Jokin Bildarratzen erantzunak etsita utzi du %87ko desgaitasuna duen ikaslearen familia

  • Orain arteko ikas-ibilbidean izan duen laguntza erdira murriztu diotenetik, ikas-prozesua egoki eramatea ezinezkoa zaio garun-paralisia duen Usurbilgo ikasleari. Baina ikasleak eskatzen duen laguntza jartzea “oso salbuespenezkoa” dela adierazi du Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak, EH Bilduk egindako galderei erantzunez. Arrapostuaren xehetasunak eta ikaslearen familiaren erreakzioa, ondorengo lerroetan.


2023ko uztailaren 19an - 02:00
Azken eguneraketa: 17:37
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

“Zer dela eta ukatu zaio ikasleari lanaldi osoko laguntzailea? Zer dela eta ez da kontuan hartu ikastetxearen, Elkartu elkartearen eta familiaren proposamena? Zer egingo du Hezkuntza Sailak aipatu adingabearen hezkuntza eskubidea duintasunez bermatzeko?” gisako galderak egin zituen Ikoitz Arrese EH Bilduko legebiltzarkideak, ARGIAk azaleratu zuen kasuaren harira: %87ko desgaitasun motorrarekin, Usurbilgo gazte batek ikastordu guztietan laguntzailea izan du orain arteko ibilbide akademikoan, baina Lanbide Heziketara igaro denean, jardunaldi erdian baino ez diote jarri laguntzailea. Laguntzailerik gabe dagoen orduetan ezinezkoa zaio aurrera egitea, eta ikastetxeak berak lanaldi osoko laguntzailea eskatu du, baina ukatu egin dio Hezkuntza Sailak. Egoera honengatik ikaslea terapia psikologikoan dago.

Datorren ikasturtean jardunaldi osoko laguntzailea lortu nahi du ikasleak –ikasturte honetan ez du lortu eta dagoeneko amaitu da–, baina Jokin Bildarratz Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak, bere erantzunean, ez du halakorik baieztatu. “Lehenik eta behin, adierazi behar da kasu horren jarraipen pertsonalizatua egin dela eta egiten jarraituko dela sisteman matrikulatu zenetik, Berritzegunearen bidez, Hezkuntza Premia Berezien Zerbitzuaren bidez, bai eta Terapia Okupazionaleko Zerbitzuaren bidez ere”, dio Bildarratzek, eta horien bidez egindako lan guztia zerrendatu du sailburuak erantzunean (materialak egokitzea, aholkularitza, ebaluazio psikopedagogikoak…).

"Nire ondorioa da ez diotela egindako lanari kasurik egin, are gehiago, profesionalen lan horrekiko errespetu falta da, horiek guztiek garbi utzi dutelako ez dagoela autonomiarik"

“Jakina egin dela hori guztia –adierazi dio ARGIAri Maria Enriquez ikaslearen amak–, eta lan ona egin dute gainera, egoera hobetzeko pautak eta gomendioak emanez, baina nire ondorioa da ez diotela lan horri kasurik egin, are gehiago, profesionalen lan horrekiko errespetu falta da, horiek guztiek garbi utzi dutelako ez dagoela autonomiarik. Benetan Hezkuntza Sailak uste du baliabideak murrizteagatik autonomia garatuko dela? Hain justu, kontrakoa da: autonomia sustatzeko, laguntzailea beharrezkoa du, laguntzarik ez duen orduetan ez duelako inongo autonomiarik sustatzen, frustrazioa eta abandonua baizik”.

Argudio gisa, sailburuak dio “erabateko autonomiarik gabeko” pertsonekin baino ez dela erabiltzen jardunaldi osoko laguntzailea, “oso salbuespenezko” kasuetan, “mugimendu urritasun oso larriagatik intentsitate handiko laguntza behar duten kasuekin lotuta”. Eta beste argudio bat: laguntza handitzeko eskaerari eman zaion ezezkoa halako kasuetarako jarraitzen den “118/1998 Dekretuaren agindupean” egin zela.

“Frustrazioa, inpotentzia, mina sentitu dut”

Salbuespenezkoa dela-eta, ikaslearen amak dio “lotsagarria” dela: “Baliabideen esleitzeak pertsonalizatua eta eraginkorra izan behar du, eta jarraipenak ezin du izan espedientea betetzeko tramite hutsa, egokitzapena behar bada egokitu egin behar da baliabidea, eta segitzen dugu esaten gure alabak duen laguntza ez dela egokia eta ez dela nahikoa”. Enriquezen esanetan, “frustrazioa, inpotentzia, mina sentitu dut erantzuna irakurtzean, urtebeteren ostean ez delako ezer aldatu, ikasturtean zehar egin dugun guztia eginda ere”.

Bildarratzek erantzunaren amaiera aldean dio Hezkuntza Sailak lanean jarraituko duela “aipatutako laguntza-zerbitzuen bitartez (…) ikasleak bere gaitasunak bere heziketa-zikloko praktiken esparruan ahalik eta gehien garatzeko alternatibak ahalbidetzeko”. Baina jarraipena nola egingo du? dio Enriquezek, “orain arte bezala? Berriro ere birbaloratu beharko dugu egoera, berriro ere eskaera egin Hezkuntza Sailari eta berriro ere erantzun bera jasoko dugu?”.

Salbuespenezkoa dela-eta, ikaslearen amak dio "lotsagarria" dela: "Baliabideen esleitzeak pertsonalizatua eta eraginkorra izan behar du, baina urtebeteren ostean ez da ezer aldatu"

Osasun mentala erdigunean?

