Sinadura bilketa abiatu du Gasteizko irakasle talde batek, COVID-19ari lotuta Eusko Jaurlaritzak hezkuntza arloan egin duen gestioa kritikatuz eta irailetik aurrera argibide zehatzak, hezkuntza komunitatearen parte-hartzea eta baliabideak eskatuz. Ildo berean idatzi du Lasarte-Oriako beste irakasle talde batek.
Hezkuntza modu telematikoan egiteko baliabide eta plangintzarik ez dutela ikusi kexatu dira Gasteizko irakasleak. Aldiz, ordezko irakasleen kontratazioa eten zuela Jaurlaritzak. “Lanean jarraitu genuenok eskura genituen baliabide guztiak erabili ditugu hezkuntza eskubidea berma zedin: ordu gehigarriak, egokitzapenak, telefono eta baliabide digital propioak, premia berezietara eta etxeko egoeretara moldatzea... Eta hala ere gobernu-buru diren zenbaiten mezu iraingarriak jaso behar izan ditugu, ‘gainontzekoak bezala berriz lanean hasi beharko dira’, besteak beste”.
Jaurlaritzatik ikastetxeetara bueltatzeko deia egin zenean ere, plangintza zehatzik ez zela egin salatu dute, eta osasun plangintzak langile eta zuzendaritza taldeen bizkar utzi zirela. “Baliabide faltaren aurrean, gure etxeko ordenagailuak eta telefonoak eskolara eramateko proposatu ziguten. Ez al dira nahikoak hiru hilabete itzulera baten planifikazioa aurreikusteko?”.
Ratioak erdira, ganorazko baliabideak eta komunitate osoaren parte-hartzea
Berriz ere halakorik errepika ez dadin, proposamen zehatzak egin dituzte Gasteizko irakasleek. Ordezkagunea (ordezko irakasleak kontratatzeko sistema) normaltasunez berriz martxan jartzea; ratioak erdira jaistea; hezkuntza premia bereziei aurre egiteko irakasleen kontratazioa suspertzea; ganorazko baliabideak aurreikustea eta bermatzea (ordanagailuak, gela gehigarriak, espazio irekien erabilera eta giza baliabideak); hezkuntza telematikoa bermatzeko behar diren baliabideen proposamen argia, “langile eta familiak artatzeko eta arrakala digitala ekiditzeko”; erakundeen aldetik ahalik eta argibide gehien jasotzea; eta erabakietan hezkuntza komunitateko kide guztien parte-hartzea gauzatzea.
“Ez digu balio sailburuaren aldetik inolako planik proposatu gabe eskolara itzultzeko agintzeak. Ez digu balio ikastetxeak irekitzeko erantzukizuna eta zama epidemiologia kudeaketa bat diseinatzeko prestaturik ez dauden zuzendaritza taldeen eta langileen gain jartzeak berriz ere”.
Kritika eta eskaerekin ados egonez gero, lotura honetan eman dezakezu atxikimendua.
Neurri zentzugabeak eta eztabaidatu gabeak
Ildo berean, COVID-19ak aurretik bizi zuten egoera bat areagotu duela salatu du Lasarte-Oriako Oriarte BHI ikastetxeko irakasle talde batek: “Orokorrean, exijentzia geroz eta handiagoak, eta ikusten ez diren betebeharren hazkuntza –batez ere zeregin administratiboak–, giza eta material baliabide urriekin, gure benetako zereginaren kaltean: irakatsi”.
Pandemia egoeran, administrazioak neurri zentzugabeak hartu dituela kritikatu dute, irakasleen gaitasuna eta erantzukizuna auzitan jarri dela, egoera berezi honetan eskola nola kudeatu erabakitzeko orduan ez dela hezkuntza komunitatearen iritzia aintzat hartu eta informazioa hedabideetatik heldu zaiela hainbatetan. “Zuei, gizartearentzat hain garrantzitsua den Hezkuntzaren moduko alorreko kudeatzaileak zareten horiei, irakasleen rola balioan jartzea dagokizue, eta hein handi batean, osasun alarma honetan halakorik ez duzuela egin pentsatzen dugu. Ez dugu onespen eta aintzatespenik behar, baina ezinbesteko deritzogu ingurugiro egoki eta gutxieneko plangintza bat eguneroko lana berme osoekin aurrera eraman dezagun eta ikasleek kalitatezko hezkuntza jaso dezaten”.
