Erabakia gogor kritikatu dute Euskal Herriko emakume zinemagileen elkarteak eta CIMAk (Espainiako emakume zinemagileen eta ikus-entzunezko medioen taldeak). Zinemaldiko antolatzaileek berretsi egin dute hautua. Haien ustez, festibalaren eginkizuna ez da “zinema industriako kideen jokabidea epaitzea”.
Johnny Depp aktoreak Zinemaldiko Donostia Saria jasoko du datorren irailaren 22an. Aktore gisa egin duen ibilbide oparoa saritzeko eskainiko diote aintzatespena, baina polemikaren erdian jasoko du Deppek ekitaldiko izendapen gorena. Amber Heard emazte ohiak 2016tik salatu du aktoreak tratu txarrak egin dizkiola.
2020ko Zinemaldian Epaileen Sari Berezia jaso zuen Deppek Crock of Gold: A Few Rounds with Shane MacGowan dokumentalagatik; aurten, pelikularik filmatu gabe helduko da alfonbra gorrira. Tratu txarren salaketengatik, Disney eta Warner konpainiek hainbat filmerako zuten kontratua hautsi dute Deppekin. Zinemaldiak hartutako erabakiaren ondoren, Euskal Herriko eta Espainiako Estatuko hainbat eragilek Hoolywooden gaitzespen bera erakutsi dute aktorearekiko.
Euskal Herriko emakume zinemagileen elkarteko Lara Izagirre “haserre eta triste” agertu da Euskadi Irratiari eskainitako elkarrizketan. “Zinemaldia bada leku bat itxaropena sortzeko, erreferenteak sortzeko, sariak emateko ez bakarrik aktore onei, baita gizartean erreferente izan daitezkeen pertsonei ere”. Horregatik, erabakia ulertezina iruditu zaiola esan du Izagirrek: aukeraketa egin zenean, Zinemaldiak bazekien epaitegiek Deppen aurkako tratu txarren salaketak onartu zituztela.
Emakume zinemagileen eta ikus-entzunezko medioen CIMA elkartea ere Deppi saria ematearen aurka lerratu da. Ekitaldiak mundu mailan duen oihartzuna zein den jakinda, aktoreek pantailan erakusten dutenaz gain, kontuan hartzeko elementu gehiago daudela adierazi du CIMAk. Haien ustez, artea ez dago “ongiaren eta gaizkiaren gainetik”, baina ikus-entzunezko industrian “interes ekonomikoak” oso indartsuak direla iradoki dute. 2018an, parekidetasunaren eta emakumeen inklusioaren aldeko gutuna sinatu zuten ekitaldiko antolatzaileek, baina hori onartu ondoren ere, berdintasunaren alde ezer gutxi egiten dutela iruditu zaio CIMAri.
Kritikak heldu eta berehala, José Luis Rebordinos Zinemaldiko zuzendariak berretsi egin du Donostia Saria Deppi emateko hautua. Emakume zinemagileen elkarteek erabilitako argudioaren aurka agertu da, gainera: “Festibalaren eginkizuna ez da zinema industriako kideen jokabidea epaitzea”. Pantailan egiten dena eta bizitza pribatuan gertatzen dena desberdindu egin behar direla nabarmendu du Rebordinosek.
71 ediziotan lehen aldiz, euskal herritar emakumezko zinegile baten lanak eskuratu du sari nagusia. Jaione Camborda donostiarrak jaso du Urrezko Maskorra; laugarren urtez jarraian, emakumezkoa da sariduna.
Zinemaren industriak dakarren burrunbak eta nazioarteko izarren distirak (aurten lausoagoa AEBetako gidoilari eta aktoreen greba historikoa dela eta) askotan itzaletara kondenatzen ditu asmo zein iraupenean apalagoak dituzten lanak. Horregatik, gaurkoan, film-luzeen kategoriatik... [+]
Luzeegiak dira batzuetan Zabaltegi-Tabakalerako emanaldiak, luzeak Zinemaldiko egunak eta, akaso, luzeegia nire gaurko kronika. Ikusitako filmentzat hitz handiak ez badakartzat ere, Tabakalerako besaulkiak Donostiako erosoenak direla jakinarazten dizuet modu ofizialean.
Dokumental berrirako lokalizazioak bilatzen ari zela egin zuen topo Martín Benchimolek gazteluarekin, aristokrazia argentinarraren ilunabarraren zantzua. Liluratuta, tokiko jabea ezagutu nahi izan zuen. Modu horretan, eta harriduraz betea, ezagutu zuen azal beltzaraneko... [+]