Kalitatea hezkuntza publikoan


2022ko otsailaren 01an - 11:08
Azken eguneraketa: 12:10
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Espainiako Gobernuak irakasle ikasketetan sartzeko azterketa espezifiko bat proposatu du, baita irakasleen lanaren ebaluazio bat ezartzea ere, gainditzeagatiko soldata hobekuntzekin.

Sindikatuei eta autonomiei aurkeztutako testuak hezkuntza erreformatzeko 24 proposamen handi aurkezten ditu, irakasleen lanbidea hobetzeko. Egia esan, hezkuntzak eraldaketa behar du. Irakasle inplikatuak eta bokaziodunak behar ditu.

Psikopedagogian prestatutako irakasleak, ikasleen emozioak ondo kudeatzen dakitenak, eta komunikazio-trebetasunak lantzen dituztenak, hala nola entzuteko gaitasuna, bitartekaritzakoa, gatazkak konpontzekoa, errespetutik, enpatiatik eta erresilientziatik abiatuta. Zoriontasuna eta osasun mentala nagusi diren balioetan heztea. Pozez eta emozioz ikasketa esanguratsua lortzen delako.

Askotan, neure buruari galdetzen diot ea autoestimuak suntsitzen dituen metodologia batean katramilatu ote garen, eraginkorrak ez diren kualifikatzeko notekin ikasleen frustrazioa areagotuz.

Garai honetako irakasle berriek jakin-mina sortu behar dute. Ikaskuntza motibatzen duen jakin-mina. Horretarako tresnak eta irizpide kritikoa eskuragarri emanez.

Irakasle gisa, Erasmus+ proiektuaren bidez Finlandiako ikastetxeak bisitatu ostean, eta Eskandinaviako herrialdeko hezkuntza-sistema in situ bizi izan ondoren, sistema hori kalitatezko eskola publiko batean bilakatzeko irtenbidea izan daitekeela aurreikusi dezaket.

Eta hori zuzendaritza taldean autonomia handiagoa izatean datza. Proiektu sendoa eta irakasleen kontratazio gaitasuna dituen zuzendaritza. Kontratazio erantzukizun horrek egonkortasuna emango lioke klaustroari. Ikastetxean inplikazioa erakusten duten irakasleekin prestatuko litzateke eskola, ikastetxeko proiektuak sendotuko dituzten metodologia berritzaileei buruzko etengabeko prestakuntzarekin. Kontratazioak ikuskapen publiko baten bidez egingo lirateke, nepotismoa saihesteko, ikastetxe itunduetan eta pribatuetan hain ohikoa den hori.

Ondorioz, zuzendaritza-taldeen autonomia handiagoa irakasleen inplikazio eta profesionaltasun handiagoaren parekoa da, eta, ondorioz, datozen belaunaldientzako kalitatezko hezkuntza handiagoa.

Bidali zure iritzi artikuluak iritzia@argia.eus helbide elektronikora

ARGIAk ez du zertan bat etorri artikuluen edukiarekin. Idatzien gehienezko luzera 4.500 karakterekoa da (espazioak barne). Idazkera aldetik gutxieneko zuzentasun bat beharrezkoa da: batetik, ARGIAk ezin du hartu zuzenketa sakona egiteko lanik; bestetik, egitekotan edukia nahi gabe aldatzeko arriskua dago. ARGIAk azaleko zuzenketak edo moldaketak egingo dizkie artikuluei, behar izanez gero.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Irakurleen gutunak
Euskal herriarentzat nolako Estatu bat nahi dugu?

Bagira prozesuaren emaitza, Herri bidea bide-orria izan zen. Bide-orri honetan, abertzaleen helburua herriari boterea itzultzea dela aipatzen da, eta boterea itzultzeko, herriari burujabetza maila maximoa emanen dioten instituzioak herriari eskaintzea adierazten da. Zehazten da... [+]


Meaka-Irimo bizirik!

Enpresa batek Irimo mendian zentral eolikoa eraikitzeko asmoa zuela iragarri zigun aspaldi batean haize kolpe batek. Gehienek ezin zuten sinistu, inondik ere. Are gutxiago Irimo mendiaren orografia eta izaera harritsua ezagutzen dituztenek. "Baina ba al dakizu ze nolako... [+]


Eguneraketa berriak daude