Europako erakundearen esanetan itsasoan eraikitako eolikoek ingurumena kaltetu dezakete eta Europako Batzordeak ez ditu kalte horiek aintzat hartu "energia urdina" garatzeko bere estrategiaren barruan. 2050. urtean Europako itsasasaldean instalatutako potentzia 340 GWkoa izatea nahi dute, gaur egungo 16 GWkoaren aldean.
Itsasoko ekosistemak ez daude energia berriztagarrien sukarretik salbu eta Europar Batasuneko herrialdeek uretan haize errotak eta bestelako teknologiak ezartzeko esku artean dituzten plangintzak dira horren erakusgarri.
Europar Kontu Auzitegiak txosten berezia egin du itsas energiaren garapenak ekar ditzakeen ondorioen inguruan; horretarako hainbat herrialde auditatu ditu –tartean Espainiako eta Frantziako estatuak– eta bere hitzetan azterketak ondorio "anbiguoak" utzi ditu.
Zehazki, erakunde horren arabera haize errotak eta bestelakoak masiboki eraikitzeak "dilema ekologiko" bat ekarriko du. Dioenez, "energia urdina" delakoa gakoa omen da "EBko trantsizio ekologikoarentzat, baina bere garapenak itsasoko ingurumena kaltetu dezake".
Europako Batzordeari errieta egiten dio, bere planean ez dituelako ondorio horiek baloratu, hala nola espezieen mugimenduak, populazioetan sor ditzaketen egiturazko aldaketak, edo migrazio patroiak. Auditatzaileen kezka da "itsasoko energia berriztagarria kaltegarria izatea itsas ingurumenarentzat, bai itsasoko mailaren azpitik zein gainetik".
Bestalde, itsasoan gizakiak dituen beste jarduera batzuekin elkarbizitza zaila ikusten die eolikoei, arrantza sektorearekin kasu, eta gatazkak sor daitezkeela ohartarazi du.
Auditatzaileen kezka da "itsasoko energia berriztagarria kaltegarria izatea itsas ingurumenarentzat, bai itsasoko mailaren azpitik zein gainetik"
Hornidurari dagokionez ere itzalak dira nagusi txostenean. Eolikoak eta antzeko azpiegitura teknologikoak sortzeko beharrezkoak diren lehengai ia guztiak gaur egun Txinak hornitzen ditu, "eolikoen turbinek duten sorgailuentzako imanak produzitzeko paper giltzarria dauka", esaterako; menpekotasun horrek botila-lepoak sor ditzakeela dio.
"Itsas-espazio itzel bat"
Kontu auzitegiaren esanetan 2007. urtetik EBko aurrekontuek 2.300 milioi euro jarri dituzte itsasoan eolikoen eta bestelako metodoen bidez energia sortzeko. Gainera, Europako Inbertsio Bankuak beste 14.400 milioi euro jarri ditu.
Baina Europako Batzordearen helburuak betetzeko –gaur egungo 16 GWtik 340 GWra pasa nahi du 25 urtetan– "itsas-espazio itzel bat beharko da eta gutxi gorabehera 800.000 milioi euro, gehienean inbertsio pribatutik etorriko direnak". Auditatzaileen esanetan, "halako helburuak betetzea ez da erraza".
Auditaturiko herrialdeen artean diferentzia nabarmenak daude. Herbehereetan eta Alemanian, esaterako, aspaldi hasi ziren itsas eolikoak eraikitzeko planak abian jartzen. Aldiz, Frantziako eta Espainiako estatuak geldoago doaz.
Txostenean agertzen diren mapen artean, euskal kostaldea da nabarmenduetako bat –Armintzako kostaldean itsasoan eraikitako airesorgailu bat energia-sarera konektatu dute egunotan–. Mapan ageri denez, Armintzakotik ez oso urruti, eremu askoz zabalago batean planifikaturik dago itsas energia berriztagarrien "entsegu zentro" bat instalatzea.
Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkariaren bidez ezagutarazi da Cañaveras Solar enpresak egingo duela zentrala. Cañaveras Solar enpresaren zuzendaria Rafael Benjumea da, oligarkiako Benjumea familiako kidea. 15 milioi eurotik gorako kostua izango du proiektuak... [+]
Giza-katea antolatu du Subflubiala ez! plataformak eta hitzordua Artaza-Romo Institutuan jarri du gaurko 18:00etan. Bizkaiko Foru Aldundiak Ingurumen Inpaktuaren Adierazpena (IIA) aldatzea du helburu eta horrelakorik ez du onartzen plataformak.
Ez dezazuela lotura hau Ezkiotik bilatu, ez eta Altsasutik ere, are gutxiago Ebro ibaia Castejonetik zeharkatuz. Euskal Yaren eta Nafarroako AHTaren arteko lotura, edo hobeto esanda, loturak, dagoeneko errealitate bat dira. Pluralean dauden lotura horiexek dira kezkatu beharko... [+]
EH Bilduk galdera sorta bat erregistratu zuen Eusko Legebiltzarrean Donostiako Metroaren igarobideko lanen gainkostua argitzeko. Informazio hori atzo jakinarazi zuen Susana Garcia Chueca Mugikortasun sailburu sozialistak.
Martxoaren 19an amaitu zen proiektua aurkezteko epea, baina Errioxako PSOEk adierazi du Forestalia enpresak "interesa baztertu" duela. Enpresak bi parke eoliko eraiki nahi zituen Aragoiko lurretan, baina oraindik ez ditu lortu baimenak eta hori dute egitasmoa... [+]
EAE, Akitania Berria eta Nafarroak osatutako euroeskualdearen batzarra egin dute Iruñean martxoaren 25ean. AHT izan dute topaketaren ondoko agerraldiko aipagai nagusien artean eta Akitania Berriko ardatza Hego Euskal Herriko trenbidearekin lotzeko konpromiso politikoa... [+]
Dakota Access oliobidearen kontrako protestengatik zigortu du Ipar Dakotako epaimahai batek erakunde ekologista, Energy Transfer Partners enpresak salaketa jarri ostean. Standing Rockeko sioux tribuak protesten erantzukizuna bere gain hartu du.
Koalizio abertzaleko hiru ordezkariek ohar baten bidez euren "frustrazioa" adierazi dute proiektu fotovoltaikoa ezin gelditzeagatik: "Egoera horren aurrean, ez gara legegintzaldia amaitzeko indarrez sentitzen". Proiektu honi ez! plataformak salatu du EH Bilduren... [+]
Datorren udaberrian, Stop AHT Zundaketak ekimenak bi urte beteko ditu. 2023ko maiatzean, ADIFek Itza, Sakana eta Goierriko udalei jakinarazi zien zundaketa geoteknikoak eta beste jarduketa batzuk egingo zituela AHTaren Nafarroako korridorea Euskal Y-arekin lotzeko alternatibak... [+]
Josu Estarrona EH Bilduko Arabako senatariak egindako galderari erantzun dio Espainiako Sustapen Ministerioak, eta hor berretsi du Ezkioko aukera zailtasunez beteta dagoela.
Satorralaia plataformak Donostiako Metroaren Mirakontxa-Easo zatiko lanek “%164ko gainkostua” izan dutela salatu zuen joan den astean, eta, horren harira, EH Bilduk gainkostu hori argitzeko eskatu du, Eusko Legebiltzarrean erregistratutako galdera sorta baten bidez.
Elkarretaratzea egin zuen Aiaraldeko Mendiak Bizirik plataformak atzo Laudioko Lamuza plazan, Mugagabe Trail Lasterketaren testuinguruan.
Satorralaia plataformak eman du gainkostuaren berri, informazioa Jaurlaritzari eskatutako txosten batetik aterata. Donostiako metroaren Mirakontxa-Easo zatiaren lanak 53 milioi eurotan esleitu ziren, eta egungo aurrekontua 139,4 milioi eurokoa da. Donostiako metro-pasantearen... [+]