Jolasa eta harremanak debekatuak badira zertarako ikastolak irekirik?

  • Maiatzaren 12tik goiti ikastolak ireki behar ditugu. Seaskako kolegioetako zuzendarien gogoetarekin bat, guk lehen mailako irakasle eta laguntzaile gisa, gure gogoeta plazaratu nahi genuke.


2020ko maiatzaren 03an - 09:25
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Estatuak erabaki du eskolak irekitzea, baina, ez da prest ondorioak asumitzeko. Beraz, erantzukizuna zuzendari eta irakasleen gainera jaurti du. Eskolak ireki ahal izateko, irakasleon erantzukizuna izango da osasun protokoloaren ezarpena, estatuak eskuak garbitzen dituelarik. Protokoloaren zirriborroak 63 orrialde ditu, eta, jakina denez, hein honetako protokoloak ezartzeko urteak eta baliabideak behar izaten dira edozein lantegitan. Gure kasuan, aldiz, astebeteko epea ematen digute irakasle eta gurasoei, eta, kontuan hartu gabe osasun protokolo horren aplikazioan haurrak ere badirela; haien ongizate eta bizitzari zein langileon baldintzei eta segurtasunari inolako bermerik eman gabe.

Protokolotik ateratako zenbait adibide: Haurrek ezingo dituzte jostailuak, margoak edo liburuak partekatu, haien artean metro bateko distantzia bermatu behar da, ezin dute elkar ukitu eta ezin elkarrekin jolastu, baloiak edo bizikletak kendu behar ditugu, haurren arteko interakzioak ekidin... Ezin badute lagunekin jostatu, ezin badute harremandu, materiala kendua izan behar bada, espazioa mugatua… Zein baldintza pedagogiko eta humanotan egongo dira bi eta hamaika urte bitarteko haurrak?

Irakasleok ikasleen erdia ikastolan eta besteak etxean izanen ditugu, lan presentziala eta telelana, aldi berean egin beharko ditugu? Baina, horrez gain, eta nagusiki, beharko dugu segurtatu, bermatu, zaindu… haurrek metro bateko distantzia dutela haien artean, ez dutela objekturik trukatzen, elkar ukitzen, eskuak garbitzen dituztela protokoloak zehazten duen hamarnaka momentutan, espazioak eta objektuak desinfektatuak direla, bi komunetik bat ez dela erabiltzen, ikastolako sarreran ez direla gurasoak metatzen… Ondorioz, gure lana eskola magistralak ematea eta polizi lana egitea izanen da.

Protokoloa bermatzea ezinezkoa zaigu, baliabide material eta pertsonalak eskasak direlako. Baina, bertan zehaztuak diren zenbait eskakizun ezin ditugu onartu, Ikastola presondegi edo kuartel militarra bilakatuko litzatekeelako.

Ikastoletan, ikasle, familia, laguntzaile eta irakasleok bizitzaren parte bat elgarrekin bizi dugu, harremantzen gara, ikasten dugu, garatzen gara… eta jolasten gara… Jolasa eta harremanak debekatuak badira zertarako ikastolak irekirik?

Sinatzaileak:

