Jaurlaritzako Hezkuntza Sailaren gestioa kritikatu eta datorren ikasturterako eskaera zehatzak egin dituzte irakasleek

  • Sinadura bilketa abiatu du Gasteizko irakasle talde batek, COVID-19ari lotuta Eusko Jaurlaritzak hezkuntza arloan egin duen gestioa kritikatuz eta irailetik aurrera argibide zehatzak, hezkuntza komunitatearen parte-hartzea eta baliabideak eskatuz. Ildo berean idatzi du Lasarte-Oriako beste irakasle talde batek.


2020ko uztailaren 02an - 17:34
Zarata mediatikoz beteriko garai nahasiotan, merkatu logiketatik urrun eta irakurleengandik gertu dagoen kazetaritza beharrezkoa dela uste baduzu, ARGIA bultzatzera animatu nahi zaitugu. Geroz eta gehiago gara, jarrai dezagun txikitik eragiten.

Hezkuntza modu telematikoan egiteko baliabide eta plangintzarik ez dutela ikusi kexatu dira Gasteizko irakasleak. Aldiz, ordezko irakasleen kontratazioa eten zuela Jaurlaritzak. “Lanean jarraitu genuenok eskura genituen baliabide guztiak erabili ditugu hezkuntza eskubidea berma zedin: ordu gehigarriak, egokitzapenak, telefono eta baliabide digital propioak,  premia berezietara eta etxeko egoeretara moldatzea... Eta hala ere gobernu-buru diren zenbaiten mezu iraingarriak jaso behar izan ditugu, ‘gainontzekoak bezala berriz lanean hasi beharko dira’, besteak beste”.

Jaurlaritzatik ikastetxeetara bueltatzeko deia egin zenean ere, plangintza zehatzik ez zela egin salatu dute, eta osasun plangintzak langile eta zuzendaritza taldeen bizkar utzi zirela. “Baliabide faltaren aurrean, gure etxeko ordenagailuak eta telefonoak eskolara eramateko proposatu ziguten. Ez al dira nahikoak hiru hilabete itzulera baten planifikazioa aurreikusteko?”.

Ratioak erdira, ganorazko baliabideak eta komunitate osoaren parte-hartzea

Berriz ere halakorik errepika ez dadin, proposamen zehatzak egin dituzte Gasteizko irakasleek. Ordezkagunea (ordezko irakasleak kontratatzeko sistema) normaltasunez berriz martxan jartzea; ratioak erdira jaistea; hezkuntza premia bereziei aurre egiteko irakasleen kontratazioa suspertzea; ganorazko baliabideak aurreikustea eta bermatzea (ordanagailuak, gela gehigarriak, espazio irekien erabilera eta giza baliabideak); hezkuntza telematikoa bermatzeko behar diren baliabideen proposamen argia, “langile eta familiak artatzeko eta arrakala digitala ekiditzeko”; erakundeen aldetik ahalik eta argibide gehien jasotzea; eta erabakietan hezkuntza komunitateko kide guztien parte-hartzea gauzatzea.

“Ez digu balio sailburuaren aldetik inolako planik proposatu gabe eskolara itzultzeko agintzeak. Ez digu balio ikastetxeak irekitzeko erantzukizuna eta zama epidemiologia kudeaketa bat diseinatzeko prestaturik ez dauden zuzendaritza taldeen eta langileen gain jartzeak berriz ere”.

Kritika eta eskaerekin ados egonez gero, lotura honetan eman dezakezu atxikimendua.

Neurri zentzugabeak eta eztabaidatu gabeak

Ildo berean, COVID-19ak aurretik bizi zuten egoera bat areagotu duela salatu du Lasarte-Oriako Oriarte BHI ikastetxeko irakasle talde batek: “Orokorrean, exijentzia geroz eta handiagoak, eta ikusten ez diren betebeharren hazkuntza –batez ere zeregin administratiboak–, giza eta material baliabide urriekin, gure benetako zereginaren kaltean: irakatsi”.