Ikaslearen amak gogoratu du Hezkuntza Sailak protokoloak dituela ikasleen osasun mentala zaintzeko, “eta sentiberak izan behar lukete gai honekiko; ikusten ari dira egoera okerrera egiten ari dela eta jakin badakite gure alabaren egoera animikoari nola eragin dion, horregatik mingarria da ikustea jarrera bera mantentzen dutela eta ez dutela planteatu ere egiten egoera hobetu dezaketela. Desgaitasunarekin bizitzea muga askorekin bizitzea dela bagenekien, baina ez genuen espero Hezkuntza Saila bera izatea oztopo hezkuntza jaso ahal izateko”.

Enriquezek argi utzi du kritika ez duela helburu, alabaren egoera konpontzea baizik: “Hurrengo ikasturterako egoera aldatzea nahi dugu, gure azken helburua eta lehentasuna da gure alabak lortzea behar duen laguntza, bere eskubideak bermatzea baino ez”.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Hezkuntza
2024-07-24 | Tere Maldonado
Hezkuntza sailburuari gutun irekia I

Pedrosa andere agurgarria:

Zorionak, Hezkuntza sailburu izendatu zaituztelako. Ez da ardura berria zure gainean izango duzuna aurrerantzean. Ederto ezagutu behar duzu Hezkuntza Saila, lau urte sailburuorde eman ostean. Ikasturtea bukatuta, kontu batzuk gogoratu nahi nizkizuke... [+]


Emakume katedradunen kopurua nabarmen handitzea izango da EHUren helburua datozen lau urteetan

Lan kategoria altuenetan %22 dira emakume katedradunak gaur egun, eta soldata arrakala %7koa da. Berdintasunerako IV. Plana aurkeztu dute, eta Eva Ferreiro errektoreak adierazi du EHU “erreferentea” dela genero politiketan.


2024-07-10 | Bea Salaberri
Zer egin nahi duzu geroan?

Badirudi hamasei urteko semea buruhauste handirik gabe ari zaigula batxilergoaren ondotik jarraituko duen bideari buruzko gogoetak egiten. Batean, batxilergoko gai berezien hautaketari buruz hitz egiten digu, bestean, egin beharko dituen pausu administratiboei buruz, galderarik... [+]


Ikasmateriala erosteko familientzako laguntzak DBHko bigarren ziklora zabaldu ditu Jaurlaritzak

DBH 3 eta 4. mailako ikasleek datorren ikasturtean beharko dituzten ikasmaterialak diruz lagunduko ditu Eusko Jaurlaritzak lehenengo aldiz, EHIGE Euskal Herriko Ikasleen Guraso Elkartearen aldarrikapen historikoari erantzunez. Seme-alabak maila horietan dituzten familiek, beraz,... [+]


Hamar urtetan EAEko ikastetxeen %20 ixteko arriskua dagoela ohartarazi dute

EAEko ikasleen erdiak baino gehiagok eskola partikularrak jasotzen dituela eta jatorri migratzaileko ikasleak gehien segregatzen dituen Espainiako Estatuko bigarren erkidegoa EAE dela ere adierazi du Esade EcPol erakundeko Lucas Gortazarrek, EHUren udako ikastaroetan.


Gazteak teknologiaren ikuspuntu kritiko eta arduratsuan hezteko proiektuaren alde bozkatzeko azken eguna

Gazteen artean teknologia libreen ezagutza zabaltzeko “Digitalizazio arduratsua” proiektua prestatzen ari dira Baionako Etxepare Lizeoa eta Iametza. Gipuzkoako Foru Aldundiaren “Ideiak2024” aurrekontu parte-hartzaileetara aurkeztu dute egitasmoa. Gaur da [+]


2024-07-09 | UEU
Katixa Dolhare Zaldunbide
“Literatura hezkuntzaren zimendua da”

Euskara eta euskal literatura, programaketatik ikasgelara jardunaldia antolatu dute elkarlanean Seaskak eta UEUk Baionan, Udako Ikastaroen barruan, eta bertan parte hartuko du Katixa Dolhare Zaldunbidek. Ezpeletan sortu zen 1982an, Lapurdin, eta familiarekin Nafarroa Beherean... [+]


Barañaingo Alaitz BHIk Batxilergoko D ereduko bigarren lerroa izanen du datorren ikasturtean

Hezkuntzak aurreikuspena zuzendu eta onartu du institutuak Zientzia, Humanitate eta Gizarte Zientzien Batxilergoko lehen mailan bi talde izaten jarraitzea.


Hezkuntza Sailean, euskara eskubide?

Ekain amaieran, Hezkuntza Sailak ehunka irakasle funtzionario izendatu ditu: praktikaldia egitea falta dute, bai eta, irailetik aurrera, mediku-azterketa ere.

Azkeneko deialdian, mediku-azterketa azpikontratatu egin zuen Hezkuntza Sailak. Azpikontratatu zuenean,... [+]


“Haurren parte-hartzeak ezin du izan eserita eta hitzaren bidez bakarrik”

Zein egitura behar ditugu herrian, haurrek herriko erabakietan parte har dezaten edota beharren bat badute bideratzen jakin dezaten? Galderari tiraka esperientzia pilotua egin dute lau herritan eta emaitza ezberdina izan da lauretan. Prozesua gidatu duen Oinherri Herri... [+]


Lan kontuekiko (des)konexio digitala nola kudeatu irakasleek?

Irakaslea zara eta lanordutan nahiz lanorduz kanpo, berehala erantzun beharreko mezuz josten zaituzte ikasleek, haien gurasoek, ikastetxeko zuzendaritzak, lankideek? Deskonexio digitalaren beharraz gogoetatu dugu, Aitor Idigoras irakaslearekin: "Ateak ixten eta mugak... [+]


Eguneraketa berriak daude