“Babes instituzional tinkoa espero dugu”
Gasteizko irakasleen moduan, hurrengo ikasturterako kezka agertu dute Lasarte-Oriakoek ere. Eskatu dutena: baliabide eta formazio teknologikoa, ikasle ratio arrazoizkoak, irakasle kopuru egokia, eta aurrez aurreko lanari lehentasuna online lanaren kaltean, lan karga biderkatu ez dadin. “Eta batez ere –diote–, babes instituzional tinkoa espero dugu”.
Hazparneko Armand David laborantza lizeo pribatuko ikasleek Agro-ekipamendua, Zientzia sozial eta ekonomikoak, eta Enpresa ekonomia irakasgaiak euskaraz ikasteko aukera izango dute. Horrek formakuntzaren ia erdia hartuko duela azaldu du Bertrand Gaufryau ikastetxeko zuzendariak.
Ikasgaia ba ote dakizun frogatzeko eta horren arabera nota jartzeko hiruhileko amaierako azterketarik ez dago Laskorain ikastolan, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzaren lehen zikloan. Baina orduan, nola ebaluatzen dituzte ikasleak? Nondik ateratzen da azken kalifikazioa?... [+]
Urtarrilaren 4an hil zen Robert Hirigoien euskaltzalea (Larresoro, Lapurdi, 1944). Ostegunean eskainiko diote azken agurra, jaioterrian (10:00etan). Herri Urrats festaren sortzaileetako bat izan zen, baita Lapurtarren Biltzarrarena, Kanboko ikastolarena eta euskara eta euskal... [+]
Irakasle hau egokitzen zaielarik, 6-9 urteko haurrengan beldurra, amesgaiztoak, antsietatea, negarra… orokortzen direla salatu dute Atarrabiako Atargi ikastetxeko gurasoek. Urtetako arazoa konpontzen ez dela-eta, haren klaseei planto egitea erabaki dute. Guraso elkarteko... [+]
Erik Etxartek, Sophie Layusek eta Antton Etxeberrik osatutako lehendakaritzak ordezkatuko du Peio Jorajuria, 2019tik Seaskako lehendakari dena.
Scientia funts pribatuak Bilboko San Pedro Apostol eskola erosi, eta langileen eskubideak eta hezkuntzaren kalitatea hondatu dituela salatu dute. Bederatzi hilabete daramate langile batzuk soldatarik gabe, eta Eusko Jaurlaritzaren esku-hartze eza kritikatu dute.
Sortzen eta Ratioak Jaitsi 0-18 elkarteek Legegintzako Herri Ekimen bitartez egin dute eskakizuna eta alderdi guztiek agerraldia onartu dute. Europar Batasunak Foru Gobernuari ratioak murrizteko egindako gomendioan du oinarria nafar gurasoen aldarrikapenak.
Gabonen erroa kristaua dela jakinda ere, erreferentzia katolikorik ez duten kantuak abestea erabakia du (edo eztabaida horretan dihardu) gero eta ikastetxe gehiagok, eskolaren printzipioetako bat laikotasuna dela oinarri hartuta.
Bilboko ikastolako ikasle eta ikasle ohien talde batek zentroko irakasle baten partetik jasandako sexu abusuak zerrendatu ditu, eta komunikatu baten bidez salatu du ikastetxeak gizona babestu duela. Gertakariak azalera atera direnean ikastolak “beren burua zuritu besterik... [+]
Zerk motibatuta bultzatzen da bi ikastetxeren arteko fusioa? Nola uztartu norbere eskola-proiektua, eredua eta ibilbidea ondokoarekin? Zein da bidea bi eskoletako hezkuntza komunitateak ados jartzeko? Zein da Eusko Jaurlaritzaren rola?
Urretxindorra Ikastolako (Bilbo) eta Azkue Ikastolako (Lekeitio) bi irakasleren aurkako salaketak egin dituzte zenbait emakumek sare sozialen bidez. Horren aurrean, Urretxindorra ikastolako irakasleak astelehen honetatik aurrera klaserik ez ematea erabaki du Ikastolen Elkarteak... [+]
Arratsaldeko lehen orduetan, 14:30ak aldera, Nafarroako ikastetxe publikoetako 30en bat langile sartu dira Iruñeko Nafarroako Hezkuntza Departamentuaren egoitzan eta sarreran eserialdia egin dute. Lehen ekintza gisa planteatu dute eta, adierazi dutenez, honen bidez... [+]