  1. Edurne Basalo (Urruñako ikastola)
  2. Maddi Zubeldia (Azkaingo ikastola)
  3. Maia Hoqui (Hendaiako ikastola)
  4. Bixente Etchegaray (Sara)
  5. Kristina Goya (Urruñako ikastola)
  6. Iraia Arin (Senpere)
  7. Peio Urriza (Hendaia)
  8. Maialen Egileor (Urruñako ikastola)
  9. Alaitz Larrañaga (Urruñako ikastola)
  10. Amaia Larralde (Urruñako ikastola)
  11. Ihintza Guinea (Urruñako ikastola)
  12. Idoia Espias (Urruñako ikastola)
  13. Nagore Guereño (Uhabia ikastola Bidarte)
  14. Itziar Zunzunegi ((Uhabia ikastola Bidarte)
  15. Aintzane Urruzola (Uhabia ikastola Bidarte)
  16. Elena Olazabal (Ziburu)
  17. Amaia urkitza  (Senpere)
  18. Itziar Aizpurua (Baionako Oihana)
  19. Ion Velasco (Angelu)
  20. Maud Mariezcurrena (Hendaia)
  21. Aloña huerta (Errobi ikastola)
  22. Nahiara Olascoaga (hendaia)
  23. Virginia Huarte (Oihana Baiona)
  24. Helena Apeztegia (Azkain)
  25. Maider Aizpurua (Bidarte)
  26. Gabi Goya ((Donibane Lohitzune)
  27. Argitxu Murua (Senpere)
  28. Yolanda Eizmendi (Hendaia)
  29. Haize Goenaga (Basusarri)
  30. Aizkoa Arano (Ametza ikastola)
  31. Eva Guerrero (Hendaia)
  32. Miren Izaskun Pérez (Ziburu)
  33. Yolanda Alcantarilla (Ziburu)
  34. Mikel Esnaola (Ametza Ikastola)
  35. Malvina Rekalde (Itsasu)
  36. Tifani Hacala (Alhorga ikastola)
  37. Paxkalin Aire (Itsasu)
  38. Agurtzane Lana (Hendaia)
  39. Maider Arza (Hendaia)
  40. Idurre Urgoiti (Hendaia)
  41. Nerea Garay (Hendaia)
  42. Oier Querendez (Hendaia)
  43. Igone Errazkin (Hendaia)
  44. Gorka Artetxe (Hendaia)
  45. Mikel Onko (Urruña)
  46. Ainhoa Adin (Urruña)
  47. Edurne Yañez (Biriatu)
  48. Naiara Goikoetxea (Biriatu)
  49. Maritxu Telletxea (Senpere)
  50. Jaione Dorai (Senpere)
  51. Bixente Berho (Senpere)
  52. Maite Arakistain (Hendaia)
  53. Arrate Cabrero (Basusarri)
  54. Cristina González (Hendaia)
  55. NekaneTelletxea (Hendaia)
  56. Amaia Uthurralt (Itsasu)
  57. Maitena Laxague (Itsasu)
  58. Moira Albisu (Kaskarotenea ikastola)
  59. Amaia Berasategui (Hendaia)
  60. Oilivier Zozaya (Senpere)
Bidali zure iritzi artikuluak iritzia@argia.eus helbide elektronikora

ARGIAk ez du zertan bat etorri artikuluen edukiarekin. Idatzien gehienezko luzera 4.500 karakterekoa da (espazioak barne). Idazkera aldetik gutxieneko zuzentasun bat beharrezkoa da: batetik, ARGIAk ezin du hartu zuzenketa sakona egiteko lanik; bestetik, egitekotan edukia nahi gabe aldatzeko arriskua dago. ARGIAk azaleko zuzenketak edo moldaketak egingo dizkie artikuluei, behar izanez gero.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Iritzia
2024-11-20 | LAB sindikatua
Garraiolariok ere komunera joan beharra dugu

Azaroaren 19a komunaren munduko eguna da. Gaur oraindik ere, XXI. mendean, langile askok, hemen, Euskal Herrian bertan, ez daukate haien lanaldietan komuna erabiltzeko eskubidea. Horren adibide dira garraioko langile asko.

Komunak osasun publikoaren giltzarria dira, eta... [+]


Injustizia epistemikoa eskoletan?

Hezkuntzaren Soziologian bada galdera klasiko bat: zertarako existitzen da hezkuntza sistema gizarte batean? Galderari emandako erantzunak ugariak dira, eta aldatuz doaz garaiaren arabera. Baina horien artean nabarmentzekoak ondoko hauek izan ohi dira: eskolak nagusiki... [+]


Teknologia
Gizakion sorkuntza agortzen?

Adimen artifiziala gizakion eremu asko ordezkatzen ari dela badakigu: erosotasuna, abiadura, efizientzia... Mundu kapitalista honen abiadura beharretan, gizakion ahalegina oztopo dela sinetsarazi digute. Gure, klase xumeen, egiteko eta sortzeko aukerak murrizteko erasoak leku... [+]


2024-11-20 | Ula Iruretagoiena
Lurraldea eta arkitektura
Datuak lurraldera

Azken asteotan, arkitekturan dihardugunontzat ez da posible izan Valentziako klima gertaera gure lan hizketaldira ez ekartzea. Uraren ibilbidea eraikinen estalkietan, estolderietan, plazetan eta parkeetan pentsatu eta diseinatu behar ditugulako. Ongi dakigu giza eskalako ur... [+]


