eta horrek hainbat ertzetako ondorioak ditu. “Digitalizazioak ekarri du hezkuntzaren eskaparatismoa, eskolaren gainesposizio bat dugu eta badirudi curriculumak eskatzen duen azken produktu horrek, ikasleek garatutako proiektuen azken emaitza horrek, ikusgarria izan behar duela, gurasoei erakusteko, Instagram eta gainerakoetan zabaltzeko. Zenbat denbora galtzen den, edukietan zentratu beharrean, emaitza itxuroso geratu dadin, digitalki ‘salgarria’ izan dadin; presio hori ere badago ikastetxe askotan”. Badute zer gogoetatu, datorren ikasturtean.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Hezkuntza
2024-07-10 | Bea Salaberri
Zer egin nahi duzu geroan?

Badirudi hamasei urteko semea buruhauste handirik gabe ari zaigula batxilergoaren ondotik jarraituko duen bideari buruzko gogoetak egiten. Batean, batxilergoko gai berezien hautaketari buruz hitz egiten digu, bestean, egin beharko dituen pausu administratiboei buruz, galderarik... [+]


Ikasmateriala erosteko familientzako laguntzak DBHko bigarren ziklora zabaldu ditu Jaurlaritzak

DBH 3 eta 4. mailako ikasleek datorren ikasturtean beharko dituzten ikasmaterialak diruz lagunduko ditu Eusko Jaurlaritzak lehenengo aldiz, EHIGE Euskal Herriko Ikasleen Guraso Elkartearen aldarrikapen historikoari erantzunez. Seme-alabak maila horietan dituzten familiek, beraz,... [+]


Hamar urtetan EAEko ikastetxeen %20 ixteko arriskua dagoela ohartarazi dute

EAEko ikasleen erdiak baino gehiagok eskola partikularrak jasotzen dituela eta jatorri migratzaileko ikasleak gehien segregatzen dituen Espainiako Estatuko bigarren erkidegoa EAE dela ere adierazi du Esade EcPol erakundeko Lucas Gortazarrek, EHUren udako ikastaroetan.


Gazteak teknologiaren ikuspuntu kritiko eta arduratsuan hezteko proiektuaren alde bozkatzeko azken eguna

Gazteen artean teknologia libreen ezagutza zabaltzeko “Digitalizazio arduratsua” proiektua prestatzen ari dira Baionako Etxepare Lizeoa eta Iametza. Gipuzkoako Foru Aldundiaren “Ideiak2024” aurrekontu parte-hartzaileetara aurkeztu dute egitasmoa. Gaur da [+]


2024-07-09 | UEU
Katixa Dolhare Zaldunbide
“Literatura hezkuntzaren zimendua da”

Euskara eta euskal literatura, programaketatik ikasgelara jardunaldia antolatu dute elkarlanean Seaskak eta UEUk Baionan, Udako Ikastaroen barruan, eta bertan parte hartuko du Katixa Dolhare Zaldunbidek. Ezpeletan sortu zen 1982an, Lapurdin, eta familiarekin Nafarroa Beherean... [+]


Barañaingo Alaitz BHIk Batxilergoko D ereduko bigarren lerroa izanen du datorren ikasturtean

Hezkuntzak aurreikuspena zuzendu eta onartu du institutuak Zientzia, Humanitate eta Gizarte Zientzien Batxilergoko lehen mailan bi talde izaten jarraitzea.


Hezkuntza Sailean, euskara eskubide?

Ekain amaieran, Hezkuntza Sailak ehunka irakasle funtzionario izendatu ditu: praktikaldia egitea falta dute, bai eta, irailetik aurrera, mediku-azterketa ere.

Azkeneko deialdian, mediku-azterketa azpikontratatu egin zuen Hezkuntza Sailak. Azpikontratatu zuenean,... [+]


“Haurren parte-hartzeak ezin du izan eserita eta hitzaren bidez bakarrik”

Zein egitura behar ditugu herrian, haurrek herriko erabakietan parte har dezaten edota beharren bat badute bideratzen jakin dezaten? Galderari tiraka esperientzia pilotua egin dute lau herritan eta emaitza ezberdina izan da lauretan. Prozesua gidatu duen Oinherri Herri... [+]


Jolastoki berdeagoak Ipar Euskal Herriko ikastetxeetan, klima aldaketari aurre egiteko

Ingurumena, bioaniztasuna, uraren gestioa eta haurren beharrak oinarri hartuta, ikastetxeetako patioak aldatzeko proiektu kolektiboa jarri dute martxan Pirinio Atlantikoetan; Euskal Herriko lau herrik hartuko dute parte. Iruñean ere, itzal eta landare gehiago izango... [+]


Barañaingo Alaitz institutuko 26 ikasle batxilergotik kanpo gelditu dira, D ereduko gela bat murriztu dutelako

Barañaingo Alaitz institutuko 26 ikasle batxilergoko zerrendatik kanpo gelditu dira, Nafarroako Hezkuntza Sailak gela bat murriztu duelako. Murrizketa salatzeko mobilizazioa egin dute.


PSNren egoitzaren aurrean elkarretaratzea deitu dute Iruñean, D ereduari trabak jartzen dizkiola salatzeko

Euskararen Defentsarako Sareak Nafarroako Gobernuak D ereduari jartzen dizkion trabak salatu nahi ditu. Argi dute Nafarroako Gobernua “edozertarako prest” dagoela “euskararen kontra” jotzeko. Horregatik, elkarretaratzea deitu dute uztailaren 2an,... [+]


Eguneraketa berriak daude