Pandemia egoeran, administrazioak neurri zentzugabeak hartu dituela kritikatu dute, irakasleen gaitasuna eta erantzukizuna auzitan jarri dela, egoera berezi honetan eskola nola kudeatu erabakitzeko orduan ez dela hezkuntza komunitatearen iritzia aintzat hartu eta informazioa hedabideetatik heldu zaiela hainbatetan. “Zuei, gizartearentzat hain garrantzitsua den Hezkuntzaren moduko alorreko kudeatzaileak zareten horiei, irakasleen rola balioan jartzea dagokizue, eta hein handi batean, osasun alarma honetan halakorik ez duzuela egin pentsatzen dugu. Ez dugu onespen eta aintzatespenik behar, baina ezinbesteko deritzogu ingurugiro egoki eta gutxieneko plangintza bat eguneroko lana berme osoekin aurrera eraman dezagun eta ikasleek kalitatezko hezkuntza jaso dezaten”.

“Babes instituzional tinkoa espero dugu”

Gasteizko irakasleen moduan, hurrengo ikasturterako kezka agertu dute Lasarte-Oriakoek ere. Eskatu dutena: baliabide eta formazio teknologikoa, ikasle ratio arrazoizkoak, irakasle kopuru egokia, eta aurrez aurreko lanari lehentasuna online lanaren kaltean, lan karga biderkatu ez dadin. “Eta batez ere –diote–, babes instituzional tinkoa espero dugu”.


Kanal honetatik interesatuko zaizu: Hezkuntza
Lanbroa

Askotan gertatu izan zait etxetik lanbroari so egon ostean, blai bukatuko dudala jakin arren, aterkirik ez hartzea. Zergatik ote? Beharbada, aterkia hartzeko gogorik eza? Beharbada, bustiko ez naizen itxaropena? Kontuak kontu, ondorioa beti berbera izan da. Esaerak dio, euri... [+]


Injustizia epistemikoa eskoletan?

Hezkuntzaren Soziologian bada galdera klasiko bat: zertarako existitzen da hezkuntza sistema gizarte batean? Galderari emandako erantzunak ugariak dira, eta aldatuz doaz garaiaren arabera. Baina horien artean nabarmentzekoak ondoko hauek izan ohi dira: eskolak nagusiki... [+]


Maddi Agirre Epelde. Bertsolari matematikari kantari
“Nire ametsa izango litzateke Xenpelarrekin kantatzea”

19 urte ditu Maddik, Matematika Gradua ikasten ari da Leioan, EHUko Zientzia eta Teknologia fakultatean, musika ikasketak eginak ditu, eta gazteagatik ere, bertsolari iaioa da. Eta bertsolari ona baino hobea izateko zumitzak ditu, bateko eta besteko plazetan ikusi dugunez... [+]


Koldo Rabadan Izagirre. 'Superbotereak' liburuaren egilea
“Zorionez haurrek ez dute heldurik euren barnean, errealitatera jaitsita leudeke bestela”

Egunik goibelenetan ere, Larraulgo (Gipuzkoa) eskolako ateak ireki orduko irauli egiten da aldartea. Haurreskolako haurrengandik gertu, metro eskasera dago liburutegi-txokoa. Ordenagailuaren parean topatu dugu neskato bat, entzungailuak jantzita, arkatzez idazten eta koadernoari... [+]


“Eskolako jangela orduetan gauza asko gertatzen da, ez da bakarrik jateko leku bat”

Bi ordu edo bi ordu eta erdiz haur eta gazte andana hartzen ditu jantokiaren tarteak eskoletan. Jateko, jolasteko eta elkarbizitzeko espazio horretan jantokiko arduradunak esku hartzeko dituen mugez, jarraitzen diren irizpideez, begiraleen rolaz eta duten formazioaz arituko... [+]


2024-11-19 | Leire Ibar
Palestinako genozidioa salatuko du ikasturte honetan ere Gure Haurrak Ere Badira mugimenduak

Azaroak 20an, Haurren Nazioarteko Eguna, ikastetxe sarreretan krespoi belzdun bandera palestinarra eta bi zapata pare jartzea proposatu du hezkuntza arloko ekimen herritarrak. Azaroaren 30etik urtarrilaren 31ra bitartean haur palestinarrentzako elkartasun mezuak jaso eta ondoren... [+]