Materialismo histerikoa
Bizitzeko

Autoestimuak batzuetan gauza intimoa dirudi. Baina autoestimuak zerikusia baldin badu norberak bere buruaz duen irudiarekin, norbere buruari ematen zaion balioarekin, zerikusia izango dute hartu ditzakeen erabakiek ere. Zer balio du erabakirik hartu ezin duen norbaitek? Eta... [+]


2024-11-20 | Gorka Menendez
Euskal baserria, esplotazio sistema?

Sanmartinak gure baserrietan oso ezagunak dira, txerria hiltzeko garaia baita. Jende askok, ordea, ez du jakingo antzina San Martin egunak nekazaritza urtearen amaiera ezartzen zuela. Eta hori ez zen ahuntzaren gauerdiko eztula. Izan ere, urte amaierarekin etxeko ugazabari... [+]


2024-11-20 | Edu Zelaieta Anta
Bi begien artean

Aste oso batez aritu gara Collodiren Pinotxoren abenturak liburuaren inguruan, unibertsitateko ikasgelan, Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako irakaslegaiekin. Gure erreferentzia nagusia Galtzagorrik 2011n argitara emandako edizio ederra izan da –hitzaurrea barne, 171... [+]


Tresnak eta formakuntza

“Ibiliz ikasten da ibiltzen, eta kantuan kantatzen”. Horixe izan da aste honetako ikasgaietako bat C2ko taldeetan. Helburua ez zen abesten edo oinez ikastea, gerundioa behar bezala erabiltzea baizik. Zer pentsatua eman dit jarduerak, eta irakasten nola ikasten dugun... [+]


Euskalgintza apolitikoari deia

Euskararen biziraupena ez da euskaldunok politikaren partidan jokatzen dugun arazo bakarra, baina bai, euskalduntasunaren elementu bereizgarriena den neurrian, gure egoera gehien islatzen duena. Beste esparru batzuetan hainbeste ageri ez dena oso ongi erakusten du. Hasteko,... [+]


2024-11-19 | Pau Lluc i Pérez
Hainbaten artean, bat

Vicent Andrés Estellés poetaren hitzak harturik, bat naiz hainbat eta hainbat kasuren artean, eta ez kasu bakan, arraro edo ezohiko bat. Zoritxarrez, ez. Hainbaten artean, bat. Zehazki, Europako Kontseiluaren arabera, eta ibilbide handiko beste erakunde batzuen... [+]


Etxebizitzaren iruzurra

Etxebizitzaren auzia aspalditik datorren egiturazko arazoa da. Giza eskubidea izan behar lukeena, gehienez ere eskubide subjektiboa baino ez da. Iruzurra dela diot instituzio eta alderdi politiko guztiek hitz politak esan arren, ez diotelako muinari heltzen. Egun, enpresa... [+]


Doakotasuna itunpeko ikastetxeetan: zer dela eta?
Zertarako irakaskuntza kontzertatua?

Eskola publikoko eragile gehienen kontra EAEn onartu den Hezkuntza Lege berriak irakaskuntza kontzertatuaren doakotasuna bermatzea du helburu, beti ere botere publikoen finantzaketaren bidez, jakina. Espainiako Estatuan ere gobernukideek... [+]


2024-11-15 | Gorka Julio
S2 - Sareak berreskuratu eta berrasmatu

Azaroaren 15ean Errenteria-Oreretan Euskal Herria Digitala osatzen dugun eragileek antolatutako hirugarren jardunaldiak egingo ditugu. Autodefentsa digital feminista lantzeko tailer bat eta digitalizazio demokratikoa oinarri izango duen hitzaldi bat izango dira... [+]


Eta indarkeria matxistaren biktimak zer nahi dute?

Aste batzuk daramatzagu hedabide eta sare sozial guztietan Iñigo Errejoni indarkeria matxista batzuengatik egindako akusazioei buruzko iritziak entzuten. Horrekin batera, eztabaida asko sortzen ari dira: nola salatu behar dugun emakumeok, nolakoak izan behar duten gure... [+]


Eguneraketa berriak daude