Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologiek –IKTek– funtsezko garrantzia hartu dute egungo gizarte-aldaketetan. Izan ere, gero eta sarriagoa da gizartearen hainbat esparrutan baliabide digitalen erabilera. Horregatik, eskola guztiek ezinbesteko garrantzia eman behar diote IKTak ohikotasunez ikasgeletan erabiltzeari. Hala ere, nahiz eta azken urteotan ikasgeletan IKTen erabilera nabarmen garatu den, gabezia asko antzematen dira eraginkortasunez erabiltzeko eta ikasgai guztietan ezartzeko. Hortaz, Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologiak balioesteko beharra dago.
Lehenengo eta behin, IKTek ekarri dituzten onuretako bat da informazioa bilatzeko eta edozein zalantza argitzeko eskaintzen duten eraginkortasuna eta erraztasuna. Ildo horretatik, Irakasleentzako IKT arloko konpetentziei buruzko arauak izeneko txostenean, UNESCO erakundeak adierazten du IKTak baliabide bikaina direla ikasleek era autonomoan jarduteko, bai eta beren ikas-prozesuaz arduratzeko ere. Hala ere, ikasleek gaitasuna izan behar dute IKTak egokitasunez erabiltzeko eta haien bidezko bilaketak eraginkortasunez burutzeko. Beraz, gezurra izango litzateke esatea gazteak IKTetan jantziak direla aurrerapen teknologikoen garaian jaio direlako. Horregatik, ikasleek teknologia berrien inguruko etengabeko formakuntza behar dute, ikasgaien kontzeptuak eraginkortasunez bilatzeko, ikasteko eta komunikatzeko. Horrenbestez, funtsezkoa da irakasleriak ere prestakuntza teknologiko iraunkorra jasotzea ikasleei kontzeptu teknologikoak zehaztasunez azaltzeko.
Azpimarratu behar da IKTak oso aproposak direla edozein ikasgaitan erabiltzeko, ikasgelan zein ikasgelatik kanpo. Esaterako, Gorputz Hezkuntzan, argazki edo bideo baten bidez ikasleek gimnasia akrobatikoa egin ostean jarduera ikuskatu ahal izango dute, hurrengo saioetan ariketa ongitasunez burutzeko. Hortaz, IKTen erabilerak, zalantzarik gabe, ikasleen interesa areagotzen du gehiago ikasteko eta hobetzeko.
Bestalde, ikasle bakoitzak ikasteko bere erritmoa duen arren aditu askok ziurtatzen dute IKTak ikasle guztien beharrei mesede egiten dietela ondorengo oinarrizko alderdiak biltzen baitituzte:
Lehenik, moldagarritasuna. Ikasleak eta irakasleak zeregin zehatz bat egiteko bere beharretara egokitzen den material informatikoa edo gailu elektronikoa erabiltzea erabaki dezakete. Besteak beste, ordenagailua, tableta, mugikorra, edo arbel digitala.
Bigarrenik, aldakortasuna. Plataforma batean formatu teknologiko desberdinetako euskarriak ezartzeko aukera dago, hala nola, ahozko aurkezpen bat, bideoak, soinuak, eta irudiak. Gehien erabiltzen dena Power-Point da, baina Knovio edo Slidebean ere nahiko erabiliak izaten dira.
Hirugarrenik, interaktibitatea. Hezkuntzan IKTak lantzen badira, ikasleek elkarrekintzako jarduera ugari egin dezakete eta atazak ebaztea errazten da. Horrekin batera, elkarlanaren bidez hainbat eduki ezagutu ditzakete. Horretarako, oso aproposak dira Prezi edo Padlet.
Laugarrenik, konektibitatea. Ikasleek informazioa komunikatu, partekatu eta trukatu dezakete sare sozialen edo plataforma birtualen bidez, gai zehatz bati buruzko ekarpenak egiteko eta ikuspuntuak azaltzeko. Hainbat plataforma daude, baina nabarmentzekoak dira Google Apps for Education eta Edmodo.
Era berean, aipatu beharra gamifikazio tresnak ere badaudela era ludikoan ikasleek kontzeptuak ikasteko. Adibidez Kahoot, Quizizz edo Socrative. Guztien artean ospetsuena Kahoot da, ikasleek denbora errealean erantzuten diete irakasleak prestatutako galderei mugikorrean edo tabletean. Horren bidez, ikasleek kontzeptu teorikoak landu eta finkatzen dituzte modu entretenigarri batean.
Laburbilduz, IKTek berebiziko garrantzia dute ikasleen heziketa prozesuan XX. mendeko hezkuntzan. Baina IKTak ikasgeletan behar bezala ezartzeko, hainbat faktore hartu behar dira kontuan. Besteak beste, ikastetxeek baliabide teknologiko modernoak izatea eta irakasleek Informazioaren eta Komunikazioaren Teknologietako tresnen erabilerari buruzko prestakuntza izatea, ikasleei kalitatezko hezkuntza teknologikoa eskaintzeko.
Bidali zure iritzi artikuluak iritzia@argia.eus helbide elektronikora
ARGIAk ez du zertan bat etorri artikuluen edukiarekin. Idatzien gehienezko luzera 4.500 karakterekoa da (espazioak barne). Idazkera aldetik gutxieneko zuzentasun bat beharrezkoa da: batetik, ARGIAk ezin du hartu zuzenketa sakona egiteko lanik; bestetik, egitekotan edukia nahi gabe aldatzeko arriskua dago. ARGIAk azaleko zuzenketak edo moldaketak egingo dizkie artikuluei, behar izanez gero.