2024-11-19 | Leire Ibar
Ijito herria ikusarazteko programazio didaktiko bat prestatu du Hezkuntza Sailak

“Te Siklârel Romanipen” ikasketa plana prestatu dute Ijito Herriaren historia eta kultura Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan txertatzeko. Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak sortu du proiektua, EHUrekin eta Amuge Euskadiko Emakume Ijitoen Elkartearekin... [+]


2024-11-19 | Leire Ibar
Nafarroako Unibertsitate Publikoak Justizia Errestauratiboko Titulua eskainiko du 2025ean

Bitartekaritzaren eta pertsonen arteko komunikazio zuzenaren bidez, izaera penaleko gatazka bati konponbidea aurkitzea da Justizia Errestauratiboaren helburua. NUPek eskainiko duen prestakuntza 100 ordukoa izango da eta ikasleei titulazioaren gastuen %90 ordainduko zaie. 


Doakotasuna itunpeko ikastetxeetan: zer dela eta?
Zertarako irakaskuntza kontzertatua?

Eskola publikoko eragile gehienen kontra EAEn onartu den Hezkuntza Lege berriak irakaskuntza kontzertatuaren doakotasuna bermatzea du helburu, beti ere botere publikoen finantzaketaren bidez, jakina. Espainiako Estatuan ere gobernukideek... [+]


Nafarroako Parlamentuak Lantxotegi elkarteari konfiantza berretsi dio etorkinak gizarteratzeko prozesuan

Entitate sozial honen langileek Etxebizitza, Gazteria eta Migrazio Politiken batzordean agerraldia egin dute haien lana azaltzeko. Hizlariek etxebizitza duinak, bizileku zein lan baimena erraztea eta osasun mentaleko baliabide publiko gehiago eskatu dizkiote Foru Gobernuari... [+]


2024-11-14 | Leire Ibar
10.000 bat ikaslek eskatu dute unibertsitateko matrikulak merkatzea eta bekak hobetzea

Doako unibertsitatea aldarrikatu eta EHUren erantzukizuna seinalatu dute 10.549 ikaslek, Unibertsitateko Indar Batasunak abiatutako sinadura bilketaren bidez.


Gorputz hotsak
“Bidea moztu da eta hutsune batean gaude”

Igeriketa, patinetean ibiltzea eta irakurtzea gustuko ditu Leire Manzanares Etxeberriak (Donostia, 2005). Garapenaren nahasmendua dauka eta Zereginak Ikasteko Gelan (ZIG) dago. Gurasoekin batera informazioa bilatzen aritu da ikasten jarraitzeko aukerak aztertzeko, baina oztopoz... [+]


Teknologia
Mugikorrak hezkuntzan

Guraso elkartean mugikorren inguruan bigarren hezkuntzarako protokoloa lantzen dabiltzala eta, protokoloaz galdetu dit Bilboko guraso batek.

Jaurlaritzaren webgunean irakurri dudanez, EAEn, 2024ko urtarrilean ikastetxeetan mugikorren erregulazioaren inguruan adierazi zena... [+]


Betharramen jasandako indarkeria fisiko-sexualaren biktimak eta ikastetxeko ordezkariak, aurrez aurre

Biarnoko Lestelle-Betharramgo ikastetxe katolikoan ikasleek urtetan sufrituriko indarkeria fisikoa eta sexu-abusuak argitara eman ostean, biktimen eta Betharramgo kongregazioko ordezkarien lehen topaketa lotu dute, biktimei entzutea helburu. "Betharram ez da libratuko... [+]


Biharko Euskal Herria eraikitzen

Azken hamarkadotan euskalgintzan jardun izan dut, dela helduen euskalduntzean AEKn, dela hizkuntza-eskubideen defentsan Behatokian, dela euskararen normalizazioaren alde Euskalgintzaren Kontseiluan. Den-denetan egokitu zait euskalgintza edota herrigintza auzitan jartzen zutenen... [+]


Eguneraketa berriak daude