Beharbada ez duzu jakingo nor den Donald Berwick, edo zergaitik aipatzen dudan artikuluaren izenburuan. Gauza bera gertatzen zaie, agerikoa da, abian den Osasun Itunean parte hartzen ari diren gehienei. Ez dakite zer den Berwicken Helburu Hirukoitza, are gutxiago eredu hau... [+]
Aurreko egunetan Larraitz Ugarte abokatuak idatzitako La motosierra puede ser tentadora artikuluak zeresan handia eman du sektore zabal batean. Administrazio publikoaren barruan ohikoak diren egoera batzuk mahai gainean jartzen ditu, tartean efizientzia falta, ardura eta kontrol... [+]
Garrantzitsua al da hizkuntza bat zuzen erabiltzea? Zer puntutaraino da hain beharrezkoa gramatika menderatzea edo hiztegi zabal bat edukitzea? Betidanik entzun izan ohi dut hizkuntzaren garrantzia, baina pentsatzen jarri ostean, ondorio batera iritsi naiz. Pentsatzeak askotan... [+]
Aspaldian bisitatzen ez nuen eta hainbertze gustatzen zitzaidan leku batera joan nintzen aurrekoan. Bertan nengoela, gustura sentitu nintzen eta zera pentsatu nuen: hau da nire leku kuttuna. Kuttuna, kuttuna, kuttuna; hitza jira eta biraka etxerako bidean. Kuriositateak jota... [+]
Nerabeek eta gazteek, ibilbide akademikoan zehar, behin baino gehiagotan jasoko dute lagungarria izango zaien ikasketetarako edo-eta lanbiderako orientabidea. Gidaritza eskaini behar zaie, zalantzez beterik egon ohi baitira erabaki garrantzitsuak hartu behar dituzten bakoitzean,... [+]
Gure hizkuntzaren aurkako beste eraso bat jasan behar izan dugu Nafarroako Gobernuko Hezkuntza Departamentuaren eskutik; PAI programan euskararen aurkako aldaketa bat egitera behartu gaituzte. Azken urteotan, legeak hala aginduta, D ereduko ikastetxe berriek PAI programa sartu... [+]
Hezkuntza publikoko irakasleok hamabost urtetan berriztu gabeko lan-hitzarmena eguneratzeko eta hobetzeko beharra eta eskubidea dugu. Horretarako, benetako negoziazio batean murgilduta egon beharko genuke, baina errealitatea negargarria da. Negoziazio batean, alde oro ados... [+]
Badira bi aste beste behin makroproiektuei kaleetan oposizio argi bat erakutsi geniela. Milaka eta milaka pertsona atera ginen kalera dinamika suntsitzaile honek amaitu behar duela aldarrikatzera. Bada, dirudienez horrek ez du lurraren suntsiketaren aldeko politikarietan inolako... [+]
Duela aste batzuk, Diputazio kalean, Gasteizko erdigunean, bi gizonek etxerik gabeko pertsona bat bota zuten lo egiten zuen lokalaren kanpoaldeko eskailera-buru txikitik. Bota ez ezik, berehala metalezko baranda bat ere jarri zuten lonjaren aurrean. Lokala luzaroan hutsik egon... [+]
Hizkuntzakeriatik edo glotofobiatik eta, zer esanik ez, euskararen aurkako gorrototik, askotan ikusi izan dugu gure euskara makila guztien zahagi bihurturik. Azkena, Anton Arriola Kutxabankeko presidentea ibili zaigu makilakari lanetan gure hizkuntzari astindu eta makilakada... [+]
Ez dezazuela lotura hau Ezkiotik bilatu, ez eta Altsasutik ere, are gutxiago Ebro ibaia Castejonetik zeharkatuz. Euskal Yaren eta Nafarroako AHTaren arteko lotura, edo hobeto esanda, loturak, dagoeneko errealitate bat dira. Pluralean dauden lotura horiexek dira kezkatu beharko... [+]
Ez atera zalapartarik, ez konfrontatu, ez biktimizatu... eta obeditu. Subjektu zapaldu gisa, kasu honetan euskaldun gisa, mintzo gara, zenbatetan entzun behar izan ditugu halakoak? Ironiaz, honelaxe esan zuen, duela bi urte, Euskaltzale Independentiston Topaketan, Amets... [+]
Aurten "Israel Premier Tech" txirrindularitza talde israeldarra ez da Lizarraldeko Miguel Indurain Sari Nagusia lasterketara etorriko. Berri ona da hori Palestinaren askapenaren alde gaudenontzat eta munstro sionistarekin harreman oro etetea nahi dugunontzat, izan... [+]
Intsumituek denbora luzez egindako borroka gogorra eta mingarria izan zen, baina irabazi zuten, eta garaipen hura behin betikoa izango zela uste genuen, atzera bueltarik gabea. Baina badirudi, politikari batzuen ahotik aterata, eskalada militaristari gorazarre egin eta berriz... [+]
Punto Bobo liburuaren irakurketan murgilduta, Itxaso Martin Zapirain egilearen Eromena, Azpimemoria eta Isiltasunak Idazten ikerketa lanean sentitu nuen egiazkotasun eta maila etikoarekin egin dut berriz ere topo. Eta hortaz, hara bueltatu. “Oihu izateko jaio zen isiltasun... [+]